Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

voi ce consumuri mai scoateti cu masinutele voastre, postati ca sunt curios, eu am scazut relanti'ul si am scazut consumul de la 8.3 la 7.3 urban, 5 extra-urban, statea cam turata. (tico pe gpl. 155.000 km la bord parca). ahhh sunt suparat ca am bagat un plin cu gaz prost de la lukoil, daca apas pedala in mod normal se inneaca si scade viteza in loc sa accelereze, tre sa apas acceleratia mult mai fin (sa accelerez usooooor de tot)

Edited by rosmoke

Share this post


Link to post

salutare si eu sunt posesor de matiz caruia de cca un an i-am pus gpl si sunt ffff multumit a costat ceva dar merita

 

normal presiunea la pompa trebuie sa fie intre 10 si12 atunci merge perfec masina daca este mai mica lucru practica de benzinarii masina se ineaca sau nu mai trage a mea se si oprea la relanti asa ca am completat gpl de la alta pompa si si-a revenit

 

consumul este cca 7 si un pic in oras , afara maxim 4 destul de ok

Share this post


Link to post

Mie urban imi ia cam 7% si pe afara nu mi-a luat mai mult de 5,5 niciodata.Ai ceva dereglat la ea poate fi aprinderea sau ii vine prea mult gpl.Mai poate fi si uleiul prea gros.Ce instalatie ai pe Tico?Citi km ai facuti cu GPL?Eu in 50.000 km a trebuit sa desfac de 2 ori plaminul pentru a-l curata.Prima data era imbicsita membrana cu ceva viscos si a doua oara era infundata supapa de la gazul lichid.

Share this post


Link to post

Buna ziua. De curand am montat, pe Matizul meu, o instalatie GPL Tomasetto Achile cu butelie toroidala de 41 litri. Problema e ca s-a lasat de spate din cauza greutatii buteliei. Exista ceva solutii pentru a-i ridica spatele cu 2 - 2,5 cm?

Share this post


Link to post

extraurban la 120km/h imi ia 5% , dar si la 100km/h cam tot 5% imi ia cred, la 140-150km/h imi ia 7.3% testat bucuresti - torino :) )

Share this post


Link to post

5% extraurban este un consum bun.Ce instalatie GPL ai rosmoche?Eu am marini si nu prea imi place cum merge motorul,imi cam face figuri mai ales acum ca am trecut motorul pe aer neincalzit (summer),ma cam bate gindul sa montez alt tip de plamin

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am un Damas si vreau sa-l trec pe GPL. Problema este ca vreau sa ii pun rezervor toroidal in roata de rezerva care este dedesubt, insa nu am gasit pana acum instalatie cu rezervor toroidal compatibil decat la agrom, cu 1500 RON (sau asa zic ei, ca au un rezervor de 40 L care s-ar potrivi).

 

Pe cand la Sebigaz in Buzau, instalatia costa 1100 RON, dar la ei rezervorul toroidal (tot de 40 L, culmea!) are dimensiunile D=63 cm, H=23 cm.

 

Ori eu am masurat rotile masinutei mele si am D=50 cm, H=15,5 cm (155/80/R12).

 

Tinand cont ca roata de rezerva este afara, as putea schimba prinderea cu una de Solenza si implicit sa imi pun un rezervor toroidal mai mare, eu stiu, si as rezolva problema, insa am cardanul dedesubt si mi-e sa nu loveasca in butelie la vreo groapa.

 

Stiu ca rotile de pe Damas se potrivesc si la Tico, asa ca rog posesorii de Tico care si-au pus GPL cu rezervor toroidal sa imi dea o mana de ajutor in indrumarea catre un atelier care nici sa ma jupuiasca de 1500 RON, dar sa imi puna si o butelie mica.

 

In speta, volumul (geometric) al unei butelii ar trebui sa fie (pi)*(R^2)*(H), adica la o raza de 2,5 dm si o inatime de 1,55 dm (ca rezultatul sa dea in litri), avem:

 

3,14159*6,25*1,55 = 30 L (aproximativ), din care daca se incarca doar 80%, inseamna ca cei care alimenteaza cu 24 L in rezervor toroidal de Tico sunt cei pe care ii rog sa ma ajute cu indrumari. :-P

 

Nu mai stiu pe ce forum am vazut pe cineva care isi pusese GPL toroidal pe Tico si butelia ii iesea 2-3 cm peste nivelul fundului portbagajului; nu m-ar deranja 2-3 cm, sa nu fie 8 sau 10 la un diametru si mai mare al rotii!

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

da si eu sunt super multumit de progaz sunt tari pe matizul meu am un brc pus de iei sunt foarte comunicativi eu unul am un an pe gaz si ii terorizez cu telefoanele din cauza gazului care in unele parti este fffff prost dar ei imi raspund chiar si la 21-22 seara am mai montat la ei un brc pe un audi tt merge super bine ii recomand cu incredere cei interesati ii pot gasi pe net .

 

urslanda contacteazai pe cei de la progaz au sigur toate modelele de rezervoare

 

pentru a ridica matizul de spate se rezolva cu amortizoare pe gaz se gasesc la king auto cca 80 de lei

Share this post


Link to post

@mihaitaiulian

Buna ideea cu amortizoare pe gaz, problema e ca nu cred sa se gaseasca pe undeva cu 80 lei/buc.

 

De altfel, destul de multumit fata de GPL, consum 6% extraurban cu AC aproximativ 50% din timp. Se simte ca trage ceva mai greu in rampe. In rest OK.

Are cineva idee cam ce tarif se percepe la RAR pentru a trece instalatia in cartea masinii?

 

Si inca o nelamurire! Se spune ca trebuie sa rulezi periodic, la turatii mai mari, pe benzina pentru a se evita colmatarea injectoarelor de benzina. Cat de adevarata e treaba si daca a avut cineva probleme cu injectoarele de benzina?

Share this post


Link to post

Inca nu am probleme cu injectoarele dupa 110.000 km pe gaz. In schimb ceea ce trebuie sa faci periodic este sa mergi la reglat joc la culbutori. Cam la 30.000 km. In momentul asta matizul din familie a ajuns pe la 60.000 km fara a face operatia asta si merge destul de prost(neregulat la relanti). Maine merg la service pentru reglat jocul si sa vad ce altceva mai am de facut pentru a o aduce in parametri. Masina a ajuns in total la 163.000 km acum. S-a facut o segmentare pe la 108.000 km cand am gasit un piston ce avea o crapatura(nu cunosc cauza). Masina pana la segmentare a avut parte de o ingrijire relativ precara (a vazut ulei de mai multe feluri, in functie de cum aveam bani pe vremea cand eram student, am incercat macar sa nu tin uleiul mai mult de 10.000km niciodata, la service am mers doar pentru schimbat distributia si cand am avut ceva probleme cu rulmenti sau amortizoare).

Share this post


Link to post

Se povesteste ca trebuie sa mergi si pe benzina ca se infunda injectoarele . Sigur ai secventiala si atunci la fiecare pornire mergi pe benzina , deci indeplinesti conditia . Am instalatia de 3 ani impliniti ., si la benzina nu merg decit de doua ori pe an , restul GPL . min 15000 km/an . Iarna consuma ceva benzina pina se incalzeste sa treaca pe gaz .

Pentru RAR nu mai stiu pretul dar fi pregatit sa faca controlul pentru noxe pentru benzina si pentru GPL , si vor sa vada seria buteliei (intreaba montatorul unde este ca am patit la RAR Dimbovita de cautau seria si nu o gaseau ) si se mai uita la furtune care trebuie sa fie inscriptionate (scrie pe ele din fabrica ca sunt pentru GPL , am fazut faza cu masina respinsa pentru asta)

Share this post


Link to post

In privinta consumului, al meu ia 6,1% extraurban - adica exact cu 20% mai mult ca benzina (care era pe la 5,1%). Mie mi se pare cam mult avand in vedere pornirile pe benzina, deci consuma 6,1% numai in mers si cu motorul cald. Nu este cam mult? Extraurban pentru mine inseamna deplasari intre localitati de provincie, maxim 90-100 km/h in trapta a V-a si 60 km/h in treapta a IV-a. Marti merg la RAR si daca e cazul pot trece si pe la service pentru unele reglari, ar fi cazul?

Share this post


Link to post

Nu e mult e ok. Poate mai fac montatorii o ajustare mai fina a curbei de GPL dar nu vei obtine mare diferenta. Instalatia e tomaseto cu stag 200 si injectoare valtek?

Share this post


Link to post

Instalatia e Tomasetto STAG-4 cu injectoare Valtek. O sa vad daca vor sa mai verifice cate ceva.

Share this post


Link to post

Salut. Spuneti-mi va rog, cum se desface carcasa filtrului de GPL - faza gazoasa, pentru inlocuirea filtrului din interior. I-am scos colierele de pe furtune si colierul mai special care se desface cu cleste de coliere, si in rest nicio actiune asupra lui nu a mai dat rezultate. O fi doar intepenit. Multumesc.

Share this post


Link to post

Daca ai scos siguranta aia (cea pt care ai avut nevoie de cleste special) atunci ar trebui sa iasa (prin tragere). Incearca sa gresezi putin, poate s-a intepenit oringul acolo. Oricum, vei avea probabil nevoie de un oring nou.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ieri am mers in RAR pentru omologare, taxa a fost de 143 lei. Am trecut si pe la Service, dupa cateva reglaje ale curbei de gpl si dupa o recalibrare am mers 140 km in afara orasului pe drumurile noastre national-judetene, proaste, cu gropi si denivelari. Consumul mediu (de la plin la plin, la aceeasi pompa) a scazut la 5,7%. Ma declar supermultumit!

Share this post


Link to post

Salut, am fost intrebat mai devreme ce tip de instalatie am pe ticalos, tomasetto toroidala, de 30l, imi incap 28l knd este butelia goala, consumul in Bucuresti l-am avut de 7.4% la ultimul plin. montajul a fost executat pe prel ghencea, 12 mil parca. Doresc tuturor celor care nu v-ati pus gpl, sa nu va puneti ca nu este bun (va strica motorul) ramaneti pe benzina ca in felul asta nu vor scumpii gazul si vom merge noi gratis in continuare :) ))

Share this post


Link to post

Am o nelamurire. Masina porneste pe benzina dupa care comuta automat pe GPL. In momentul in care se comuta pe GPL, pompa de benzina mai functioneaza? Daca da, atunci e o problema pentru ca pompa trebuie sa recircule mereu benzina din rezervor prin retur. Se poate face ceva sa se opreasca la comutare pe GPL?

Share this post


Link to post

Las-o sa mearga, astfel mai raceste rampa de injectoare (prevenind infundarea lor)... Inca un avantaj ai la comutarea fara smuncituri in mers pe benzina.

Se poate pune un releu cara sa taie alimentarea pompei de benzina la trecerea pe GPL, insa n-as face asa ceva la o masina pe injectie.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Ok! Mersi mult!

Share this post


Link to post

Este o conditie de siguranta ca pompa de benzina sa ramina in functiune : ce faci daca se termina gazul cind esti intr-o depasire ? astepti sa se amorseze sa poata reporni ? Mai sunt unele instalatii care la accelerare foarte puternica trec automat pe benzina pentru a asigura repriza apoi revin pe gaz : ce faci ? astepti sa se amorseze rampa sa treaca pe benzina ? Unii "specialisti" au montat relee de decuplare a pompei de benzina pe motiv ca se uzeaza pompa .(care este proiectata sa mearga tot timpul .)

Share this post


Link to post

M-am lamurit, oricum pompa de benzina trebuia sa functioneze continuu, fie pe GPL, fie pe benzina. Am incercat o pornire direct pe GPL cand motorul era cald. A pornit normal, dar apar la intervale regulate de 1-2 min. niste avertismente sonore asemanatoare cu cele care te averizeaza cand nu mai este GPL in butelie. Asa trebuie sa faca?

Share this post


Link to post

Nu forta norocul . Pornirea pe gaz se face doar in caz de urgenta si nu ca regula . Ai grija sa ai intotdeauna benzina in rezervor minim cit sa nu se aprinda becurile de avertizare , altfel arzi pompa de benzina (racirea pompei se face de benzina care circula prin ea) . La Tomasetto cu STAG2 pornirea pe gaz se face apasind butonul de comutare gaz/benzina si dind la automat . Porneste chiar daca e motorul rece dar se poate opri daca este frig afara . Dupa citeva porniri ratate motorul se incalzeste si ramine pe gaz . Am folosit procedeul cind am avut pompa de benzina arsa ca sa pot ajunge la service . E posibil ca la STAG4 sa emita semnal sonor ca conditiile de mers pe GPL nu sunt indeplinite . Ce inseamna la tine pornit la cald ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...