Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

am iesit azi dimineata cu cainele in parc si am constata k iar s-a scumpit benzina de la 5.33 la 5.4 lei /L .Ma gandesc din ce in ce mai mult la montarea unei instalati GPL la matizul meu din 2003 E2 .Butelia care mi-ar conveni ar fi cea toroidala ca sa mai am si ceva loc in "torpedoul din spate" (cum bine a zis un coleg mai in spate ).Sfatul meu de la voi ar fi.Ce firma imi recomandati pentru montarea instalatiei ?

Share this post


Link to post

am iesit azi dimineata cu cainele in parc si am constata k iar s-a scumpit benzina de la 5.33 la 5.4 lei /L .Ma gandesc din ce in ce mai mult la montarea unei instalati GPL la matizul meu din 2003 E2 .Butelia care mi-ar conveni ar fi cea toroidala ca sa mai am si ceva loc in "torpedoul din spate" (cum bine a zis un coleg mai in spate ).Sfatul meu de la voi ar fi.Ce firma imi recomandati pentru montarea instalatiei ?

 

Ti-as recomanda Autogaz, sunt destul de buni si au experienta pe daewoo: http://www.agrom.ro/contact.htm

Share this post


Link to post

Maine, 30 mai sunt programat la sebi-gaz,buzau pt montarea unei inst. secventiale tomaseto 200,cu rezervor cilindric de 55 L, ei fiind singurii de acord sa-mi monteze o butelie de o asemenea capacitate.

 

stie cineva daca RAR-ul va fi de acord pt omologarea instalatiei cu un astfel de rezervor? cat costa omologarea?

 

 

Share this post


Link to post

Nu-s probleme cu omologarea (costa cam 120 lei), tot de aia am si eu pe Tico.

Share this post


Link to post
.

Am montata o supapa de sens la delcou sa ii lungesc avansul la vacum. Sa vedem ce zice...

 

Autom ce supapa ai montat cea portocaliu-negru pentru aer conditionat sau aia alb-albastru de la carburator?

Am montat si eu una portocaliu-negru si mi se pare ca merge ceva mai bine motorul.Astept sa fac vreo 200 km si sa fac un plin sper sa fie si la mine diferente de consum.

Share this post


Link to post

Am montat la sebi-gaz din buzau o instalatie tomaseto stag 200 cu rezervor cilindric de 55 l(maxim pt porbagajul matizului), cu cel mai mic pret din tara, 2000 lei (verificat) .am motive sa fiu multumit :

 

1. montajul a fost ingrijit(fara sa-mi lase cabluri neizolate, fara sa-mi bruscheze masina, au ocupat optim spatiul putin ramas sub capota,seriosi ,relativ amabili etc)

 

2. au fost singurii din cati am intrebat, care au fost de acord sa-mi monteze o butelie de 55 l( practic, cam 44 l incap) ; toti ceilalti montatori spuneau ca nu monteaza pe matiz decat butelii de 28 l (cilindrice) sau 35 l(toroidale, mai scumpe cu 150-200 lei); chiar daca acum roata de rezerva o tin in habitaclu, am dorit o astfel de butelie pt o autonomie maxima(aprox. 750 km.), tinand cont ca gazul din bucuresti este cel mai ieftin din tara, si pt a-mi amortiza cat mai rapid investitia.

 

3. la plecare mi-au pus gratuit, 7l de gaz(2,9lei/l,din partea casei) , cu care mi-am scos drumul de intoarcere.

 

cu gazul lor am avut o surpriza neplacuta: masina parea sa traga cam cu 10% mai slab; pe centura bucurestiului am vazut o benzinarie lukoil cu gaz la 2,67/l si i-am pus 20 l (desi mai imi ramasese din gazul de la sebi); imediat ce am plecat am simtit aceeasi masina pe care o aveam pe benzina;

 

concluzie: exista diferente mari la pretul si calitatea gazului intre diversi furnizori de gaz.

Share this post


Link to post

Salutari tuturor, hai sa va spun cat mi-a consumat pe gpl, 5.8% Bucuresti-Vama Veche,dus-intors, 120km/h, 1mil, 600km. Concluzia este ca sunt multumit de consum.

Acum pe 15 va trebui sa ma duc cu ea la rar pentru omologare, mi-am facut revizia la gpl pentru noxe, acum sunt ingrijorat pentru noxele de pe benzina, m-as duce sa imi fac o verificare de noxe pt benzina si gpl, inainte de rar .. ca sa nu am surprize, ce parere aveti? imi fac eu prea multe griji ?iar stickerele cu gpl am inteles ca trebuie sa le pun, cum sa procedez pe spate ? ... am folie ... sa decupez folia ca sa pun stickerul ? nu as vrea sa tai din folie... alta solutie ?

Edited by rosmoke

Share this post


Link to post

Autom ce supapa ai montat cea portocaliu-negru pentru aer conditionat sau aia alb-albastru de la carburator?

Am montat si eu una portocaliu-negru si mi se pare ca merge ceva mai bine motorul.Astept sa fac vreo 200 km si sa fac un plin sper sa fie si la mine diferente de consum.

 

Am pus o supapa de la o Dacie mord CN. Care e concluzia ta?

Share this post


Link to post

Consum cu 0,5 l/100km mai mic si mult mai sprinten la plecarile de pe loc.E posibil sa am si aprinderea dereglata,ca am umblat si la avansul fix

Share this post


Link to post

am inteles... :drinkers:

Share this post


Link to post

Nu stie nimeni nimic ? .. nimeni nu si-a omologat instalatia ? este greu cu noxele ? am un tico din 99' 120.000km.

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!

 

Salutari tuturor, hai sa va spun cat mi-a consumat pe gpl, 5.8% Bucuresti-Vama Veche,dus-intors, 120km/h, 1mil, 600km. Concluzia este ca sunt multumit de consum.

Acum pe 15 va trebui sa ma duc cu ea la rar pentru omologare, mi-am facut revizia la gpl pentru noxe, acum sunt ingrijorat pentru noxele de pe benzina, m-as duce sa imi fac o verificare de noxe pt benzina si gpl, inainte de rar .. ca sa nu am surprize, ce parere aveti? imi fac eu prea multe griji ?iar stickerele cu gpl am inteles ca trebuie sa le pun, cum sa procedez pe spate ? ... am folie ... sa decupez folia ca sa pun stickerul ? nu as vrea sa tai din folie... alta solutie ?

Share this post


Link to post

Nu stiu daca se controleaza noxele atunci cind se face omologarea.Din cite imi aduc aminte se uita doar la seria caroserie seria butelie si se verifica cum a fost montata instalatia GPL ,comutarea benzina-gaz.Mie nu mi-au spus nimic de noxe si sigur pe benzina nu erau in parametri cred ca nici pe gpl pina in 1000 km nu prea au cum sa iti iasa noxele bine.

Share this post


Link to post

Mie mi-au verificat noxele pe GPL odata cu omologarea (plus verificare serii componente).

Share this post


Link to post

asa, si cum au iesit noxele? au iesit fara probl ? mie nu imi merge nici frana de mana, s-a rupt cablul, banuiesc ca trebuie sa il schimb pana ajung acolo .. nu ? :-S

Mie mi-au verificat noxele pe GPL odata cu omologarea (plus verificare serii componente).

Share this post


Link to post

eu mi-am omologat gpl pe matiz si nu au avut treaba decat cu noxele si seriile din actele instalatiei. nu au nici cea mai mica treaba cu frana de mana, faruri, volan, folii etc...

nu stiu daca verifica si noxele pe benzina(la mine au fost verificate ambele) prima oara am fost respins pentru noxele de la gpl...apoi am schimbat bujii,fise, filtru aer si cel mai important: aveam ceva pierderi intre toba finala si intermediara; am rezolvat cu un colier la imbinari

Share this post


Link to post

stiu .. asta verifica noxele, dar daca ii zici, stai sa pun o piatra ca nu sta masina pe loc, nu merge frana de mana, are dreptul sa iti anuleze itp'ul, oricum mi-am reparat si frana de mana, si tot asa si eu .. aveam niste gauri in teava de esapament mici, si le-am rezolvat prin sudura la un atelier, m-a costat 120lei manopera la un cablu frana de mana :| , astazi am programarea la rar, sper sa fie ok .. mi-am astupat si petele de rugina cu vopsea .. am si spalat motorul si exteriorul :) )) sa fie pregatita, chiar sper sa nu am probleme.. ca m-a uscat de bani.

Share this post


Link to post

asa, si cum au iesit noxele? au iesit fara probl ? mie nu imi merge nici frana de mana, s-a rupt cablul, banuiesc ca trebuie sa il schimb pana ajung acolo .. nu ? :-S

 

 

Au iesit OK noxele, ma temeam ca se leaga de xenoane (atunci aveam de 6000k, ulterior am montat de 4300), nu stiu de ce au aprins farurile... Eu ii supravegheam dintr-o camera alaturata, cu geamuri mari de sticla.

Share this post


Link to post

Sunt incantat sa va anunt ca au iesit oki noxele!! Mi-au trecut gpl pe C.I. si in termen de 30 zile trebuie sa ma duc la politie sa mi-o trec si in talon, asa au spus cei de la D.R.P.C.I.V. Inginerul si ajutorul super oki au fost, nu au avut nevoie de cinste. Acum sunt fericit ca nu se mai vad nici petele de rugina momentan - investitie 25lei 2 coli de smirghel fin si vopsea preparata(spray),... ma simt mandru de ticozaur :D

Share this post


Link to post

@rosmoke , in afara de noxe , se mai verifica ceva ? Se uita la caucicuri de ex ( la tip ma refer , nu uzura ) , jocuri , frana , etc ?

 

Daca nu te duci si la Politie pt talon , nu cred ca e asa grav...

Share this post


Link to post

Se uita doar la noxe si la serii, ideea este ca inginerul se urca in masina sa o duca la bancul de probe pentru noxe, si e cam urat sa ii spui, "cand cobori din masina sa pui si tu o piatra la roata ca nu merge frana de mana :) )" stai linistit, ca si eu aveam toate caucioacele diferite doar alea de pe fata semanau intre ele. Ideea este daca ai toba sparta trebuie sa ti-o sudezi ca te respinge pentru neetanseitate. Nu stiu cat de grav este .. dar vreau sa fie toate actele ok ..

Share this post


Link to post

Salut , am de curand gpl pe Matiz si am o problema : cand stau pe loc sau la viteza mica ( tr. 1 si 2 )intra pe sistemul de ventilatie miros de gpl . M-am uitat si nu vad nimic in neregula .

De asemenea atat la el cat si la Nubira 2 am consum mare de gpl , stie cineva unde se face un reglaj bun la secventiala in Craiova ?

Edited by pvsilviu

Share this post


Link to post

Sunt incantat sa va anunt ca au iesit oki noxele!! Mi-au trecut gpl pe C.I. si in termen de 30 zile trebuie sa ma duc la politie sa mi-o trec si in talon, asa au spus cei de la D.R.P.C.I.V. Inginerul si ajutorul super oki au fost, nu au avut nevoie de cinste. Acum sunt fericit ca nu se mai vad nici petele de rugina momentan - investitie 25lei 2 coli de smirghel fin si vopsea preparata(spray),... ma simt mandru de ticozaur :D

 

Eu merg de cativa ani fara instalatie trecuta in talon, am facut si ITP intre timp si nu mi-a zis nimeni nimic, nici macar vreun politist la filtre.

Doar tin o copie a CIV cu talonul in caz ca intreaba cineva de ea.

Ti-a zis cineva si ce s-ar putea intampla daca nu treci in talon instalatia de gaz?

Share this post


Link to post

Mai .. presupun ca inseamna amenda cel putin, din moment ce avem 30 zile termen ...

Eu merg de cativa ani fara instalatie trecuta in talon, am facut si ITP intre timp si nu mi-a zis nimeni nimic, nici macar vreun politist la filtre.

Doar tin o copie a CIV cu talonul in caz ca intreaba cineva de ea.

Ti-a zis cineva si ce s-ar putea intampla daca nu treci in talon instalatia de gaz?

Share this post


Link to post

Nici eu n-am instalatiile de GPL de pe Leganza si Tico trecute in talon ci doar pe CI (pt. orice eventualitate, am xerocopii a CI in torpedou).

In alta ordine de idei, am descoperit ca daca bag in admisie aer cald motorul functioneaza mult mai bine pe GPL, reducandu-se implicit consumul (cam cu un litru/100 la Tico). Am uitat clapeta de admisie aer pe pozitia Winter si cand am mutat-o pe Summer s-a observat imediat o inrautatire, motorul dadea sa se opreasca. Ma si miram cum de mi-a scazut consumul de cand a venit caldura la 5,5% urban, cu AC pornit cam 80% din timp. Si nu-i reglat la economie, trage cel putin la fel de bine ca pe benzina.

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Am un Tico cu instalatie de gaz. Totul functioneaza bine pana in momentul in care ajunge temperatura la primul semn marcat pe cadran. Apoi ii scade turatia foarte mult. Dupa ce se mai incalzeste un pic (cativa milimetri pe cadran) ii revine turatia la norma si functioneaza corect. Are cineva idee daca este normal sa faca asa ceva?

 

Mentionez ca pornirea a fost facuta numai pe gaz de cand am luat-o, din cauza ca e complicat sa muti pe benzina manual.

 

Multumesc mult.

Edited by sorin_maican20

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...