Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Consum intre 7.5-8.5 in oras, iar afara 6.5-7.5.

Share this post


Link to post

Vin cu o problema. De cateva zile am relatiul pe la 1600-1700 rpm pe gpl (benzina 1200rpm). Am strans la maxim surubul de relanti pt gaz si nu a scazut decat aprox 200 de ture. E posibil sa fie din cauza ca am deschis prea mult robinetul?

Share this post


Link to post

Uncle Sam, poti avea o problema cu surubul de reglaj al relantiului de pe plaman sau cu carburatorul. La carburatie in general relantiul este diferit gaz/benzina din cauza ca amestecul aer+gaz necesar pentru relanti nu este identic cu aer+benzina.

 

Cei care aveti instalatii secventiale, stiu ca exista varianta in care pui contactul, tii apasat 5 secunde pe butonul de pe comutator si apoi rasucesti cheia, abia ulterior eliberandu-l, faza la care instalatia stie ca vrei sa pornesti direct pe GPL si o face.

Share this post


Link to post
<br />Acum am citit de scumpirea benzinei cu cca. 4.000 lei. Asta se va simti serios la buzunar. Credeti ca se merita  sa pui GPL pe Matiz? Stiti daca exista instalatii pentru Matiz? Daca da, detalii.<br /><br />Personal, am vazut anul trecut in Targu Jiu, o instalatie de GPL montata pe un Tico, ce facea taxi. Avea o butelie micuta (20 l) montata in locul tabliei spate (aia de la haion). L-am intrebat de omul de la volan si a zis ca l-a costat cca. 11.000.000 la firma autorizata. SI zicea ca se merita.<br /><br />Pareri?<br />
<br /><br /><br />

 

sal,

am gpl pe tico de 5 ani .am vaz si gpl pe matiz.eu zic ca se merita.

butelia este pusa in portbagaj bagi 23 lt,

si nu am miscat roata de rezerva,

sunt si butelii gpl care se monteaza in locul roatei de rezerva,dar ce faci cu roata?!!

Share this post


Link to post

Sincer eu zic ca din 2004 (data postului) si pana in prezent o fi aflat si el de avantaje.

Foloseste te rog un scris ROMANESC, fara prescurtari irc si cu majuscula la inceput de fraza/propozitie.

Share this post


Link to post

Vin cu o problema. De cateva zile am relatiul pe la 1600-1700 rpm pe gpl (benzina 1200rpm). Am strans la maxim surubul de relanti pt gaz si nu a scazut decat aprox 200 de ture. E posibil sa fie din cauza ca am deschis prea mult robinetul?

 

E dubios! Ori s-a rupt jiglerul surub de pe pulmon ori s-a intamplat ceva electric si ai activat treapta a 2-a de relanti ( ala pentru AC).

 

Nu are legatura cu surubul de sarcina de pe furtunul de gaz.

Share this post


Link to post

Salutari tuturor, mi-am instalat si eu un gpl pe al meu ticozaur 99', este tomasetto .. toroidala 30l, aveti idee cat ar trebui sa imi consume ? Dupa banuielile mele in jur de 8% in oras(Bucuresti) si 6% in afara ?<br>Pretul achizitiei pt curiosi este 1200ron in ghencea .. a durat cam 3,4 ore au lucrat 2 baieti.. destul de ok parerea mea, singurul inconvenient este k tremura relantiul, dar i-am sunat si m-au informat la ce surub tre sa umblu pt reglajul relanti'ului pe gaz si s-a rezolvat, problema este alta .. nu imi indica cat gaz am in rezervor pe comutator ... doar pe butelie am ceasul acela de indica presiunea ... att, iar pe comutatorul de langa volan vad vreo 4 locasuri pt leduri, dar se aprind doar 2, unul rosu knd este pe benzina, iar cand trec pe gaz cel verde ... atat.. :( ce pot face? se poate cumpara vreun comutator sau indicator .. ceva... multumesc pt eventuale raspunsuri. O seara placuta...<br>

Share this post


Link to post

Salut! Acelasi tip de instalatie am si eu. Consumul spus de tine este ok pe timp de iarna. Butonul de comanda este minimalist dar, la cat gaz ai, merita ceva mai elevat? Banuiesc ca se poate schimba cu ceva mai elevat gen BRC. Intrarile si iesirile sunt acelasi numai mufa ar trebui sa difere. Unde ti-a montat butonul de comanda? :lavolan:

Share this post


Link to post

rosmoke si eu tot acolo am montat-o, tot acelasi tip si tot aceleasi probleme. In carcasa butonului se vad 4 leduri, dar se aprind doar 3: verde pt gaz, rosu pt benzina si inca unul rosu pt cand mai ai putin gaz. Daca nu iti merge cel pt gaz putin, invarte de ceasul de presiune de la butelie. Trebuie mers prin tatonare. Cea mai buna metoda e sa bagi 5l cand e butelia goala, dupa care pui masina pe teren plan si te joci la butelie pana se aprinde ledul respectiv.

Share this post


Link to post

Asa mi-au spus si cei care mi-au montat instalatia gpl, ca ar trebui sa mi se aprinda ink un led rosu cand am mai putin de 7l in butelie, dar am ramas si fara gaz si degeaba ... :-? apropo .. voi cand ramaneti fara gaz va moare motorul la relanti ... iar daca accelerati inca functioneaza ? ca atunci cand o tineam turata mergea motorul (asta se intampla pentru ca nu mai aveam gpl sau pt ca nu tinea relanti?, imediat cum am alimentat cu gpl s-a rezolvat problema in aceeasi zi), bine ca ... la mine au uitat sa puna surubul de la capacul filtrului de aer, si 2 furtune care baga aer in carburator :| dar le-am pus eu la loc si merge brici acum. Luna urmatoare vreau sa ma duc la rar sa trec gpl in cartea masinii, sper sa nu fie vreo problema cu noxele .. ce parere aveti ? sa imi fac probleme ? :-S Am itp valabil inca 1 an si 10luni, dar am inteles ca tot vor fi nevoiti sa imi verifice noxele.

Butonul de comanda este sub butoanele de la ceata ... stergator. Unde pot gasi o mufa mai "elevata" ca sa zic asa :D , ca nu mi se pare in regula sa imi dau mereu bagajele jos din porbagaj .. sa desurubez cele 2 suruburi de la capacelul buteliei ca sa vad cat gaz mai am... Multumesc pentru raspunsuri !

Share this post


Link to post

Eu nu am ajuns sa termin tot gazul din butelie si de aceea nu stiu cum se comporta motorul.

 

Inainte sa te duci la RAR mai fa o vizaita la montatorii de gpl sa regleze instalatia cu testerul si poate-i convingi sa iti verifice si functionarea pe benzina. La relanti, unde cred ca sunt probleme pe benzina, se regleaza noxele cu jiglerul cu ax flexibil, gasesti informatii aici pe forum.

 

Eu mi-am mutata butounl de comutare in spatiul gol unde de obicei se pune , la variantele cu stergator in spate, butonul aferent. Nu am stergator pe hayon , spatiul era nefolosit si super bun pentru butonul de gpl.

 

Ce surubel nu ti-a pus la filtrul de aer? Eu nu am asa ceva. Despre ce furtune de aer este vorba? Cel subtire sau cel care trage gazele din carter?

 

Gomutator mai elevat gasesti la alti montatori de Gpl si tot ei ti-o modifica. Vezi ca alt buton nu incape in locul spus mai sus. Eu nu simt nevoie sa schimb butonul caci nu ma intereseaza in mod deosebit cat gaz mai am. Am si benzina daca e sa raman in pana.

Edited by autom

Share this post


Link to post

In perioada urmatoare o sa pun instalatie GPL pe Ticolos si trebuie sa mai schimb si bujiile. Asa ca va rog cei care au gpl pe tico si matiz sa-mi spuna cu ce bujii merge mai bine motorul F8C pe gpl

Share this post


Link to post

Capacul de la filtrul de aer se prinde cu un surub de partea superioara a carburatorului, iar furtunele sunt unele de ~2cm diametru, intra in carburator in partea din dreapta, si sunt ff apropiate de filtrul de aer ... nu stiu cum sa explic mai bine, voi face o poza pe zi, eu am varianta full :) ) sx, am toate butoanele, deci comutatorul nu am cum sa il pun acolo, iar in legatura cu ledurile ... eu cred ca este bine sa stii cat gaz mai ai ... adica pe strazi gasim destul de greu benzinarii cu gpl .. nu toate au, si plus ca ... nu am nici cea mai vaga idee cum as putea sa imi calculez consumul, inca ceva .. la mine acul este la 80% pe ceasul de la butelie, cand fac plinul pompa de gaz se opreste singura ca la benzina ? :) )) cum stiu cand am plinul, imi pare rau .. sunt cam noob in privinta asta, am fost fericit zilele astea ca am reusit sa alimentez in sfarsit singur cu gpl :) ))

Share this post


Link to post

@Muratu: Eu am bujii normale, nici nu le-am desfacut sa vad cum arata. Oricum erau un pic ,,tunarite,, cu gauri in electrodul indoit ( vezi pe net ). Pentru instalatie, vezi ca astea Tomaseto model nou sunt aproape exact ca pentru Tico fiind mult mai compacte. Iti dau pe provat, daca vrei, legatura spre montatorii mei.

 

@Rosmoche: In butelie este un plutiitor ca la rezervorul de toaleta. CAnd se umple cu Gpl, se ridica si opune o rezistenta pompei de GPL din statie si operatorul stie ca trebuie sa o opreasca. :o fftopic: cum ai alimentata tu>? In mod normal nu trebuie sa te lase pe tine sa faci operatiunea asta.

Ontopic, eu consumul il fac plin pe plin, la aceeasi statie , cu acelasi gaz si apoi, impart litrii de gaz la diferenta de kilometraj .

Edited by autom

Share this post


Link to post

Pai niciodata nu sunt langa gpl cei din mol'ul unde alimentez eu, si cand ma vad ma intreaba daca ma descurc, le zic ca da .. si aia e, deci cand este plin sa inteleg ca nu se opreste pompa ca la benzina, dar in schimb baga mai greu litrii, corect?

Share this post


Link to post

Da, cam asa ceva. MAi precis forteaza supapa ta din butelie. PAna la o anumita presiune nu o invinge dar forteaza.

Share this post


Link to post

Tocmai am fost la revizia de 1000km cu ea, I-am intrebat de furtunele Alea care au uitat sa le bage, de la ce erau, "pe acolo intra aerul in carburator" tocmai mi-am facut si becul de avarii de pe dreapta lateral, Mai trebuie un bec de pozitie si cablu de la Frana de mana schimbat k s-a rupt, am fost pana la mare azi, mi-a consumat 7% (bucuresti-constanta)

Share this post


Link to post

:o fftopic: cum ai alimentata tu>? In mod normal nu trebuie sa te lase pe tine sa faci operatiunea asta.

 

Numai la noi exista porcaria asta cu alimentatul. In Germania, Austria si alte tari mai rasarite, clientul alimenteaza singur.

Share this post


Link to post

In Asutria clientul nu alimenteaza singur.

Share this post


Link to post

Asa o fi. Mie mi-au zis doi amici ca au alimentat singuri.

Share this post


Link to post

apropo,in legatura cu acel consum de 7% pana in constanta, am mers numai cu 120 ... 80% din drum

Share this post


Link to post

:lavolan: 6,6 % consum mixt... :drinkers:

Share this post


Link to post

Buna ziua

As dori sa imi montez GPL pe matiz si am doua intrebari :

1. am inteles ca exista butelii de aproximativ 25litri care se monteaza in lateralul porbagajului. Are cineva asa ceva? mai ai acces usor la roata de rezerva? poate sa puna cineva poze ?

2. dupa montaj am inteles ca trebuie sa treci pe la RAR. asta este echivalent cu controlul ITP ?

adica , cazul meu: in iunie 2011 imi expira ITP-ul , daca montez GPL-ul in martie-aprilie 2011 si in aprilie 2011 ma duc la RAR, mai trebuie sa fac si ITP-ul? sau verificarile de la RAR includ verificarile de la ITP ? cit costa la RAR?

Share this post


Link to post

apropo,in legatura cu acel consum de 7% pana in constanta, am mers numai cu 120 ... 80% din drum

Recordul meu de consum a fost pe A2 mers constant cu 150km/h pe bord cap coada... 10%, cu alimentat la intrare si la iesirea de pe autostrada.

 

@Vivaldi, daca rasfoiai tot topicul gaseai pozele mele, cat si explicatii despre ce e cu RAR-ul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...