Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Sa-si puna GPL!

Daca ai un parcurs de cel putin 12-15k km pe an merita investitia ( ca sa poti amortiza investitia in cel mult primul an de la montare, ma refer strict la tico-matiz, pt alte masini mai trebuie refacute calculele ).

Edited by mircea mircea

Share this post


Link to post

Pentru a economisi 5000 ron trebuie sa faci aproximativ 50.000 km.Mie tico imi consuma in Bucuresti fix 6 litri la suta,si da... mi se parea mult.Sint unii carora li se pare mic si un consum de 20%,totul depinde de cit de mare este venitul lor.Ca un exemplu de ieri de cind am bagat GPL am facut 180 km.In caz de impact butelia se autosigileaza are niste supape speciale care inchid toate iesirile.

 

Eu mi-am cumparat o masina ca merg cu ea,sa ma duc unde vreau,cind vreau,sa merg normal cu ea,nu la consum (vezi mercedesurile in Bucuresti care merg cu 30 la ora).

 

@velican_costi--continua tot asa tu si cei ca tine.Mai vorbim cind benzina va sari de un euro pe litru

Share this post


Link to post
Ai venit cu un argument de 20.000 lei economie. Cat trebuie sa circuli cu un Tico (acesta era subiectul) pentru a economisi de 5x valoarea lui de piata ? Eu inteleg ca montarea unei instalatii de gaz pe el ii dubleaza valoarea (glumim), dar cineva care are bani sa bage atata gaz pentru a economisi 5.000 litri, nu lei, nu circula cu el, desi, dupa mine, ar exista o exceptie ... ati ghicit ... George Copos.

Eu vroiam sa arat un lucru simplu. Ca GPL pe Tico/Matiz nu este neaparat culmea zgarceniei, poa' sa fie un lucru tare destept. GPL pe Matiz care face 100kkm pe an poaye fi culmea desteptaciunii, iar GPL pe Leganza care face 3kkm pe an poate fi culmea zgarceniei. Adica exact ce ai spus si tu, ca nu conteaza masina, ci cati km faci cu ea.

Share this post


Link to post

De asta am zis ca si tu ai dreptate.

Share this post


Link to post

Bey, de ce sa nu mergi cu masina mai ieftin daca se poate? ma bag si eu ca musca-n lapte, d'a is gepelist si va prezint propia motivatie... Eu mi-am montat GPl pe matiz din 2 motive:1. e mult mai ieftin decat benzina( eu iau gazul cu 1.59 fata de 3,5 sau cat o mai fi benzina) chiar daca creste consumul; 2. fiind dependent de masina, nu mai stau sa merg la economie sa ma doara buzunarul daca dau drumul la AC in oras sau merg pe autostrada cu 130 Km/h. Asta ma face zgarcit? chiar deloc, pot spune ca sunt chiar rational si incerc sa maximizez satisfactia pe care o obtin in urma alocarii veniturilor mele pentru diferitele nevoi.

Intradevar inante sa imi pun instalatia mi-am facut niste calcule, si am ajuns la concluzia ca in conditiile in care fac 26 de mii de km pe an merita cu varf si indesat. Sincer, mi-as monta GPl pe orice masina, asta daca merita investitia. Multi sufera de snobism si multi isi ofera explicatii ridicole, dar faza cu accidentele si masinile cu instalatii gpl e expirata, ca daca e sa faci bum faci si cand iti duci butelia pt aragaz...mai pe scut: mai repede o mierlesti tu in orice masina decat se aprinde benzina din rezervor sau plesneste butelia de gaz...uitati-va pe statistici si vedeti cati au patit asa ceva din multimea de accidente ce se petrec.

Poate mai repde se poate spune ca cei cu Gpl posedam o mentalitate de sarac, dar hey! n-am sonda de petrol in curte si nici vreo matusa care sa imi asigure cheltuiala cu autoturismul, si drept urmare muncesc pt banii mei si consider ca sunt indreptatit sa am maximul de confort de pe urma lor!

 

Ganditi cu capul nu cu sezutul...hai ca am dat-o in off topic...

Share this post


Link to post

@Velican: Dupa cum ai zis si tu...Era vorba despre Tico, topicul este despre Tico si Matiz cu gaz, tu ai Cielo fara gaz, asa ca nu inteleg pentru ce te deranjezi...

Share this post


Link to post

Pentru cei care vor sa isi monteze instalatie GPL mai luati in calcul si inscrierea instalatiei in cartea de identitate si talonul masinii 167 ron.

130 la RAR si 370 schimbarea talonului la politie.

Share this post


Link to post

... si pretul unor injectoare noi dupa o vreme.

Share this post


Link to post

La Tico am bagat instalatia clasica,fara injectoare.Dar sa stii ca ai dreptate.Cind eram in service cu Tico a venit un taximetrist cu un Logan care avea GPL din fabrica.Masina avea 70.000 km si motorul nu mai mergea rotund.Dupa o diagnosticare i-au spus ca sint injectoarele(7 mil) si ca cel mai probabil s-au stricat din cauza ca nu o fost schimbat niciodata filtrul de gaz(care ar trebui schimbat la 10.000 km).Tot de la cei din service am inteles ca nu este indicat sa alimentezi de la statiile de gaz mici,cel mai sigur ar fi de la benzinariile mari gen Petrom,Lukoil etc

Share this post


Link to post

pretul omologarii este de 120 lei si nu se schimba talonul masinii , se trece instalatia gpl doar in carte iar la urmatoarea inmatriculare se trece si in talon .

Share this post


Link to post
pretul omologarii este de 120 lei si nu se schimba talonul masinii , se trece instalatia gpl doar in carte iar la urmatoarea inmatriculare se trece si in talon .

Confirm daca la Matiz e altfel decit la Cielo :)

Dupa montare cu actele de la firma la care ai montat, programare RAR, stat la coada, ciubuc la mecanicu de pe linie sa iasa noxele :) si gata in ~ vreo 2h e gata. Modifica numai CI. Nu ai treaba cu politia...

Am facut ITP-ul si nu au comentat nimic...

Share this post


Link to post
... si pretul unor injectoare noi dupa o vreme.

 

Dupa cata vreme mai exact? Al meu a trecut de 50.000km pe GPL si nu are nevoie de nimic.

O alta chestie care ma intriga in afirmatia asta este ca instalatia de GPL, cel putin cea secventiala, are injectoare separate. De ce s-ar strica injectoarele de benzina de la instalatia de GPL?

 

Dupa montare cu actele de la firma la care ai montat, programare RAR, stat la coada, ciubuc la mecanicu de pe linie sa iasa noxele :) si gata in ~ vreo 2h e gata. Modifica numai CI. Nu ai treaba cu politia...

Am facut ITP-ul si nu au comentat nimic...

 

De ce spaga? Eu am trecut prin RAR fara nici o problema dupa montarea instalatiei de GPL. Cred ca noxele nu ieseau din alte cauze.

 

Din proprie experienta, eu spun ca o instalatie buna, montata corect pe o masina fara probleme, si intretinuta conform specificatiilor din cartea instalatiei (sunt acolo trecute toate operatiile necesare la fiecare revizie) nu ar trebui sa creeze probleme.

 

Sau poate am avut eu noroc...

Edited by andrew

Share this post


Link to post
De ce s-ar strica injectoarele de benzina de la instalatia de GPL?

De la nefolosirea acestora.

Share this post


Link to post

Instalatia mea secventiala masoara timpul de functionare total al motorului pe gaz si pe benzina (de la montarea instalatiei). Astfel, cel putin la mine masina a functionat in jur de 15% din timp pe benzina (peste cei 10% recomandati)=> nu probleme cu injectoarele pe benzina dupa 55.000km (verificare t injectie pe tester). Deci, in mare, problemele cu inj benzina sunt strans legate de respectarea celor 10% mers pe benzina si apar la cei cu instalatii calsice care uita sa mai treaca pe benzina cu lunile.

Share this post


Link to post

Tigaia mea se indreapta cu pasi repezi spre 200k :)

Are deja 32k pe gaz si inca mai porneste la sfert pe benzina...

Apropo de noxe nu stiu cum e cu GPL pe injectie la a mea am inst pe carburatie iar pt noxe a trebuit sa mai stringa putin surubul sa iasa...

Dupa... l-am dat inapoi sa traga masina sa ajung acasa cu ea :)

Share this post


Link to post
pretul omologarii este de 120 lei si nu se schimba talonul masinii , se trece instalatia gpl doar in carte iar la urmatoarea inmatriculare se trece si in talon .

 

Trecerea in cartea de identitate costa 130 ron,iti spun sigur pentru ca am fost eu la rar.Pentru talon am intrebat la sediul politiei din Pipera si mi-au spus ca trebuie trecuta.Se plateste taxa de 37 ron la CEC si talonul se schimba,desi ar fi foarte usor sa se faca doar o completare la Observatii.

Share this post


Link to post

Cred ca glumesti .

Share this post


Link to post

Nu,nu este deloc o gluma.Vrei sa pun poze cu factura de la RAR si talonul?

Share this post


Link to post

Daca-l intrebi pe cel de la ghiseu e normal sa-ti spuna asta , ca sa-mi sustin afirmatia spun ca cei avizati sa-ti i-a talonul pentru neomologarea instalatiei de gpl sunt cei de la rar impreuna cu politia la verificarile in trafic efectuate cu masinile de control noxe etc. Dar daca instalatia este omologata si este trecuta in carte nu este necesara schimbarea talonului pt. ca exista o baza de date a R.A.R , Iar la control trafic se verifica pe loc online .

 

Crede-ma ca stiu toate regulamentele . Pe nea politistu nu trebui sa-l intereseze instalatia de gpl pentru ca nu are competenta si posibilitatea sa verifice .

Share this post


Link to post

Pai si daca esti oprit in trafic de catre politie si nu ai inscris GPL pe talon nu ti se poate suspenda talonul?

Share this post


Link to post

In week-end am facut urmatorul traseu:

Constanta - Buzau - Brasov - Cluj - Lacul Tarnita - Cluj - Sibiu - Transfagarasan - Constanta.

 

Kilometrii parcursi: ~1600

Costul gazului: 160 ron.

Probleme: 0.

Neplaceri... hmmm, alimentari destul de dese (la fiecare 200-250 km). Dar, la un drum atat de lung, a fost ok, mai dezmorteam un pic picioarele.

 

Ieseam probabil cu vreo 10-20 de ron mai ieftin daca nu faceam ambele autostrazi la intoarcere cu 140km/h, viteza la care matizu e papacios rau de tot. (pe A2 am alimentat la intrare si la iesirea de pe autostrada si mi-a iesit consum 9% :shock: ).

 

Gazul cam in toata tara l-am gasit cu preturi intre 1.6 si 1.8 ron/L.

Share this post


Link to post

Am Matiz cu gpl din fabrica, fac in septembrie 2 ani in prezent am 51000 km mers numai pe gaz (doar de cateva ori am mers cu cate un plin de benzina si am bagat solutie ptr curatat injectoarele) in rest bag benzina de 50 lei pe luna. Merg zilnic circa 50 km (fac naveta la munca).

Probleme cu motorul nu prea am avut.Recent am reglat culbutorii pentru ca mi se oprea motorul la relanti cand era rece (la inceput imi facea probleme numai iarna dar incepuse sa imi faca sicane si in sezonul cald) ma costat 48 lei la International in Slobozia. Diagnosticul : evacuarea se stransese din cauza gazului si de aceea mi se oprea motorul. Mi-am schimbat si bujiile cu bujii Denso ca altele nu am gasit (ca pana in prezent mersesem cu cele originale din fabrica NGK).

Filtrul de gaz nu l-am schimbat si nici nu am umblat la el si sincer nu mi-a facut nici o problema. In rest doar mici avarii pe calculator de la gaz ( nu e nevoie sa va alertati la service de fiecare data cand apare avarie pe bord pentru ca raspunsul este: De la sonda Lamda din cauza gazului).

Consumul mi se pare acelasi si pe gaz si pe benzina doar ca gazul este 1.77 si benzina cred ca a ajuns 3.9 (euro 4).

Cand mi-a reglat si culbutorii mi-a pus si testerul pe masina si a spus ca merge perfect de aceiasi parere sunt si eu.

:)

Share this post


Link to post

Mie dupa exact 2 ani de la cumparare, la 2 zile dupa ce s-a terminat garantia mi-a murit instalatia de gpl...ghinion cu caru...

Da' nu-i nimic, am fost la service, am puricat-o...am schimbat un senzor de 300 ron, am puricat-o iar, am reglat-o...

In sfarsit, am mai mers o luna cu ea, si iar ghinion, a murit din nou...

Mi-am bagat ceva in e de instalatie si am acum 2 luni de cand merg linistit pe benzina...

Cand o sa am timp, o sa o demontez pe aia din fabrica si ma duc la cineva priceput sa-mi pun alta...e mai ieftin cu gpl totusi :D .

Nu-mi pare rau ca in 2 ani si 40k si-a scos banii de 3-4 ori.

Share this post


Link to post

DarkAngel pentru reparatie incearca la http://www.agrom.ro ,se ocupa numai de instalatii GPL.Au toata aparatura necesara pentru diagnosticare si reglaj.

Share this post


Link to post
DarkAngel pentru reparatie incearca la http://www.agrom.ro ,se ocupa numai de instalatii GPL.Au toata aparatura necesara pentru diagnosticare si reglaj.

 

 

O schimb...e dusa rau, din fabrica a fost asa...oricum in 2 ani si 40k si-a scos banii...600 euro...

Oricum stiu pe cineva tare la un service si vreu sa-mi schimb instalatia fara butelie si conducte...o sa ies mai ieftin.

Dar merci oricum.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...