Jump to content
Sign in to follow this  
muscarul

Buson De Ulei Care Nu Inchide Bine?

Recommended Posts

Salut

Ieri m-am bagat pe sub masina sa vad ce mai gasesc, si in jurul busonului de ulei - pata de ulei. Nu picura pe jos, nu am gasit niciodata ulei in garaj pe pardoseala, dar... imi da de gandit.

Se poate sa scape pe langa busonul ala? Gasesc undeva buson de rezerva, sa il schimb? Cat de normala e treaba asta?

Mentionez ca nu am dat cu baia de ulei in nimic, si numai eu circul cu masina. Are 29.000 de km, si tocmai a primit GPL :D

Share this post


Link to post

Ar fi trebuit sa stergi cu o carpa busonul ala (si de jur-imprejurul lui) si sa il inspectezi dupa o vreme, o jumatate de zi sau a doua zi. Si sa mai incerci sa-l strangi un pic, eventual.

Poate pata de ulei nu era de la tine.

Si verifica nivelul uleiului pe joja, la 10-15 minute dupa ce ai oprit motorul.

 

"Ieri m-am bagat pe sub masina sa vad ce mai gasesc"...

Stii tu, daca te duci la doctor, oricat de sanatos esti, ai sa iesi de acolo un pic mai bolnav. Ce-ai cautat sub masina, huh? :)

Edited by ldarius

Share this post


Link to post

Busonul ala se schimba odata la cateva schimbari (vre-o 3 parca) fiindca are o saiba deformabila care la fiecare strangere se deformeaza.

Data viitoare cand schimbi uleiul schimba si busonul ala. Ai gija cum il strangi fiindca risti sa strici filetul din baie si o schimbi pe toata pe urma. Mai bine schimba-l decat sa il strangi mai tare.

 

@Idarius. Eu am inteles ca pe baie este pata nu jos.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Deci pata ii in jurul busonului, ca sa zic asa. Deci nu ii in partea de jos a baii, ci pe langa buson. Busonul respectiv se gaseste usor la magazinele de profil? O fi scump?

A, Si mentionez ca nivelul la joja e ok, deci nu se pierde. L-am verificat aproape saptamanal.

Edited by muscarul

Share this post


Link to post

Acolo doar "musteste" nu curge. Orice piesa Daewoo ar trebui sa se gasesca la magazinele de profil. O sa fii uimit cat de repede o gasesti la primul magazin.

 

Ps. Nu te mai speria din nimicuri :)

Share this post


Link to post

Saiba aceea nu mai etanseaza daca strangi sa iasa apa din ea, altfel, tine cat masina.

Share this post


Link to post

Ce sa zic, nu eu am strans-o. Da ma bate gandul sa nu ma mai duc la service pentru schimburi de ulei, cel mai bine fac io...

Share this post


Link to post

Poate l-a strans cu mila, cum se procedeaza. Sterge locul cu o carpa si pune putin cheia pe el. Verifici maine.

Share this post


Link to post

De sters am sters ieri, da o sa fac miscarea si astazi si o sa il mai strang un pic. Si pentru siguranta, o sa ma duc sa iau si un buson nou. Peste 2-3 saptamani trebuie oricum sa schimb uleiul.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze pentru neatentie.

Cum au zis baietii. Cauta un buson nou si schimba-l la urmatorul schimb de ulei.

Pe vremea cand aveam Dacie gasisem la locul de munca un pumn de saibe din cupru care se potriveau la fix pe busonul de la ulei. Poate gasesti asa ceva prin magazine si nu iti mai schimbi busonul la fiecare al 3-lea schimb de ulei.

Share this post


Link to post

Pai nu o fi un capat de lume busonu ala, da-l dreq, ca imi iau trei, sa am si de rezerva :) )

Share this post


Link to post

S-au pune pe filetul busonului banda de teflon si dupa strange bine.

Share this post


Link to post

Prefer sa iau buson nou... tefonul nu e indicat, din cate stiu eu, la temperaturi mai mari. La apa calda, instalatorii nu folosesc banda de teflon... de ce oare? :)

Share this post


Link to post

Pentru ca nu cunosc, pentru ca-i mai scump, pentru ca s-au invatat la canepa.

 

Putem filosofa linistit pana pui cheia pe surubul acela.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

"Putem filosofa linistit pana pui cheia pe surubul acela."

Si s-aprindem si-o canepa, ca sa avem spor.

Bleah.

Eu am prins un reflex de cand stateam in gazda. Cu apa calda: daca picura, mai strange-o. Macar incerci, nu s-o omori.

Share this post


Link to post

Ajung acasa si pun cheia pe dansul :D

Share this post


Link to post

Gata, l0am strans un pic si urmarit dupa aia. Nu mai plange :)

Tolin, multumesc :beerchug:

Share this post


Link to post

Salut.

 

Va deranjez si eu cu o mica problema legata de busonul de la baia de ulei.

 

Azi am facut schimbul de ulei la matiz la un magazin de piese auto, la care schimbul de ulei este gratis, daca cumperi de la ei uleiul si filtrul de ulei.Am cumparat cu aceasta ocazie si busonul de la baia de ulei cu garnitura de cupru aferenta (3 lei).

E, problema este ca, atunci cand angajatul respectivului magazin, a incercat sa puna noul buson a observat ca busonul cel nou nu se fileteaza bine in baie. A incercat de cateva ori, a pus si o pasta pe-acolo, nimic. Concluzia, filetul de la baia de ulei este dus.

A pus cu greu vechiul buson, pe care l-a dat cu o banda de teflon (cred ca asta era) si cu o pasta maro, dar mi-a zis ca nu s-a infiletat foarte bine si sa am grija. :(

Ce e de facut? Trebuie sa schimb baia (cat costa o baie de ulei la matiz?) sau ma pot duce la un mecanic sa-mi faca ceva la filetul respectiv?

Trebuie sa plec peste 2 saptamani in concediu, si tare mi-e frica sa plec asa.

 

Orice sfat este binevenit.

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Teoretic se poate reface filetul cu un tarot, dar doar teoretic trebuie sa te interesezi bine. Daca nu in cel mai rau caz a zis Dj Dark mai sus, schimbi baia de ulei :|

Edited by TBird

Share this post


Link to post
Salut.

 

 

 

Azi am facut schimbul de ulei la matiz blablabla

Ce presiune e in zona busonului?N-ar merge un dop de cauciuc, care sa se muleze cat de cat pe filetul vechi si sa nu sara?

 

Teoretic se poate reface filetul cu un tarot, dar doar teoretic trebuie sa te interesezi bine. Daca nu in cel mai rau caz a zis Dj Dark mai sus, schimbi baia de ulei :|

Daca nu ma insel , baia de ulei e JOS.Poti fi sigur de asta daca iti ghiceste o tiganca in carti :P

Share this post


Link to post

Cu multi ani in urma,am intrebat un mecanic in-virsta:

-ce tip de saiba imi recomanzi sa folosesc la busonul baii de ulei? aluminiu sau cupru?

Raspuns:

-cupru,dar mai intii de-calesteo!

 

Braveheart.In cazul tau,fara a schimba baia de ulei,as proceda astfel:taiat filet din-nou,facut un holender (cred ca asa se numeste,oricum am improvizat unul sa fiu bine inteles) cu filet atit la exterior cit si la interior,iar ca buson poti folosi chiar un surub (din otel).Fii atent ca filetul surubului sa corespunda cu cel a holenderului la interior.

Share this post


Link to post
Ce presiune e in zona busonului?N-ar merge un dop de cauciuc, care sa se muleze cat de cat pe filetul vechi si sa nu sara?

 

 

Daca nu ma insel , baia de ulei e JOS.Poti fi sigur de asta daca iti ghiceste o tiganca in carti :P

Mea culpa: nu mi-am inchipuit ca unii folosesc termenu de buson pentru un "surub" .M-am gandit automat la dopul de la gura de umplere :D

Share this post


Link to post

Nu mi-am inchipuit ca unii folosesc termenul "SURUB",in loc de BUSON GOLIRE ULEI,mai mult de atit "DOP" in loc de BUSON GURA DE UMPLERE ULEI. =))

Share this post


Link to post

Merci frumos viktor pentru ajutor, dar mi-am cumparat o baie de ulei noua. Am dat pe ea 55 de lei, nu cred ca-mi mult, nu?.

Am zis totusi sa nu risc, este mai sigur asa. Zilele urmatoare trebuie sa o inlocuiesc, am un prieten care lucreaza la un service, si o sa ma ajute el.

Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post

Salutare, am avut si eu probleme cu busonul de la baia de ulei, s-a stricat filetul sui surubul nu mai etansa mai deloc.

A trebuit sa majorez gaura cu un burghiu mai mare, dupa care am taiat filet cu un tarod mai maresi am facut un surub la strung, sa se potriveasca cu filetul. Problema este ca in momentul cind am taiat filet nu am taiat perpendicular pe gaura ci un pic intr-o parte si cind am strans surubul, capatul acestuia nu este etans, ramane un pic de distanta intr-o parte, am pus niste fir de azbest pe surub dar degeaba, mai pica dar nu f rau. Cred ca singura solutie este sa schimb baia, alta solutie nu vad, ma gandeam sa incerc la mana 2.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...