Jump to content
Sign in to follow this  
someonedan

Consum Exagerat La Matiz

Recommended Posts

Am un Matiz luat recent SH, fabricat 2005, cu AC, aproximativ 60.000 km. Problema este ca toate testele facute au evidentiat un consum mixt de 8,5 litri / 100. Mi se pare exagerat, in conditiile in care am mers cu max. 90 km / h, fara a utiliza AC, cam 50 / 50 % - urban - drum intins... La service Daewoo, dupa ce au bagat-o pe tester, au spus ca motorul e perfect, iar consumul este reglat asa cum trebuie... Stie cineva ceva, ce poate fi?

Share this post


Link to post

Nu exista consum reglat, el depinde de stilul de mers. Daca tratezi o masina cu un motor de, doar, 0,8L, cu injectie controlata de catre computer pentru poluare minima ca o masina cu motor de 1,4L pe carburator, euro niet, atunci consumi mult mai mult decat te astepti.

Share this post


Link to post

Hmmmm,cam mare consumul 8,5l la 100 de kilometri.Parerea mea,cum zicea si Tolin,nu trebuie sa tratezi un motor de 0,8 ca unul de 1,4.mare atentie cum schimbi vitezele,sa nu ti motorul foarte foarte turat.incerca un stil de condus mai soft si ai sa vezi ca o sa se rezolve problema.Eu la matizul care il am in dotare nu am scos cunsum mai mare de 7,5.

Share this post


Link to post

Consumul de 8,5% este consum mediul ! Altfel, sfatul tau este exact pe dos. Motorul acela este subturat si din cauza aceea consuma mult. Ideea de turatie = consum este cea mai gresita idee. Consumul cel mai mic intr-o excursie din punctul A in punctul B se obtine cand mergi cu viteza cea mai mare la care consumul este cel mai mic. Turatia de consum specific minim la Matiz este de 3500 rpm ! (grafic postat de catre producator) Asta insemna asa, pe trepte:

I = 22 km/h

II = 38 km/h

III = 60 km/h

IV = 80 km/h

V = 102 km/h

Din aceste valori rezulta ca teoria ta a turatiei este paguboasa. Daca vrei sa consumi cat mai putin ia in socoteala timpul ! Deci, trebuie sa ajungi cat mai repede la valorile de mai sus. Cu cat ajungi mai tarziu, cu atat consumi mai mult. Daca exista vreo nelamurire, va reamintesc ca: consumul (L/Km) = debit (L/h) / viteza (Km/h). Deci, cine merge ca melcul incurca pe toata lumea, ajunge mai tarziu unde trebuie si consuma mai mult. Si nu uitati, cine ajunge taximetrist, nu-l duce capul la altceva, asa ca, nu mai luati exemple de la ei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin, sunt foarte de acord cu tine, este foarte logic ceea ce gandesti tu si in spate are un mare adevar mecanic. Insa o singura nelamurie am si anume "trebuie sa ajungi cat mai repede la valorile de mai sus". Eu zic ca, in timp ce, intr-adevar, orice motor are un regim de turatie in care este cel mai eficient (putere utila\consum carburant), exista o linie foarte subtire intre o accelerare paguboasa si una eficienta. Sa nu uitam ca se consuma mai mult in timpul accelerarii decat la viteza constanta. Deci asta cu ajunsul la o anumita turatie cat mai repede, este o afirmatie usor incompleta. Trebuie atinsa turatia aia intr-un anumit timp (scurt), dar nu fortata nota.

Daca nu am dreptate, te rog sa ma contrazici.

Share this post


Link to post

Pai, daca accelerarea este paguboasa (afirmatie corecta), cum ar trebui sa fie, in timp, scurta sau lunga ?

Share this post


Link to post

Va fi scurta, de acord cu tine, dar o pedala in podea pentru un timp scurt, nu e mai paguboasa decat o accelerare mai lenta facuta intr-un timp dublu?

PS Este un exemplu, exagerat :D

Share this post


Link to post

Cu pedala in podea nu accelerezi mai repede la un motor pe injectie. De cand ma stiu eu, ajung la 1/2 din clapeta sau mai sus, doar, cand vreau sa ajung la viteza maxima, altfel lucrez doar in prima treime, majoritatea timpului. Majoritatea urca greu in viteza pentru ca nu se foloseste de treaptele mici, cele in care ai cuplu mare la roata.

Cu cat este norma euro mai mare, cu atat este avansul la scanteie mai mic la turatii mici la motoarele acestea (conditii de antipoluare). Deci, randament slab la combustie. Curba consumului specific este o parabola cu varful in jos la motoarele acestea, iar varful parabolei se gaseste in dreptul turatiei de 3500 rpm. Cine gandeste ca-i o dreapta, greseste si consuma mai mult.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cazul, dupa cum am spus, era exagerat si era exagerat exact in privinta pozitiei pedalei, pentru ca sincer stim ca acel motor de 1.4 de care pomeneai mai devreme a invatat soferul romanesc sa accelereze cu pedala in podea.

Oricum, am stat si am contemplat la ceea ce ai spus vis-a-vis de timpul accelerarii si nu pot sa nu-mi amintesc de drumurile facute cu o masina cu CB, care-mi indica in accelerari rapide niste consumuri astronomice (ce-i drept avea un motor simtitor mai mare :D ) fata de accelerarile mai line (nu neaparat lente).

Poate reusesc sa fac si niste studii de caz, pentru ca sincer vreau sa te cred, imi serveste mai bine versiunea ta decat a mea :P

Share this post


Link to post

Consumul instantaneu (L/h) nu spune ceva decat daca mergi 100 km in acel regim. Poti avea un consum dublu pe 10s si un consum la jumatate pe 20s ca sa ajungi la viteza de croaziera. In cel mai bun caz, rezultatul (L) este acelasi. Deci, nu consumul instantaneu ne sperie, doar, durata lui.

In realitate, durata de injectie este mai mare in prima parte a plajei de turatie si scade cu cat turatia este mai mare. La fel este si cu avansul la scanteie, creste o data cu turatia. Deci, nu se poate aplica o regula de trei simpla intre consum si turatie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Dar se poate face o caracteristica consum-turatie ;) . In fine, am inteles ce era de inteles. Multumesc mult de raspunsuri si rabdare; acum sa speram ca a inteles si initiatorul topicului cel putin cat mine. Scuzele aferente stimatului someonedan ca i-am "furat" topicul.

Share this post


Link to post
Consumul de 8,5% este consum mediul ! Altfel, sfatul tau este exact pe dos. Motorul acela este subturat si din cauza aceea consuma mult. Ideea de turatie = consum este cea mai gresita idee. Consumul cel mai mic intr-o excursie din punctul A in punctul B se obtine cand mergi cu viteza cea mai mare la care consumul este cel mai mic. Turatia de consum specific minim la Matiz este de 3500 rpm ! (grafic postat de catre producator) Asta insemna asa, pe trepte:

I = 22 km/h

II = 38 km/h

III = 60 km/h

IV = 80 km/h

V = 102 km/h

Din aceste valori rezulta ca teoria ta a turatiei este paguboasa. Daca vrei sa consumi cat mai putin ia in socoteala timpul ! Deci, trebuie sa ajungi cat mai repede la valorile de mai sus. Cu cat ajungi mai tarziu, cu atat consumi mai mult. Daca exista vreo nelamurire, va reamintesc ca: consumul (L/Km) = debit (L/h) / viteza (Km/h). Deci, cine merge ca melcul incurca pe toata lumea, ajunge mai tarziu unde trebuie si consuma mai mult. Si nu uitati, cine ajunge taximetrist, nu-l duce capul la altceva, asa ca, nu mai luati exemple de la ei.

 

FOARTE bun post! Foarte inteligent punctat... urasc pe cei care se "târâie" pe sosea doar doar scot consumul mai mic sau de lene sa schimbe odata vitezele alea cum trebuie. Ii intalnesti pe toate drumurile si incurca pe toata lumea... nu stiu ce-o fi in capul lor.

Bine inteleg ca nu trebuie sa ne grabim ca paranoicii dar nici sa te tarai literalmente pe sosea... :uff:

Share this post


Link to post

Totusi daca ai aplicat ce a zis Tolin si consumul tot nu scade verifica injectoarele. La fostul Matiz dupa ce am schimbat un injector începuse sa pape ca un gurmand.

Share this post


Link to post

Am masina in aprilie 2010 ( e din 2007) si cand am luat-o avea 24k si iam schimbat o parte din consumabile , ulei , filtru aer , bujii , precum si filtru de benzina si placute frana .Acum am 50k si de-abia i-am schimbat uleiul si bujiile .Recunosc ca nu am facut niciodata un calcul serios al consumului dar urmarind "becul" apreciam un consum undeva la 6-7 % in conditiile unui consum mixt interurban -urban ( dar mai ales interurban).

-Ulei GM 5w30 ,

-Bujii NGK bkr5es-11 , Japan

-Filtru aer ,

 

Dupa acest mic istoric iata problema: consum 9-10 % , evident masurat intre 2 aprinderi de bec avertizor si la alimentari diferite , fie de 30 ron fie de 100 ron. Mie unul mi se pare imens indiferent de stilul de condus desi , recunosc , am un stil uneori agresiv de condus.

Banuiesc si imi permit sa-mi dau cu parerea , ca e vorba de ceva la motor .A ramas sa dau injectoarele jos sa le vad si sa le curat.

Astept pareri avizate ! :)

 

 

PS nu stiam turatia de mers economic dar am intuit undeva la 80- 90km /h in vit a4a. Cat priveste a5a doar pe portiunule de autostrada cred ca e nimerita.

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Sa nu exclud stilul de conducere deci regimul de turatii desi schimb destul de repede vitezele ( la depasiri trec in treapta inferioara de obicei 3),.............. poate franari si evident accelerari prea dese si un f prost obicei ( dar care nu are legatura numai cu benzina ) plec cu a2a de pe loc..

 

Maine am drum Pitesti-C de Arges dus -intors si am sa fac experienta , adica am sa merg cat se poate de constant si sa incerc sa vad ce iese ! :dacucapul:

Share this post


Link to post

eu am iarna(matiz 2007)consum 9l urbansi 5-5,5 l extra

 

Ce aiurea, singurul lucru ce-l reglet la fostul Matiz era 6 % iarna in oras, asa cu Meganui scot 9, cat scoti tu cu Matizul :|

Share this post


Link to post

... :lollol: si cum sa-mi rezolv eu problema cu regretele tale???

Share this post


Link to post

Ce aiurea, singurul lucru ce-l reglet la fostul Matiz era 6 % iarna in oras, asa cu Meganui scot 9, cat scoti tu cu Matizul :|

asta sa i-o spui lu mutu.matizul meu scoate vara consumul dat de carte,dar iarna cu traficul greu si toate alea pornite,distante scurte,etc nu am scos mai putin de 8-8,5.mai aveam eu un coleg care facea cam 6km de acasa pana la serviciu si inapoi pe centura,si zicea ca merge prin oras.

Share this post


Link to post

Pai in Deva pe oriunde mergi se cicula in regim de centura ocololitoare :D .In Deva cred ca e cel mai lejer trafic ce l-am intalnit intr-o resedinta de judet di tara, si am fost in destule.

Share this post


Link to post

Sa nu mai deschid alt topic pe aceeasi tema.

 

Cred ca ar trebui sa fac contract cu un distribuitor de benzina ca sa-mi instaleze acasa o pompa sau sa-mi mesteresc un rezervor cat habitaclul matizului.

 

Problema este urmatoarea: am un consum de aprox 20% (da, ati citit bine. 20 de litri la 100 de km). Am fost astazi la service iar meseriasul mi-a diagnosticat un injector care nu functiona bine. Dupa ce a demontat rampa injectoarelor s-a uitat cu o oglinda in spatele motorului. Dupa cateva minute de uitat folosind si o lanterna a spus ca identificat un loc pe la galerie care trage aer fals. Mi-a explicat ca e posibil ca aia sa fie buba. Ar fi necesara demontarea acelei galerii si schimbata garnitura. Asta in cel mai fericit caz. Ce ar fi mai rau, ar putea fi galeria fisurata. Nu a uitat sa precizeze ca demontarea si montarea este destul de anevoioasa iar manopera se ridica la 200 de lei.

Explicatia data de mecanic pentru consumul exagerat este ca sonda Lambda "simte" mult aer drept pentru care comanda ECM-ului sa bage benzina cat cuprinde.

In fine, mi-a montat o rampa de injectoare pe care o avea pe acolo si masinuta si-a schimbat mersul atat la relanti cat si pe drum. M-a avertizat ca schimbarea rampei cu injectoare nu imi va atenua consumul decat foarte putin, insesizabil, ci numai dupa remedierea problemelor de la galeriei.

A masurat compresia la cilindri: era 10. Am citit eu undeva pe aici ca ar trebui sa fie in jur de 11-12 cu clapeta deschisa si 10 cu clapeta inchisa. Deci este, sa zicem, bine. Asa a zis si mecanicul.

Bujiile sunt noi, Capacul de delco este nou, rotorul nu am reusit sa-l scot, filtrul de aer este nou iar pe cel de benzina nu am apucat sa-l schimb si este in torpedou.

 

Va intreb pe voi, forumisti. Este un diagnostic bun?

Share this post


Link to post

Multumesc, tomis.

In afara de o distributie dereglata, cu toate ca ma indoiesc, si un joc cam mare la supape-tacheti, restul itemilor din diagnoza postata sunt verificati si sunt OK.

 

Oricum, nici distributia sau jocul mare la supape nu justifica acel consum, pot spune exagerat, nu anormal

Share this post


Link to post

Cand ai aer fals, motorul se ambaleaza, mai ales la relanti. Zici ca nu e cazul la tine.

Problema este ce se intampla cu benzina aia irosita. Daca ajunge in motor si arde normal, produce putere. Daca nu arde normal in unul din cilindri, pana la urma se ineaca motorul. Asta se vede pe bujia uda.

Uleiul miroase cumva a benzina ? Fumul miroase cumva a benzina ?

Poate pierde benzina pe undeva pe conducte, normal e presiune pe ele (si in rezervor) 3 atm.

Share this post


Link to post

Cand ai aer fals, motorul se ambaleaza, mai ales la relanti. Zici ca nu e cazul la tine.

Dupa schimbarea rampei de injectoare, motorul merge rotund, si la ralanti, si in sarcina (pe drum)

Problema este ce se intampla cu benzina aia irosita. Daca ajunge in motor si arde normal, produce putere. Daca nu arde normal in unul din cilindri, pana la urma se ineaca motorul. Asta se vede pe bujia uda.

Bujiile sunt uscate. Singura chestie este ca daca scot rand pe rand fisele bujiilor se simte evident mersul in doua pistoane, mai putin la cilindrul 2 unde diferenta este foarte mica.

Uleiul miroase cumva a benzina ? Fumul miroase cumva a benzina ?

Nu am scos busonul de la capacul de chiuloasa ca sa miros, dar am verificat joja de ulei si nivelul de pastreaza. Fumul este OK

 

Poate pierde benzina pe undeva pe conducte, normal e presiune pe ele (si in rezervor) 3 atm.

Nu s-ar vedea scurgeri de benzina pe jos sau in zona motorului?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...