Jump to content
Sign in to follow this  
_escu

Matiz Se / 2004

Recommended Posts

Pretul e pentru set de 2 bucati... nu sunt ieftine dar sunt printre cele mai laudate difuzoare 4x6" si cum eu nu vreau sa fac modificari vizibile, m-am oprit la varianta asta.

Am casetofonul original. Receptia radio e ok iar cand vreau sa ascult altceva folosesc o caseta adaptoare si se aude foarte decent.

 

Vreau sa precizez ca nu sunt nici pe departe obsedat de muzica in masina, toata chestia a pornit de la materialul antifonic pe care l-am primit gratis... dupa toata munca depusa am zis ca e pacat sa nu schimb si difuzoarele din usi (in principal ma deranja lipsa inaltelor), acum ma gandesc sa le schimb si pe cele de pe spate. Naiba stie, poate la toamna imi vine ideea sa renunt si la casetofon :D

Share this post


Link to post

Nu sunt superstitios de fel, da' 13 chiar e cu ghinion. Dupa 13 ani pe sosele, timp in care n-am sifonat niciuna din masinile pe care le-am condus... s-a intamplat.

 

Iata ce rezultat a avut atacul de prostie pe care l-am suferit sambata, in urma caruia am vrut sa ies din curte cu spatele uitand pur si simplu sa inchid usa:

 

post-9355-1248723364_thumb.jpg

post-9355-1248723397_thumb.jpg

 

Idiot, idiot, idiot! Desi din poze nu pare cine stie ce, adevarul e ca am dat atat de tare incat opritorul usii aproape s-a rupt:

 

post-9355-1248723428_thumb.jpg

 

Culmea, am cautat semne ale impactului pe partea interioara a usii si nu am gasit nimic (nu-mi dau seama prin ce minune, acolo e totusi plastic).

Chestia nasoala e ca usa s-a deplasat vreo 2 mm inspre fata si acum are un punct in care freaca de muchia aripii la fiecare inchidere/deschidere... asta asa, ca sa fie nevoie sa revopsesc si aripa...

 

Cu ocazia asta s-a ales praful de toata antifonarea descrisa in postul 39. Ba mai mult, antifonarea ii va ingreuna munca tinichigiului.

 

Tocmai planuiam sa iau un portbagaj si un set de bare transversale. Cu banii pe care ii voi da pe reparatie mi-as fi luat cate doua din fiecare... Thule, nu orice...

Share this post


Link to post
iar la inscrisul "SE" am renuntat pentru ca am ales sa revopsesc toata aripa si abia pe urma am constatat ca autocolant SE nu se mai gaseste.

 

Asa da iubire pentru Maty :) Sa-l stapanesti multi km fara evenimentele din ultima vreme! Referitor la autocolantul SE, aici in Craiova se mai gaseste, cel putin acum o luna aveau intr-un anumit magazin . In privinta usii, vad ca indoitura este pe nervura, nu cred ca se mai poate indrepta. Eu as cumpara o usa sh, care are toate tratamentele din fabrica ( cele din service nu sunt trecute prin cataforeza). In Craiova ai mari sanse sa gasesti una chiar la culoarea respectiva.

Share this post


Link to post

Revin cu noutati.

 

Pana la urma am rezolvat cu reparatia, care a fost mult mai usoara decat ma asteptam. Tabla s-a tras atat de lejer incat antifonarea usii nu a fost afectata iar cantitatea de chit folosita a fost minima. Sunt multumit de rezultat, practic s-au sters toate urmele prostiei mele.

 

Saptamana trecuta am achizitionat barele transversale si portbagajul pe care le-as fi luat inca de anul trecut daca nu investeam aiurea in operatii de tinichigerie/vopsitorie. Luna trecuta in familia noastra a aparut o noua membra, asa ca portbagajul respectiv era o necesitate nu un moft.

 

post-9355-126592136369_thumb.jpgpost-9355-126592138196_thumb.jpgpost-9355-126592163694_thumb.jpgpost-9355-126592166505_thumb.jpg

 

Alegerea boxei a fost simpla, la bare in schimb am analizat mai multe variante. Finaliste au fost Thule si Mont Blanc iar Thule a iesit castigator datorita sistemului simplu si eficient de montaj plus faptului ca poate fi refolosit si pe alte masini (4 usi) fiind necesar doar un alt adaptor.

Nu am montat boxa ca tot omu' pe centru pentru ca urmatoarea investitie va fi un suport pentru bicicleta lui fi-miu. Cand va fi si aia montata pe plafon bietul Matiz o sa arate cam penibil, dar n-am de ales - nu-mi permit o masina atat de mare in care sa incapa 2 adulti, 2 copii, carucior, bicicleta si jumatate de metru cub de bagaje.

 

Dupa ce am rezolvat problema spatiului de bagaje mi-am dat seama ca am alta problema: in Matiz este foarte greu sa montezi scaunul pentru copil.

 

Cand fi-miu era mic aveam Fiatul, in ala aveam loc sa-i pun si fotoliu in spate. Nici in Matiz nu s-a plans de spatiu pana nu i-am cumparat un inaltator, in ideea ca daca il foloseste va putea sa foloseasca centura de siguranta si va vedea pe geam fara sa fie nevoie sa se ridice mereu in picioare. Aiurea. Inaltatorul ala nu se poate monta decat la vreo 30 cm de usa din cauza ca bancheta este inclinata la extremitati. La distanta aia este aproape intre scaune si nici centura nu poate sa o foloseasca pentru ca ii vine undeva mai jos de umar. Zau ca ma intreb daca nu era mai in siguranta cand statea in picioare in spatele scaunului decat acum, cu inaltator...

 

La scaunul de nou-nascut al lui fica-mea alta problema: pentru ca acesta sa incapa pe bancheta din spate, scaunul pasagerului trebuie sa fie dat in fata destul de mult. L-am pus in dreapta spate si cand conduc eu e ok, dar cand conduce nevasta-mea e nasol, eu nu prea am loc pe scaunul pasagerului. Ca sa nu mai spun ca scaunul copilului ar fi trebuit prins cu centura de siguranta - la Matiz este imposibil, centurile de pe spate fiind prea scurte pentru asa ceva. Nah... deocamdata asta avem, cu asta defilam.

 

 

Intamplare de la ITP-ul facut in octombrie anul trecut:

 

Venise timpul sa o fac si pe asta. Nu aveam mari emotii legate de mecanica - cu putin timp inainte schimbasem placutele, reglasem sabotii si cablul de mana, verificasem jocurile in articulatii. Temerea mea era legata de noxe, din mai multe motive: cand am luat masina nevasta-mea a facut un plic cu benzina aditivata si ma gandeam sa nu fi afectat partial catalizatorul, in general facem drumuri scurte si mi-era frica de niscaiva depuneri, benzina de la noi e cum e si in plus ma punea pe ganduri consumul urban, care in cele mai fericite calcule imi iesea 7.5 iar in lunile cu temperaturi extreme 9-10.

 

Fiind vorba de masina sotiei, am luat-o si pe ea sa participe la eveniment, asta dupa ce am dus munca de lamurire "hai mai ca nu dureaza mult, chiar daca avem o masina sau doua in fata tot scapam in 2 ore". Era cam ora 12 cand am ajuns la service, maxim la ora 16:30 trebuia sa ajungem la gradinita sa il luam pe fi-miu. O nimerisem la fix, aveam 2 masini in fata iar cea care era deja in lucru era pe terminate. Cand ma gandeam ca scapam repede, pac! RAR-ul blocheaza pentru supracontrol masina din stand. Asta e, au la dispozitie 45 de minute sa ajunga la service pentru a face si ei verificarea. Normal ca reprezentatul RAR a venit dupa fix 40 de minute iar verificarea a durat inca pe atat. Nevasta-mea fierbea: "doua ore, ha?".

 

Dupa inca o ora ne vine si noua randul. Verifica omul aspect/jocuri/lumini, apoi suie Matizul pe standul de franare. Eu - ciocan langa monitor, desi ma uitam la el ca vitelul la poarta noua. Probabil aveam o fata foarte ingrijorata pentru ca valorile pe care le citeam acolo pareau prea mici iar noile placute Bosch isi dadeau in petec fluierand ingrozitor, asa ca mecanicul a scos capul pe geam si mi-a spus "dom'le, e perfecta si la eficienta si la dezechilibru".

 

Ok, urmau noxele... Il intreb cat trebuie sa fie la euro2 si zice ca problema e la CO care trebuie sa fie 0.5% la ralanti si 0.3% turata. Ma uit pe monitor si ma ingrozesc: arata 0.05 la ralanti si 0.04 turata. Imi zic e clar, e de 10 ori mai mare, la revedere ITP, deja ma vedeam cumparand catalizator, injectoare... Mecanicul repeta intr-unaca e ceva in neregula si isi tot facea de lucru cu firele pe care le legase la motor... degeaba, tot 0.05 scria pe afurisitul de ecran.

 

Intr-un final imi fac curaj si ii zic "pai ce sa-i mai faceti daca e de 10 ori mai mare..." la care el "nu dom'le, e de 10 ori mai mica, aparatul arata direct in procente, e prea bine chiar si pentru euro 5". El de fapt incerca sa o faca sa arate mai mult, pentru ca e ridicol ca o masina din 2004 sa scoata CO 0.05% chiar daca are doar 31000 km la bord. N-a reusit sa scoata mai mult si s-a apucat sa introduca datele in calculator, acestea devenind vizibile pentru dispecerul de la RAR care... fatalitate, blocheaza masina pentru supracontrol. Nevasta-mea (insarcinata in luna a 7-a, de 3 ore in picioare la usa standului) scotea fum pe urechi mai ceva ca un diesel la testul de noxe, nea Luca mecanicul repeta intr-una ca stia el ca daca baga valorile alea blocheaza RAR-ul masina desi in nu stiu cati ani de cand este inspector ITP nu i s-au blocat pe stand 2 masini din 3, iar eu ma gandeam cu groaza ca trusa sanitara si extinctorul din portbagaj erau expirate de 3 ani...

 

Din fericire cel de la RAR a venit repede, vreo 15 minute, timp in care am avut timp sa orientez o trusa si un stingator. Problema e ca verificarea lui a durat mai mult decat inspectia propriu-zisa, pentru ca nu a verificat numai masina, care oricum a scos la franare si la CO cu motorul turat valori mai bune decat la testarea initiala... Fiind prea frumos ca sa fie adevarat a verificat si ultimele valori din baza de date a calculatorului ca sa se convinga ca aparatul din service nu indica eronat, iar asta i-a luat ceva timp. Pana la urma n-a gasit nimic suspect si la ora 16:50 ieseam cu masina din stand, coplesit de scuzele si felicitarile pentru felul cum e intretinuta masina si de bombanelile sotiei.

 

Toata povestea a avut loc in service-ul AT Augsburg Militari, am si o poza ca amintire de la fata locului dar la ora asta mi-e lene sa o descarc din telefonul sotiei.

 

Pe fi-miu l-am luat de la gradinita la ora 17:30, bietul de el fiind lasat timp de o ora in grija paznicului. Nici pentru el n-a fost usor ITP-ul Matizului...

 

Acum nu stiu ce sa zic.. desi franele au iesit perfect tot mi-e frica sa calc brusc pedala pentru ca masina se transforma in sanie (pe fata am Continentaluri noi); placutele Bosch inca mai fluiera ocazional si dupa 2000 km parcursi; frana de mana pe care o reglasem sa tina la 3-4 dinti acum tine la 5, desi iarna chiar n-o folosesc... Desi noxele au iesit perfect (sau poate tocmai de-aia) consumul oscileaza tot intre 9 si 10. In fine. Dupa cum spuneam, asta am - cu asta defilez si daca ar fi dupa mine n-as renunta la Matiz atunci cand va trebui sa iau alta masina. Si va trebui sa iau alta, in maxim 2 ani... deh, cresc copii... sau cine stie, poate pana atunci imi voi permite doua masini...

Share this post


Link to post

Pana la urma cum ai fixat scaunul de nou nascut in spate ca nu pricep... Daca tu nu incapi cand conduce sotia pe locul pasagerului, muta scaunul in spatele soferului atunci.

La Sparkul din dotare scaunul de copil sta prins cu centura pe centru foarte bine (spark are insa centura in 3 puncte si pe centru.

Share this post


Link to post

Pai acum scaunul copilului (scoica pentru 0-1 an) este in dreapta spate, fixat pur si simplu intre spatarul banchetei spate si spatarul scaunului pasagerului. Este singurul mod de fixare, din cauza ca centura nu o pot folosi fiind prea scurta. Pur si simplu scaunul pasagerului este blocat in pozitia in care spatarul acestuia exercita suficienta presiune pe scaunul de copil astfel incat acesta din urma sa stea la locul lui.

 

Pe de alta parte, sotia isi trage scaunul foarte mult in fata atunci cand conduce... altfel nu ajunge la pedale/volan/butoane, nu vede emblema de pe capota sau naiba mai stie ce motive mai au femeile sa conduca cu nasul lipit de parbriz. Deci nu pot muta scaunul copilului in spatele ei atunci cand conduce, pentru ca n-as avea cum sa-l fixez.

 

Varianta pe mijloc a fost prima incercata, dar cu centura in 2 puncte fixarea este imposibila.

La Spark folositii scoica montata invers directiei de mers, sau scaun normal orientat cu fata spre directia de mers? Cred ca varianta 2, ca la scoica ati avea aceeasi probleme ca si mine.

Share this post


Link to post

Nu am scoica, ci scaun pentru 3 ani+. Varianta gasita de tine este absolut periculoasa, practic ai scaunul ala degeaba :( Vezi pe la producatorii de scaune consacrati ca se gasesc prelungitoare de centuri, special pentru situatii din astea. Sau mai ai varianta in care achizitionezi o centura de matiz si o catarama si-ti confectionezi singur un prelungitor.

Share this post


Link to post

Nu e chiar degeaba scaunul, intr-un final am reusit sa-i gasesc o solutie de fixarei cu centura. Este eficienta, desi in mod normal prinderea recomandata de producatorul scaunului este alta.

 

post-9355-126607110517_thumb.jpg

 

Scaunul pasagerului este deplasat in fata cu vreo 7 cm fata de scaunul soferului (dat la maxim in spate in poza de mai jos). Nu pare mult, dar la cei 1.85 m ai mei orice cm conteaza

 

post-9355-126607140893_thumb.jpg

 

Scuze pentru mizeria din masina, dar pana la primavara chiar nu am de gand sa fac curat inauntru. Ar fi zadarnic.

Share this post


Link to post

Am zis ca e degeaba pentru ca nu era fixat, iar in caz de ceva Doamne Fereste nu te ajuta cu mare lucru. Asa e mai bine :)

Share this post


Link to post

Nu-mi vine sa cred de cand n-am mai intrat pe aici... :)

 

In ultimii doi ani am ajuns la 46000 km, fara vreo problema majora.

 

Minore ar fi... in primul rand mi-a ruginit aripa din dreapta spate. Nu mult, dar destul cat sa se vada si sa fie enervant.

 

A doua ar fi ca iarna trecuta s-a rupt furtunasul de la spalatorul de luneta, exact in interiorul burdufului care face legatura intre caroserie si hayon.

N-a fost cine stie ce problema sa-l repar, dar pana sa ma prind de ce nu pot spala luneta am transferat in portbagaj vreo 2 litri de lichid.

 

A treia ar fi ca tot iarna trecuta bara fata s-a intalnit cu un maldar de zapada inghetata.

Uimitor, desi afara erau minus 20 de grade, nu s-a spart ci s-a infundat. Am indreptat-o cu uscatorul de par si nu se mai cunoaste nimic, vopseaua in schimb s-a crapat unde au fost cutele mai pronuntate. Asta e, se mai intampla...

 

Daca as putea s-o conving sa consume macar o data mai putin de 8% in oras m-as declara super-incantat. Asa sunt doar... foarte multumit :D

Share this post


Link to post

Ți-am citit topicul din scoarță în scoarță, și țin să te felicit pentru modul în care îți îngrijești mașina.

M-a amuzat teribil postul aniversar, și am rămas foarte impresionat de izolarea fonică. Muncă multă, bani mulți (dacă te-ar fi costat), dar cred că merită.

Mulți kilometri fără probleme îți urez în continuare!

Share this post


Link to post

Legat de km putini nu trebuie sa te miri.Sotia mea a cumparat Matizul, fabricat in 2004 cu 34000km, nu vazuze decat Bucuresti-Otopeni. Asta in 2009, martie. Acum dupa 3 ani si ceva are 45000 km, si probabil cand o sa vreau sa-l vand u o sa ma creada nimeni.

Aripa dreapta spate a ruginit si al sotiei putin, posibil ceva defect de fabrica.

In rest bafta cu masina si multi km fara problem

Edited by alexino_2002

Share this post


Link to post

Acolo e boala lor,ruginesc grav.

Share this post


Link to post

Salutare, m-am intors. Poate-mi iau si vreun warn ca redeschid topicuri moarte de doi ani :)

Asta e, se pare ca prin luna mai ma apuca dorul de postat pe aici. Anul trecut am fost absent pentru ca in perioada asta eram preocupat de achizitionarea unei biciclete, ulterior ghidonul trecand in fata volanului pe lista preferintelor mele.

 

Am de recuperat 2 ani de absenta, voi fi cat mai scurt:

- 63515 km

- inlocuit fise bujii (Bosch), bascula dreapta fata, flanse amortizor, cauciucuri vara + iarna (Fulda)

- inlocuit placute frana Bosch -cele mai sinistre mizerii montate vreodata intr-un etrier, dupa 12000 km de scartaieli si huruieli, s-au consumat pana la fier. Inlocuite cu ATE, super multumit

- semnalizator dr. fata, pe motiv de contact cu usa unui Peugeot

- consumabilele uzuale se subinteleg: ulei, filtre, stergatoare etc.

 

In rest, rugina. Aripa dr. spate (grav), usa dr. fata - cantul inferior (grav), aripa dr. fata si stg. spate. Sigur, sunt constient ca in toamna implineste un deceniu in soare, ploaie si zapezi, dar tot am apuca melancolia cand vad pe prima pagina cum arata masina cu 7 ani in urma...

 

Spuneam de bicicleta. De fapt sunt 4 biciclete si bietul Matiz n-are de ales, trebuie sa le care pe toate: trei pe hayon (vreo 45 kg de fier si aluminiu) plus a lui fi-mea in cutia de deasupra. Fara probleme, inclusiv pe Dealul Negru.

 

Ca si imbunatatire, anul trecut am avut sansa sa intru in posesia unui set de lumini de zi + proiectoare Osram ( engineering sample ) d-astea:

 

http://www.osram.com/osram_com/news-and-knowledge/automotive-special/automotive-design-lamps---eye-catchers-with-that-stylish-look/automotive-lighting---stylish-and-trendy/fog-lights-retrofit-or-upgrade-to-led/ledriving-fog---led-fog-lights/index.jsp

 

Cum n-au nicio treaba cu dimensiunea si prinderea proiectoarelor originale, mi-au trebuit 7 luni sa-mi fac curaj sa le montez. Treaba realizata saptamana trecuta, cu ajutorul lui fi-miu, in vreo 10 ore.

Ce a iesit:

 

post-9355-0-55859300-1402000022_thumb.jpg

post-9355-0-35540800-1402000056_thumb.jpg

post-9355-0-28666500-1402000131_thumb.jpg

 

Trecand peste utilitatea luminilor de zi si peste efectele benefice ale reducerii consumului de la aprox. 170W (cu faruri si ce se aprinde odata cu ele) la 20W cu DRL, cornering assist-ul e de mare ajutor seara/noaptea. Asistarea la schimbarea directiei consta in faptul ca proiectorul de pe partea lampii de semnalizare aflata in functiune, se aprinde si ramane aprins pe toata durata semnalizarii. Desigur, asta doar cand pozitiile sau farurile sunt aprinse si implicit DRL-urile sunt stinse.

 

Urmatorul upgrade va consta in asortarea pe cat posibil a culorii luminii farurilor cu draciile astea de 6000K. Acum arata aiurea, e ca si cum as compara niste lumanari triste si galbejite cu arcul electric de la sudura. Si zau ca nu exagerez prea mult, desi becurile actuale sunt Osram +90% iar pozitiile sunt Philips d-alea albastre. Voi incerca ceva bec albastru de la Philips sau Osram, sa vedem ce iese (varianta xenon e exclusa).

Share this post


Link to post

Cum ziceam, urmeaza farurile. Adica becurile din far, dar pana sa ajung la ele am observat ca geamurile farurilor sunt varza.

Cel din dreapta e matuit si ingalbenit, iar cel din stanga are in plus si o mare pata de ceva care a atacat plasticul. Prin asta din urma aproape ca nu se mai vede becul.

 

Am zis fie ce-o fi, am gasit prin casa o bucata de smirghel de 600 (folosit, vai mama lui), am improvizat un cap de polishat pentru masina de gaurit si cu un polish lichid (expirat de 6 ani), in mai putin de o ora a iesit asta:

 

Inainte (cel din stanga, prin care se mai vede cate ceva):

post-9355-0-33907400-1402169977_thumb.jpg

 

Dupa - cel din dreapta, din pacate nu i-am facut poza inainte pentru ca sincer nu credeam ca va iesi ceva notabil dupa. Dar a iesit... si a iesit atat de bine (ca nou), incat a devenit greu de pozat:

post-9355-0-25644000-1402170211_thumb.jpg

 

Stanga vechi, dreapta restaurat:

post-9355-0-22666000-1402170337_thumb.jpg

 

Scuze de calitatea pozelor, le fac cu tableta pentru ca mi-e usor sa le postez.

 

Maine ma apuc de stangul.

 

A fost nevoie de ceva bariera uv si pana cand voi face rost de ceva specializat am folosit un silicon cu protectie uv. Il luasem pentru boxa Thule si a functionat - dupa atatia ani, portbagajul arata ca in prima zi.

 

Ar mai fi de zis de becuri, dar am atatia draci din cauza lor incat voi povesti alta data.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...