Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Gm = Suprematia Barcilor !

Recommended Posts

Din toate masinile pe care le-am condus GMurile sunt clar barci/vapoare/cum vreti voi sa le ziceti.

 

Ce solutii se pot practica pentru a disparea efectul de balanganeala/vapor dupa trecerea peste denivelari/gropi ?

Evident trebuie sa variem combinatiile dintre amortizoare tari/moi si arcuri tari/moi.

Care ar fi solutia intre aceste variante astfel incat sa fie si confortabil la gropi ( adica sa nu se resimta socul in caroserie si in balansul caroseriei ) cat si stabila in curbe si la franari ( la frana sa se lase cat mai putin pe fata astfel ajutand si la distanta de franare ) .

Am urmarit pe strada si am vazut ca alte marci nu au problemele astea adica in momentul in care respectivul Audi / MBW si nu numai, trece peste o sina/groapa medie se vede cum lucreaza articulatiile dar NU se balanseaza masina.

Cand se balanseaza masina iti trebuie suspensie mai RIGIDA sau mai MOALE ca sa NU mai faca asa ?

Sunt chiaun astazi ca m-am culcat aseara prea devreme si sper doar ca m-am facut inteles.

Dusa la extrem ideea ar fi sa ne apropiem de acest standard :

 

Haideti sa vorbim intai generalistic adica sa definim solutia perfecta intre arc/amortizor dur/moale.

Apoi eventual detaliem / marci / modele.

 

Convins fiind ca noi cu totii suntem interesati de acest aspect astept ideile celor mai initiati decat mine in ale mecanicii suspensiilor.

Multumesc !

Share this post


Link to post

Mai Cumnate, tu vrei sa faci ca in finalul filmuletului bag de seama... :D

Share this post


Link to post

Eu vreau sa schimb cu ceva mai bun si nu stiu cu ce si nici macar nu stiu dupa ce principii sa caut.

E barca rau dar nici dura ca dracii sa imi clantane dintii in gura nu as vrea-o !

Share this post


Link to post

Eu am suspensie sport pe ea, si ma manifest ca ala din Porche... :D in rest, pe viraje eu sunt ala care pleaca din scaun...masina nu pare sa aiba balans lateral...Cateodata la frana am impresia ca se mai lasa pe fata.

Dar nu ma intreba ce amortizoare si arcuri am, ca nu stiu... :D

Share this post


Link to post

Mai, nu stiu ce tot ziceti voi, dar eu vreau din asta:

Share this post


Link to post
Eu am suspensie sport pe ea, si ma manifest ca ala din Porche... :D in rest, pe viraje eu sunt ala care pleaca din scaun...masina nu pare sa aiba balans lateral...

As paria pe varianta amortizoare pe gaz ...

Share this post


Link to post

Gaz, gaz...nu ma refeream la asta ci, ca nu stiu producatorul.

Share this post


Link to post

Mai oameni buni, hai sa ne indreptam incet incet spre ONtopic !

Share this post


Link to post

Si eu vreau suspensie dinaia din filmuletul tau cumnate. la ce bani se gaseste?

Share this post


Link to post

DIn cate stiu inca nu se gaseste dar sunt convins ca posesorii de Cielo / Espero / Leganza / Nubira ar dorii o stabilitate mai buna insa vad ca le e lene sa scrie aici constructiv .

Share this post


Link to post

Pai mai Cumnate, e simpla teoria.

 

Arcul are rol de-a prelua socul cand treci peste o denivelare. Simplistic spus, caroseria si cu tot ce mai inseamna "masina" este pozitionata pe cele 4 arcuri, iar tu cand dai intr-o groapa arcul se comprima. Eh, dupa ce s-a comprimat, e normal sa se destinda (decomprime).

 

Problema este ca daca ar fi doar arcul la baza suspensiei, dupa ce ai da intr-o groapa masina ar face ca iepurele, tzup-tzup-tzup, deoarece dupa prima decomprimare a arcului ar urma o alta comprimare (mai redusa), alta decomprimare, alta comprimare (si ea mai redusa decat cea anterioara), alta decomprimare, si asa mai departe. In traducere, barca pe valuri, o miscare oscilatorie.

 

Eh, si aici intervine amortizorul. Amortizorul are rol tocmai de a ... amortiza aceste oscilatii, ca sa nu ai rau de mare dupa ce dai in groapa. Amortizorul e construit de o asa maniera incat opune rezistenta la comprimare, cu cat mai brusc e aplicata forta de comprimare (adica cu cat dai tu mai zdravan in groapa), cu atat opune mai multa rezistenta. Deci pentru a avea confort, ai nevoie de niste arcuri moi asa incat acestea sa nu opuna foarte multa rezistenta atunci cand dai in groapa PLUS amortizoare dure si noi, asa incat miscarea oscilatorie sa fie repede amortizata.

 

Problema in setup-ul asta e la stabilitatea in viraje. Sa presupunem ca intri cu 140 in curba de la intrarea in Tancabesti, care e relativ lunga si cu o curbura medie. Evident, masina se va inclina mult spre interiorul curbei si va tinde sa te arunce din scaun spre exteriorul ei. Problema aici vine de la arcurile prea moi, care permit masinii sa se incline lateral; aici, amortizoarele nu te mai ajuta deloc, deoarece forta de compresie asupra amortizorului e aplicata acum progresiv si nu brusc (ca in cazul gropii), motiv pentru care amortizorul nu va opune prea multa rezistenta.

 

Deci pe scurt:

 

- arcuri moi si amortizoare uzate = confort ok la denivelari, dar dupa ce dai in groapa mai faci "jump jump" de cateva ori

- arcuri moi si amortizoare bune = confort ok la denivelari, fara miscare de tangaj a masinii, dar stabilitate scazuta in viraje (masina se va inclina)

- arcuri dure si amortizoare praf = iti rupe rinichii la denivelari, miscare de tangaj

- arcuri dure si amortizoare bune = "tren pe sine", impecabila in curbe (cam asa e la orice masina SPORT), dar in oras pe denivelari/gropi/linii de tramvai zici ca mergi cu caruta

 

Visele lu' matale, de o suspensie ideala (sa fie dura la viraje, dar moale in oras) nu se pot realiza cu sistemul clasic de suspensie pe care-l avem noi pe masini. Iti trebuie ceva controlat de computer, sau ceva bazat pe materiale moderne (am vazut un documentar pe Discovery despre nu stiu ce suspensie pe baza unei solutii magnetice, rezultate foarte impresionante, dar costa cat masina).

Share this post


Link to post

Cum iepurila gravidul imi zice lumea din ochi cand ma vede trecand vreo groapa trag concluzia ca arcurile sunt ok, mai ales ca in curbe nu prea se inclina dar amortizoarele desii toti cei care le-au vazut au zis ca NU au scurgeri de ulei , sunt prea moi tocmai pt ca fac ca si iepurila. DAR, asta e parerea mea, care nu prea stie sa faca diferenta mai ales ca am avut intamplarea de a conduce vre-o 6 tipuri de masini toate din clase diferite ( gabaritic vorbind ) .

O sa pun amortizoare ceva mai dure sperand ca nu regreta rinichii mei prea tare.

 

Cred insa ca intai ar trebuii sa faca un testdrive cineva care se pricepe sa traga mai cu siguranta aceste concluzii ca sa nu bag banii in tocmai ce nu trebuie.

 

Cine se ofera ?

Sesiunile de testdrive se pot deschide din acest moment !

 

Sorinel, facem un test comparativ ? Ca ai articulatiile noi !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Bre, compari degeaba, pun pariu ca e cu totul alt sistem de suspensii la Honda/BMW/MB/Audi :)

 

Nu mai stiu pe unde citisem ca suspensia de la noul Passat are vreo 18 elemente mecanice pe fiecare roata. Da, admirabil, superperformanta fara indoiala... dar nasol de intretinut si se pare ca nu prea e fiabila pe drumurile noastre.

Share this post


Link to post

Deci nu vrea nimeni mai priceput ca mine ( asta nu e greu ) sa faca un testdrive sa imi zica si mie ce si cum ?

Share this post


Link to post

Or fi ele noi, dar sunt sport...adica nu e ce vrei tu... :mrgreen:

Sta bine in viraje si atat...in rest ma zguduie. + ca am si anvelope cu talon mic...abea astept sa vina iarna sa trec pe 16 sa vad cat de dramatic se schimba in rau situatia...

Suspensii mai normale, daca nu ma insel are Satori :- . Brainiac paremi-se are tot sport...

Share this post


Link to post

NU vreau mai sport, am avut pe Tigra sport si era sa imi pierd 2 dinti la venirea in tara de atatea trepidatii.

 

Vreau sa imi ia cineva masina la rost sa se joace cu ea cum vrea sa imi zica ce sa schimb si cu ce. Arcurile sau amortizoarele si cu unele mai tari sau moi ?

Sincer daca mi-ai da Honda ta as da o tura -2-12 cu ea sa vad cum se tine.

Putin mirat sunt ca vad ca nimeni nu vrea sa mearga cu grasa mea. E usor de condus mai , merge singura dar nu ma pricep sa observ ce i-ar face mai bine dintre cele de mai sus.

Share this post


Link to post

Pai mai nene, depinde ce vrei de la ea. Si confortabila si sport n-o sa poti obtine, decat probabil schimband masina. Poti incerca pe post de imbunatatire arcuri cu infasurare progresiva si amortizoare mai dure. Pentru 300M uite ce exista, din fabrica:

 

The 300M's standard suspension has front and rear stabilizer bars and comes with R-rated Goodyear Eagle LS touring tires on 17-in. wheels. Power four-wheel disc brakes with antilock and low-speed traction control are also standard.

 

The optional handling package, which costs $500 extra, comes with bigger brake rotors, tighter suspension tuning, quicker steering and wider VR-rated tires on 16-in. alloy rims.

Share this post


Link to post

Asta e 300m Special, editie limitata 2004.

Dar in nici un caz nu trec pe la Casa Auto sa fac asa ceva.

Intai concluzionez, apoi cumpar de afara via interenet apoi le montez la Jambon si ies la juma de pret.

Numai ca trebuie sa stiu ce sa cumpar.

Share this post


Link to post

Pai testerul cel mai bun esti. Sa gasesti o masina ca a ta, cu alt tip de suspensie...sa o testezi pe aia, si sa vezi daca-ti place sau nu.

Problema e, ca nu stiu daca o sa gasesti prin .ro asa ceva.

Honda mea o sa o vezi la un-2 test-driveuri, dar, momenatn o mai las sa-mi fac eu piciorul pe ea...si sa se mai lase motorul...Chestia e, ca m-ar tenta si pe mine motorul ala al tau sa-i dau o talpa...chiar daca n-am "mestecau".... :) )

Share this post


Link to post

Ai si mestecau si sa vezi ce senzatie e cand dai din a III-a in a I-a la 60-70 km / ora sau din a IV-a in a II-a la 100 cu piciorul infundat in acceleratie.

Aproape ca pierde aderenta pe fata daca faci asta :P .

Ce zici, pana la urma ne vedem maine ?

Si poate ma ajuti si pe mine sa fac socoteala aia : 0-100 / 0-200.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Hmmm, maine?

Grabit mai esti... :P

Inca nu stiu cand ma intorc in oras...este posibil sa revin luni dimineata direct la job...

E pacat sa fug asa repede de aerul asta de curte/gazon/foisor/bre/gratar/visichi/etc... :D

Share this post


Link to post

Sa vezi ce cheie iti trag eu pe portiera ca sa iti aduci aminte de oras/beton/praf/miros de ghena/ambuteiaj etc. :P

Stiu ca sti de gluma !

Share this post


Link to post

Pai atunci o sa mai trag de timp...sa nu-mi aduc aminte asa repede... :P

Stiu, ca stii, ca stiu de gluma... =))

Share this post


Link to post

Am vazut un BMW seria 5 break de prin anul 2000-2001 acum cateva saptamani, pe o strada numai cu denivelari si gropi si am ramas uimit cand am vazut cum lucra suspensia. :|

Masina nu prea se balansa, doar rotile se miscau "ca un picamer".

Share this post


Link to post
Suspensii mai normale, daca nu ma insel are Satori :- . Brainiac paremi-se are tot sport...

 

Avem aceleasi suspensii. A lui e Sport pentru ca nu are prostii cum ar fi sunroof si xenoane.

 

Ce-a mai nasoala combinatie, experiementata pe pielea mea, este arcuri tari, amortizoare moi (sau, mai precis, nu suficient de tari). Atunci cand arcurile hotarasc sa lucreze si amortizoarele nu fac fata, traiesti senzatii unice :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...