Jump to content
Sign in to follow this  
sarbocul

Captiva - Impresii, Probleme

Recommended Posts

Mergi cu clima pornita non stop?

Share this post


Link to post

este vorba de ventilatorul de racire a motorului nu de cel de clima, si in ianuarie nu mergeam cu clima pornita, nu? si chiar cu toate pe off tot merge ventilatorul, iar la service-ul "profesionist" din Cluj au zis ca nu stiu ce are sa-l las asa, dar pe mine ma enerveaza la culme asa ca am sa vand masina (are doar 7000 km), si in mod sigur nu mai vreau sa aud de chevrolet, daca au asa service, si am sa ma orientez catre un touareg probabil.

bafta la toti si sa nu aveti probleme ca din pacate service-ul ete la pamant.

Share this post


Link to post

Inainte de a o vinde, intr-una din acele 2-3 zile din luna cand merge ventilatorul non stop, du-te la sevice, sa puna scanerul pe ea, sa vedem in ce conditii acel ventilator este blocat pe on.

 

Daca temperatura motorului nu justifica pornirea ventilatorului, si nici clima nu e pornita, eu as suspecta unul din releele (in cazul in care clima are releu separat)care culpleaza ventilatorul, ca ramane blocat. Oricum, in timpul unei asemenea "crize" un electrician priceput ar putea stabilii prin masuratori daca eroarea este de la releu, sau este de la ECM. Exista si posibilitatea rescrierii softului dace este cazul...

 

Oricum nu as judeca masina dupa o banala eroare in functionarea unui ventilator.

Share this post


Link to post

Dau si eu cu parerea: termocupla de la ventilator de pe radiator ( e ca un senzor). Cupleaza la temperatura prea scazuta. Cred ca inlocuirea ei poate rezolva problema.

Share this post


Link to post
termocupla de la ventilator de pe radiator ( e ca un senzor)

Ne pui o poza de pe un Chevrolet cu aceasta termocupla de pe radiator care comanda ventilatorul ?

Share this post


Link to post

Termocupla intra atunci cand e motorul cald. La mine, intotdeauna dupa 15 km de mers daca opresc motorul si stationez 5 minute si pornesc iar motorul, termocupla porneste...sta aprinsa circa 1 minut dupa care se stinge. Incearca sa schimbi service-ul daca ti se pare ca nu ai dau de cap. Se sti ca nici vw nu sta prea bine cu service-ul...mai bine zis...nici o firma deoarece peste tot lucreaza ROMANI... Bafta.

ps: Atunci cand stai bara la bare e normal ca termocupla sa porneasca la circa 3 minute...

Ledit: Dupa 10 minute de circulat...e normal sa iti porneasca termocupla...asta daca acul indicator la temperatura motorului s-a stabilizat la temperatura normala...[fiind pe undeva la jumatate...]

Edited by zack

Share this post


Link to post

din pacate acul indicator este la prima linie si ajunge la valoarea normala dupa cca 30 minute de mers, am fost din nou la service cu termocupla mergand dar in marinimia lor m-au programat peste 3 zile(din nou refuzand sa vina la masina), si conform legii lui Murphy in ziua aceea mergea perfect.

Masina fiind in garantie nu pot merge la alt service(mai am 4 ani de garantie la Ecomax Cluj)

asa ca nu-mi ramane decat sa sper sa se strice de tot ca sa aibe ce repara.

Share this post


Link to post
din pacate acul indicator este la prima linie si ajunge la valoarea normala dupa cca 30 minute de mers, am fost din nou la service cu termocupla mergand dar in marinimia lor m-au programat peste 3 zile(din nou refuzand sa vina la masina), si conform legii lui Murphy in ziua aceea mergea perfect.

Masina fiind in garantie nu pot merge la alt service(mai am 4 ani de garantie la Ecomax Cluj)

asa ca nu-mi ramane decat sa sper sa se strice de tot ca sa aibe ce repara.

Ai garantie la orice dealer chevrolet din EUROPA. Dute la alt service. Insista sa puna un tester...ceva. Probabil este un fel de senzor defect.

Share this post


Link to post

Poti merge la oricare service agreat ce GM daewoo din toata europa. Iti spun sigur asta, eu m-am interesat de posibilitatea efectuarii reviziilor in Ungaria, raspunsul fiind pozitiv.

 

Dar am ales in final sa raman in Arad, fiind foarte multumit de service-ul lucal!

Share this post


Link to post

Mama ei de termocupla! Am mai dat explicatiile astea o data. Termocupla este un contactor termic. La masinile noi nu exista asa ceva, rolul fiiind preluat de ECM si de senzorii de temperatura ai motorului. Practic ECM-ul citeste temperatura motorului, dar si alti parametrii, cum ar fi presiunea in circuitul AC, daca compresorul AC functioneaza sau nu, si porneste electroventilatorul de racire.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Mama ei de termocupla! Am mai dat explicatiile astea o data. Termocupla este un contactor termic. La masinile noi nu exista asa ceva, rolul fiiind preluat de ECM si de senzorii de temperatura ai motorului. Practic ECM-ul citeste temperatura motorului, dar si alti parametrii, cum ar fi presiunea in circuitul AC, daca compresorul AC functioneaza sau nu, si porneste electroventilatorul de racire.

 

 

Da asa este!

Problema poate sa fie (cum am avut si noi in TM)de un contact la mufa E.C.M. exact de la senzorul de presiune al climei.Culmea nu memoreaza nici un defect pentru ca nu iese complect din parametri ,dar se vede cu un scaner in valorile motorului.

Share this post


Link to post

Bine, asta presupune sa stii ce sa faci cu scanerul ala, nu-i asa? ;)

Share this post


Link to post

Binenteles.Si trebuie sa stii si care ar fi valorile de baza,asta ca sa ai o comparatie.

Share this post


Link to post

Salutare detinatori de Captiva.Posed varianta Sport a acestei masini,2,0 D,150 CP,2008.Sunt super multumit de alegerea facuta(pana acum),mentionez ca o am de 1 luna si am parcurs 3000km.Masina are acum 24ooo km(preluare leasing).As avea pt. voi o intrebare,poate ma lamureste cineva,pe timp de noapte,cu faza scurta(lunga,pozitii)aprinse,comenzile de pe volan sunt iluminate(pilot automat,comenzile CD)?Multumesc anticipat si ne mai auzim.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ionut, pana acum nu am vazut nici la X5 comenzile de pe volan iluminate.

Share this post


Link to post

Lasa ca am eu la Afla 156 comenzile luminate :D

Share this post


Link to post

Salutare si multumesc pentru raspunsurile voastre foarte convingatoare si la obiect.Pentru topcat,nu sunt suparat ca acei martori se aprind sau nu(intre timp am aflat ca nu sunt iluminati),iar pentru Mircea,incepe cu VW Passat...nu trebuia sa ajungi tocmai la X5.

Oricum multumesc la toata lumea si ne mai ...auzim.

Share this post


Link to post

Pandacii ce ai rezolvat pana la urma,ca si mie imi place modelul!

Share this post


Link to post

@Mircea pana si la Volvo exista iluminare la butoanele de pe volan :D

 

Sigur este un viciu de proiectare si la un service mai mare se poate rezolva problema, daca la Cluj nu se poate sigur la Bucuresti se rezolva .

Ca idee iti recomand Touareg daca ai bani sa-l intreti .

Share this post


Link to post

Ce vad azi, un SUV cu aspect cunoscut dar cu sigla Daewoo (aia noua, in trei spite) ... ma uit cam / :) si vad badge-ul: Daewoo Winsor. Habar n-aveam.

Share this post


Link to post

Am tot citit ce s-a postat pe aici despre Captiva, cat si pe alte situ-ri de drive test si sunt tot mai convins sa iau un sh pana in 100.000km - si max 15.000e.

Problema e ca am mers la delerul din Bacau si am fost cam dezamagit de ei - se vede ca a dat criza in ei. Nu aveau masina de test (Captiva), doar un Antara, dar nici cu acesta nu s-a putut face un test deoarece avea asigurarea expirata!!!

In schimb am fost foarte incantat de masina din toate puctele de vedere - aspect, spatiu - marime, dotari etc ; mai putin faptul ca nu am putut sa o conduc.

In schim am testat un Tucson, care mi-a placut f. mult cum se misca - oricum Captiva trebuie sa fie mult deasupra lui Tucson.

Consultantul din showrom mi-a facut o oferta: Captiva LT expusa, pe motorina, 2L, cu pachet tuning (bull-bar, trepte, bara spate), produs in 2007 - 21.000E - in total 10.000E reducere. Tentanta oferta, dar pana nu o conduc, inca nu ma pronunt.

Am sa merg in Focsani - poate reusesc acolo un drive-test.

Ce spuneti de varianta de a o achizitiona dei returnarile de la leasing?

Share this post


Link to post

sal adyd,iti propun sa incerci si la gold-platin iasi.Eu mi-am luat o captiva dew acolo in luna iunie(Captiva,2,0d,model Sport,2008----21000km)exact cum spuneai si tu prin preluare de leasing(castig 11000 euro)sc ,am dat pe ea 22000E.am fc deja 10000km cu ea,revizia la 30000 m-a costat 1330 ron(gold-platin galati)sunt f multumit de ea.Daca m-ai vrei si alte detalii...astept.

Edited by Mircea
Nu mai folosi prescurtari IRC

Share this post


Link to post
salutari tuturor!

Din iarna am o problema la Captiva(2007 cumparat in 2008), dimineata dupa ce plec de acasa dupa cca 10 minute porneste ventilatorul de racire a motorului, motorul fiind rece si o tine tot asa, uneori toata ziua indiferent daca motorul este cald sau rece ventilatorul merge.

Am fost la service(fiind in garantie), dar ca un facut cand m-au programat nu se manifesta si mi-au zis ca nu are nimic.

Manifestarile astea "huliganice" ale ventilatorului o tin tot asa cam de 2 - 3 ori pe luna.

A mai patit cineva asa ceva?

 

mersi radu :grumpy:

 

Salut,scuze de raspunsul meu cam intirziat la problema ta.Eu am o Captiva din 2008 si am studiat pentru aceasta masina ,pot spune cu mina pe inima, cit nu am studiat in viata mea la orice masina am avut pina acum .Deci sa iti explic cum sta treaba.NU AI NIMIC DEFECT. este totul OK si asa trebuie sa faca aceasta masina.sa iti explic.Motorul are filtru de particule .Tu mergi destul de mult prin oras ceea ce inseamna fum destul destul de mult produs de motor la plecarile de pe loc si ca urmare fltrul de particule trebuie sa manince acest fum sa nu il dea in atmosfera.Bun ,cind filtrul de particule ajunge la 30% depuneri de fum in el ( sesizate prin diferenta de presiune in/out de calculatorul masinii ) se trece in sistemul automat de regenerare al lui. Asta inseamna o procedura complexa prin injectarea de post injectii in cilindrii ( in timpul de evacuare al gazelor arse) pentru a crea o post ardere in filru de particule si a ridica temp lui pina la 850 grade pentru a se arde particulele de fum depuse in el si transformarea lor in cenusa si eliminarea sub aceasta forma netoxica in atmosfera.Cind se porneste regenerarea la filtru de particule automat de calculator ( nu poti interveni cu nimic si nimeni nu poate stii cind se aduna 30 % in filtru de particule) nu ai decit o doua chestii pe care le simti la mersul masinii , - un consum de motorina mareeeeeee ,de circa 15 % ,temporar dar in 15min ( atit dureaza regenerarea automata ) si mai simti electroventilatoarele de la motor pornind pe max speed pentru o buna racire a echipaentului de vacuare -turbo,conducte evacuare , filtru de particule pe exterior si restul ( in interior filtrul trebuie sa aiba minimi 650 greade pina la 850 de grade ) de exemplu au fost masini Suzuki grand vitara cu motorul de 1.9 diesel renault care au luat foc efectiv la un ciclu de regenerare a filtrului de particule - si mai ai un alt simptom , la relanti motorul nu mai sta la 850 rpm si sta la 1000 rpm ,atit cit dureaza aceasta procedura - max 15 min-

Acum , aceste regenerari se fac oricind ,iarna vara ,cind este nevoie adica ,si mai ales dese sunt la mers in oras mult si iarna mai ales cu motor rece - la mine eu pun al doilea totalizator de km de la bord ,la zero,ca sa tin o evidenta a km intre doua regenerari si am constatat ca iarna se regenereaza si chiar dupa numai 350 km facuti numai in oras - depinde mult de stilul de mers si de motorina folosita - deci nu iti face probleme ,ventilatorul nu porneste de nebun si nu e defect nimic - de aia nu apare nimic pe tester la service - numai ca trebuie tu sa le spui celor de la service ce sa faca ca sa nu para inculti mecanic si electric vorbind- toate masinile noi si foarte noi cu filtru de particule au specific tipul de regenerare al filtrului - ce este bine la Captiva si nu ii fac reclama ,este ca filtrul nu trebuie schimbat niciodata ,- el fiind maintenance free si fara limita de km- exemplu - la noul si mult laudatul Subaru diesel - filtrul de particule se schimba dupa numai 60 000 km si este doar 1800 euro -doarrrrrrr- deci no problem - Captiva e un adevarat GM cu toate ca are motor VM motori Italia si o transmisie Toyoda - ( nu Toyota ) folosita si pe masini de 3 ori mai scumpe .bafta

 

Sa mai revin cu alte chestii ascunse la Captiva - de care nici un service specializat Opel/Chevrolet nici nu gindeste ca le are si sunt pe afara cu aceste informatii-

1.daca ai tensiunea in baterie sub 12.6 V ,calculatorul motorului taie tot ce se numeste consumatori electrici si nu mai poti face nimic la masina - gen bagi cheia in contact si nu se aprinde nimic si nu porneste nimic- este o protectie a calculatorului sa nu intre in fibrilatii cu low voltage si sa nu strici bateria- problema este ca nu mai poti porni masina decit cu conditia sa pui un redresor pe baterie sau cabluri de la alta baterie- frumusetea este ca imediat ce ai pus cablurile sau redresorul masina porneste ceas - bateria nefiind moarta - numai cu tesiune slaba- deci mare grija cu alarme puse in plus de cea a masinii care descarca bateria usor dar continuu si te duci al munte la plimbare si dupa o noapte geroasa dimineata masina nu rapsunde la nimic - din simplul motiv bateria are tensiunea sub 12,6 V din cauza alarmei puse artizanal care consuma la greu curent in stand by- si in cartea masinii precizeaza ceva ca sa nu se lase masina mai mult de 4 sapt nepornita - ca nu e bine - dar nu spune de ce - > :)

2.masina are alarma de fabrica ( cu senzor de soc si de spart geam chair dar foarte insensibile - se activeaza numai al socuri puternice -bun pentru vecini asta ) si daca se apasa de doua ori pe buton la telecomanda este activa - daca apesi numai o data pe telecomanda si inchizi masina ,asta faci doar - inchizi doar masina - nu ai si alarma activa - exemplu - la alarma activa nu poti deschide masina nici daca spargi geamul si tragi de minerul din interior - nimicccccccc

3.daca se foloseste dezaburirea pe modul auto - compresorul de la aerul conditionat functioneaza chiar daca afara sunt - 30 grade si de aici apare un consum exagerat de combustibil - chiar daca pe display la climatronic AC 0ff - compresorul este in functiune - deci de evitat modul de dezaburire parbriz -

4.daca centurile de siguranta nu sunt puse si chiar daca au fost bypassate cumva ,nu functioneaza airbagurile deoarece sunt senzori de greutate sub scaune care sesizeaza ca esti existent pe scaun si nu ai centura

Edited by Mircea
  • Like 4

Share this post


Link to post

Multe multumiri, asta numesc eu un raspuns in cunostinta de cauza!

Acum ca a venit frigul am sesizat din nou pornirea termoculpei in cauza.

am observat ca porneste cu motorul la rece dupa 5 minute chiar si daca stau pe loc, probabil ca vara nu am observat acest lucru din cauza ca motorul ajunge repede la temperatura de functionare si mi se pare normal sa porneasca ventilatorul.

Am sa pun si eu sa vad la cati km face acest lucru. In rest nu am de ce sa ma plang masina merge bine si acum dupa aproape 10000 km(80% facuti in oras) a scazut si consumul, la primavara ma gandesc sa ii fac un chiptuning la motor, sa aibe 180 de caluti :) , am fost cu o captiva varianta sport care avea chiptuning facut si mergea bestial si la demarajul de pe loc si in trafic nefiind nevoit sa schimbi vitezele atat de des, iar cei din service spun ca nu imi pierd garantia daca il fac la ei!

Spor la condus si o iarna fara evenimente neplacute !

PS o chestie haioasa rau - am si o dacie logan mcv diesel iar revizia la un an m-a costat mai mult ca si la Captiva !!!

Share this post


Link to post

Ce service ti-a agreat chiptuningul, ba mai mult ti l-a oferit, si la ce pret?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...