Jump to content
Sign in to follow this  
nrares

Dacia Duster

Recommended Posts

A venit si momentul pe care il astept de ceva vreme, in sfarsit pot sa zic "uite o Dacie buna". Imi place cat de cat. Nu as fi crezut vreodata ca de la Mioveni o sa plece un automobil de teren. Chiar daca nu este SUV 100%, pare capabil cat de cat. Am un dispret profund pentru tot ce a scos Dacia pana acum, dar fata de acest Duster nu mai simt asa. Probabil si variantele viitoare de Logan si Sandero or sa fie mai bune.

 

In opinia mea, Duster se merita cumparat doar in variantele 1.6 16v 105CP 4x4 si 1.5 dCI 110CP 4x4. Inteleg ca benzinara este in jur de 13500EUR iar dieselul in jur de 15.500EUR. Am impresia ca ambele variante sunt mai scumpe cu vreo 1000 EUR decat ar trebui sa fie, probabil or sa mai scada preturile pe viitor.

Edited by fry

Share this post


Link to post

E clar ca e o masina ieftina, deci nu trebuie sa ne asteptam la o calitate deosebita sau la abilitati off-road.

Share this post


Link to post

Nimeni nu se astepta la Land Rover incrucisat cu Lexus. Ieftinatatea vine din faptul ca masina este cvasiidentica cu Logan la suspensie fata (brat, portfuzeta, fuzeta, rulment, cap de bara) si suspensie spate (versiunea 4x2, punte absolut identica cu cea de Logan), motor, interior. Diferentialul spate este luat de la Nissan, deci iar nu i-a costat mare lucru. Combinat cu forta de lucru ieftina rezulta o masina ieftina, dar nu cred ca va fi proasta, ci dimpotriva. La 12300+750(AC) sa-ti iei 4x4 nou, diferentialul spate fiind cu alunecare limitata, nu cred ca suna prea rau.

Share this post


Link to post

... mai pui 4000 euro ca sa fie 4x4=16, la pretul acela e doar un 4x2=8 chel.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Off road. Pare ca se descurca destul de bine...

 

 

Share this post


Link to post

Ieftina nu-mi pare dar urata si cu un interior infect este. Prefer interiorul de logan/sandero decat bordul cu imitatie de lemn (arata excelent intr-o masina economy!) si volanul cu oglinda de aranjat freza (spita din plastic cromat sau ce o fi aia). Anyway, e buna pentru Romania si pentru populatia ce trebuie sa-si etaleze garsoniera pe roti.

 

@Matias: bine pe offroad in comparatie cu ce? Multa stopeala si 3 balti, mare test... Ia si cauta prin ce noroaie baga la offroad niste aro-uri amarate de 20jde ani...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

... mai pui 4000 euro ca sa fie 4x4=16, la pretul acela e doar un 4x2=8 chel.

Vezi configuratorul de pe dacia.ro. Duster 4x4 1.6 benzina, echiparea de baza, fara AC este 12300 Euro. AC-ul mai este 750 Euro.

Share this post


Link to post

Io nu inteleg cum s-a declansat isteria Duster in sensul ca s-au facut liste de asteptare, exista persoane care au dat avans deja desi nu a facut nimeni test drive cu aceasta masina.

 

Cu ocazia asta imi aduc aminte de pe vremea lui ceasca: sariti, baaaaa, a bagat parizer!

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Isteria e normala pt noi:

1. E mare!

2. O sa fiu primu din cartier cu noua Dacia Prafuitor

3. Vine si alba

4. E relativ ieftina/volum

5. E dacia!

Share this post


Link to post

Io nu inteleg cum s-a declansat isteria Duster in sensul ca s-au facut liste de asteptare, exista persoane care au dat avans deja

Ai vazut tu vreo liste ? Stii vreo persoana care a dat avans ?

 

Tu chiar crezi tot ce citesti ...

Share this post


Link to post

Eu sunt anti Dacia de cand ma stiu. Logan-ul il dispretuiesc, mai ales varianta anterioara. Insa, dupa parerea mea, Duster pare a fi prima Dacie buna. Cat despre finisari... vorbim de Dacia. Momentan nu e cazul sa cerem mai mult. Pe viitor, poate ca da. Oricum, interiorul este neutru, asta nu inseamna ca e urat. Per ansamblu, Duster imi lasa impresia de "Dacia mai solida". Pentru marca Dacia si ce a reprezentat ea in trecut, este o realizare sa lase acum o impresie de genul asta :) )

 

De data asta urez bafta celor de la Dacia. Acest "mini-suv" are caracteristici OK si finisaje banale, dar totusi decente. Sa speram ca pe viitor Logan si Sandero or sa ridice si ele stacheta. Dacia pare ca a intrat pe un culoar usor ascendent. Sper...

Edited by fry

Share this post


Link to post

Vorbesti de finisaje banale si ti-ai luat aveo :dizzy: ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai vazut tu vreo liste ? Stii vreo persoana care a dat avans ?

Tu chiar crezi tot ce citesti ...

Nu am vazut, mi-au spus trei vecini.

 

Si ca sa pastram nota:

 

Diferentialul spate este luat de la Nissan, deci iar nu i-a costat mare lucru.

 

Ai vazut tu diferentialul? Stii tu cit au platit cei de la dacia pentru el?

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Logan-ul il dispretuiesc, mai ales varianta anterioara. [...] Acest "mini-suv" [...]

Hm, pe un alt topic cand colegii ti-au facut tandari ideea cu Hover nu ti-a convenit ca sunt prea duri. Acu tu nu faci la fel ? Loganul este o masina acceptabila pentru cineva fara mari pretentii, n-are rost sa incepem aici o discutie. Iar Duster nu este mini-SUV, este medium-SUV.

 

http://www.zf.ro/zf-24/dacia-duster-intra-in-world-records-academy-drept-cel-mai-accesibil-suv-din-lume-5715063/

Habar n-am cine-s astia ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Eu as vrea sa aiba succes, e o firma demi-romaneasca, fabrica la noi, lucreaza cu romani.

Datorita sau din cauza crizei, Sandero a avut succes mare la nemti, la noi nu prea, motive lesne de prins.

Am inteles ca asteptarile pt Duster ar fi pe piata romaneasca, romanii fiind doritori de SUV-uri, chiar daca in fapt sunt mici CUV-uri.

Insa eu nu as fi asa optimist, multi clienti de dacie au luat logan pe "viata" intocmai ca defuncta 13xx, si la un pret mai mic decat jumatatea aspiratorului, majoritatea celor care isi permit sa dea 16-17 mii pe o masina au de regula si alte pretentii, iar cei care cauta un

suv adevarat sunt cei care stiu ca fara un motor tare si fara diferential blocabil nu se poate face off-road adevarat.

Asa ca mi-ar place sa aiba succes, dar nu prea vad cum.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Mira-m-as ca Renault sa isi fi pus sperantele in Romania ca piata de desfacere. Pe la noi pe aici poate sa aiba succes mediu, nu cred ca va avea vanzari spectaculoase. Iar pe la firme poate sa aiba succes doar daca scot vreo varianta cu semibena.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

@smailmiami: Nu stiu daca exagerez cand spun ca Loganul vechi a fost nasol. Cu Sandero si cu faceliftul Logan s-a mai ridicat nivelul. Acum, Duster pare a fi primul exemplar Dacia reusit pe bune. Colegii din discutia cu Hover n-au fost duri, au fost si ei pe acolo.

 

@matyas: Dupa parerea mea, pana acum, chiar daca nu este o masina deosebita, Aveo a stat mult mai bine decat orice Logan ori Sandero la capitolul finisaje si materiale.

 

Am intrat pe Dacia si am configurat un Duster. Am ramas surprins, exista pachet full piele. UAU ! Vremurile se schimba, imi place ca la Mioveni se schimba in bine. Masina asta "aproape romaneasca" incepe sa arate bine. Sper sa am ocazia in viitorul apropiat sa ma urc intr-un Duster, sunt foarte curios. Tare faza cu recordu mondial ptr cel mai accesibil suv. Ca fapt divers, un Duster 1.6 16v 4x4, Laureate + vopsea metalizata + pachet piele + pachet Look m-a dus la 14.955 EUR (61.702 RON).

 

Renault nu ne priveste pe noi ca piata principala de desfacere. Romanii care au 15-16 mii de dat pe o masina 4x4 nu cred ca se vor orienta (cel putin nu chiar acum) catre un Duster. De vandut, o sa vanda si aici, dar... sincer... am impresia ca succesul acestei Dacii Duster o sa vina din Germania in primul rand.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Eu unul mi-as lua una, dci, 4X4, strict utilitar. Nu as baga nici un ban in ea, doar revizii, probabil as renunta la garantie dupa primele 2. Ar ramane stock binenteles (poate suspensii si mai inalte si scut motor).

 

De ce mi-as lua?

Pentru ca imi place dci-ul de la renault, orice s-ar zice e un motor bun, e inalta, e 4X4 decuplabil (asta imi place mult) si nici nu e scumpa. Pentru utilizare de zi cu zi in 3 anotimpuri e perfecta, la tara, la munte, prin gropile din bucuresti. Sa vedem cum sta cu fiabilitatea la suspensie, transmisie...etc. La motor se stie.

Restul cu. e urata, are interior infect...etc nu prea conteaza pentru mine. In segmentul ei nu are concurenti la pret de nici un fel. Din nou marketing-ul Renault isi dovedeste eficienta si de data asta chiar s-au intrecut pe ei.

De suflet si de vara ramane Espero binenteles si acum, avand o a doua masina de calareala, se poate face boboc. :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am ramas surprins, exista pachet full piele. UAU ! Vremurile se schimba, imi place ca la Mioveni se schimba in bine. Masina asta "aproape romaneasca" incepe sa arate bine. Sper sa am ocazia in viitorul apropiat sa ma urc intr-un Duster, sunt foarte curios. Ca fapt divers, un Duster 1.6 16v 4x4, Laureate + vopsea metalizata + pachet piele + pachet Look m-a dus la 14.955 EUR (61.702 RON).

Si se numeste ,,pachetul full fara piele" ca sa foloseasca si bisnitarul roman terminologia corecta? In alta ordine de idei, pachetul asta full fara piele include si mici rahaturi cum ar fi INSONORIZAREA? Sau tot modelul cu tabla si mocheta e? Pachetul piele e ca la logan kiss, adica imitatie de piele?

 

Oricum, este tot ce mi-am dorit eu! Daca as avea 15.000 eur de cheltuit pe o masina fix pe un logan suprainaltat i-as da!

Share this post


Link to post

A verificat cineva existenta acelor liste? Sau e doar o miscare de marketing a celor de la Dacia, sa creeze presiune pe potentialii doritori pentru a-i grabi sa cumpere?

Share this post


Link to post

Full, piele, mp3 etc dar discuri spate nu sunt disponibile pe nici un model.

 

DjDark, dci-ul de 1.5 e mai bun ca ce alt motor de generatie cat de cat mai noua? Si mai fiabil decat care?

Share this post


Link to post

Cate alte motoare diesel de 1.5 sau mai mici exista acum pe piata de putere similara? Eu nu stiu decat crdi-ul.

Fiabilitatea se discuta pe toate forumurile de logan. Nu am zis ca este mai fiabil decat X. Am zis doar ca se stie (se poate afla).

Eu unul stiu dci-ul de 65 cai, am unul sub "urmarire", are aproape 100.000 km fara interventie in afara de revizii.

Am mers si cu ala de 85.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...