Jump to content
Sign in to follow this  
dvoina

Schimbator Intzepenit

Recommended Posts

Salut,

 

De cand s-a lasat frigul (decembrie) si pana acum am constatat ca intra foarte greu in treptele I si II.

Dupa o perioada de timp insa incepe se-si revina si schimbarea vitezei se face mult mai usor - dar trebuie sa rulez cam 10-15 km.

 

Masina are acum 21000 km. Am dus-o si la dealer - Autoglobus 200 in TM, au verificat-o si au zis ca e in regula.

 

Daca aveti o idee ce arputea fi.ce sa le zic la seervice sa verifice - va multumesc anticipat.

 

Daniel

Edited by dvoina

Share this post


Link to post

Cutia nu are nimic..cred ca uleiul este prea gros.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Probabil ca asta se intampla atunci cand retrogradezi (de mai sus in II sau I). Caz in care nu e chiar asa de anormal (desi s-ar putea si mai bine).

Desi ar fi de asteptat ca aceste probleme sa nu mai existe, ele sunt si se pot rezolva tot in stilul "clasic" cu dubla debreiere:

- calci ambreiajul si scoti din viteza

- lasi abreiajul

- astepti o tara

- calci ambreiajul si bagi in viteza

- lasi ambreiajul

In felul asta lasi ragaz pinioanelor sa se sincronizeze si le si ajuti putin.

 

Ca varianta "intermediara" de incercat: dupa ce o scoti din viteza anterioara, tine-o ceva mai mult pana sa o bagi in viteza noua. O idee e sa faci miscarea de verificare a punctului mort pentru a "masura" timpul. Sau, daca vrei, numara in gand "trei-doi" sau "doi-unu" :)

 

Daca insa afara e frig ca lumea, asta e , incearca sa eviti retrogradarile.

 

Daca face si la "urcarea" treptelor, atunci e ceva la timonerie (ansamblul de parghii ce transmite miscarea de la maneta la cutie) sau poate chiar de la cutie.

Share this post


Link to post

La mine "agata" in treptele 2 si marsarier. Uneori chiar nu reusesc sa o bag in marsarier. Din cate am inteles este o problema comuna a cutiilor de viteze pentru motorul 1.2 .

Exista oare vreun remediu?

Share this post


Link to post

Procedeaza exact cum spunea Abram Burel mai devreme ridici piciorul de pe ambreiaj si calci din nou si vei vedea ca merge.(la marsarier ma refer)

Edited by KumKum

Share this post


Link to post

Pana la urma la marsarier "i-am dat de cap". O bag in alta treapta si dupa aceea intra fara probleme. Insa trapta a doua e deranjanta rau de tot. Am fost chiar si la dealer si mi-au spus ca era timoneria modificata. Nu stiu ce i-au facut dar cand am plecat de acolo mergea bine. "Bucuria" nu a tinut decat vreo 2 km, acum este totul la fel. Cred ca o sa accept aceasta problema pana la urma fara sa mai fac alte drumuri inutile la ei.

Share this post


Link to post

Pai modificata de cine, tu nu esti primul propietar? Daca o modifica cineva nu trebuia sa stii si tu?

Share this post


Link to post

M-am gandit ca se poate modifica de la starea drumului. Au putut sa ma "prosteasca" pentru ca nu cunosc mecanica.

Share this post


Link to post

Atunci eu iti recomand sa pui mana sa citesti pentru ca altfel vei mai inghiti galuste de genul asta dar pe banii tai si nu stiu daca iti convine. Indiferent de starea drumurilor nu cred ca va ajunge vreodata timoneria sa sufere modificari din cauza asta. :)

Share this post


Link to post

La fel si la mine la Lacetti intra un pic mai greu in treapta 1, cand e mai frig afara. Dupa ce se incalzeste un pic masina, nu mai are nimic. Dubla debreiere merge foarte bine in acest caz.

Share this post


Link to post

Daca aveti motorul de 1,2 pe Aveo/Kalos, eu stiu ca se schimba uleiul la cutie. Verificati-va planul de revizii.

La retrogradare 3-2 am si eu cateodata probleme, iar 2 -1 intra ceva mai greu daca masina are viteza.

Share this post


Link to post

In plus, la motoarele de 1,2L, actionarea ambreiajului se face prin cablu. Reglati cablul (strangeti piulita de reglaj 1-2 ture).

Share this post


Link to post

Daca ambreiajul tine sus piulita trebuie stransa sau desfacuta?

Share this post


Link to post

Desurubata.

Share this post


Link to post

Merci tolin

Share this post


Link to post

Dar atentie, nu mult ! Verifici cursa maxima activa prin incercarea de a porni de pe loc cu frana de mana trasa.

Share this post


Link to post

La mine e motorul de 1.4 si ambreiaj hidraulic.

Am incercat cu dubla ambreiere dar ... nu mi-a mers mai bine.

Merge greu la trecerile 3-2, 2-1 si 1-2. Marsarierul e ok.

Share this post


Link to post

si eu m-am trezit cu maneta blocata in marsalier... este ceva general => ca solutie am bagat 1 si am miscat o idee masina sa se puna zimtii cum trebuie apoi marsalier...

Share this post


Link to post

Stiu eu un truc de... subturangiu :)

Daca la un moment dat simti ca ar fi nevoie sa retrogradezi (doar o treapta, mai mult nu prea tine) - de exemplu pentru ca cel din fata a franat dupa care a luat-o usurel, fara sa fie clar ce are in cap - atunci apesi ambreiajul si FARA SA SCHIMBI VITEZA accelerezi usor si eliberezi ambreiajul ca si cum ai pleca de pe loc. Efectul este al unei plecari... din mers.

Cel putin iarna, chestia asta va scoate din niste manevre ofticante cu facaletul de viteza :D

Share this post


Link to post

Si daca este in a 4-a la 40-45km/h cum am auzit ca se practica, si prin franare ajunge la 15-20km/h...cum urneste el monstrul cu a 4-a de la 1.000rpm, adica aproape de relanti? >-)

Share this post


Link to post
...simti ca ar fi nevoie sa retrogradezi (doar o treapta, mai mult nu prea tine)...

 

In exemplul din postul anterior, se poate relua cu a 3-a, iar schimbarea 4-3 nu ar trebui sa fie o problema :D

Share this post


Link to post

Tu si cu parlamentarii...lasati loc de interpretari... :) )

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...