Jump to content
Sign in to follow this  
DevBreak

Radiator spart

Recommended Posts

Vreau sa vad si eu o poza cu "distantierul" pt radiator.A fost un lot cu probleme...sau e buba lor?

 

Am vazut pozele.Imi cer scuze ca am cerut altele cand ele existau deja.Acum as vrea sa stiu ce distantiere trebuie sa pun?Unde si ce suruburi trebuie sa desfac?

Share this post


Link to post

Din curiozitate am am sunat la 3 service-uri di zona in legatura cu circulara despre radiator. Raspunsuri:

1. service- Da, puteti veni oricand, se face fara programare in 30 minute

2. serv- Sa vedem nr. de sasiu, daca sunteti pe lista, va sunam

3. serv.- Nici n-am auzit de asa ceva...

 

Asta da claritate

Share this post


Link to post

M-au sunat de la service 2 ca nu sunt pe lista. M-am uitat prin motor si am observat ca la mine ventilatorul esta la vreo 3,5 cm (nu mm) de radiator, n-am de ce sa-mi fac griji. Aparatorul atinge aproape radiatorul, dar inauntru ventilatorul e departe de tot.

Share this post


Link to post

Pai problema este cu aparatorul (carcasa) ventilatorului. Nu ventilatorul produce paguba... La aveo 1.2 nu stiu cum este problema, dar la mine la 1.4 era spatiu de vre-o 2mm, la rece, dar la cald, carcasa se stramba, si ajunge sa frece in radiator. Am pus distantier, dar la cald tot ma aitingea in radiator. M-au rezolvat la service.

 

Ca sa vezi daca ai vreo prblema , desfa surubul de sus care fixeaza carcasaventilatorului, si indeparteaza usor carcasa de radiator, si cauta eventuale urme de frecare pe radiator. Daca carcasa atinge, (repet, poate sa atinga doar la cald) vei gasi semne evidente pe radiator.

Share this post


Link to post

Pentru unii, elicea sau carcasa sunt tot ventilator.

 

Pune-ti o saiba de cauciuc de vreo 2 mm pe surubul central/sus, intre radiator si carcasa ventilatorului. Verifica si prinderea de jos. La cele de pe marginea din dreapta, cum privesti, sa nu umbli. Daca nu ajunge surubul ca lungime, pune unul mai lung.

Share this post


Link to post

In sfarsit m-am lamurit si eu dupa ce am desprins carcasa. In partea stanga era o urma de vreo 15 cm de la carcasa. Luat cutterul si taiat pe portiunea respectiva cam 2 mm adaancime. Sper sa nu mai fie contact intre ele. M-am chinuit putin la desfacerea conectorului.

Share this post


Link to post

Daca nu incerci sa aliniezi in plan prinderile carcasei incat marginea carcasei sa fie paralela si la o oarece distanta de radiator, ea va sta tensionat, iar deformarea prin incalzire poate da rezultate imprevizibile. In cazul acesta, ori lipsesc niste distantoare de egalizare, ori urechile carcasei sunt rau pozitionate din turnare, ori acesta carcasa a fost facuta pentru alt radiator.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Daca nu incerci sa aliniezi in plan prinderile carcasei incat marginea carcasei sa fie paralela si la o oarece distanta de radiator, ea va sta tensionat, iar deformarea prin incalzire poate da rezultate imprevizibile. In cazul acesta, ori lipsesc niste distantoare de egalizare, ori urechile carcasei sunt rau pozitionate din turnare, ori acesta carcasa a fost facuta pentru alt radiator.

 

 

Cea mai simpla si eficienta rezolvare este cu un distantier (si nu de guma ci de metal)la surubul superior din mijlocul radiatorului.Se pune binenteles intre radiator si suportul(carcasa) ventilatorului,iar surubul trebuie schimbat!

 

In sfarsit m-am lamurit si eu dupa ce am desprins carcasa. In partea stanga era o urma de vreo 15 cm de la carcasa. Luat cutterul si taiat pe portiunea respectiva cam 2 mm adaancime. Sper sa nu mai fie contact intre ele. M-am chinuit putin la desfacerea conectorului.

 

 

Vrei sa spui dreapta!Se ia in pozitia stat la volan!

Share this post


Link to post
... (si nu de guma ci de metal) ...

La montarea carcaselor ventilatoarelor de aer exista o regula de aur: se folosesc distantiere din cauciuc, sa nu transmita vibratiile prin intermediul prinderilor si pentru a proteja lagarele motorului electric de reactiuniile ce apar la pornirile dese.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Si cand nu este nevoie de distantier? Atunci nu mai se pune problema transmiterii vibratiilor?

Share this post


Link to post

am ridicat capota la o masina care este expusa la Rucom Craiova si am observat ca au pus cate o saiba de 2mm grosime-dar foarte mare in diametru cam 2,5cm,ereau foarte inestetice-DAR SUNT DIN MERTAL-iar motoarele noi ,cele cu cai in plus, au un alt tip de carcase la ventilatoare,au cam 1cm distanta fada de radiator...

Share this post


Link to post
Cea mai simpla si eficienta rezolvare este cu un distantier (si nu de guma ci de metal)la surubul superior din mijlocul radiatorului.Se pune binenteles intre radiator si suportul(carcasa) ventilatorului,iar surubul trebuie schimbat!

 

 

 

 

Vrei sa spui dreapta!Se ia in pozitia stat la volan!

Asa este

Share this post


Link to post
La montarea carcaselor ventilatoarelor de aer exista o regula de aur: se folosesc distantiere din cauciuc, sa nu transmita vibratiile prin intermediul prinderilor si pentru a proteja lagarele motorului electric de reactiuniile ce apar la pornirile dese.

 

 

Pana sa trebuiasca pus distantierul oare cum statea carcasa ventilatorului?Adica original,din fabrica?Nu avea nici o guma(cauciuc)care sa preia vibratiile.

Share this post


Link to post
... Adica original,din fabrica?Nu avea nici o guma(cauciuc)care sa preia vibratiile.

Metodele de reducere a costurilor prin eliminarea de operatiuni nu-i un criteriu stiintific. Eu iti spun ce-i bine pentru masina ta, nu ce face un producator de masini de buget scazut. "Merge si asa" nu-i o vorba, doar, romaneasca. Daca ai studia fortele care apar la un ventilator aflat in deplasare intr-un jet de aer sau daca ai cunoaste efectele vibratiilor asupra structurii materialelor, ai fi mai putin optimist in legatura cu prinderile rigide. In fine, fiecare actioneaza in limita cunostiintelor sale.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Metodele de reducere a costurilor prin eliminarea de operatiuni nu-i un criteriu stiintific. Eu iti spun ce-i bine pentru masina ta, nu ce face un producator de masini de buget scazut. "Merge si asa" nu-i o vorba, doar, romaneasca. Daca ai studia fortele care apar la un ventilator aflat in deplasare intr-un jet de aer sau daca ai cunoaste efectele vibratiilor asupra structurii materialelor, ai fi mai putin optimist in legatura cu prinderile rigide. In fine, fiecare actioneaza in limita cunostiintelor sale.

 

 

Da ai dreptate!Dar daca pui distantier de guma acesta se poata tasa.Jetul de aer face carcasa si binenteles ventilatorul sa se apropie de radiator!Ventilatoarele sunt echilibrate tocmai pentru a nu aparea vibratii.Chiar daca au fost facute cu "buget scazut".icon1.gif Radiatorul in sine sta pe suporti de cauciuc.(Binenteles si din alte cauze)

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

Am incheiat discutia asta mai demult: fiecare procedeaza dupa cate cunostinte are si dupa cat brat are la cheie, in general sunt invers proportionale (o saiba din cauciuc nu se strange la deformare, sa iasa apa din ea, degeaba o mai pui).

Share this post


Link to post
Am incheiat discutia asta mai demult: fiecare procedeaza dupa cate cunostinte are si dupa cat brat are la cheie, in general sunt invers proportionale (o saiba din cauciuc nu se strange la deformare, sa iasa apa din ea, degeaba o mai pui).

 

 

Multumim ca ne-ai lamurit.

Share this post


Link to post

Salut tuturor.Eu am un lacetti hb din 2008 si am o problema la el de la 11000 de km. pierd lichid de racire(cam 600 ml la 600 Km).Am fost cu masina in service de 3 ori pana acuma si nu sa rezolvat nimic,s-a schimbat garnitura de chiuloasa si tot degeaba in continuare pierd lichid.Acum nivelul este sub minim cu aprox.2-3 cm.Stie cineva daca este aceasi problema si la lacetti(freaca carcasa ventilatorului pe radiator)?Nu m-am uitat dar am sa cobor sa ma uit la masina si revin cu constatare.Oricum rog pe cineva care stie daca se poate sa fie aceasi cauza si la mine.Repet pierd lichid de racire fff mult 600 ml la 600 de km.

Share this post


Link to post

... poate radiatorul de incalzire din habitaclu?

Share this post


Link to post

TM85DAL,din pacate pentru problema ta,la 1.6 16v nu freaca nimic in radiator.Am citit postul tau cu problemele de pierdere de antigel.Da-mi un PM dupa :http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=128905

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

Motorl meu NU este de 1.6 16v este de 1.4 16v si nu am ajuns sa vad daca freaca carcasa in radiator dar ma gandesc ca poate posibil... promit sa fac tot posibilul sa ajung azi sa ma uit,si revin u constatarea.

Share this post


Link to post
Motorl meu NU este de 1.6 16v este de 1.4 16v si nu am ajuns sa vad daca freaca carcasa in radiator dar ma gandesc ca poate posibil... promit sa fac tot posibilul sa ajung azi sa ma uit,si revin u constatarea.

 

 

Scuze ,chiar ti-am citit postul ,dar probabil din graba am scris 1.6.Pe Lacetti nu au fost probleme de radiator spart.

Share this post


Link to post

Nu au fost probleme pe Lacetti 1,4 si nu au cum sa fie, este alt radiator, cu tevile de racire dispuse pe verticala.

Vezi ca pe la pagina 2 chiar in acest topic s-a mai discutat.

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Eu am modelul din 2006 si am exact aceeasi problema cu radiatorul. S-a spart in mers deodata si scotea abur pentru ca stropea cu lichid peste motorul incins. Problema e ca masina a iesit in garantie. Se poate repara radiatorul sau trebuie inlocuit? Unde pot sa ma duc in Bucuresti cu problema asta?

Edited by titus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...