Jump to content
Sign in to follow this  
DevBreak

Radiator spart

Recommended Posts

Pai atunci modifica laq profil masina detinuta de tine. Eu observ ca ai Cielo.

Share this post


Link to post

Maine ma duc la revizie, spre rusinea mea nu am cautat sa vad cum ar fi fost pozitia ventilatorului fata de radiator initial si cum este acum.

Share this post


Link to post
O intimplare nefericita la 21060 km. Plec de acasa spre serviciu cum fac de cand am masina... acelasi traseu, accelasi stil de condus.

Ajung cu masina in parcarea firmai si surpriza... iesea un abur...

Datorita tie probabil am evitat si eu ceva asemanator, imi pare rau pt. tine insa iti multumesc ca ne-ai deschis ochii. Astazi la revizie un taximetrist habar nu avea de problema, m-am uitat, electroventilatorul era la mijloc lipit de radiator exact ca la mine. Asadar atentie, solicitati rezolvarea acestui neajuns care te poate face cu o problema intr-un moment total neadecvat!

 

Am vazut un Aveo 2008 electroventilatorul beneficiaza de cu totul alt sistem constructiv probabil tocmai pt. evitarea acestei probleme.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Pai atunci modifica laq profil masina detinuta de tine. Eu observ ca ai Cielo.

 

Am si cielo si aveo.

 

ontopic: Ca sa nu am vreo problema, sun la GTT sin intreb despre beleaua asta cu carcasa , si daca pot sa montez distantiere; raspuns afirmativ. Am montat distantiere cu motorul la cald...aveam 2 mm distanta (in partea stanga cum privesti motorul); in dreapta nu sunt probleme. Dimineata cind ma uit, surpriza: motorul se racise, si era din nou lipita carcasa tot in partea de mijloc ...facuse o burta de toata frumusetea. OK am zis...o urc pe elevator si ii pun si jos distantier. Zis si facut, numai ca jos nu are suruburi ci este prins in cleme...am bagat o bucata de camera intre radiator si carcasa (se mai departase cat de cat). Acum din nou am observat acelasi lucru...la cald se departeaza cu cca 3 mm, iar la rece se lipeste la loc, drept pentru care, ieri, cu motorul rece, am efectuat din nou operatia "distantierul"; acum am iarasi spatiu...sunt curios ce se intampla dupa un nou ciclu de "cald-rece".

 

PS: deja aveam 2 urme mici pe conductele radiatorului.

Share this post


Link to post

Pe langa distantiere fa si o pilire sau chiar o decupare din carcasa de plastic a ventilatorului.

Share this post


Link to post

Lasa-i pe cei de la service sa faca asta (am inteles ca asa se procedeaza acum), nu de alta, sa nu te trezesti cu surprize "de ce ai umblat, nene, la motor?".

Share this post


Link to post

Mie nu mi-au trecut nicaieri ca au facut operatiunea la revizie...ce mare minune s-a facut la motor? Pilire plastic + montat distantiere.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Am montat si eu distantiere la radiatoare facute din garnituri de obertain de la niste baterii mai vechi. La Kalosul meu 4d 2004 si la Aveo 2006 5d al maicamii nu era nici o problema. La Aveo 4d 2007 al cumnatalui meu era atacat radiatorul exact pe mijloc in partea stanga. Daca se face montajul la cald din carcasa ventilatorului se taie usor si cu un cutter nou.

Share this post


Link to post

De dat jos nu imi vine sa il dau, pentru ca daca Doamne fereste daca se intampla ceva si se vede ca am umblat la clemele de prindere, atata asteapta astia de la service, sa zica ca eu sunt vinovat. Dar chiar acum m-am uitat (dupa 2 ore de frecat in Bucuresti) si se marise vizibil distanta intre carcasa si radiator; deci problema e la contractare, nu la dilatare. maine dimineata ma uit si daca am ceva luft macar de 1 mm, eu zic ca e OK. Daca nu, inseamna ca carcasa aia e chiar de c***, si facuta din plastelina.

Share this post


Link to post

Cred ca aceeasi problema a aparut si la mine. De cind am luat masina am avut nivelul de la antigel aproape de minim. Le-am comunicat celor de la service, s-au uitat si au zis ca nu e ceva anormal. Acum cind nu mai este in garantie, surpriza a scazut sub nivel. Ideea e ca nu sunt urme de lichid nici pe radiator, nici pe jos nu vad nimic. Ieri am schimbat uleiul si filtrele si mecanicul zicea sa ma uit si in interior sa nu fie caloriferul spart. Se poate asa ceva?

Share this post


Link to post
Acum cind nu mai este in garantie...

 

Ce nu mai este in garantie?

Dopul de la vasul cu antigel este strans bine? Verifica vizual radiatorul si vezi daca ti se pare ceva in neregula si incarca sa pui mana pe la racordurile conductelor sa vezi daca este vreunul umed.

Share this post


Link to post

Masina nu mai este in garantie. M-am uitat si pe la radiator nu vad nimic in neregula.

Share this post


Link to post

Ce a dus la pierderea garantiei?

Share this post


Link to post

Eu am renuntat la garantie si sincer nu m-i se pare ca am pierdut ceva. Masina are 59 de mii de km si nu i-am facut nimic pe garantie. Peste citeva luni sigur face 100 de mii si tot iesea din garantie. Am preferat sa ii fac reviziile in alta parte la preturi incomparabile celor de la reprezentanta.

Share this post


Link to post

Astazi mi-am facut timp si am umblat la electroventilator. Am pus la cele 2 suruburi cite 2 saibe cu cauciuc cap in cap. Ideea e ca nu pot sa il departez de jos din cauza sistemului de prindere ( are o clema in care intra fortat). Mai trebuie sa mai tai din carcasa sau il las asa?

Pun niste poze pentru lamuriri

 

Tot nu pot sa imi dau seama pe unde pierd atita antigel

post-6548-1217504982_thumb.jpg

post-6548-1217505006_thumb.jpg

post-6548-1217505017_thumb.jpg

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Same story...

M-am dus la service pe garantie si le-am zis ca atinge/freaca in radiator si nu vreau sa astept sa-l sparga cand mi-o fi lumea mai draga pe coclauri. Au adoptat solutia romaneasca si cat se poate de neeleganta, cu cutterul. :grumpy: Acum nu mai atinge, dar prin spatiul de cativa mm astfel creat se poate vedea destul de clar ca vreo 3 celule ale radiatorului sunt uzate/indoite. Si ma refer la conductele plate prin care circula lichidul, nu la fagurele de tabla pentru disipare.

 

Acum ma gandesc ca nu stiu cat de bine am procedat ducandu-ma la ei si rezolvand asa. Poate era mai bine sa astept sa-l sparga ca sa inlocuiasca radiatorul. Exista vreo posibilitate sa se sparga acolo mai tarziu, eu stiu, din cauza presiunii si/sau a imbatranirii?

 

Am inteles de pe aici de pe undeva ca la masinile de anul acesta au schimbat modelul carcasei electroventilatorului. De ce naiba n-or fi facut recall la toate sau macar sa le inlocuiasca pe cele care ajung in garantie cu problema asta si sa nu se mai gainareasca cu cuttere si alte solutii de baraca. :roll:

 

Offtopic: "Bine" ca au facut recall la prostia aia cu piuitul inchiderii centralizate... Ceva bun n-ar face astia... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Poti sa pui te rog niste poze cu electroventilatorul "tunat" de ei? As vrea sa fac si eu operatiunea asta daca mai e nevoie

Share this post


Link to post

root ! Nu era mai simplu sa bagi o bucata de cauciuc sub prinderea surubului !?.Asa am procedat multi .

post-8104-1218639561.jpg

post-8104-1218639571.jpg

Share this post


Link to post

la mine l-au schimbt in garantie in 2 ore... asta dupa un mic scandal inainte. s-a intamplat imediat dupa revizia de 45k.

solutia sa nu se mai intample: taiat cu flex-ul din rama ventilatorului :o

Share this post


Link to post

Nu vreau sa mai deschid un topic pentru o întrebare simpla. Spark-ul are doua radiatoare, unul pentru motor şi unul pentru AC, puse unul in fata celuilalt. Cel din spate are montat pe el un electroventilator. Puteti să-mi spuneţi daca acesta este radiatorul motorului? Vreau sa-i pun o aparatoare pe timpul iernii ca sa se incalzeasca motorul mai repede si sa dea caldura mai bine.

Mulţumesc.

Share this post


Link to post

Radiatorul dinspre motor (interior) este cel de la sistemul de racire al motorului. Cel din ext. este de Ac.

 

Aparatoarele de genul celor ce se puneau la daciile vechi nu au ce cauta pe astfel de masini. Daca instalatia de racire este in stare perfecta de functionare( termostatul inchide si deschide corect) nu are sens sa obturezi fluxul de aer. Oricum lichidul de racire nu circula prin radiator pana cand temperatura lui nu atinge pragul de deschidere a termostatului (undeva in jurul valorii de 80 grd C).

Share this post


Link to post

Sa stii ca se incalzeste ceva mai repede motorul daca pui ceva in grila de admisie. Eu am avut la matiz pus in grila un linoleum. Iarna- cand erau friguri puternice- foloseam plasticul. La drumuri scurte e folositor (vine mai repede caldura in masina). Nu recomand insa- nu vreau sa pateasca cineva ceva si sa dea vina ca "asa o zis ala".

Share this post


Link to post

@wwillym - Mulţumesc pentru răspuns. Masina merge numai in oras, pe trasee de 5-8 km, rareori mai mult . Maşina se incalzeste semnificativ mai repede cu ceva la radiator şi dă mai multă căldură în interior. Într-adevăr, la drum întins nu este nevoie de obturat grila radiatorului decât dacă este ger mare, şi nu trebuie obturat mai mult de 2/3 din radiator, altfel nu se mai răceşte motorul.

Share this post


Link to post
Sa stii ca se incalzeste ceva mai repede motorul daca pui ceva in grila de admisie. Eu am avut la matiz pus in grila un linoleum. Iarna- cand erau friguri puternice- foloseam plasticul. La drumuri scurte e folositor (vine mai repede caldura in masina). Nu recomand insa- nu vreau sa pateasca cineva ceva si sa dea vina ca "asa o zis ala".

 

Terminati mai cu prostiile astea daciote ca stricati ceva. Mie motorul mi se incalzeste in 2 km iar caldura incepe sa bage cum se ridica acul de temperatura. Vrei sa se incalzeasca mai repede, opreste ventilatia. Chestia asta cu cartoane si alte porcarii puse in fata radiatoarelor este numai buna pentru dacii unde masina pe frig nu se incalzea decat dupa 10 km.

Share this post


Link to post

Mestere- matale ai motor de 0,8. La mine am capacitate aproape dubla. Se incalzeste cam dupa 4 km (acul la jumatate), timp in care NU folosesc ventilatia. Stiu cum sta treaba. Si la Matiz se incalzea repede motorul, iar prostia aia pusa in fata il ajuta. Faceam drumuri f scurte (maxim 5 km).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...