Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Socul Automat Tico

Recommended Posts

Sa stii ca m'am gandit si eu la treaba asta cu clapeta inchisa, sa stii k ea functioneaza corect, in sensul ca, dimi e inchisa complet iar dupa 4-5 min e perfect verticala. crezi ca spritz'ul ala o deblocheaza?......adica ii da impulsul s'o deschida si mai departe isi face treaba corect? Masina o am cumparata de vreo 5 luni e prima mea masina, idei asa de functionare in mare am....(am avut o mobra vreo 6 ani) :) ))...bine...e dif de la cer la pamant intre aceste carburatoare. Oricum de cand am luat masina socul asta intra in functiune dupa 10-20 secunde de la pornire fara sa apas absolut nici o pedala. O alta chestie interesanta ar fi ca atunci cand calc frana ( aici vorbim doar de functionarea motorului la rece) in primele 3-4 minute creste turatiala modul ea sta la 1300-1500 de ture daca fac pedala la frana sare la 2000 pentru cat timp fac pedala( gen aerisirea franei). dupa incalzirea motorului turatia scade frumos si merge impecabil. Eu sunt din Vaslui si pe bune e ultimul oras din tzara asta....nimeni nu se pricepe, nimeni nu se baga k au auzit ca e complicat....asa ca trebuie s'o fac eu. Multumesc mult pt replay, Narcis!


Ulei are doar 2k km, filtru aer nou, benzina la fel. Ce zici sa dau cu CerbCleaner pe clapeta aia? Si daca da cum se da? habar n'am....morotul pornit, oprit, clapeta inchisa deschisa? O alta chestie care am inteles'o de la 'cei mai mari' e sa nu pun benzina de la Lukoil e cica e f aiurea...si eu fix d'aia pun...acum nu stiu ce sa zic. O seara buna!

 

Share this post


Link to post

Din ce spui se pare ca clapeta isi face treaba. Pare mai degraba o problema de ''vacumuri'' decat o intepeneala mecanica.

Carburatorul de Tico are o multime de sisteme vacumatice, capsule duze etc.

CarbCleaner nu stiu daca rezolva problema.

Mai cauta pe forum, poate iti vine vre-o idee, eu mai mult nu stiu ce sa zic.

 

Nu-ti fie teama s-o repari singur. Si eu tot singur m-am descurcat, bineinteles si cu ajutorul forumului si al manualului ( segmentat motor, schimbat pompa ulei, schimbat axa cu came, schimbat placute frana, schimbat cap planetara, reglat carburator - mersul la rece, etc); Nu-ti face griji cu benzina; nu asculta toate povestile. Eu am folosit de la toate statiile si nu am sesizat vre-o diferenta: merge foarte bine.

Succes

Edited by narcis

Share this post


Link to post

A mea tot asa face cand calc frana, gen aerisire, creste turatia...asa o mai salvez cateodata sa nu se opreasca motorul pe la vreun semafor cand mai face figuri relantiul pe gaz. Problema care o ai tu cu socul, din cate imi aduc aminte am mai patit-o si eu, sa se tureze doar daca piscam putin acceleratia, dar..sincer, daca asta e singura problema si in rest merge bine, cred ca mai bine pisti putin pedala si las-o asa decat sa se apuce sa o deregleze careva incercand sa vada de pe unde e... Asa, ea poate fi de pe la un vacuum, din carburator, poate chiar din delcou de la reglajul avansului vacuumatic sa se blocheze ceva la capsula aia...

Share this post


Link to post

Mi-a venit o idee, poate gresesc: cablul de acceleratie nu este cumva prea intins? Asa imi facea mie cand aveam cablul reglat prea intins: piscam, se tura, ramanea turata dar totusi revenea la turatia initiala dupa un timp. Facea asta si cu motorul cald.

Share this post


Link to post

Salut, Narcis!

Am rezolvat cazul! Incurajat si de faptul ca mi'ai spus ca ar putea fi ceva mecanic la clapeta de aer si gandindu'ma si eu la lucrul asta, azi de dimi m'am dus tinta sa fac ceva (ore merge tzipla ori nu mai porneste) :) )

Deschid capota dau jos carcasa la filtru ...vad clapeta perfect inchisa....buuuun...bag cheia in contact porneste instant, merge ok la 800 de ture 5 sec, apoi da semne sa se balbaie exact ca un motor pe pacura :) ))...las asa 1 min, bar-bar-bar nu se msica clapeta de soc deloc....apoi zic i'a s'o apas nitel cu degetu'......instant se corecteaza mersul...., zic GATA aici e buba!

 

Imi zic ca trebuie sa fac ceva sa gresez lagarele...n'aveam nimic la indemana si'mi vine ideea sa iau o seringa cu ulei de motor ce'mi ramasese de la schimb (Aral 10-40). dau pe lagare pe toate parghiile care 1-2 picaturi pe tija socului, arculetul ala de pe clapeta de aer. O pornesc din nou(deja caldutz motorul) spritzuiesc bine sa se deschida clapeta de aer complet s'o las asa...in sensul sa se unga parghiile.

Am pus totul la loc si acum juma' de ora ma duc sa vad ce zice, deschd din nou capota, claptea inchisa corect, dau contact, porneste instant in 1500 de ture. Perfect! Caz rezolvat!

Acum intrebarea mea e....cu ce ar trebui unse acele parghii la modul profesional, ca sa lucreze in permanenta corect si usor?

 

P.S. Scuze de 'roman' dar sunt entuziasmat ca merge corect si nu mai trebuie sa apas nimic la pornire asa si cum e si normal!

 

Multumesc mult Narcis de sfaturi si o seara placuta!

 


Salut Stefan! Ai idee in iasi se poate face pe undeva un carbotest?


O intrebare as mai avea despre masinuta asta, am cautat si nu am gasit nici un raspuns de genul asta pe forum....la toate tico'urile DEcelerarea este mai lenta k la alte masini, Dacia 1310, Logam etc? Sau la mine e problema? Adica decelereaza ceva mai lent, turatia revine la relanti, sau la o plaja mai josa corespunzatoare nivelului apasarii pedalei de acceleratie in 2-3 secunde. Exclusa ipoteza cu cablu semi-blocat, clapeta la fel. Asta e modul normal de funtionare a motoarelor de tico? Citeam pe un forum VW ca de chestia asta s'ar ocupa supapa PCV, pe care am schimbat'o sa vad daca e vreo schimbare insa nimic. Astept o parere.

Share this post


Link to post

Salut. Sunt cativa mecanici care curata si regleaza carburatoare de Tico.

Share this post


Link to post

Salut Daniel,

Ma bucur ca i-ai dat de cap.

 

In legatura cu revenirea mai lenta la turatie, dupa ce accelerezi: exact asta am intrebat si eu cand am cumparat Tico. De fapt mi-o facusem cu mana mea. In timp ce faceam reglaje peste reglaje la giganticul carburator, mi s-a parut ca este prea moale cablul de acceleratie si l-am mai intins putin, de aici problema. Cand l-am reglat mai slab problema a disparut. Cu toate astea revenirea tot nu mi se pare rapida ca la vechea Dacie, de exemplu.

Share this post


Link to post

Hmmm...hai ca maine slabesc si eu putin cablul si iti spun daca se schimba vreo ceva. .......daca stau sa ma gandesc bine sa stii ca n'are 'joc' pedala absolut deloc, cum o ating se si tureaza. Incerc maine si iti spun.

 

O seara buna!

Share this post


Link to post

Buna seara!

Sunt nou pe acest forum si de asemenea posesorul unui tico din 2000 de aprox 1 saptamana.La mine dupa ce sta 3-4 ore nu mai vrea sa porneasca decat impinsa. Din ce am citit aici cred ca am probleme la clapeta socului deorece la mine sta si la rece tot deschisa!! la actionarea acceleratiei nu se misca deloc cred ca nu mai functioneaza socul, in schimb daca apuca si porneste , chiar daca nu se incalzeste motorul nu mai am probleme cu pornirea. Cand motorul este cald la ralanti este foarte turat , care sa fie cauzele?


si inca ceva , am pus pe cineva sa-mi tina clapeta inchisa la pornire si a pornit rapid! Din cauza acestor probleme sa am si consum de 8%?

Share this post


Link to post

Buna dimineata,

 

In primul rand eu zic ca ar trebui sa vezi cu pornirea, cu clapeta de soc, sa stea inchisa la rece. Relantiul ridicat s-ar putea sa fie din cauza surubului de relanti, care sa fie prea strans....din cate imi dau seama din ce spui tu, carburatorul a fost pe mana unor "meseriasi buni".... oricum eu zic sa iei treburile pe rand...intai pornirea si dup-aia relanti la cald...consumul de 8 la suta poate fi daca relantiul e prea mare la cald si consuma in prostie...

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

Pai si cum sa fac sa stea clapeta inchisa la rece, pt ca tabla zimtata am inteles ca ar trebui sa se miste iar la mine este blocata , nu misca deloc , sa fi anulat cineva socul ? Astazi am incercat sa umblu la surubul de reglat ralantiul la cald , l-am rotit pt deschidere dar degeaba pt ca tija nu se mai misca pt ca o blocheaza tabla aia zimtata , cum as putea sa o deblochez! Astazi am facu itp-ul si am inteles ca este euro 2 dar la mine mufa de la sonda lambda(daca o fi aia ,este pe evacuare ) este pe liber , unde trebuia conectata?


pt pornit ma gandeam sa-i fac o improvizatie ca la dacie cu soc mecanic , se poate ? afecteaza cu ceva func motorului si consumul?

Share this post


Link to post

Nu stiu ce s-a intamplat!Dadusem jos filtrul de aer si incercam sa ajung la surubul din spatele carb pt reglare ralanti ,cand am vazut ca mi s-a oprit motorul. Am pornit iarasi si cand am bagat mana in spat iar s-a oprit.Apoi am pornit din nou si am miscat de mufa din dreapta carb si am vazut ca de pe acolo este buba.Cum pot sa vad ce s-a intamplat ca acum de abia porneste , nu mai tine ralantiul si cand creste , cand scade turatia , iar daca scot mufa este acelas lucru!!!!

Share this post


Link to post

Salut! O intrebare am si eu (offtopic) are cineva idee cam cata benzina ar mai fi in rezervor din momentul cand acul ajunge pe pozitia rosie?

Share this post


Link to post

Salut. Aproximativ 2-3 litri.

Share this post


Link to post

  • Salutare, o intrebare: cam cat ar trebui sa fie iesita tija termoelementului la rece, in mod normal, adica sa stea turata sa zicem 1-2 minute? Ar trebui sa se observe diferenta cand e la rece si dupa ce e incalzita? Precizez ca apa circula prin el :rolleyes:

Share this post


Link to post

@levyan: Salut. Cum se comporta la tine socul?

Share this post


Link to post

Salut. Socul deocamdata la mine e nasol fiindca va trebui sa reglez rotita aia alba zimtata, in ideea ca arcul este foarte slabit, dar, am facut test tinand cu mana clapeta de soc inchisa si pornind masina: se comporta normal, nu mai da sa moara, doar ca totusi ma gandesc daca as modifica timpul de actiune al termoelementului, nu as obtine ca rezultat clapeta inchisa (nu de tot)? Ca sa o turez mai mult la rece, surubul 4 trebuie desurubat? Si inca ceva: la rece, tija termoelementului trebuie sa fie iesita? deci ar trebui sa mai desurubez si surubul 2 sa obtin timp de actiune mai mare?

Share this post


Link to post

Ca sa o turezi mai mult la rece trebuie sa insurubezi surubul 4. Ca sa inchizi clapeta trebuie sa scoti cele 2 suruburi ale tablitei de care e fixata, si o invarti astfel incat sa stea inchisa.

Share this post


Link to post

Ok am inteles. Daca desurubez surubul 2 ala de la termoelement si permit tijei sa iasa mai mult, ce se intampla? Merci!

Share this post


Link to post

Eu am rezolvat aceasta problema .Am scos carburatorul cu mare grija cu desene facute la demontare l am spalat cu mec de rafinarie am schimbat pompa de benzina cu una noua si merge masina ca noua .Mentionez se oprea la pornire carburatorul era negru in camera de amestec, nu am modificat nici un reglaj de pe carburator merge impecabil de un an jumate :lollol:

Share this post


Link to post

Se pare ca socul automat la mine nu mai functioneaza deloc,adica placuta zimtata care actioneaza rotita de plastic zimtata nu se mai misca deloc!Daca o inping eu fortat (cu o surubelnita) culiseaza .Motorul merge extrem de turat apa s-a incalzit ,deja a pornit ventilatorul dar placuta nu s-a miscat deloc.Acum motorul cred ca este inecat de la cata benzina a primit de la soc ca s-a oprit si nu mai porneste.DAR PROBLEMA E CA PLACUTA ZIMTATA (cea incercuita din imagine) nu culiseaza odata cu incalzirea motorului in fata sa-mi reduca acceleratia si sa deschida clapeta din carburator!Ce sa fac???

Se pare ca nu pot sa pun poza cu placuta zimtata dar va dati voi seama care este!

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

Datorita impartasiri problemelor si rezolvarilor a colegilor D81Cristian si Mariancd mi-am rezolvat si eu problema cu socul ,scotand furtunele care intra si iasa in termoelement bagand o sarma pe stuturile respective,acestea find obturate de tot felul de depuneri iar acum masina dupa ce apa se incalzeste merge frumos la relanti iar indicatorul de apa din bord se ridica pana intre un sfert si jumatate! :osanale:

Am reusit sa pun si o poza!!!

post-10436-0-23320300-1433133204_thumb.jpg

Edited by liviusb
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare !

E primul meu post pe acest forum,incerc sa il ajut pe tatal meu.

Are un Tico din 1997,cu ,carburator.Masina de cand a luat-o(acum circa 2 luni) nu a avut probleme cu socul insa in ultima luna se manifesta urmatoarea problema.

In mai,cand pornea motorul ,el pornea mai turat si in circa 45-60 secunde turatia motorului la relanti cobora,deci parea ca totul e ok.

Numai ca luna asta de la un moment-dat am observat ca motorul e mult mai turat de la pornire(parca ar fi in 2500-3000 ture) si asa ramane si dupa 15-20 minute de alergatura prin oras.La 60km/h in treapa a IV-a aproape ca tine viteza aia fara sa apas acceleratia(in linie dreapta pe sosea dreapta !!! ).Si in mers,si pe loc,si daca o scot din viteza sau apas ambreiajul ,etc,tot foarte turata e.

Nici nu a facut mai mult de 3-400 km de cand a luat masina insa problema cum spuneam,nu s-a manifestat la inceput.

De-abia ce a pus-o pe picioare(discuri,placute,saboti,lichid frana,flanse,burdufuri,repartitoare frana spate si alte nimicuri) si acum ii face figuri motorul.

In rest,motorul trage ok,nu se inneaca,nu da rateuri.La oprire am mai vazut si ca parca da sa mai faca aprindere in plus,adica ca si cand ar mai avea benzina.

El locuieste si in Urziceni,unde mecanici care sa stie de carburator de Tico nu prea sunt.

Poate face ceva singur sa incerce sa rezolve problema?

Daca nu,in Bucuresti,unde ar putea incerca(imi puteti da un pm ca sa nu se considere reclama)?

Intre timp frunzaresc si eu topicul acesta si restul de pe aici poate mai aflu ceva.

 

Multumesc anticipat!!!

 

Edited by AdrianHH

Share this post


Link to post

Cele doua furtunase care duc la termoelemen le dati jos si le curatati cu o sarma,au niste depuneri inauntrul lor,dupa aceasta operatie o sa vedeti diferenta mare

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...