Jump to content
Sign in to follow this  
pharell_DBV

Probleme Motor 1.6 16v

Recommended Posts

Salutare,

De câteva zile se aude acest zgomot la relanti. 

Se aude mai pronunțat daca stau deasupra capacului de distribuție și mai slab daca ascult pe partea stânga și partea dreaptă a motorului.

Am atașat doua fișiere audio unul la relanti și unul cu motorul turat. Pare că în ture zgomotul este constant .

Mașina în cauză - Lacetti 1.6 16V 170000 km

Aveți vreo părere? 

Mulțumesc 

Lacetti audio 1 Lacetti audio 2

Edited by George_Paraschiv
Greșeli tipar.

Share this post


Link to post

Mie imi pare un zgomot uscat de parca n-ar avea ungere la vreo cama. Desfa si verifica inainte ca situatia sa se agraveze.

Nu-mi vine in minte cum se numesc minunile alea dintre coada supepei si cama ce prin ajutorul presiunii de ulei asigura gap-ul necesar, ungureste ii zice hihrotőke. Si alea pot sa bata daca dintr-un motiv sau altul pierde presiune de ulei, ori nu se incarca ...

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Mulțumesc de raspuns Viktor, te referi la tacheți ?

 

IMG-20230108-WA0001.jpg

Screenshot_20230108-213938.png

Share this post


Link to post

Asa, asa ... tacheti hidraulici. La aia ma gindeam, poate fi una din cauze.

Share this post


Link to post

Până la urmă am identificat problema, una din camele de pe evacuare de lângă bobina de inducție are urme de bătaie pe suprafața. 

Am găsit la rădăcini ultimul arbore cu came pe stoc 96182606. Conform manual de service același reper este atât pe evacuare cât și admisie.

Voi inlocui tachetii și dacă este cazul, supapele in zona afectata.

Rog păreri privind înlocuirea parțială sau totală.

 

 

Screenshot_20230113-180400.png

Screenshot_20230113-180327.png

Share this post


Link to post

Eu unu as fi foarte curios sa vad starea tachetului in cauza prin demontarea acestuia ca e relativ simplu de ajuns in interiorul acestuia. La modelul asta de tachet hidraulic "miezul" is doua piese cilindrice (doua butoiase) ce culiseaza unul in celalalt iar la interior se regaseste un arc si o bila metalica . Parerea mea, odata ajuns la tacheti trebuiesc scosi bucata cu bucata si curatati cu conditia ca fiecare sa sa fie repus exact de unde a fost scos. Deci, nu-i incurcam/intercalam intre ei pentru ca fiecare si-a acumulat o oarecare uzura cu propriul "scaun" precum in cazul supapelor spre ex. Adesea se trece peste acest pas de a se curata miezul tachetului hidraulic , fix esenta, pentru ca de-a lungul timpului apar depuneri care, de nu sint indepartate nu licra in parametri, pierderi presiune in tachet ce nu e deloc OK in special la rece. Acuma, putem lua ca asemanare intregul miez al tachetului si cuiul pontou al unui carburator care, datorita impuritatilor acumulate nu inchide cum trebuie de unde si problemele. La fel si aici, daca miezul nu lucra in parametri si supapele deschid si inchid anapoda plus sindromu' pickhammer in capu' motorului cu consecinte din pacate.

Share this post


Link to post

Eu m-as mira sa ai axul sever afectat incat sa justifice inlocuirea. La un rebuild, din exces de zel, am inlocuit si eu axele la Leganza ... fix degeaba 😁.

Pentru linistea ta, fa pasul asta, nu cred ca sunt costuri mari.

Supapa nu cred ca ai de ce sa o schimbi, fieratania e mai solida decat tachetul.

Eu as schimba doar tachetul cu pricina (in afara de ax). As investiga si eu de ce s-a ajuns aici. Poate fi o simpla "oboseala" a tachetului sau o alta cauza, de genul lipsei de ungere in zona, largirii orificiului din chiulasa etc.

Chiar daca e imbatranire de tachet ... aici e o decizie grea pentru ca si ceilalti tacheti au aceeasi varsta 😁. Acum, depinde cat de mult vrei sa rezolvi problema dintr-o singura miscare si/sau daca o rezolvi singur. Desfacere capac, demontare distributie, garnitura capac, puse toate la loc ... Evaleaza costurile in raport cu costul inlocuirii tuturor tachetilor ai si raspunsul.

Daca nu ii inlocuiesti pe toti, pasul recomandat de Viktor este, dupa mine, absolut obligatoriu. Lasat la inmuiat intr-o solutie adecvata, curatat temeinic, suflat cu presiune mare ...

 

Share this post


Link to post

Tachetii hidraulici pot fi verificati manual de is inca valabili ori ba. Dupa curatare si reansamblare, prin orificiul dedicat incarcarii/ungerii injectezi ulei curat pina ce se incarca camera de presiune, miezul, apoi apesi/presezi cu degetul pe elementul de contact cu supapa caz in care, nu ar trebui sa iasa uleiul introdus prin orificiul respectiv ceia ce vrea sa insemne ca mentine presiune. In caz contrar, la un minim forta uleiul ii dat afara ... adios, ala nu mai poate fi salvat, pierde presiune ... la revedere !

Cunosc caz in care tachetii hidraulici noi nouti s-au dovedit a fi mai pristi decit cei existenti, originali. Trist e ca dupa ce totul a fost montat si dat cheie, piesele noi (parte din ei) zornaiau mai rau decit cele vechi si asta dupa citeva zile ce au avut timp din belsug sa se incarce. Apoi dilema, sa cumpere altii noi alta marca (alti bani alta distractie) ori, face rost tacheti SH cu care sa-i inlocuiasca pe cei vechi cu probleme. A mers pe varianta 2, curatati, verificati montati si game over !

Share this post


Link to post

Mulțumesc de suport, dar la momentul respectiv când voi desface voi decide dacă se pot repara sau ii înlocuiesc, totodată voi schimba și distribuția. Cert este că mașina a avut o perioada mai lunga de stat vreo 3-4 ani drept urmare după ce am cumparat-o am schimbat filtre, ulei, antigel. 

Uleiul este obligatoriu sa fie ACEA A3/B4 API SL/CF ?

 

Share this post


Link to post

Parerea mea e sa ramii undeva pe-aproape in ceia ce priveste uleiul . Pret de mai bine de 10 ani am dat la Nexia Mobil Super 2000x1 10w40 cu specificatia ACEA A3/B3 API SL/CF. Asta i-a priit, asta l-a primit. Pe viitor tot din asta o sa primeasca.

Acuma, in ce priveste motorizarea, eu unu as avea ceva retineri in a o folosi in conditiile date pentru ca, o ungere neadecvata (ori lipsa acesteia) duce la o supra-incalzire a zonei cu pricina de unde cu usurinta poate atrage griparea axei cu came ce la rindul ei ... rade distributia. Abia atunci treaba-i groasa. Cel putin din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post

Am găsit până la urmă uleiul potrivit ,are exact specificațiile din manual.

 

Screenshot_20230115-163918.png

Screenshot_20230115-163938.png

Share this post


Link to post

Il primeste pe asta iar apoi, in timp, isi spune civintul de cade bine cu motorizarea in cauza ori ba. De toarce frumos, nu-l consuma in exces intre schimburi (la 8.000 km recomand) si mentine motorul curat, ramine, de nu...se trece la un altul.

Share this post


Link to post

Poze cu problema .

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Axa-i terminata. De aceia si spuneam a nu fi exploatata motorizarea in conditiile date, nu se merita, daunele pot fi de N'spe ori mai mari caz in care s-ar gripa axa cu pricina. Investigata si remediata cauza, o curatare exemplara a motorului la interior cu maia data jos si un vas de recuperare a impuritatilor ( aici intervine protectia mediului) si fiecare orificiu in parte suflat din toti "plaminii" unui compresor, atit uscat (doar aer) cit si umed (combinat cu solutii de curatare). Cel putin eu unu astfel as proceda. Curatarea, cheia succesului ! 

Share this post


Link to post

Apropo, nu exlud ca tachetul hidraulic sa fie spart, ca se mai si sparg in centru. Eu unu chiar mi-s curios de starea tachetului. Inclin a crede in probabilitatea tachetului spart, datorita amprentelor lasate in cama . Ca tachetul ii nverde asta-i sigur, insa uzura camei nu e uniforma ori cit de cit uniforma , ci para a-i fi sarit smaltu'. Chestiile aste pentru mine is material de studiu, tin a sti neaparat cit mai exact ce si cum s-a intimplat. Nu ma multumeste sa stiu doar ca o piesa ii defecta, neee... bag flexu-n ea daca e cazu, o sectionez si o studiez de ii fac gelosi pe cei de la NASA.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Axa si tachetul respectiv de schimbat clar. Eu as verifica si restul tachetilor si as schimba uleiul + schimbat mai des, motorul nu arata prea curat in interior.

Din pacate asta inseamna si alta curea de distributie cel putin.

BTW axa cred ca am eu noua daca are aceleasi specificatii ca cea de cielo 16v. Si vezi cu tachetii, ia ceva mai de firma (nu cei mai ieftini) fiindca risti sa ii iei degeaba ca mine.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Merci de info Dj, axa nu cred că merge cea de Cielo Exe, am cumpărat deja a costat doar 94 lei de la Rădăcini - este cea de Nubira 2, doi tacheți tot de la Rădăcini , kit distributie SKF. Întrebarea mea acum este să păstrez ulei 5W30 sau sa merg pe 5W40 ținând cont de uzura motorului și kilometraj ?

Share this post


Link to post

Tipul unui ulei se schimba din cu totul alte considerente. Motorul bate, tacane, face spume, nu curata asteptarilor, haleste uleiul in cauza, etc. In cazul de fata zic eu (si fara a fi rau) problema de perioada intre schimburi a uleiului. Cu riscul de a ma repeta o spun : motorul curatat cu simt de raspundere, fiecare lagar in parte, verificat sorbul pompei de ulei sa nu fie imbicsit si de ce nu, chiar si o verificare a presiunii pompei de ulei.

Share this post


Link to post

eu cred ca s-a folosit un ulei mai vascos decat cel din manual si care a dus la infundarea si nefunctionarea tachetului hidraulic. daca observ bine, e tachetul opus pompei de ulei, unde presiunea e cea mai mica. mai departe, tachetul nefiind sub presiune, cama in loc sa alunece pe el, a lovit in el. eu iti recomand sa bagi uleiul din manual, daca e 5w30, de asta baga. 

din pacate, multi au bagat 10w40 de noi si le-au scurtat durata de viata.  asa mi-au bagat si mie la aveo la prima revizie, 10w40 in loc de 5w30, era ceva mai ieftin. 

Share this post


Link to post

N-o sa aibe absolut nimic de la 10w40 ! Pun pariu ca in majoritatea cazurilor pe din asta se merge si n-o crapat unu ca acesta fiind cauza. Eu unu habar n-am ce-i ala 5w30 in motor si nici nu ma intereseaza. Daca un motor de 28 ani care pret de cel putin 15 ani a primit DOAR 10w40 inca are vlaga (tre sa mentionez ca in mare parte trebuie sa merg cu frina de mina trasa sa pot stapini tragaciu) n-am cum sa i-au in calcul posibilitatea ca 10w40 sa afecteze in vreun fel unui motor. Aaa, ca eu nu am luat aminte sa-i dau Cezarului ce-i al Cezarului cind o cere Cezaru' ... asta-i alta haleala de peste !

Share this post


Link to post

la motoarele ceva mai noi, s-a trecut la 5w30. acuma, motorul poate sa arate la fel cu unul mai vechi, dar tolerantele de executie pot fi mai mici, de aici si necesitatea unei vascozitati mai mici. 

treaba asta, coroborata cu lipsa schimbarii uleiului, care daca omul a facut 2000 de km pe an, crede ca poate sa il schimbe la 3 ani, rezulta stricaciunea de mai sus. 

sigur, merge si 10w40, dar uleiul trebuie schimbat odata pe an macar, chiar daca ai facut 1000 de km in anul ala. 

e pe canalul atelierul de detailing un video cu un aveo la care se desface capacul de culbutori. e acolo o marmelada de toata frumusetea. si este de la neschimbarea uleiului, ca si eu folosesc tot gm 5w30 si e curat, pe acelasi motor. 

 

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Am fost martorul unor astfel de "experimente" in citeva rinduri bune. Imi aduc aminte de un tragaci al carui capac culbutori era imbicsit de mocirla, dupa ce am ridicat capacul si l-am intors sa vad ce-i in el, cred ca puteam sa pun pariu ca nu e mutra mea, asa mirata. Culbutorii isi facuse carare in milul ala, pur si simplu isi facuse propriu gang de refugiu in mizga/milul ala. Pacat ca nu am o poza ...

No, experiente gen iti intareste convingerea de a fi in masura in a-ti intretine singur tragaciu'. Acuma, nu vorbim de operatii ceva mai complicate in inima motorului ca se cere cunostinte ceva mai profunde in domeniu da' in ce priveste consumabile spre ex ... un schimb de ulei, alte lichide, etc. De ce sa ramina flaconul de ulei dus de tine dupa vreo usa (din greseala, desigur) prin vreun service s'apoi sa primeasca ulei de la butoi si nu te asiguri  ca componentele motorului in cauza se scalda in uleiul achizitionat si turmat in motor cu sudoarea ta. Aviz indecisilor !

Apropo, povestea asta din video ii cam cusuta cu ata alba, cum ca intr-un alt service nu s-ar fi efectuat o spalare a motorului la interor respectiv schimb de ulei. Sa presupunem ca-i adevarat, intrebare e cind fu vorma de asa ceva, in urma cu doua'j de ani ? Ce depunerile alea nu s-au format intr-o perioada scurta de timp. Nu mai bine iti asumi neglijenta decit sa vorbesti prostii ? Zic si eu ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Genial tipul din filmuletul de mai sus ... 11mm gap 😂

Si cat de grijuliu este, verbal, cand arunca cu mizeriile alea prin motor "vai, o sa fie nasol daca aruncam mizerii in motor" 🤣

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Exact Salex. Interesant personaj . In prima faza l-am gasit a fi timid in comunicare dupa care, sa constat ca situatia e mult mai complicata decit ar fi parut  in prima faza la inceputul filmului. Are omu' un stil aparte de a defila printre componentele unui motor da' ma rog, bun si asta in general pentru cei ce considera ca nu e loc de mai bine.

Acuma, parca nu pot trece peste fara a sublinia importanta mediului in care te-ai format intr-un domeniu anume, cine ti-a fost mentorul, ce si cum ti-a predat, cum te-a initiat ca nu-i asa, toate astea is cu radacini. Desigur, pot fi si radacini bune si tontu' de care nu se prinde nimic bun, insa in general la baza e : asa am vazut - asa am facut, astfel am fost initiat - astfel am executat. Eh, sa mai pui si mintea la contributie in a cauta variente benefice de indeparta zgura aia cu minime sanse de a le trimite in motor ori sa minjesti totul la exterior in cazul de fata, e greu, obositor, epuizant a gindi. Si astfel raminem pe un "la's ca merge si asa". Desigur, merge si asa, insa trist e unii in formare din pacate o sa ia de bine ca astfel se procedeaza. Si astfel, se mai nasc citiva Dorei ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...