Jump to content
Sign in to follow this  
tico_RS

Upgrade Sistem De Franare Tico

Recommended Posts

Spune-mi si mie te rog cat te-a costat schimbul placutelor+discuri+saboti. Multumesc.

 

Scuze de intarziere. Daca pentru mine era intrebarea, preturile au fost urmatoarele:

-placute frana Ferodo - 60 lei

-saboti frana Ferodo - 90 lei

-discuri frana ATE - sincer nu mai stiu exact...parca 180 lei ambele, dar nu bag mana in foc...oricum, cele Brembo costau cu aprox. 30-40% mai mult...

Share this post


Link to post
am o problema: scartaie foarte tare placutele (sau discurile) la apasarea franei, exact inainte ca masina sa se opreasca de tot; nu am reusit sa stabilesc daca scartaitul provine din stanga/dreapta/ambele, dar cert e ca vine din fata.

 

Placutele si discul trebuie sa fie foarte curate. Daca au grasime, se combina cu praful si face o suprafata care la franare scoate sunetul ala. Daca intra in contact lichid de frana, ulei, vaselina etc. fac magaria asta. Mai sunt si materiale care fac zgomotul ala oricum, dar nu e cazul ATE cu Ferrodo Premier. Eu am astea pe masina si nu scartaie cel mult scot un harait (la montare le-am curatat cu un spray special pentru ca e imposibil sa nu le atingi cu grasime atunci cand le montezi si sigur ai mainile murdare).

 

Incearca niste franari puternice, de scurta durata si timp suficient intre ele si nu la viteza mare (sa te uiti si in oglinda inainte :D si sa fie cel putin dupa 200-500km de la montare.

Share this post


Link to post
am citit intr-un topic referitor la capacitatea de franare a cielo-ului si se concluzionase ca are mare importanta lichidul de franare. si totusi guzu chim nu imi inspira cine stie ce inalte standarde de calitate. si nu stiam care este chestia cu standardele dot 3 dot4, stiu ca era ceva referitor la punctul de fierbere, dar speram sa ma lamureasca cineva mai competent.

 

una dintre cele mai mari proprietati ale lichidului de frinare e sa reziste la temperaturi ridicate apoi rezistenta la apasare(comprimare)e foarte importanta ,,,eu am bagat lichid de frina >>Prevent>>unguresc,,DOT 3 si merge ff bine ,doar ca trebuie sa fi foarte atent la aerisire pt ca de obicei te pacalesti si ramane aer in instalatie,,foarte putin dar conteaza

Share this post


Link to post

Ma bate gandul sa fac un mic up-grade la sistemul de franare, in sensul ca as vrea sa schimb mai tot ce se poate cu componente de matiz. Problema care apare este ca nu stiu exact ce componente difera. Discurile si etrierii este clar, dar banuiesc eu ca si portfuzeta. bascula bieleta si planetara sunt sigur la fel deci nu ar ramane decat astea trei piese. Stie cineva daca imi scapa ceva?

Share this post


Link to post

Exact asta intentionez si eu sa fac ,nu iti scapa nimic ,poate doar furtunele ! :thumbl: Daca gasesti ceva in plus da-mi PM !

Share this post


Link to post

Salut,de curand mi-am schimbat si eu pe fata discurile ca erau ovalizate(aveam bataie in picior)si se auzeau foarte urat cand masina mergea ca 10 km la ora si puneai frana,se auzea de parca discurile nu erau prins,un harjonit,parca se atingea de un fier ceva.Cum am zis i-am luat discuri noi,i-am curatat pe acolo ce mai era de curatat,i-am pistonasi noi,am schimbat lichidu de frana ce era de facaut.Toate bune si frumoase pana acu o sapt cand au inceput iar sa faca zgomotul acela de parca ar atinge discul de ceva,dar de ce poate sa ating.Nu mai am nici o bataie in picior,discurile nu au nimic,dar am zgomotoul ala care uneroi ma ingrijoraza...ce poate sa fie?

Share this post


Link to post

Discul se incadreaza bine pe suportul port-placute ?Adica exact la mijloc? Ai strans bine discul pe butuc ?Ai strans bine plantara ? Bine: ma refer cu roata pe asfalt si strans bine cu o tubulara cu prelungitor? :-?

Share this post


Link to post

Sau mai e posibil sa fie deplasate sigurantele de la placutele de frana,am patit si eu asa cand mi s-a spart una din ele si atingea discu de frana! E o posibilitate.

Share this post


Link to post

Pana la urma este cineva care are montate discurii de Matiz pe Tico?

 

Discurile de care se vorbea mai sus ATE, sunt mai bune decat cele originale de tico, sunt ventilate sau au striatii?(daca nu exista discurii de tico ventilate?)

Share this post


Link to post
Salut,de curand mi-am schimbat si eu pe fata discurile ca erau ovalizate(aveam bataie in picior)si se auzeau foarte urat cand masina mergea ca 10 km la ora si puneai frana,se auzea de parca discurile nu erau prins,un harjonit,parca se atingea de un fier ceva.Cum am zis i-am luat discuri noi,i-am curatat pe acolo ce mai era de curatat,i-am pistonasi noi,am schimbat lichidu de frana ce era de facaut.Toate bune si frumoase pana acu o sapt cand au inceput iar sa faca zgomotul acela de parca ar atinge discul de ceva,dar de ce poate sa ating.Nu mai am nici o bataie in picior,discurile nu au nimic,dar am zgomotoul ala care uneroi ma ingrijoraza...ce poate sa fie?

 

ai insertie metalica pe placute. obisnuieste-te ca nu ai ce face ... e exact cazul meu.

Share this post


Link to post

Verificati-va acea aparatoare de noroi din spatele discului.Nu trebuie sa atinga de disc ca sa faca zgomot..in jurul axului..unde se prind ele se produce minunea.Eu pe amandoua rotile din fata am problema asta..special pe dreapta.

Share this post


Link to post
Pana la urma este cineva care are montate discurii de Matiz pe Tico?

 

Discurile de care se vorbea mai sus ATE, sunt mai bune decat cele originale de tico, sunt ventilate sau au striatii?(daca nu exista discurii de tico ventilate?)

ca sa pui discuri ventilate pe tico trebuie sa schimbi si etrierele,ca sunt mai late discurile alea :)

Share this post


Link to post

Va salut.

mi-am cumparat niste discuri brembo sh de la cineva. mi le-a dat cu tot cu fuzete dar nu stiu cum sa le scot de pe fuzete deoarece una din fuzete este indoita. Poate ma ajuta cineva cu un sfat sau un manual ca in manualul care il am eu nu-mi zice exact ce sa fac ci doar partile componente. VA multumesc

Share this post


Link to post

@wolfyman, si esti sigur ca discurile sunt ok atata timp cat fuzeta este deformata, cunosti motivul deformarii? Daca masina donor a fost implicata intr-un accident de exemplu? Tu iti dai seama ce probleme poti avea daca montezi niste componente problematice in sistemul de franare? Aici marca nu are prioritate in fata sigurantei. De fapt una din primele lectii pe care le-am invatat atunci cand mi-am luat masina a fost sa nu cumpar niciodata discuri de frana SH deoarece cu ochiul liber arareori observi eventualele defecte.

Share this post


Link to post

:uff: Dupa atita munca ... voi fi scurt si la subiect. :P

Pe platou se gasesc punctele de ungere care sint in contact direct cu sabotii si mecanismul auto-regulator. Desigur, se curata bine tot platoul dar punctele respective necesita un grad sporit de atentie. Se curata, se slefuesc daca este cazul ( daca prezinta uzura ce ar putea ingreuna cursa sabotilor) si se ung fin cu vaselina rezistenta la temparaturi inalte daca se poate. Personal obijnuesc sa ung atit pirghia frinei de mina (prinsa de sabot) cit si cablul, uns dupa care sterg cu o cirpa incit sa ramina doar unsuros.

 

post-20861-086349300 1292701881_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am uns si eu o data mecanismul auto-regulator si in scurt timp s-a blocat din cauza vaselinei care s-a intarit. De atunci nu am mai facut asta, l-am lasat uscat, curat, functioneaza bine.

Poate merge uns dar doar cu vaselina de foarte buna calitate.

Share this post


Link to post

Probabil s-a blocat din cauza cantitatii. Inchipuieti piesa respectiva scufundata intr-un vas cu apa iar cind o scoti cita apa ramine pe ea, nimic, doar umeda. Ei, atita vaselina folosesc la piesa respectiva, de ex. O ung dupa care o sterg cu o cirpa.

Share this post


Link to post

am schimbat si io pe 28 decembrie 2010, sabotii la tico aia originali aveau 146 000 km se rupsese si ferodou dupa ei.

 

in frig la ora 16 :) ) .in 1:30 ore/min sa terminat totu rapid in strada. :D

Totu a mers ca uns. nu exista pic de rugina pe autoreglaj sau altceva. toate mergeau lin si finut. :)

Share this post


Link to post

Help me out... frana mea tine foarte jos...placute noi , lichid 2x500ml ... si nimic.

Ma gandesc la un singur lucru , poate avea si legatura sabotzii de pe spate, daca sunt tociti sa nu mai tzina?

Pana la urma , cum se face aerisirea corecta, cum trebuie procedat ?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

faci testu asta sa vezi daca sunt sabotii in mers ridici frana de mana o lasi acolo si franezi pe pedala ,si vezio daca tine mai bine.

 

Io cand am avut sabotii la tabla nu mai aveau deloc ferodou pe ei.asa faceam si dbia atunci frana cat decat.

 

Sistemu de franare baga intai lichid in puntea spate si daca pistonasele ajung la capat adio presiune si ptr fata.

Share this post


Link to post

salutare, la ticoretele ce-l a in ingrijire (il detine prietena) am decis sa-i fac un upgrade la frane. cel putn pe fata momentan.

Am als niste discuri perforate si striate cu placutele ce se aflau in set.

Marca este HART SPORT.. n-am auzit in viata mea si nici nu gasesc mare lucru pe net.

In fine.. vom vedea cum se comporta si o sa va impartasesc.

post-17748-0-36781700-1318253887_thumb.jpg

Share this post


Link to post

de unde le-ai cumparat si cat au costat?

Share this post


Link to post

am rugat un prieten din Cehia a mi le ia.. au fost vreo 350 de ron, fara transport.

Share this post


Link to post

sa ne spui si noua daca la montaj ,sa potrivit perfgect ,sau ai facut modificari :lavolan:

Share this post


Link to post

Cel mai bine cica brembo + ferodo se pupa la noi ... la mine deja a inceput sa se simta frana aia mai bine cand bag picioru' in ea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...