Jump to content
Sign in to follow this  
tico_RS

Upgrade Sistem De Franare Tico

Recommended Posts

:D ce discuri am eu la bursa? :-?

Share this post


Link to post

scuze :P ti-am vazut avatarul de prea multe ori azi, era vorba de ticolino... :>

Share this post


Link to post

Si acum apare Ticolino : " Ce discuri am eu la bursa?" :) )

Share this post


Link to post

Ce discuri am eu la bursa?

:-

Share this post


Link to post

parerea mea e ca fata se comporta excelent cu discurile ate... spatele da semne de oboseala... dupa cativa km de coborare.

ps: inca nu am aerisit franele, sa ma obisnuiesc progresiv - si asa am blocat de cateva ori fata, ca piciorul meu drept se duce pe pedala cum era el inainte obisnuit

eu zic ca veriga slaba (foarte slaba) e spatele si mai bine ne ocumpam de ea.

inca nu am incercat sa vad daca pe asfalt uscat blocheaza si fata si spatele in acelasi timp... cum ar trebui

Share this post


Link to post

Ba nu ar trebui deloc asa.

Daca iti va bloca spatele pe uscat.. iti va bloca si pe ploaie si intr-o manevra de-a elanului.. si cu spatele ala usor ai sa vezi cum ajungi .." La cirese".

Share this post


Link to post

pai ce? la testul elanului se atinge frana?? :scarpin:

oricum:

cu cat forta de franare este mai mica, cu atat pe spate trebuie sa fie un procent mai mare din forta totala de franare... asta pentru ca procentul de distributie masei pe spate scade odata cu cresterea fortei de franare (datorita faptului ca centrul de masa, unde actioneaza inertia, este deasupra asfaltului iar forta de franare e la nivelul, rezultand un moment de rotatie al masinii care incarca puntea din fata si o descarca pe cea din spate)

pe ploaie aderenta fiind mai redusa decat pe uscat, forta de franare va fi mai redusa, deci si incarcarea pe fata va fi mai mica, respectiv cea pe spate mai mare. atunci cu franele trebuie sa se intample acelasi lucru, pe fata sa scada putin iar pe spate sa creasca putin, astfel incat sa ajunga la limita aderentei in acelasi timp.

franele, constructiv nu au procent constant la forte difereite de franare - iar pe ploaie procentul pe spate trebuie sa fie mai mare, forta totala de franare fiind mai mica (limitata de aderenta mai mica) - invers de cum ai intuit tu...

nu stiu cat de bine am explicat, dar daca ai nelamuriri da un semn

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Etrierii de Mati si Tico sunt compatibili ? :-?

Share this post


Link to post

Cu ce crezi ca te ajuta etrierii de matiz daca ii pui pe tico, la tico problema mare nu sta in etrieri cat sta in pompa...daca te-ai uita matizul are pompa mai mare.

Share this post


Link to post

Atunci schimbam pompa ! (chiar este mai usor asa ) M-am gandit ca avand acum roti de 13 pot schimba discurile si etrierii cu unele de Matiz! Oricum voi studia problema trebuie sa fac masuratori :-?

PS pai vad ca pana acum n-a zis nimeni nimic de pompa (sau n-am fost atent!) :(

Share this post


Link to post

Pt cresterea puterii de franare in raport cu apasarea la pedala este nevoie de o servofrana mai mare in diametru. Probabil cea de matiz are o membrana cu un diametru cu un inch mai mare decat cea de tico

Share this post


Link to post

Pai o schimbam si pe aia ,dar vad ca pana acum toata lumea s-a legat de lichid,discuri si placute !!! :scarpin:

Share this post


Link to post

Da, pt ca o servofrana mai mare in diametru mareste doar forta de franare pe cand o alta combinatie disc-etrier-placute poate oferi in plus si o rezistenta mai buna la utilizare intesiva (fading). Cel mai bine e sa le implementam pe ambele ;)

Share this post


Link to post

Pai studiez problema ,asa este trebuie combinate !!! Totusi a schimbat cineva pompa sau servo ? :-?

Share this post


Link to post

am inspectat un maty si un tico unu langa altul: nu intra prea usor servo de maty pe tico, este prea mare, iar tico are o nervura deasupra care trece fix pe langa servo... dar pompa de maty este mai mare decat cea de tico, dar are conductele pe partea opusa, conducte care la tico se pot deplasa mai usor, dar la maty nu prea, prin urmare nu am reusit sa fac transplantul iar o pompa de maty e cam scumpa (400 ron). as fi curios de posibilitatea schimbarii pompei cu una de damas care ar trebui sa fie facuta pentru sarcini substantial mai mari...

Share this post


Link to post

In curand o sa revin cu impresii despre pompa de maty pt ca am gasit-o sh pe la 50 ron dar e la iasi si ma omoara curierul...

Share this post


Link to post

La un moment dat se discuta despre franarea puntei spate. Pot spune ca, contrar celor spuse pe forum, am disperat cu frana la un Cielo. Indiferent ce am facut- incepand de la schimbat lichid 2+2, pana la schimbat pompa, placute si discuri, pedala tot avea cursa mai mare decat normal (la alte auto). Atunci am zis: fie ce-o fi si am scos limitatoarele spate de la pompa de frana.

S-a dovedit ca aceasta miscare, pot spune ca, mi-a salvat viata. La 120km/h, a fost suficient sa nu observ o secunda, ca un idiot cu un papuc mi-a iesit in fata din lateral- drum laturalnic. La franare, am avut impresia ca imi pleaca puntea spate undeva... dar nu mai conteaza. Important ca am avut frana.

Deci, indiferent prin ce modificari, imbunatatiti-va sistemele de franare caci al fel e belea!

Share this post


Link to post

La ce limitatoare te referi ?

Share this post


Link to post

De curand mi-am schimbat si eu discurile+placutele+sabotii, desi nu erau uzate...am optat pentru discuri ATE si placute+saboti Ferodo. Franarea s-a imbunatatit substantial, avand si roti mult mai mari, insa am o problema: scartaie foarte tare placutele (sau discurile) la apasarea franei, exact inainte ca masina sa se opreasca de tot; nu am reusit sa stabilesc daca scartaitul provine din stanga/dreapta/ambele, dar cert e ca vine din fata.

Mentionez ca NU am nici 2000 km de cand le-am schimbat, deci nu cred ca a survenit vreo uzura prematura.

E o problema pe care ati intalnit-o si voi la placutele Ferodo? Sau e posibil ca placutele sa nu fie bine asezate? Mai adaug faptul ca initial nu scoteau nici un zgomot...si ca zgomotul care ma deranjeaza acum este foarte asemanator cu cel de la frana Oltcit-ului, pentru cine cunoaste.

Share this post


Link to post

La schimbarea placutelor de frana ai mai scos din lichidul de frana din pahar incat acesta sa fie sub maxim?

Share this post


Link to post

La schimbarea plachetilor, mi s-a intamplat ...fenomenul normal... : mi s-a ridicat nivelul la lichid. Are ceva daca acum e peste maxim ??? E vreo problema? :-?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Normal ca are.Tragi cu seringa din pahar pina scade 2-3mm sub maxim.

Share this post


Link to post
La schimbarea placutelor de frana ai mai scos din lichidul de frana din pahar incat acesta sa fie sub maxim?

La asta nici nu m-am uitat...insa, inainte de schimbarea placutelor, stiu sigur ca aveam prea putin lichid in pahar; maine verific lichidul, multam pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Spune-mi si mie te rog cat te-a costat schimbul placutelor+discuri+saboti. Multumesc.

Share this post


Link to post

Ovi, ce influenta este daca e lichidul peste maxim? Capacul are o gaurica de aerisire astfel incat aerul de deasupra lichidului are mereu presiunea atmosferica...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...