Jump to content

Sign in to follow this  
rm.popa

Kalos Hb - Cum Se Strange Manerul Interior Al Portierei Spate

Recommended Posts

Cu ceva vreme în urmă am constatat că mânerul interior al portierei dreapta-spate a început să se mişte (să clămpăne, să zdrăngăne etc.). Cum şi alţi colegi forumişti au mai avut sau au această problemă, iar eu tocmai ce am rezolvat-o, vă povestesc pe scurt ce e de făcut, ca să nu mergeţi până la service. Nici nu se merită să mergeţi, dacă nu aveţi două mâini stângi e chiar banal de rezolvat problema.

E posibil ca procedura să fie valabilă şi pentru versiunea în 4 uşi.

 

Deci:

Instrumente: şurubelniţa din dotarea maşinii + 1 ţigară (dacă sunteţi fumător)

Durata: cam cât ţine ţigara...

Procedura:

1. Desfaceţi cele 3 şuruburi care ţin faţa de uşă: 2 poziţionate în partea de jos, la vedere, + 1 în dreptul mânerului interior, mascat de un căpăcel de plastic. Căpăcelul se poate scoate uşor cu şurubleniţa dreaptă, pentru şuruburi folosiţi şurubelniţa în cruce.

2. Scoaterea manivelei de la macara: trageţi manivela spre interiorul maşinii şi apăsaţi faţa de uşă spre uşă. Veţi observa că manivela are o siguranţă (să zicem o sârmă îndoită în formă de U, dar ceva mai strâmbă...). Rotiţi manivela până când vedeţi cele 2 capete ale siguranţei (vârfurile U-ului) şi apăsaţi cu ceva (cu şurubelniţa dreaptă) pe ele. Siguranţa sare (atenţie, să nu o pierdeţi...) şi manivela iese imediat.

3. Din acest moment uşa iese prin forţare (sare din nişte dopuri, apoi sare un inel de plastic poziţionat în jurul pârghiei de deschidere a portierei). BTW: nu umblaţi la şurubul care fixează mecanismul acestei pârghii; acesta rămâne pe loc. Scoateţi faţa de uşă dinspre faţă spre spate. Veţi observa pe interiorul ei 2 şuruburi, din care veţi putea strânge la loc mânerul interior.

4. Montarea la loc se face în sens invers, cu precizarea că pentru manivelă e suficient să poziţionaţi siguranţa în locaşul ei din manivelă şi să împingeţi manivela pe ax (aveţi grijă să nu pierdeţi bucşa de plastic dintre manivelă şi faţa de uşă).

 

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo... acum am văzut ceva şi mi-a venit o idee.

Cred că acest topic s-ar putea şterge, făcând din el un post aici, intitulat "Faţă de uşă spate".

Ori s-ar putea face în topicul lui Abram Burel un link către acesta.

Dacă moderatorilor li se pare bună ideea, îi rog să acţioneze în consecinţă. Dacă nu, acest post se poate şterge.

Mulţumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Scoaterea manivelei de la macara: trageţi manivela spre interiorul maşinii şi apăsaţi faţa de uşă spre uşă. Veţi observa că manivela are o siguranţă (să zicem o sârmă îndoită în formă de U, dar ceva mai strâmbă...). Rotiţi manivela până când vedeţi cele 2 capete ale siguranţei (vârfurile U-ului) şi apăsaţi cu ceva (cu şurubelniţa dreaptă) pe ele. Siguranţa sare (atenţie, să nu o pierdeţi...) şi manivela iese imediat.

 

Interesant faptul ca postul a fost facut pe 8 martie acum un an.

Ce fac barbatii de ziua femeii :) )

 

ON TOPIC : am tras de manivela aia de ma dureau mainile. Mare minune nu am rupt-o.

Ai spus ca tragi de fata de usa spre interior ca sa o scoti de acolo. Partea de jos sare fara nici o problema, in schimb in partea de sus pare mai complicat. Din ce am observat eu, banda de cauciuc dintre tamburusul care inchide/deschide usa si triunghiul ala de plastic din partea opusa tamburusului, impreuna cu cele 2 elemente (tamburus + triunghi de plastic) nu m-ar lasa sa scot fata prea usor.

 

Am atasat poza cu usa...poate difera in constructie :)

post-8022-1236519628_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi nu e atât de important să tragi de manivelă, cât e să împingi faţa de uşă (în dreptul manivelei) înspre uşă, pentru a crea "spaţiul de lucru" necesar scoaterii siguranţei.

Faţa de uşă, din câte îmi amintesc, a ieşit fără mari emoţii. E nevoie doar de... curaj.

Pare-mi-se că, după ce am scos-o din dopurile de jos, am ridicat-o de partea de jos, am forţat-o apoi puţin în dreptul pârghiei de deschidere, am ridicat colţul din partea tumburuşului, apoi am împins faţa de uşă spre spatele maşinii. A fost ceva destul de... natural.

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un kkt de surub ca la matiz dar nu asta e rezolvarea. Se scoate inelul de plastic argintiu sau negru dupa care se scoate fata de portiera si apoi parghia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aşa ceva. Dacă îmi amintesc bine, la mine a sărit inelul când am forţat puţin faţa de uşă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi fi interesat de desfacerea capitonajului usii de la sofer la un aveo...poze ceva

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ar fi bun un tutorial video ori cu poze depsre demontant panourile usilor(mai ales la sofer cu geamurile electrice) si cum se paote faca cursa mai mica la levieru franei de mana sa prinda pe la 4 dinti nu la 7 cum e acum.Merci frumosok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legatura frinei de mina cu titlul topicului fiind ... ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×