Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Cati Kilometri Rezista Un Matiz?

Recommended Posts

Si eu care ma gandeam sa-l vand pe al meu, care a ajuns la 42 000 km. In zilele foarte inzapezite, cat al meu Matiz a fost blocat de nameti, am circulat cu taxiuri... Matiz, si i-am intrebat pe taximetristi despre rulaj. Unul zicea ca masina are 5 ani, in care a fcut 330 000 km. Din ce zicea el, scimbase amortizoarele spate de vreo trei ori si un rulment, iar motorul consuma un litru de ulei intre schimburi. Ca pasager, senzatia a fost ca masina se comporta destu l de bine.

Share this post


Link to post

Al meu e sarit binisor de 100k km si inca se tine bine,frige ulei numai daca îi dau peste 120km/h, am mai schimbat pe la el caseta de directie,placute,bucse amortizor,pivoti, anvelope,amortizoare fata-spate. Acum trebuie linia de tobe+catalizator,l-am otravit de la gpl, cred ca renunt de tot la catalizator. Oricum la cat am cheltuit cu el cred ca-si merita banii, acum este masina sotiei si face zilnic minim 40 km.

Share this post


Link to post

RamboX :thumbl: ;)

 

Cu tot respectul, dar pretul nu are legatura cu stabilitatea si comportamentul masinii la curenti de aer laterali, mai ales la viteze mari.

Asta este din vina clasei din care face parte(super-mini) si este pretul platit pentru a avea un spatiu interior peste cel al clasei sale.

 

Daca avea podeaua din tabla mai groasa era putin mai grea, mult mai stabila si ceva mai scumpa.

Eu am compensat aceasta problema cu 2 saculeti de nisip sub scaunele din fata. Suficient de ieftin, dar daca era podeaua mai grea, obtineam acelasi rezultat si puteam utiliza spatiul de sub scaune la altceva.

De asemenea faptul ca este o masina ieftina se reflecta si in latimea anvelopelor (masinuta cere 165) cu o influenta masiva asupra aderentei si stabilitatii.

Si lista ar putea continua, dar cred ca este suficient.

Pe de alta parte Matizurile fabricate in Romania au suspensie heavy-duty, mai inaltata, ceea ce influenteaza negativ stabilitatea si longevitatea amortizoarelor (la Matizurile care umbla mai mult neincarcate). Nu e cazul la mine, ca eu, de cand am schimbat amortizoarele spate, la 20.000 km, am permanent portbagajul plin.

Share this post


Link to post

Pai s-ar putea ca asta sa fie cauza pentru care pica amortizoarele timpuriu, din cauza suspensiei heavy duty.

 

Altfel, permite-mi sa te contrazic:

- ai un motor de 800cc si 50cp, 68NM. Matizul are deja 800kg in varianta std. De ce sa o faci mai grea, sa nu mai pleci din loc? Cu cat sa cresti greutatea podelei? Crezi ca 10kg ajung? Dar 20?

- rotile de 155 sunt suficient de late pentru masa masinii si mai ales pentru ce motor are. Nu va mai pacaliti ca daca ii pun roti de 175 nu mai este sensibila la vant. Stii ce roti au C1, Aygo, 107? 155/65 R14. Masina aia nu are probleme la vant lateral, ca e joasa si mica.

 

Cauza principala a acestui comportament este inaltimea masinii care este cu 1cm mai mica decat latimea acesteia combinata cu o garda de 150mm. Gandeste-te ca totusi, masina asta are 1.48m inaltime si 1.49m latime. Cum naiba sa fie stabila? Doar sa-i punem roti de jeep, poate asa, sau podea din plumb, lest de 100kg.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg ce-i cu instabilitatea asta, se pierde directia de mers sau e o senzatie pe care unii n-o suporta ?

Share this post


Link to post

A mea abia pe la 132.000 de km a inceput sa faca figuri catalizatorul. Acum mai face ceva figuri si pe la motor.. iar pe dedesubturi.. probleme cu barele si bucse, plus ca mi s-a recomandat sa schimb si discurile de frana. Acum masina are 140.000 de km, Matiz Euro 3, an de fabricatie 2005.

Share this post


Link to post

Eu am un Matiz care are 167.000 de km si consuma 1 L de ulei la 5000 de km!Cred ca mai tine!

Share this post


Link to post
Cu cat sa cresti greutatea podelei? Crezi ca 10kg ajung? Dar 20?

Cu 40-50 e ok. Si se simte diferenta doar la stabilitate, la demaraj si la consum nu simti nimic. Incearca.

Ba chiar la consum, pe anumite trasee, ar trebui sa se vada o scadere, pentru ca reduci mai putin viteza in curbe, deci mergi mai aproape de mersul ideal, cel constant. :thumbl:

 

Pai s-ar putea ca asta sa fie cauza pentru care pica amortizoarele timpuriu, din cauza suspensiei heavy duty.

De fapt datorita suspensiei heavy-duty, fara incarcare heavy-duty. Ca daca o incarci, pica mult mai greu amortizoarele. :thumbl:

 

- rotile de 155 sunt suficient de late pentru masa masinii si mai ales pentru ce motor are. Nu va mai pacaliti ca daca ii pun roti de 175 nu mai este sensibila la vant. Stii ce roti au C1, Aygo, 107? 155/65 R14. Masina aia nu are probleme la vant lateral, ca e joasa si mica.

Am spus 165, nu 175. Si e testata deja de mai multi. Diferenta mare se simte la curbe. Cu anvelopele originale derapeaza cu mult inainte de a risca sa se rastoarne. Desi raportul inaltime/latime o recomanda pentru rasturnare... > :)

 

Tolin, devierea discutiei spre stabilitate a pornit de la aprecierea aiuristica "il sufla vreun tir de pe autostrada". Deci e off-topic provocat. O fi reusit sa treaca Loganul testul elanului, dar avem si noi mandria noastra de matizisti... :X

Una peste alta, la fel ca oricare alta masina, Matizul, cum il ingrijesti, asa il ai.

Cel mai bun exemplu sunt cele exploatate pe taxi: sute de mii de kilometri, aproape exclusiv urban, cu soferi angajati care (majoritatea) isi bat joc de masina etc.

Share this post


Link to post
Daca avea podeaua din tabla mai groasa era putin mai grea, mult mai stabila si ceva mai scumpa.

Eu am compensat aceasta problema cu 2 saculeti de nisip sub scaunele din fata.

 

Esti distractiv mon cher.

Matiz care sa nu pape ulei peste 100k, si sa nu bagi bani in el .. cam e o speranta :)

Fii sigur ca loganul e mult mai protrivit la taximetrie decat matizul :) )

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

cand am fost in service la revizie , l-am intrebat pe mecanic , si mi-a zis ca a vazut matiz cu 1 mil km.avea facuta o segmentare la motor.pare scoasa din bundy , dar nu vad de ce m-ar fi mintit

Share this post


Link to post
... Cu anvelopele originale derapeaza cu mult inainte de a risca sa se rastoarne. Desi raportul inaltime/latime o recomanda pentru rasturnare... > :) ...

Anvelopele originale puse de catre proiectant/producator au fost Hankook. Doar producatorul craiovean a pus Continentalele acelea slabe in talon care provoaca derapajul si instabilitate in viraje, dupa ce a terminat stocul de Hankooke si s-a gandit el sa reduca de undeva pretul de cost si cheltuiala in moneda straina. Cine a avut Matiz cu pneuri Hankook si amortizoare coreene nu s-a plans vreodata de instabilitate in viraje, din contra, s-a mirat cum o masina cu un astfel de raport al dimensiunilor poate sa stea pe viraje la viteza mare. Combinatia dintre acel model nefericit de Continental, altfel marca respectabila, si amortizoarele nepotrivite de la Sibiu, marca respectabila, dar un alt model nefericit ales, a creat o barca pe valuri.

 

Toate acestea sunt accentuate si de trasa impusa de un sofer care nu apreciaza corect caracterul subvirator al masinii rezultate. In rulajul meu pe drumuri preponderent virajate am vazut putini soferi care sa "lipeasca masina de viraj", majoritatea evoluand mai aproape de linia mediana, franand in interiorul virajului si avand miscari ample ale volanului (virare intarziata).

Share this post


Link to post
A mea abia pe la 132.000 de km a inceput sa faca figuri catalizatorul. Acum mai face ceva figuri si pe la motor.. iar pe dedesubturi.. probleme cu barele si bucse, plus ca mi s-a recomandat sa schimb si discurile de frana. Acum masina are 140.000 de km, Matiz Euro 3, an de fabricatie 2005.

Sigur e catalizatorul? Mie in 2 mii de km de cand a inceput sa faca figuri catalizatorul n-am mai putut sa trec de 100 la ora. Am bagat flexu-n el si l-am rezolvat. Vorbesc de Clio la 30 de mii de km, Matizul la 75 de mii inca il pastreaza.

 

Tolin, devierea discutiei spre stabilitate a pornit de la aprecierea aiuristica "il sufla vreun tir de pe autostrada". Deci e off-topic provocat.

Eu am trecut si cu 140 la ora pe langa tiruri si in afara ca am tinut mai strans de volan nu s-a intamplat nimic. Astea cu suflatul de pe sosea sunt basme, si cine se teme de asa ceva, eu zic ca e prea fricos pentru soferie pe drumurile noastre.

 

Confirm si eu, cu Matizul nou, cu anvelope si amortizoare bune, intri in curbe fara probleme, ba chiar mai si faci vreo fandare daca intra vreun prost pe sensul tau. Bine, la cel condus de mine il ajuta si cele 907 kg ale masinii (E AC LPG).

Share this post


Link to post

Cine stie ce tip de amortizoare s-au folosit la Matiz in 2002-2003? Nu de alta dar sa stiu la ce sa ma astept, desi sunt abia la 70k km.

Share this post


Link to post

Span-uri de Sibiu.

 

Trancane de te scot din masina, in schimb nu par sa se fi terminat in 75 de mii de km de gropi.

Share this post


Link to post

Al meu e din 2003 si am schimbat prima data amortizoarele la 20.000, pe garantie plus diferenta de pret.

A doua oara, cu Monroe, le-am schimbat cam inainte de termen la 50.000, ca se termina garantia (2 ani de la prima schimbare).

Dar la o exploatare normala, nu ca la mine, ar trebui sa tina mult mai mult.

Share this post


Link to post
Span-uri de Sibiu.

 

Trancane de te scot din masina, in schimb nu par sa se fi terminat in 75 de mii de km de gropi.

 

 

Ma gandeam eu ca asa e, totusi la ultima revizie acum cateva zile in urma testelor au iesit ok , desi nu pot sa spun ca nu mai trancane din cand in cand. Ce-i drept nu foarte tare dar totusi se aude. Devine enervant doar pe piatra cubica.

Are cineva idee acum cat ar costa un set de amortizoare si cam cat se ia manopera pentru asa ceva?

Share this post


Link to post

Pe piatra cubica iti troncane mai repede placutele de frana si/sau alte piese decat amortizoarele. Masinile ieftine nu-s facute sa fie silentioase pe piatra cubica. Las la o parte ca eu nu inteleg ce troncane la un amortizor, e cam un nonsens asocierea aceasta de cuvinte, sunetul se naste din amplificarea vibratiei si nu din amortizarea ei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Matiz---200.500 SI INCA MERGE.lA 198.000 am reglat jocul tachetilor.Mii de multumiri lui LAUAMD.

Share this post


Link to post

Pentru curiosi si sceptici: Am vazut cu ochii mei un Matiz, de firma, avea 300 000 km si in afara de consumabile si intretinerea curenta, nu a avut probleme cu motorul si cutia de viteze. Au fost inlocuite doar elemente uzuale ca anvelope, setul de ambreiaj, bucse, simeringuri, planetare si brate inferioare (pentru pivoti), toba esapament, amortizoare. Tocmai trecuse de ITP cand il vazusem. Sper sa nu fie luata ca reclama, era de la 'Romania Libera', filiala din Braila.

Share this post


Link to post

Al meu are ~ 71.000, si in afara de revizii iam schimbat odata un bec de far si doua de pozitii.

am vazut Matiz cu 220.000 de la o firma de distributie, din punct de vedere al caroseriei erea terminat.

Share this post


Link to post

Pentru curiosi si sceptici: Am vazut cu ochii mei un Matiz, de firma, avea 300 000 km si in afara de consumabile si intretinerea curenta

Si din astia cati erau in localitate?Conteaza mult la o masina daca circuli mai mult in oras sau afara.

Share this post


Link to post

matizul lu' taicamiu are 166.000mii km. E din 2003, cumparat nou, nu s-a avut grija de el, e o masina birjarita, dar surprinzator foarte rezistenta.

Share this post


Link to post

sergiuhusca - Ho...hooo...avea 200.500...Acum are la mine 265.000 de km (aproximativ 20.000 din ei facuti de Sergiu cu cablul de vitezometru rupt...)...Motorul original (doar tacheti reglati de cateva ori, consuma ceva ulei, dar mai tine pana la 300.000 fara probleme), planetare originale, kit ambreiaj original, alternator original, majoritatea pieselor originale, doar amortizoare, rulmenti roti, pivoti schimbati, caseta de directie 1 data la 160.000...Cred ca este cel mai folosit, turat si fortat Matiz...A facut liniute, off-road la greu, turat la greu, intorceri cu frana de mana, iarna distractie pe zapada, are si GPL de vreo 40.000 de km, a facut tot ce nu va puteti inchipui...a carat saci cu ciment, pietris...A mers la greci, a vazut Atena si s-a intors fara probleme, desi avea distributia sarita de la punct (montata prost de mecanici), a mers 5500 de km cu ea asa...nu a patit absolut nimic...In concluzie - o masina fortata la maximul posibil al ei, care o fi ala, ca eu nu am reusit sa-l ating si merge fara probleme. Era sa uit: a mai fost implicata si in vreo 8 accidente, mai usoare si mai grave...si tot merge drept... :) ....ultimul accident acum vreo 3 zile...

Din punctul meu de vedere, Matizul este o masina foarte, foarte fiabila si buna...problema este ca a scazut foarte mult fiabilitatea odata cu fabricarea Matizurilor mai noi...adica cu cat e mai nou...cu atat e mai prost...dovedit...

Sfatul meu: bagati talpa in ele, ca sunt a naibii de bune, trebuie doar conduse dur...sa sara de 5000 de ture, acolo se simt ele bine...Succes...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Totusi nu cred ca a scazut fiabilitatea matizurilor noi; al meu are 74000 km din 2008 si nu am avut grija de el; filtrul de benzina nu l-am schimbat, nici distributia.

Am dat pe manopera doar 100 lei in 3 ani si jumatate. Ulei nu consuma decat in limite rezonabile; de multe ori merg foarte turat si ar trebui probabil sa trec la 10w30 dar prefer sa merg in continuare cu 5w30 eventual sa-l schimb pe la 8000 km. Recent am mai primit o lovitura in spate (mai intai un Logan si acum un Cielo) si se tine bine. Functioneaza ca in prima zi!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...