Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Espero 1.5 16v Alba

Recommended Posts

Nu, din contra. Ai explicat chiar ff bine, am inteles ce vrei tu sa spui. Numai ca spatiul din compartimentul motor , unde sunt furtunele tur si retur, este extrem de restrans. Imi trebuie neaparat o rampa ca sa fac lucrul asta, as face operatiunea asta si la service, insa daca am bagat solutia aia deja in vasul de expansiune...Ar trebui sa dea rezultate. Daca nu, cred ca ma bag la demontat caloriferul, doar sa dea afara caldura macar un pic...Ca la -19, nu prea imi arde de operatiuni de genul :(

Share this post


Link to post

Nu te apuca nici mort de demontat calorifer pe timpul asta,mai ales daca nu ai un garaj incalzit dotat cu rampa.Am schimbat eu la cielo caloriferul in vara,daca mai tii minte si mi-a luat vreo 4-5 ore.E jale si tine cont ca era vara.ok.gif

Share this post


Link to post

Ce faci domnule ? Ai reusit pana la urma sa recuperezi masina de la camatari ? =)) . Hmm auzi, mi se pare mie sau tu ai mai schimbat odata caloriferul ?

Share this post


Link to post

E o poveste interesanta si cu caloriferul ala :) L-a mai schimbat odata :P Mai zice el mai multe daca vrea :mrgreen:

 

Apropo Nicule... ce supriza visinie de 1.8 ai pt noi? :lavolan:

 

(OFFTOPIC: Tbird ce iti mai face masinuta ca am vazut ca nu ai mai postat de ceva vreme?...)

Share this post


Link to post

O sa fie topic separat si pt aia, surpriza visinie ( care in talon scrie ROSU =)) ).

@Tbird: Caloriferul da, l-am mai schimbat odata, am pus unul luat de pe un Cielo, deci sh, uite ce bine a tinut! Daca nu merge cu solutia aia de curatare, imi bag picioarele si schimb caloriferul, pun nou si aia e. Stiu macar ca nu o sa mai am probleme ceva timp dupa aceea.

Deocamdata altceva imi ocupa timpul zilele astea...more to come...

Share this post


Link to post

In ultimul timp nu prea m-am ocupat de masina, poate si din cauza frigului, insa m-am ocupat mai mult de masina fratelui meu, proaspat posesor de Espero 1.8 visiniu :X .Actualizare:

-am schimbat caloriferul de caldura, multumesc amicului forumist Edy pt ajutor! L-am cumparat pe cel din aluminiu, Coreea, am zis ca nu are rost sa dau 300 ron pe cel din cupru, totusi si asta e nou, deci ar trebui sa tina... Am facut si schimbul de antigel, dupa ce in prealabil mai facusem o data un schimb, insa ii pusesem solutie de curatat radiatoare, HEPU, care pt caloriferul vechi s-a dovedit ineficienta. Am pus antigel ARAL Extra,20 lei/L, are o culoare cel putin ciudata: un albastru f inchis, spre negru si cu putin verde in el =)) . Acum pot spune ca am caldura in masina, cel putin dpdv al temperaturii de la aeratoare. NU sunt insa multumit de cat de tare sufla aerul pe la grile...

-legat de problema mea cu turatia variabila (cu acceleratia apasata constant) am zis ca o rezolv, insa mi-am luat teapa :) ) : am schimbat fisele si filtrul de aer , clar se simte o imbunatatire in mersul motorului ( nu mai tremura ca inainte asa mult,accelereaza un pic mai lin) . Pe fise scrie GM si pe cutie la fel, au costat 104 lei. Am cautat TESLA de am innebunit, nu aduce nimeni pe aici...

Cu ce am mai cumparat azi (filtru aer, filtru benzina, fise si bujii) o sa am consumabilele schimbate , alaturi de schimburile de antigel si ulei... Am vrut sa schimb si bujiile, dar cu cheia aia de bujii chinezeasca, de unica folosinta :( , nu am reusit sa le desfac deloc.

- zilele astea o sa incerc sa reglez si eu TPS-ul cu multimetrul, sa incerc sa il aduc "pe drumul cel bun", poate poate scap si eu de problema turatiei variabile si a "mersului in suturi"...

Am in plan sa ii schimb si racordul flexibil de pe evacuare,scoate un zgomot enervant rau, dar la magazinul de piese (unde au GM) mi s-a spus ca se vinde cu tot cu teava care pleaca din saxofon :( . Aveti idee, se poate inlocui doar racordul flexibil? Stiu ca se sudeaza acolo, la imbinari, deci e destul de problematica treaba ...

-am dat jos bordul cu ceasuri, s-au verificat becurile, ledurile (datorita lui Banzay electricianu' si a sursei lui cu protectie anti-scurt =)) ) si am montat acele de Cielo. Urmeaza sa ii pun si leduri SMD sub ace, insa din lipsa de timp, mai aman.

Inca mai am muuuuuulte de facut la masina, dar rezultatele vor produce satisfactii mari !!! Si o poza cu "surorile" :D ...

post-12972-126636251461_thumb.jpg

post-12972-12663625309_thumb.jpg

post-12972-126636253559_thumb.jpg

post-12972-126636254419_thumb.jpg

post-12972-126636254657_thumb.jpg

post-12972-126636257779_thumb.jpg

post-12972-126636258323_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

De ce nu incerci sa scoti si sa cureti ventilatorul de la climatizare?

Share this post


Link to post

Asta am in plan cat mai curand, insa a fost destul de frig cat am fost in concediu, iar acum cand e mai cald sunt la munca :( . Cum am putin timp ma uit si la ala!

Share this post


Link to post

De curiozitate: Bujiile originale GM sunt in realitate Bosch?! Zilele astea am cumparat tot de acolo un set de bujii pt un matiz si cand am deschis cutia, sa vezi surpriza. Oringinal GM adicatele Bosch :D

Share this post


Link to post

Fisele alea le-ai masurat si tu de curiozitate? Mie tare imi par packard negre.

Iti merge masina prea bine si vrei sa umbli la TPS? Aaa, am uitat, e la moda, vorbeste lumea pe-aici. :) .

 

Nici una din problemele tale nu are legatura cu TPS-ul. Eu zic sa stai potolit.

 

Parca ti-am zis ca turatia aia variabila e de la sonda si n-ai ce-i face. Vrei sa n-o mai ai, scoate sonda si gata. Ia incearca de test o zi.

 

Pentru mersul in suturi fa o revizie la delco (schimbi capac, lulea si bobina interioara) apoi te duci la o curatare de injectoare.

Share this post


Link to post

Dj, am uitat sa specific, insa la sf lui ianuarie am schimbat si capac delco si rotor (am dat aprox. 60 ron pe amandoua, scria GM pe ele) !

Cat despre scosul sondei lambda, s-a realizat si asta, facut test pe varianta la diferite viteze...TOT FACE !!!!

Iar despre umblatul la TPS /reglare, as vrea sa fac asta nu pt ca e la moda ( =)) ) ci pt ca imi sta turata cand nu ar trebui, iar cand schimb vitezele si fac forfecarea se simte cum ramane turata si prin zgomotul produs de motor (nu stiu cum sa explic)...Si tocmai, ca nu imi merge masina prea bine...Daca era asa, nu ma consumam atat pe tema asta!!! E enervant rau mersul masinii la drum lung, cand trebuie sa tii viteza constanta si, in realitate, nu prea se poate fara sa te enervezi X( .

Fisele nu am apucat sa le masor, nu am avut multimetrul la indemana si nici timp deloc, din pacate :( . Maine fac si asta, dupa ce scap de la munca.

Iar despre curatat de injectoare, nu se pune problema , s-a facut acum cateva mii de km, insa chestia e ca manifestarile scrise mai sus se intampla si pe benzina si pe gaz... Deci orice ar tine strict de benzina (injectoare, filtru, etc...) ar cam iesi din discutie...Parerea mea.

Eu as suspecta senzorul TPS, poate ceva la cablul de acceleratie sau ceva pe la ambreiaj...

Fisele din poza nu cred ca au cum sa fie Packard, exact inainte sa le iau pe astea m-am oprit la un magazin de piese (majoritatea GM) si mi-au aratat niste fise Packard, scria pe ele si costau cam 60 ron parca... Am inteles ca si Banzay si-a luat fise de unde mi-am luat eu, tot GM, le-a masurat si din ce mi-a zis ar fi valorile intre 2-4 ( ??? )...Ceea ce ar fi f bine zic eu, nu ? Oricum, de maine ma ocup de masina mai ca lumea si verific mai multe pe la ea, pe la cablul de acceleratie , TPS, clapeta acceleratie..zona aia. Vreau sa desfac zilele astea si ventilatorul de la climatizare, sa vad care e treaba si pe acolo...Eventual fac si poze :P .

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

@ Dj: Azi am facut o proba: cu motorul rece, am scos mufa de la sonda lambda , reset ECM si pe urma pornit motorul. Face la fel ca si cu mufa bagata. De asta eu scoateam din calcul sonda. O sa schimb si bujiile, sa vedem ce se intampla.

Ciudat e ca, pe loc, cu pedala apasata constant, variatiile de turatie se observa doar pe benzina, pe gaz nu face deloc. Repet, pe loc. In mers, se manifesta la fel si pe benzina si pe gaz! Mama ei de problema, e foarte ciudata si nu ii dau de cap neam :( Mai fac niste verificari zielele astea !

In curand o sa ii schimb si ansamblul stergatoare, deja e praf...Se potriveste intocmai de la Cielo banuiesc...Nu ?

 

A, am uitat sa scriu...am masurat noile fise si valorile sunt urmatoarele: 3.38, 3.62, 5.77, 4.31, fisa centrala 3.22 ...

Si-a luat si Banzay fise tot de acolo de unde mi-am luat eu, ale lui sunt Packard (95 ron parca) si cica scrie pe ele, pe ale mele scrie GM...Oricum si ale lui si ale mele se incadreaza intre 3 si 6 ohm, deci eu zic ca sunt ok.

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Intre 2 si ceva si 4 si ceva sunt ale mele :) (parca asa zisesem nu? cea mai mare valoare era 4.46 sau ceva de genul). Scrie packard, dar scrie si GM pe ele. Si stiu ca la fel gasisem si la matiz fise candva.

 

Cat despre raspuns la problema ta... stiu ce are masina... 'Nu merge cum trebuie' :P

 

Hai cu arcuri mici pe spate, trebuie sa ma rog de tine? :P

Share this post


Link to post

Scrie packard, dar scrie si GM pe ele

 

 

Da, la mine scrie GM dar nu scrie Packard...Oare nu au mai avut suficiente instrumente de imprimat? =))

Cat despre raspuns la problema ta... stiu ce are masina... 'Nu merge cum trebuie' :P

 

Pe bune, afirmatia ta ma ajuta f mult, deja ma simt mai aproape de rezolvarea problemei :) )

 

Hai cu arcuri mici pe spate, trebuie sa ma rog de tine? :P

 

 

Nu, doar sa gasesc niste timp, niste gaz pt butelie si niste loc cu mult nisip, nu ? :>

Pana una alta, hai cu mine sa imi iau ansamblu stergatoare, sa vad si eu pe unde merg :( .

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Nu s-a ales praful de topicul asta, ba din contra!

Masinuta s-a ales cu o suspensie sport weitec, provenita de pe o Vectra A. Arcurile spate le-am montat primele, au fost usor de schimbat... Cand le-am dat jos si pe cele de pe fata, am schimbat si amortizoarele cu unele de Opel Kadett (de la Banzay), cele stock erau praf rau. Concluzie: masina sta mult mai bine pe sosea, in viraje nu mai zic, plus ca arata super asa joasa! Singura mea problema o reprezinta gropile imense de pe sosele, dupa un drum de vreo 750 km deja scartaie rulmentul de la flansa dreapta icon_sad.gif.

Am montat plasa la bara fata, intre proiectoare...Mai trebuie finisata , insa cand o sa am timp.

Schimbat si cap bara stanga, cel vechi a fost taiat cu flexul ca sa poata fi scos icon_smile.gif)

 

Am facut si janta distrusa de la accidentul de anul trecut, a iesit super bine, nu ma asteptam(sudate spitele rupte/lipsa si rectificat buza). Urmeaza sa le vopsesc pe toate 4, apoi le pun pe masina.

Am cumparat si un racord flexibil de la Bosal, in curand ii va lua locul celui vechi de pe masina, care paraie ca toti dracii, mai ales dupa ce l-am dat de pamant zilele astea :P ...Se vede in ultima poza :P

Daca tot am pus arcurile alea, masina e mai joasa cu cel putin 5-6 cm zic eu, poate si mai mult. Am scos si aparatorile de noroi, erau ca nuca in perete. Si am scos si contraaripile de la roti, pe alea cred ca o sa le pun la loc in curand :P .

Vor urma mai multe, insa dupa sarbatorile Pascale.

Poze :

post-12972-127008347998_thumb.jpg

post-12972-127008369035_thumb.jpg

post-12972-127008370406_thumb.jpg

post-12972-127008371156_thumb.jpg

post-12972-127008372551_thumb.jpg

post-12972-127008373122_thumb.jpg

post-12972-1270083736_thumb.jpg

post-12972-127008377698_thumb.jpg

Share this post


Link to post

=)) Prea joasa domnu, ce faci, mergi cu burta de asfalt? Rotile de aliaj mai intra? :)

Share this post


Link to post

Mult prea joasa, mie imi lasa impresia de masina cu probleme la suspensii :P

Share this post


Link to post

plus ca arata super asa joasa!

N-aş prea zice.

Dacă tot o laşi aşa măcar fă ceva cu "gumele". Talon de 60 şi suspensie sport... :scarpin:

Share this post


Link to post

=)) Prea joasa domnu, ce faci, mergi cu burta de asfalt? Rotile de aliaj mai intra? :)

Cam da, merg pe burta =)) . Aliajele intra, nu cred sa fie vreo problema.

 

 

N-aş prea zice.

Dacă tot o laşi aşa măcar fă ceva cu "gumele". Talon de 60 şi suspensie sport... :scarpin:

 

 

O sa pun aliajele dupa ce le reconditionez ca lumea! Au cauciucuri 195/50/15 . Mie personal imi place cum arata asa mai joasa, alta tinuta de drum, lata stabilitate, confort mai putin intr-adevar. Dupa ce fac ce mi-am propus o sa arate cu totul altfel masina ;) .

Urmeaza sa le vopsesc pe toate 4, apoi le pun pe masina.

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Nu e prea joasa?Mai poti circula cu ea pe hartoapele patriei?

 

 

Share this post


Link to post

Haide bre macar sa vedem cum arata cu jantele alea! Tot trag de tine si tu nu si nu :)

 

Din fata cand o vezi cum vine, arata bine de tot. Problema e cand o vezi din lateral cu jantele astea pe 14 :D Si nu vrea sa le probeze si pe alea pe 15 macar 5 minute :P Incep cu amenintarile ca ii arunc aliajele in strada? :P

Share this post


Link to post

Gata ma, m-ai convins. Cand am timp trec pe la tine cu janta in spate si le punem , macar asa de proba , sa vedem cum da.

Oricum pana nu le vopsesc , sa le vad frumoase, nu le pun pe masina :P .

@velican_costi: e foarte joasa, dar am inceput sa ma obisnuiesc cu ea. Probleme sunt, insa doar pe soselele cu gropi sau damburi mai mari. Am venit pe A2 marti seara si nu am avut nici o treaba.De exemplu, la bump-urile alea de viteza nu ating, trec usor peste ele.

Chestia funny e ca din masina cand conduci ai impresia ca dai cu fundul de asfalt.

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Hristos a inviat !

Am pus si jantele mai mari, nevopsite inca, doar de proba asa :P !

Poze de la gratar de Paste, de la Pestera Sf. Andrei ...

Nu dati cu pietre (pardon, cu oua!...rosii) , era masina fff murdara si daca tot am bagat-o prin padure, nu avea rost sa o spal inainte icon_wink.gif

Plus ca in unele poze mai sunt inca 2 masini super !!!

O sa urmeze chestii foarte tari !!!

post-12972-127050784136_thumb.jpg

post-12972-127050784777_thumb.jpg

post-12972-127050785735_thumb.jpg

post-12972-127050790353_thumb.jpg

post-12972-127050790939_thumb.jpg

post-12972-127050792096_thumb.jpg

post-12972-127050792818_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si eu care credeam ca am coborat-o prea mult pe a mea. :uff:

 

De aratat arata bine, iti urez spor la evitat gropi :)

Share this post


Link to post

Mersi. Chiar am nevoie :) ).

Urmeaza cel mai probabil bad-boy si un eleron finut "M"...Si farurile si semnalele negre...Si pe urma mai vedem :P .

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...