Jump to content
Sign in to follow this  
vasiledintomis

Volan Astra H Sta Stramb , De La Ce?

Recommended Posts

Dupa ce s-a luat o bordura cu ea si s-au schimbat mai multe ,printre care amortizor dreapta ,nu mai stiu ce fuzeta ,bieleta stanga si altele imi sta volanul putin inclinat spre stanga cand merg drept si mi se pare ca imi si trage stanga.

Ei spun ca mi-au facut toate reglajele si geometria etc etc.

 

De la ce poate fi?

Share this post


Link to post

Dar de data asta nu te increde in ei "ca au facut-o". Verifica-i :(

Share this post


Link to post

Din geometrie s-ar putea sa se rezolve. Dar nu le da banii pana nu faci un drive-test. Atentie la faptul ca masina poate merge drept fara sa traga intr-o parte si volanul tot sa stea stramb. Daca tot trage si dupa sa-ti arate daca ai ceva stramb (lonjeron, fuzeta, brat suspensie). Si uita-te daca chiar au schimbat piesele

Share this post


Link to post

Mie imi trage stanga de aproximativ 2 ani. S-a facut geometria ded 2 ori si e la fel, trage putin de tot stanga si volanul sta putin stramb. Am verificat la viteza mare si cauciucul nu se incinge deci e in regula. Banuiala mea este ca se stramba lonjeronul la gropi f mari. Si tine cont ca nu am avut nici-un accident...

Share this post


Link to post

Alx, e vorba de un Astra H

Share this post


Link to post

Asa, si?

Share this post


Link to post

De lonjeron indoit nu cred ca poate fi vorba , masina e destul de sanatoasa. Desi s-a luat o bordura de 20-30 cm si s-a aterizat pe alta mari pagube n-am avut la ea. Ce a fost mai grav ,o bascula pe stanga s-a indoit si s-a deplasat roata in spate putin. Oare sa nu fi suferit si amortizorul daca s-a deplasat roata de la locul ei? Cei din service mi-au schimbat doar amortizorul de pe dreapta,dar nu sunt sigur cat de bun mai e si acesta de pe stanga.

Share this post


Link to post

Si acum spui? Evident ca exista riscul ca acolo sa se fi produs si alte daune, care sa aiba drept urmare o geometrie incorecta.

@alx my friend, am crezut ca n-ai vazut titlul si ai raspuns ca pentru tico :)

Share this post


Link to post

Geometria facuta prost la prima. Am acelasi lucru si mi-a fost lene sa ma duc inapoi. Data viitoare apelez la alta firma.

Cu trasul dreapta pot fi mai multe, daca cine ti-a facut geometria se pricepe iti putea spune vizualizand cele 3 unghiuri: de cadere, de fuga (astea nu se pot regla), si de convergenta (asta se regleaza) daca e ceva stramb. E foarte important sa ai jantele in perfecta stare cand faci geometria daca foloseste aparate cu sfori, care se prind pe roti . La laser nu stiu cum e.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
De lonjeron indoit nu cred ca poate fi vorba , masina e destul de sanatoasa.

 

Conceptia asta poate fi "foarte relativa". In fine, tu stii mai bine cat de dur a fost impactul.

Ideea este ca daca este amortizor, jamba, lonjeron, urechile unde vine prinsa bascula, etc. cei ce ti-au facut unghiul iti pot indica fara prea mare efort.

Ideal ar fi sa mergi tu sai sa fi de fata cand se face unghiul. Daca se considera publicitate va rog sa stergeti dar, eu am fost multumit de cei de la baza podului Fundeni.(dupa ce se trece podul spre Morarilor imediat pe dreapta).

 

Succes.

 

La laser nu stiu cum e.

Din cate stiu eu, in loc de sarma, sfoara(intelegeti voi ce vreau sa spun :) ) se foloseste o raza laser pt a "face legatura" intre rotile de pe aceeasi parte.

Share this post


Link to post

Toata lumea se refera la geometrie si bine spun, dar trebuie precizate cateva mici aspecte:

- trebuie ales un atelier care verifica si paralelismul puntilor fata / spate;

- aceasta verificare se face cu volanul, reperul casetei in pozitie centrala;

- restul stiu amicii ce au de facut.

Unii mai sugubeti sunt si mai exacti si comprima puntile astfel incat sa asigure paralelismul vehiculului fata de standul de reglaj. Ca sa ai convingerea ca se efectueaza aceasta verificare pe stand se monteaza 4 panouri (fata/spate) iar masina se deplaseaza (lateral) pe stand prevazut cu platane de deplasare unghiulara si axiala. Daca cumva incearca sa puna vreun elastic cu un pendul peste rotile din spate..fugi ..fugi cat poti. Aceasta metoda nu este precisa decat pentru Moskvici 402, UAZ 369 si Jiguli :D

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Ar putea fi si din coloana de directie? Am si un joc foarte mic la volan. In momentul in care am luat bordura ,volanul a avut tendinta sa se roteasca in stanga dar am tinut tare de el . O poza cu suspensia mai jos,ignorati semnul rosu ,asa am gasit poza.

 

 

 

post-3934-1202841938_thumb.jpg

Edited by vasiledintomis

Share this post


Link to post

Offtopic: cum ai reusit sa iei bordura ? :)

Share this post


Link to post

... baietii au uitat sa'ti recalibreze pozitia la volan . Se face pe tester Tech2-GM sau cu OP-COM .

Share this post


Link to post

Mda...am facut iar geometria dar acelasi rezultat ,tot sta stramb. Cat despre calibrat cu Tech-2 ,mi-au spus ca nu se face asa ceva.Maine ma bag pe sub ea sa vad ce si cum.

Share this post


Link to post

De ce sa nu se faca recalibrarea pozitiei la volan ?

Daca au indreptat/schimbat tot ceea ce a fost strimb si geometria nu iese din tolerantele acceptate atunci problema este de la traductorul de pozitie de pe volan .

Operatiunea de calibrare in sine pe TECH2 este foarte simpla , este ca si cum ai scoate volanul de pe caneluri si l'ai aseza pe pozitie . Daca ar fi fost o operatiune "periculoasa" atunci facilitatea n'ar fi existat pe Tech2 . Mai mult aceasta facilitate exista si pe OP-COM , daca operatiunea de recalibrare nu este necesara - testerul "spune" acest lucru . Poate in service'ul in care ai fost nu au scula necesara pentru a executa acesta operatiune ...

 

Trebuie sa te obisnuiesti cu gindul ca detii o masina controlata total de calculatoare electronice .

Daca ai facut lucrarea la Kamsas si nu a iesit bine poti sa obtii feedback despre service'uri pe alte forumuri cu vechime/experienta pe Opel , personal recomand Radacini Braila .

Share this post


Link to post

O sa merg iar la ei saptamana viitoare. Oricum pana nu iese perfect nu ma las, ori le fac vizite in fiecare zi ori mi-o fac. Oricum o sa fac o inspectie si la alt service ,am impresia ca mi-au lucrat-o cam la misto , si daca gasesc ceva o sa fac plangere la opel romania +dat in judecata.

 

Va multumesc pentru raspunsuri , o sa va tin la curent pe parcurs.

Share this post


Link to post

Recalibrarea nu poate sa corecteze capetele de bara puse aiurea. De aia mecanicii care cunosc cu adevarat, cind desfac capetele de bara retin numarul de ture pina capatul de bara iese de pe bieleta de directie, astfel incit cind monteaza capatul de bara nou, il insurubeaza tot de atitea ori. Avantajul consta in faptul ca volanul va sta ca la inceput iar operatia de regalare convergenta (geometrie) va fi o simpla banalitate (obligatorie totusi) pentru cel care o face.

 

La o masina simpla, o rezolvare consta in scaoterea volanului si montarea lui in pozitia corecta (ţărănie totuşi). La o masina cu Airbag si ESP (senzor de pozitie volan) treaba devine periculoasa, dar nu cred ca o sa ii convingi pe aia sa desfaca capetele de bara iar ca sa ajunga volanul drept.

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la masinile noi, la dacie asa era cum spui tu, insa eu m-as duce inapoi la ei sa o faca cum trebuie, pina nu o scoate perfect nu plrc ori imi iau banii inapoi.

Cat asteptam sa-mi schimb rotile de vara, am vazut o octavia 1 cum s-a intors si i-au refacut pozitia la volan, la autosoft pe dudesti - au acolo si o dugheana pentru reglat unghi de fuga. Daca se considera reclama, scoateti va rog numele firmei.

Share this post


Link to post

La Opel Romania nu cred ca rrezolvi mare lucru,trimite un mail la Opel in Germania,da gaseste pe cineva care sa stie germana bine sa le faca un mail cu date tehnice asa ca la carte.

Share this post


Link to post

Tot la opel germania am trimis si eu, dar in engleza. Am rezolvat atunci problema, cum le-am trimis email in germania nu a trecut 2 ore si m-a sunat Kamsas-u sa rezolvam problema. Incearca si varianta asta poate poate.

 

PS : Incearca sa te feresti de Kamsas in viitor

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

As vrea sa stiu cum s-a rezolvat problema, pentru ca ma intalnesc cu o situatie asemanatoare. Am intrat cu masina (Opel Astra H - GTC) intr'o bordura, accident in urma caruia a trebuit sa schimb bascula si bieleta de directie. Am facut de 5 ori geomatria si volanul tot statea inclinat spre dreapta, iar pana la urma, ca sa aduca volanul pe mijloc, baiatul de la geometrie l'a inclinat un pic spre stanga atunci cand aparatul cerea pozitia de drept.

Ma intreb daca exista vre-un risc sa merg asa cu el?

Share this post


Link to post

Mai bine-i trimiti un mesaj initiatorului topicului daca vrei sa afli ceva si nici asa nu ced ca faci ceva, nu a mai intrat pe forum din februarie 2011.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...