Jump to content
Sign in to follow this  
AmunDei

Matiz Euro 4

Recommended Posts

Detonatii nu am, boost mai mult nu e nevoie.

 

Cu modificarea la turbina am reusit sa scadem cu vreo 200 rpm turatia la care intra in presiune, acum incarca la 3000 vazut pe tr 4 si 5. De fapt, turbina baga atat de mult aer incat motorul nu are o eficienta volumetrica suficient de mare incat sa preia tot volumul si arunca compresorul in zona de surge (surge-ul in sarcina si nu cel la ridicarea pedalei). Am gandit un plan pt viitor dar momentan vad ca turbina tine.

 

Momentan caut sa cobor si mai mult temperaturile prin solutii simple. Urmeaza sa montez: banda termo cu titanium (1600C) pt turboback, banda termo simpla (800C) pe admisie, intre compresor si intercooler, mansoane de protectie pt fisele de bujii si tot caut de nebun un turbo blanket dimensionat corect (pt ca nu am mai ajuns sa fac coating si pt turbina si acuma nu o mai dezasamblez, mai ales ca nu stiu cat tine pana va trebui sa o schimb din cauza situatiei descrise mai sus).

 

Stiu ca exista varianta de injectie apa (sau amestec cu metanol ca sa il poti folosi si iarna), dar ala e deja pentru cazuri extreme sau cand spatiu nu permite instalarea de intercooler. Momentan nu e nevoie.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Jucarii noi.

 

Dimensiune fagure: 380*235*65 mm

 

Cel vechi avea: 380*135 iar grosimea varia de la 50 sus pana la 60 jos.

post-14569-0-98945400-1493034384_thumb.jpg

post-14569-0-33382300-1493034392_thumb.jpg

post-14569-0-28005100-1493034396_thumb.jpg

Share this post


Link to post

O noua runda de modificari aproape completa:

 

- kit reparatie OEM pt turbina

- inca un ventilator pt radiatorul motorului

- intercooler upgrade

- mansoane de protectie pt fisele de bujii

 

Si o poza in timp ce faceam probele de spatiu.

 

Weekendul viitor la Ianca pe aerodrom la drag race.

post-14569-0-76472700-1497808194_thumb.jpg

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Sunt curios sa vedem cifrele!

Un dyno updatat dupa upgradeurile hard?

Share this post


Link to post

Si eu sunt curios, daca nu apuca sa faca heatsoak la start sper sa scot cat mai aproape de 15 (macar in calificari). Si asta in conditiile in care prima treapta si o parte din 2 inseamna doar wheelspin, punctul forte nefiind plecarile de pe loc ci reprizele in mers.

 

Cat despre dyno, nu stiu daca mai are sens sa arunc banii pe o sedinta sa vedem ce spor aduce IC-ul. Ideea e ca nu l-am pus pentru a creste puterea in conditii ideale adica dyno, ci doar pentru a micsora pierderile de putere din mersul normal pe strada, fiindca softul coboara boost-ul maxim pe masura ce temperatura in admisie creste.

 

Dar stai linistit, fise dyno vom mai avea pe viitor, nu e ca si cum se termina modificarile :) Am deja planul pe hartie facut pt urmatorul stage, trebuie doar buget. Iar softul va fi tot in Ungaria.

 

 

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Aproape stock :mrgreen:

post-14569-0-49657100-1498066528_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dau aici un copy-paste de la postul original de pe daciaclub:

 

Scurt update:

 

Al doilea ventilator pt radiator e mana cereasca, in sfarsit este tinuta sub control temperatura la lichidul de racire.

 

Intercoolerul lucreaza extrem de eficient. Exemplu:
- Ambient 28 grade afara raportat de accuweather.
- Cruise off-boost: 50-52 grade in admisie
- Accelerez si turbina incepe sa incarce, iar in admisie scade foarte repede pana spre 40 grade.

 

Dezavantaj: fiind suprafata mai mare si fiind foarte aproape de compartimentul motor, nu se ventileaza cum trebuie iar temperaturile off-boost sunt mai mari decat la intercoolerul precedent.

 

Solutie:

- Ventilare capota
- Pentru un spor si mai mare de eficienta, serpentina cu CO2 pe fata intercoolerului.

 

Am incercat o participare la drag race la Ianca. Spun incercat pt ca la 25 km inainte de destinatie, intr-o rampa unde era zona de constructie si o singura banda pe sens, motorul mi s-a oprit in mers si a refuzat sa mai porneasca. Am trecut cu mult noroc de varful rampei din inertie si am tras masina pe dreapta, am ajuns tractat pana la aerodrom, in acest rastimp s-au incins franele fata incat capacele de plastic de la jantele din fata si cele de la piulitele de prezoane efectiv s-au topic pe drum.

Dupa multe runde de diagnosticari, am identificat duminica pe la pranz ca posibil defect senzorul de pozitie axa cu came, pentru ca in rest toate sistemele sunt functionale pe masina.

 

Urmeaza sa incercam unul nou pentru a confirma daca rezolva problema. De intors am ajuns inapoi pe platforma, mare noroc ca intre timp venise cineva cu doua masini pe platforma si am putut face un schimb de locuri cu a mea.

Colac peste pupaza, literalmente la juma de ora dupa ce mi s-a oprit motorul la masina am reusit sa scap telefonul pe jos. Cum legile lui conu’ Murphy functioneaza perfect, m-a prins in unul din putine momente in care era scos din husa asadar sticla s-a facut tandari iar touchpad-ul nu mai functioneaza.

 

Per total un weekend “fun”, infernal de cald si numai cu probleme si cu daune la portofel.

Sper sa rezolv masina si sa o pornesc si daca imi ajunge bugetul, peste inca o luna urmeaza urmatoarea etapa la drag race, sa speram fara alte probleme tehnice si/sau ghinioane.

Share this post


Link to post

Rabla e din nou functionala:

 

Verdict:
- senzor ax came (aproape) mort; inlocuit
- pompa de benzina moarta; inlocuita cu un Magneti Marelli

 

Cu astea stiute, un lucru e clar: nici pompa montata acum e posibil sa nu tina prea mult, fiind doar inlocuitor pt cea OEM, asadar ca o prioritate de upgrade ar fi pompa cu debit marit + un regulator de presiune dedicat ajustabil.

 

De asemenea, s-a identificat un consumator ce imi halea bateria, este ceva pe circuitul de alarma/inchidere centralizata. De investigat.

post-14569-0-02103100-1498824374_thumb.jpg

Share this post


Link to post

De tehnic nu am ce sa zic, ca esti pe val :) Dar estetic, eu as modifica bara fata ca sa ascund intercoolerul nitel.

Share this post


Link to post

Se va mai umbla la botul masinii, va fi necesar ca parte din modificarile de viitor. De asta prefer sa nu arunc banii pe o bara custom ce la anul sa zicem, s-ar putea sa nu imi mai foloseasca.

 

Pe scurt, merg pe principiul 'function over form' :)

Share this post


Link to post

Sunt perfect de acord cu tine :) Ziceam ca ar da bine ca sleeper, Matizul cu surprize

Share this post


Link to post

Am văzut că în weekendul asta e etapa de drag la Ianca. Ai fost? Ne poți spune ceva timpi?

Share this post


Link to post

Nu am mai intrat de mult pe forum si nu am apucat sa raspund. Nu am fost in August dar planuiesc sa ajung la urmatoarea, tot la Ianca, inOctombrie. De altfel masina nu am mai folosit-o de aproape 7 saptamani ca nu am avut timp de ea. Dupa schimbarea pompei trebuie ajustata presiunea in regulator pt ca merge cu amestec mult prea bogat, si trebuie refacut returul de ulei la turbina. Dupa reparatie jocul in ax s-a micsorat si chiar daca nu mai arunca nimic pe admisie, se pare ca traseul de retur nu mai este suficient de optim incat refuleaza putin pe evacuare si cand intru in boost incepe sa arda acel exces de ulei.

Share this post


Link to post

In sfarsit a fost timp sa rezolv si problema cu alimentarea, masina trage la capacitate maxima iarasi. Asadar, pe 7-8 octombrie la Ianca la aerodrom si vom vedea primii timpi masurati pe acest setup.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Asadar, pe 7-8 octombrie la Ianca la aerodrom si vom vedea primii timpi masurati pe acest setup.

 

Cursa s-a amanat pana pe 14-15 oct.

Share this post


Link to post

Am fost cu taraba la Drag Racing:

 

Boost 0.9, asadar 105 HP (poate ceva mai mult pe noul intercooler care chiar raceste), antilag si launch control pornite.

Cel mai bun timp scos a fost 16.9sec @131 km/h, 60ft 2.6sec. Masina poate clar mai jos dar nu am deloc aderenta pana la 50 km/h unde se opreste in sfarsit din patinat pneurile.

 

Asadar, pt la anul o sa caut sa pregatesc 2 roti fata cu semislick pe ele sa le folosesc doar la concurs.

Cu toate astea m-am clasat pe locul 2 in grupa mea (Street 1, maxim 1.6 aspirat si maxim 1.0 turbo).

 

In finale am eliminat 2 concurenti (o Corsa si o Honda nustiudecare), apoi am pierdut finala contra altei Honde.

 

Urmeaza si ceva video, doar sa-l pregatesc.

post-14569-0-10520500-1508162645_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Onboard video

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sunt curios, timpii au fost aceeasi de fiecare data? Si cam cat timp a fost intre curse?

sunt curios daca intercoolerul face fata sau daca performantele scad la fiecare cursa, daca nu apuca sa se raceasca, asa cum se intampla la unele VAG-uri cu niste smics cam subdimensionate.

 

Cand ajung acasa fac si o predictie cu 105CP si pneuri proaste (aia cu 114CP a dat rezultate mai bune decat ai masurat, ceea ce e si normal).

Share this post


Link to post

Pneurile nu's proaste, dar s-a ajuns in punctul ala in care treapta 1 este mult prea scurta si rupe aderenta indiferent ce i-as face. Iar daca pleci mai jos in ture, da in nas si iar nu rezolv nimic.

 

60'feet-ul este oribil pt ca, cu ocazia acestei filmari, am observat ca eu trebuie sa schimb in 2 inainte sa ajung la senzorul de 60 feet. Deci cu raportul final de acum din diferential, chiar si cu aderenta crescuta tot se pierde mult pe plecare.

 

In calificari am dat 3 ture separate, cu timp de racire intre ele amplu. No problem.

 

In finala am avut 3 ture consecutive, asadar un total de vreo 7 minute de cand m-am aliniat prima oara pana cand am terminat competitia.

 

Intercoolerul nu a dat semne de heat soak in acest timp, si spre deosebire de cel vechi (facatura de china), asta de acum chiar coboara temperatura cand esti in boost. Nu am fost atent cu cat pt ca nu stateam cu ochii pe display, dar stiu asta din testele de strada.

 

Oricum, la inceputul finalelor aveam vreo 50 grade in admisie asteptand la start, dupa toate 3 turele era la fel. In timpul cursei cum ziceam, scade in timp ce turbina lucreaza.

 

Cat despre timpi, 90% depinde de cat de exact prind schimbarea 1-2. Intre o plecare buna si o plecare proasta au existat diferente de 0.25 secunde.

 

 

Share this post


Link to post

Bravo pentru rezultat. Te-ai gandit pe viitor sa ajungi și la etapa de la Arad?

Share this post


Link to post

Nu e exclus. Pana acu' mi-a fost peste mana, ba am prins cate o perioada in care nu a mers ceva ok la masina, ba nu am avut eu timp. In plus deplasarea la Arad (inclusiv cu participare) implica mai multa organizare, niste concediu luat pe langa weekend, posibilitatea amanarii cursei pe motiv de vreme si atunci da lucrurile peste cap. In plus ar fi indicat sa ai si o platforma on call in caz de se mai intampla vreun ghinion (de fapt aici ar fi mult mai simplu sa o trimiti pe o platforma si sa vii cu o a doua masina 'normala' dar evident se dubleaza si costul). Din astea ca de la curse :-/

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Ramasesem dator cu niste cifre.

Excelul meu zice asa: cu 105CP@6000rpm, 401m 15.7s cu 144km/h viteza finala. 60fts (18.3m) nu tine minte, insa zice ca in secunda 2 are 11m, in secunda 3 are 22m. facuti. Treaba interesanta insa este faptul ca el considera ca invarti rotile in gol doar pana la 39km/h, adica are o aderenta sau transfer de mase mai bun decat ce ai observat tu. Ceea ce ar explica si rezultatele optimiste ale excelului.

 

Apoi am degradat pneurile... in loc de 0.9 coeficient de frecare am luat in calcul 0.8, iar el considera ca invarti pneurile in gol pana la 56km/h. Cu pneurile astea "proaste" spune ca 401m in 16.0s si tot 144km/h. Ceva deci nu bate, rezultatele mele sunt in aratura, mult prea optimiste.

 

Sunt curios, aerodinamica e modificata fata de cea stock? Calculatorul meu considera ca e aceeasi si ca pierderile aero sunt aceleasi. Iar pierderile aero le estimeaza tinand cont de viteza maxima si puterea stock. Daca aerodinamica e diferita (spoilere & shit) ipoteza asta devine falsa.

O metoda de verificare ar fi fost viteza maxima... insa in cazul tau nu ajuta, viteza maxima e data de turatia maxima a motorului si nu de putere (sau mai bine spus de lipsa ei). (6600rpm luat in considerare). Cu o alta cutie de viteza ar trece de 200

Edited by mr_

Share this post


Link to post

"401m 15.7s cu 144km/h viteza finala." - ca fapt divers, atata scoate un Citroen Saxo VTS ce vine cu 118 hp de fabrica aspirat, si care termina cursa pe sfarsit de treapta 3.

 

Sunt multi factori ce ar putea da peste cap calculul teoretic de cel din realitate, masina fiind f usoara, pana si o rafala de vant mai tare din fata poate influenta masiv rezultatele pe o distanta atat de scurta. Si cam a batut vantul in ambele zile, preponderent lateral dreapta-fata.

 

Modificari de aerodinamica fata de stock, daca se pot considera: garda la sol cu 2 cm mai joasa si un ET mult diferit al jantelor ce fac cauciucurile sa iasa un pic in afara aripilor fata.

 

Fun fact la mine: palierul de putere este aproape constant in intervalul 5900-6500, limitarea este setata pe la 6800, schimburile s-au facut pe la 6700 (atunci cand becul de check engine e setat sa se aprinda automat pt a indica acest lucru).

 

Ce consider eu ca influenteaza foarte mult timpul prost sunt urmatorii factori in ordinea urmatoare, pe care este greu sa-i cuantifici in soft.

 

1) treapta 1 e suficient de scurta incat sa rupa aderenta instant si sa o mentina asa; side effect de la asta este ca fiind sarcina foarte mica din lipsa de aderenta, practic in treapta 1 motorul nu ajunge la boost maxim dictat asadar nici la puterea maxima.

2) faptul ca prind schimbarea de treapta inainte de senzorul de 60 ft

3) faptul ca masina patineaza putin chiar si dupa intrarea treapta 2

 

Totul se intampla in primii metri ai cursei. Ca sa pui toata puterea jos si sa beneficiezi de conditii optime, trebuie un diferential blocant cu un raport ceva mai lung, roti de diametru mai mare + semislickuri incalzite cum trebuie.

 

Intr-adevar, ipoteza cu viteza maxima nu se poate verifica. Rotile si rapoartele actuale dicteaza o viteza maxima de (parca) 184km/h.

 

In alta ordine de idei, treburi de viitor:

1) investigat de ce, dupa reparatia turbinei (cand imi borsea peste tot ulei), masina inca da cu fum.

 

Cauze:

- retur ulei ce a devenit insuficient dupa aducerea in parametri a jocului in ax a turbinei - ce este acum chiar mai mic decat inainte sa se strice

- backpressure crescut pe evacuare, cauzat tot de aducerea in parametri a jocului in ax a turbinei, ce cumulat cu eliminarea sistemului PCV de fabrica cauzeaza blow-by crescut din motor - asta e greu de crezut inseamna ca uleiul ar ajunge tocmai inapoi pana inapoi la supapele de evacuare (chiar si asa. am oil catch can ce nu a ajuns niciodata pe masina inca, trebuie cumva gasit spatiu pt el)

- uzura segmenti - o posibilitate mare.

2) rezolvat o problema pe circuitul electric de la alarma din cauza careia imi consuma bateria

3) o revizie cap coada: schimb ulei, filtre, distributie, accesorii, frane, lichid racire etc

4) inceput lucrul la stage 3 - interne forjate, axa reprofilata, chiulasa portata, galerie admisie aluminiu, upgrade pompa de benzina si regulator ajustabil de presiune + orice alte maruntisuri mai sunt necesare in acest caz (prezoane chiulasa, garnitura metalica etc)

 

 

 

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...