Jump to content
Sign in to follow this  
AmunDei

Matiz Euro 4

Recommended Posts

Cat a costat toata jucaria cu turbo ( turbina si tot ce mai este pe acolo + montaj ) ? pe mine ma tenta sa pun un motor de motocicleta gen hayabusa de 1300 cm :) )

 

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Strict conversia a ajuns la 2150 euro (piese, manopera, soft, totul inclus). Pt un build complet mai adaugi frane, ambreiaj, suspensie si evacuare catback (ultimele doua le aveam deja) si suma creste pe la 3000. Evident ca pretul poate varia in functie de ce pui pe ea si cine face lucrarea; cel putin la partea de piese la mine sunt niste repere destul de scumpe in tot ansamblul asta.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Frumos, bravo. Acum trebuie sa umbli si la partea de tinuta de drum si frane. Avand in vedere ce i-ai facut, cred ca se impun frane mult mai bune, un strut-bar (nu ai influente in directie cand o calci?), amortizoare si arcuri bune, Cam tot ce poti face sa imbunatatesti tinuta de drum. Am mers cu matiz cu 150 kmh pe drum bun si stiu ce inseamna.

Cam unde a zburat consumul, s-a dublat si el :) ?

Share this post


Link to post

un strut-bar

Pai Matizu' are "din fabrica" o "traversa" intre "oalele" fata.

Share this post


Link to post

ha ha, da, ca sa nu se indoaie la prima groapa. Ma refer la unul mai serios, tensionat, stiu ce are el acolo am condus matiz > 50 k km, deci stiu ce-i pot subansamblele.

Share this post


Link to post

Pai, un strut bar are, intr-adevar se va impune ceva mai serios pe viitor, momentan cuplul nu e de speriat iar directia e ok deocamdata (am experimentat ce inseamna 'torque steer' si fenomenul nu si-a facut inca aparitia) . Ca upgrade la frane am cumparat discuri si placute ATE si vor fi montate cat de curand, pt ceva profi trebuie intai o roata mai mare, voi vedea cum sta situatia dupa ce le pun pe astea. Suspensia exista deja, arcuri Spax mai scurte cu 3 cm si amortizoare Kayaba Excel G. Niste roti cu un ET mai mic (asemenea aliajelor albe ce le-am avut inainte) in combinatie cu suspensia fac o treaba foarte buna pe curbe. Momentan sunt pe tablele de dimensiuni originale.

 

Consumul, ochiometric vorbind, e tot pe acolo. Inca n-am apucat sa calculez nimic la pompa dar masina era euro 4 si consuma ca un porc inainte. Acum, catalizatorul ce era direct pe galeria de evacuare a zburat din ecuatie, la fel si egr-ul, asadar mai putine restrictii in evacuare, Din ce vad in bord consuma cam la fel, dar macar acuma e justificat :)

Edited by AmunDei
  • Like 1

Share this post


Link to post

eu as merge pe niste Jante de 14 cu ET mai mic, cauciucuri cu talon jos, de maxim 50, discuri de frana si pe fata si pe spate (ma gandesc ca ai putea adapta discurile de frana fata/spate si frana de mana de lacetti pe spate, sunt tot 4x114,3).

Share this post


Link to post

Evident ca setup-ul dictat este unul ideal (destul de apropiat de cum as vrea si eu sa fie) si ma voi ocupa de aspectele astea in viitorul apropiat. Momentan prima prioritate este un upgrade de ambreiaj, patineaza serios si ar fi cel putin neplacut sa raman cu masina in drum cine stie pe unde :) .

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Inca nu ai torque steer? Inseamna ca e muci ambreiajul :D

 

vezi tu dupa ;)

Share this post


Link to post

E posibil sa nu-i faca foarte tare, distanta dintre roti e mica si are destul de multa greutate pe puntea fata, in raport cu greutatea totala a masinii.

Share this post


Link to post

Corect, voi vedea dupa ce il schimb. E posibil ca treapta doi sa aiba cel mai mult de suferit, dar acum treptele unu si doi sunt cam degeaba. In plus, si mi se pare destul de ciudat, dar o simt ca trage mai bine pe patru decat pe trei. Ar putea fi totusi doar un sentiment.

 

Un lucru e cert totusi: nu mai e masina pentru oras, masa mica, rotile pe 13 si cutia scurta o fac sa ajunga destul de repede la 90-100.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Ia sa te uiti tu sa vezi daca nu cumva cutia pentru motorul de 1 l are alte rapoarte ;)

Share this post


Link to post

De curiozitate am cautat si intr-adevar are rapoartele mai lungi. Dar este aceeasi cutie? Nu gasesc nici un cod de identificare dupa care sa-mi dau seama.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Ghetou, ploaie si turbo...

post-14569-0-18882600-1393783714_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Si primul consum post modificare calculat la pompa, 11L/100 km. Strict oras, trafic mediu, mers destul de turat. Cam cu 2L in plus fata de cum halea aspirat in aceleasi conditii. Benzina 100 OMV.



Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Faină ideea cu turbo pe o asemenea mașinuță. Singura chestie e că Matizul este foarte expus la riscul de rugină și în 5 ani te poți trezi cu o droaie de bani băgați într-o caroserie putredă. Că de...noi suntem români și între Dunăre și unguri s-au cam uitat procedeele de tratare a tablei. Mă rog, la Dacii o fi altfel dar Daewoo-urile de la Craiova...n-am văzut un singur Matiz fără urme de rugină, chiar și euro 4 putrezesc.

Share this post


Link to post

Stai linistit, a luat-o rugina inca de cand era o tinerica de doar un an, deja nu prea mai imi bat capul. Va primi si o reconditionare estetica candva pe viitor, pentru ca e clar ca de la mine nu va mai pleca... :)

Share this post


Link to post

 

Si primul consum post modificare calculat la pompa, 11L/100 km. Strict oras, trafic mediu, mers destul de turat. Cam cu 2L in plus fata de cum halea aspirat in aceleasi conditii. Benzina 100 OMV.

 

Ai schimbat ambreiajul? Ce ai gasit mai de Doamneajuta? :) O 95 da detonatii?

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Inca nu l-am schimbat, am mai avut diverse plati de facut si n-am ajuns la el. Va fi tot de matiz (adica unul nou care va fi modificat sa tina la mai mult cuplu).

 

Cat despre benzina, merg dupa principiul 'better safe than sorry'. Motorul stock este capabil de 0.6 bar de boost gratie raportului de compresie static destul de scazut, asa ca benzina de 100 (care stiam inca dinainte ca ii place cel mai mult) si presiunea de 0.4 cu care rulez face ca motorul sa nu aiba detonatii. Ce s-ar intampla daca as merge cu 95, sincer prefer sa nu aflu.

Share this post


Link to post

Deci o sa scada consumul dupa schimbul de ambreiaj.

Share this post


Link to post

Atata timp cat robinetul la benzina e dat la maxim, o sa consume. +/- 1litru e prea putin important.

Share this post


Link to post

Nu s-ar intampla nimic probabil... euro 3 stiu ca au senzor de detonatii si ECU ar modifica avansul singur. Noul soft nu stie sa se foloseasca de senzorul ala?

Share this post


Link to post

Softul este autoadaptativ din cate am inteles, deci da, dar in continuare nu vreau sa risc nimic. In plus, la un turbo, o benzina buna va scoate intotdeauna valori de putere mai ridicate.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post
Niste date despre cutia masinii, pentru cine e curios:


Rapoarte:

I: 3.818

II: 2.21

III: 1.423

IV: 1.029

V: 0.838

R: 3.583


Viteza maxima per treapta, in km/h, turatie maxima 6400 rpm:

I: 38

II: 65

III: 101

IV: 140

V: 172


Asadar orice peste aceste valori este eroare de vitezometru.

Diferenta fata de aspirat este ca acum are suficienta vlaga sa atinga limitarea pe tr. IV, iar capat de V nu cred ca are sa vada prea curand.


Am cautat si ceva poze cu cutia motorului de 1L, este diferita la prindere, dar exista posibilitatea ca pinioanele sa se potriveasca. Daca da, ar fi de pastrat doar cel de tr. IV, intrucat la cea de 1L tr. IV este deja subunitara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...