Jump to content
Sign in to follow this  
nrares

Despre taxa auto...

Recommended Posts

A aparut pe undeva grila exacta de calcul?

 

Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, a spus ieri la televizor ca va aparea grila de calcul pe site-ul finantelor parca undeva peste 3-4 saptamani.Vor fi doua saptamani de audieri si discutii cu populatia apoi dupa ce va fi stablita forma finala a taxei se va introduce ca motiune de cenzura si dupa ce va fi votata se va afisa grila de calcul.

Share this post


Link to post

S-au ferit ca dracu de tamaie sa spuna cat va costa gramul de CO2... Alta tampenie, unde este diferenta intre o masina echipata cu filtru de particule si una fara (pariu ca nu se va face?)?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Mama ce repede s-au miscat :heavydrinker:

Edited by Mengelaus

Share this post


Link to post

Conform celor atasate mai sus taxa pe care as plati-o daca as înmatricula masina dupa 1 iulie ar fi doar 195,72 Euro; doar 195,72 de euroi pentru ca masina emite 120 g/km de CO2 si coeficientul B e zero. Sa vezi pe urma polemici otto vs. diesel în ceea ce priveste poluarea cu CO2 si implicit a taxei, pentru ca benzinarele sunt dezavantajate de aceasta varianta a taxei. Pâna una alta o sa platesc actuala taxa, adica 160,42 euro - 538 de roni.

Share this post


Link to post

Da ... am facut si eu un calcul pentru o masina cu un motor de 2999cmc, diesel, euro 2 (cu toate ca nu sunt sigur), din 2000.

 

De plata ... 8147 de euro =)) ... in caz ca n-are filtru de particule. In caz ca are ... in jur de 6000 :) ) (cam atat dau pe masina).

 

Sa-si bage taxa cea noua de unde au scos-o ... Tot Bulgaria ramane solutia.

Share this post


Link to post

Am incropit eu un calculator rudimentar pt noua taxa.

Descarcati tabelele cu anexe si introduceti valorile in casutele respective.

Trebuie Microsoft excell pt a rula.

Rog sa se modifice daca nu e bine.

calculator.xls

Share this post


Link to post

La link-ul de mai jos va puteti verifica nivelul noxelor (CO2) necesare noului calcul al taxei:

http://www.taxapoluare.com/emisii_rezultate.htm

precum si alte lucruri, ca: nivel zgomot, normal de poluare, consum, etc

P.S. Lipsesc (momentan) cateva marci/modele.

Share this post


Link to post

Aseara s-a dat stirea pe Pro Tv ca s-ar desfiinta taxa auto de mediu si s-ar pune ca impozit tuturor posesorilor de autovehicule,nu conteaza ce euro au! Sincer sa fiu ar fi cea mai mare magarie facuta vreodata.

Pai sa plateasca cel ce aduce masina si o vinde castigand bani,nu saracu ala ,amarat ce are si el o Dacie pe la tara si isi face treaba cu ea. Poate pare cam aiurea ce zic dar chiar nu sunt de acord cu asa ceva!

Share this post


Link to post

Păi... nu.

Ăla care aduce maşina să plătească impozit pe venitul pe care îl face.

De poluat nu el poluează, ci end-user-ul.

Sunt de acord că e o tâmpenie, dar nu poate fi combătută cu astfel de argumente.

Share this post


Link to post

@rm.popa, iti dai seama ca vocile noastre nu vor fi auzite de nimeni asa ca nu combat ! Dar ,cum am zis ce vina avem noi ceilalti ca sa platim o taxa in plus? Sa speram ca EU va pune odata piciorul in pragul guvernarii si vor mai scadea din taxele multe care sunt. Pana la urma sa lase taxa de poluare numai in pretul carburantului. Cine circula plateste!

Share this post


Link to post

Daca nu gresesc sunt multe tari(normal ca din cele cu apa calda- Germania) unde se plateste anual taxa de poluare in functie de vechimea masinii si norma euro. Si nu exista "prima imatriculare". La noi va fi clar ceva romanesc

Share this post


Link to post

Singura cale corectă şi echitabilă de a acciza poluarea produsă de autoturisme ar fi instalarea de "fumometre" la ţeava de eşapament.

Restul încercărilor de a taxa în funcţie de vechime sau clasă de poluare nu ţin cont de poluarea reală, care depinde nu doar de nr. de grame emise pe oră, ci şi de perioada de timp în care motorul se află în funcţiune.

Iar introducerea taxei în preţul benzinei iar nu ar fi corectă, pentru că nu ar ţine cont de clasa de poluare a motorului.

Deci ori preţuri diferite la combustibil, în funcţie de clasa de poluare a motorului, ori fumomemtre.

Restul variantelor sunt japcă şi nu au nimic în comun cu echitatea.

Share this post


Link to post

Marii nostri conducatori ne-au cam 'obosit' cu taxa asta de poluare, prin marirea ei, micsorarea, triplarea si acum deprecierea ei.

Inainte de depreciere era foarte usor: intrai pe site-ul finantelor, bagai datele masinii si aflai cu cati bani trebuie sa te duci la ei. Insa odata cu introducerea deprecierii eu am ramas in urma cu aceste proceduri. Nu mai gasesc calculator oficial ( asa cum era pe site-ul finantelor ). Din cate am auzit si am cautat pe net, deprecierea se face in functie de dotarile masini : Servo-Directie, ABS, A/C. Prin alte locuri am auzit ca deprecierea se face si daca masina NU are Geamuri Electrice, Oglinzi Electrice, Trapa...mai pe scurt orice extraoptiune in minus duce la deprecierea taxe ?

Am auzit ca se pot face si ghidusii de gen: In cazul in care masina avea A/C, proprietarul i-ar fi scos Freonul. sau Daca avea geamuri electrice, i-a taiat firele ca sa arata nefunctionalitatea lor

 

Voi ? Ce stiti despre asta? Ati facut asa ceva ? Ati auzit de astfel de ghidusii ?

Edited by andreiorga
  • Like 2

Share this post


Link to post

Plimbandu-ma pe net am gasit asta...

http://.mobile.ro/vehicule/showDetails.html?id=136071533&pageNumber=1

Mai multe detalii stie cineva?...pana sa-l sun pe om si sa-l intreb care-i ghidushia

Share this post


Link to post

Voi ? Ce stiti despre asta?

Masina este depreciata daca nu are 1 - ABS, 2 - aer conditionat, 3 - peste x mii de km/an, nu mai stiu exact cat, si daca prima inmatriculare a fost facuta in alt an decat cel al producerii masinii. Cu toate astea bagate taxa de prima inmatriculare scade cu aproximativ 50%. Nu trebuie sa dai jos ceva de pe masina trebuie doar sa ai o pila pe la inginerii de acolo.

Share this post


Link to post

Nu ai ce pila sa ai la ingineri.Dotarile masini vin scrise in seria de caroserie sau nustiu sigur in care serie.Pentru un Citroen Xantia 2.0Hdi an 12.2000 euro 3 cu ceva optiuni taxa e 1300 euro acum anul viitor o sa fie intre 4000-6000euro

Edited by adytzzz

Share this post


Link to post

 

smailmiami spune ca "daca prima inmatriculare a fost facuta in alt an decat cel al producerii masinii"

La tine a 12`a 2000 inseamna anul fabricatiei sau prima inmatriculare ?

Share this post


Link to post

@andreiorga: Adica daca masina a fost fabricata in anul 2000 si inmatriculata in 2001, 2002 samd ti se mai scade din taxa un procent. Asta ai vrut sa stii sau altceva, ca mi-e greu sa inteleg intrebarea ta ?

 

@adytzzz: Daca bati un drum la Craiova iti pot arata masina cu ABS si A/C trecuta fara la RAR si implicit cu taxa redusa. Mai jos ai atasat cum arata o serie sasiu de Cielo cu toate explicatiile pentru simboluri. Imi arati de unde iti dai tu seama daca masina are sau nu A/C, respectiv ABS doar din serie ?! Sau vorbim si noi asa ca sa ne dam interesanti ?

post-2615-092821100 1285497939_thumb.jpg

Edited by smailmiami
  • Like 1

Share this post


Link to post

smailmiami spune ca "daca prima inmatriculare a fost facuta in alt an decat cel al producerii masinii"

La tine a 12`a 2000 inseamna anul fabricatiei sau prima inmatriculare ?

 

Anul fabricatiei.

 

@adytzzz: Daca bati un drum la Craiova iti pot arata masina cu ABS si A/C trecuta fara la RAR si implicit cu taxa redusa. Mai jos ai atasat cum arata o serie sasiu de Cielo cu toate explicatiile pentru simboluri. Imi arati de unde iti dai tu seama daca masina are sau nu A/C, respectiv ABS doar din serie ?! Sau vorbim si noi asa ca sa ne dam interesanti ?

Mie asa mi-a zis tata,ca aia la RAR vede la nustiu ce serie ce dotari are masina venita din fabrica.Taxa oricum e aberanta pentru ca nu se mai numeste taxa de poluare se numeste taxa de prima inmatriculare.Tu platesti ca exemplu 300 euro norma de poluare,300 euro anul de fabricatie,si inca 500 euro dotarile,la masinile euro 5 nu se plateste nimic(deocamdata),dar acum in prezent masinile alea nu au dotari?

Edited by adytzzz

Share this post


Link to post

Taxa auto 2011 pune Romania pe butuci

 

Astfel, propunerea este ca, de la 1 ianuarie 2011, pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.100 cmc, taxa să fie de 116 euro, iar cu o vechime de doi ani propunerea de taxă este de 91 de euro. Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o maşină nouă, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un vehicul cu motor de 3.000 cmc s-ar putea plăti 2.160 de euro, iar dacă are doi ani, poate ajunge până la 1.706 euro.

Share this post


Link to post

Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o maşină nouă, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, taxa poate fi de 618 euro.

Asta-mi pare a fi din acelaşi ciclu "de succes" iniţiat în trecut (nici măcar după ce s-a umplut ţara de rable n-au putut să conceapă o versiune a taxei de genul " cumperi maşină nouă, ai "bonus" din partea statului X euro la achiziţionare sau măcar nu plăteşti nimic / cumperi maşină -mai-veche plăteşti Y euro taxă" ).

Şi în toate declaraţiile se laudă cu programele de înnoire a parcului auto şi cu facilităţile oferite celor ce doresc să-şi achiziţioneze o maşină nouă.

Share this post


Link to post

Taxa auto 2011 pune Romania pe butuci

 

Astfel, propunerea este ca, de la 1 ianuarie 2011, pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.100 cmc, taxa să fie de 116 euro, iar cu o vechime de doi ani propunerea de taxă este de 91 de euro. Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o maşină nouă, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un vehicul cu motor de 3.000 cmc s-ar putea plăti 2.160 de euro, iar dacă are doi ani, poate ajunge până la 1.706 euro.

Nimeni nu stie exact ce va fi , mai ales presa.

Daca citesti ce ai(au) scris de ex. pt 2000cmc si compari cu tabelul pus tot de ei vei vedea "mici" diferente...

Oricum prostia se mosteneste de la un guvern la altul...

Taxa invers proportionala cu vechimea e cea mai mare aberatie...

Ca sint masini din 2001 cu caroseria mai buna (si nu numai) decit una din 2006 e altceva, si sigur nu s-au gindit la asta...

Share this post


Link to post

Mojici! Le inmatriculam in Bulgaria. Citeam intr-un raport ca 80%din masinile din Macedonia sunt inmatriculate in Bulgaria. Oricum, moda asta a prins si la romanii din Italia.Decat sa plateasca la italieni,mai bine la bulgari.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...