Jump to content
Sign in to follow this  
ovidium

Aburire Excesiva Geamuri La Interior

Recommended Posts

Sunt posesor de Kalos de circa 6 luni, cea care il foloseste cu precadere fiind sotia. Odata cu venirea frigului am constatat ca geamurile se aburesc pe interior mult mai tare decat este normal, iar dimineata chiar exista un strat destul de consistent de gheata pe interior (saracuta sta afara in frig). Masina este folosita in oras pe distante scurte si foarte rar cu mai mult decat un pasager ca sa fie vorba de condens din respiaratie. La masinile pe care le folosesc eu, un Citroen C5 break si un Renault Megane, desi sunt folosite aproximativ in acelasi regim si stau tot in frig nu se intampla asa ceva. Ma intereseaza daca este un fenomen general sau o problema a masinii mele.

Share this post


Link to post

Gasesti gheata (chiciura) pe interior ? :o

Share this post


Link to post

VAXXi e posibil daca uiti un geam putin deschis. Am patit si eu un fenomen similar la fosta masina de servici.

 

@ovidium

Pentru o dezaburire rapida incearca AC+recirculare. In condiitii de umiditate mare in aer e oarecum normal sa se abureasca geamurile.

 

Alta varianta mai ieftina la consum, mergi cu un geam crapat pana sa incalzeste motorul si vezi sa ai instalatia de climatizare data pe dezaburire nu la picioare de ex.

 

LE: Vezi sa nu ai butonul de recirculare apasat. ;)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri, dar solutiile astea le-am incercat deja. Geamurile sunt toate electrice si sunt inchise, cel putin mai inchise de atat nu se poate. Intr-adevar pentru o dezaburire rapida folosesc recirculare+AC iar pentru o dezghetare mai rapida a parbrizului este bine ca parasolarele sa fie lasate. Inteleg ca nu este o problema care apare si la masinile voastre, deci trebuie sa aiba o alta cauza. In mod normal dupa drumuri de 3-4 km cu una sau max. doua persoane in masina si cu ventilatia pornita de obicei pe treapta a doua nu ar trebui ca gradul de umezeala al aerului din habitaclu sa fie foarte mare.

Share this post


Link to post

O sa sune poate un pic amuzant ... dar:

 

- filtrul de aer este uscat, iar carcasa lui bine inchisa ?

- mochetele din interior (presurile si capitonajul podelei) sunt uscate ?

Share this post


Link to post

Cred ca ar fi bine sa verifici/schimbi filtrul de la aerul conditionat.

Share this post


Link to post

Mochetele sunt uscate sigur. La filtrul de aer nu am umblat inca, masina are facuti doar 3000 km. Posibil sa fie problema la filtru inca de la livrare si sa nu se fi facut simtita pana la racirea vremii. O sa verific maine chestia cu filtrul.

Share this post


Link to post

La mine se aburesc geamurile cat stau sa incalzesc motorul, 2-3 minute, dar nu foarte tare si in special parbrizul si luneta, asta cu 2 persoane in masina(eu cu prietena). Dar odata ce am pornit ventilatia, chiar si pe rece, sa mai las motorul sa se mai incalzeasca se dezabureste parbrizul(la luneta doar cu dezaburirea ei). Odata ce baga si aer cald, nu mai sunt sanse sa se abureasca geamurile in timpul mersului, in afara de cele laterale spate care se dezaburesc singure dupa ~jumate de ora de cand am coborat din masina. Daca stau in masina cu motorul oprit, incep si la mine sa se abureasca din nou. Dar nu mi s-a intamplat niciodata sa gasesc dimineata geamurile aburite pe interior. Ventilatia o tin pe parbriz + picioare, pe 2. Iarna asta nu am fost nevoit sa pornesc AC-ul sa dezaburesc geamurile.

Share this post


Link to post
Intr-adevar pentru o dezaburire rapida folosesc recirculare+AC iar pentru o dezghetare mai rapida a parbrizului este bine ca parasolarele sa fie lasate.

Ti-am subliniat cauza! Nu mai folosi recircularea daca vrei sa nu ai abur in masina.

Share this post


Link to post

Acum ...zic si eu. Daca geamurile sunt aburite deja cand ajunge acasa sotia ta, iar afara e destul de frig, mi se pare normal sa iti inghete putin geamurile pe interior.

In alta ordine de idei, closchkutza a subliniat bine faptul ca daca stai in masina pana se mai incalzeste motorul se aburesc geamurile. La fel nici nu trebuie sa lasi aerul pe recirculare.

Pentru a dezaburi geamurile - in special cele laterale, am orientat gurile de aer laterale sa bata pe geamurile laterale, pun ventilatorul pe treapta 2 sau 3, inchid gurile de aer centrale si in 2-3 minute geamurile sunt curate. Evident ca alternez aceasta operatie cu dezaburirea parbrizului.

Share this post


Link to post

Si eu am aceasi problema dar orice as face nu se rezolva.Imi iese cateodata tot invart de butoane la aer pana cand am si eu parbrizul curat dar in dreapta nu se rezolva decat cu spray din ala care nu se mai abureste.Nu stiu ce sa ii fac cateodata bag cald si nimic bag mediu si nimic bag rece si tot nimic ramane ultima varianta cu deschisul geamului culmea este ca la mine se aburesc in partea mea geamurile in prostie si la prietena mea in dreapta geamurile sunt curate.

Share this post


Link to post

Uite cateva solutii pentru a nu avea geamuri aburite.

1. daca ai A/C foloseste-l cu incredere, verifica scurgerea A/C-ului sa nu fie infundata( la Kalos este un furtunas mic care iese din cutia filtrului de polen, il vezi sub torpedou)

2. renunta la recirculare - inevitabil se vor aburi geamurile

3. verifica sa nu ai umezeala pe covorase, (poti baga apa, zapada de afara) - inevitabil se va evapora si apoi urmeaza aburirea gemaurilor.

4. incepe sa dezburesti cu aer rece si abia pe urma incalzeste treptat masina.

5. in 4, 5 km de plimbat cu masina prin oras nu o sa poti elimina umezeala din masina, nu ai suficient timp, asa ca incearca un drum mai lung cu A/C-ul pornit.

La mine functioneaza fara probleme.

 

PS

Ultima oara cand am fost la spalatorie mi-au sters geamurile cu o carpa "foarte" curata cu solutie de geamuri.

Rezultatul a fost gemuri aburite mereu. Le-am sters cu alcool si am scapat de problema.

In traficul urban este plin de gaze de esapament, care fiind destul de unsuroase, se depun pe geamuri si asta atrage umezeala.

Edited by alins75

Share this post


Link to post
Uite cateva solutii pentru a nu avea geamuri aburite.

1. daca ai A/C foloseste-l cu incredere...

... iarna, poti folosi AC daca porneste... (adica numai la temperaturi de peste 5 C parca... SAU presiune in instalatia de AC mare -nu stiu cat, de fapt temperatura motor mare...)

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce porniti AC'ul sa dezaburiti. Treapta 4de viteza/ pus pe parbriz si in 3 minute nu mai ramane nimic aburit ( dezaburirea pentru luneta pornita)

Share this post


Link to post

Pentru ca pe ploaie de exemplu efectul este imediat.

Share this post


Link to post

Eu am observat o chestie tare dihai: daca merg cu A/C-ul, pe considerente de dezaburire, cand il opresc se face "ceata" in cateva secunde. Ca si cum toata abureala pe care a scos-o o "varsa" la loc. Habar n-am daca e normal sau nu, dar a fost un motiv suficient sa imi iau gandul de la metoda asta. In plus, cateodata il mai uitam si nu pricepeam de ce incepe sa se faca frig, desi e pus pe cald :)

Mai bag din cand in cand aer de afara si ma descurc (cine zice ca sa se renunte la recirculare, sigur ca nu merge in coloana prin oras :D ).

Share this post


Link to post
Mai bag din cand in cand aer de afara si ma descurc (cine zice ca sa se renunte la recirculare, sigur ca nu merge in coloana prin oras :D ).

 

Eu spuneam sa se renunte la recirculare si crede-ma merg suficient de mult in coloana prin oras (tinand cont ca in Timisoara nu este centura se mai aduga si extra fum de la TIR-urile in tranzit). Uneori imi vine sa merg pe jos decat cu masina prin oras. Si da, chiar si eu folosesc recircularea daca este cazul (cand nu mai pot suporta mirosul de esapamente de afara) Nu am vrut sa se inteleaga prin a renunta la recirculare - a nu se folosi deloc recircularea aerului. Sorry

 

... iarna, poti folosi AC daca porneste... (adica numai la temperaturi de peste 5 C parca... SAU presiune in instalatia de AC mare -nu stiu cat, de fapt temperatura motor mare...)

 

Cat despre A/C, mi-a pornit de fiecare data chiar si iarna (ma rog asta poate tine si de faptul ca la Timisoara nu e chiar asa de frig- ieri au fost 14 grade C).

Dimineata chiar daca am geamurile inghetate (pe exterior), pornesc motorul apas pe butonul de dezaburire iar acest fapt porneste inevitabil si A/C-ul (nu doar se aprinde pe display, ci se aude compresorul)

Share this post


Link to post

La mine nu a pornit AC-ul toata saptamana trecuta. E posibil daca a incercat varianta AC+recirculare dimineata asta sa fie cauza in caz ce nu i-a pornit AC-ul.

 

Mi-am luat-o si eu cand a fost ger in Bucuresti de vreo 2 ori si m-am trezit cu geamurile aburite instant. Ulterior am incercat mai intai sa vad daca porneste AC-ul. Daca nu auzeam comresorul cand cupleaza, nu mai apasam recircularea si n-am mai avut probleme cu aburirea geamurilor.

Share this post


Link to post

Recircularea ajuta sa se incalzeasca mai repede si sa nu intre fumul de la dizele, si efectul este evident de aburire, nu dezaburire :)

Share this post


Link to post

Aburirea geamurilor se intampla din cauza diferentelor mari de temperatura dintre interior si exterior CAND in interior e si mare umiditate.

SAU

In conditia de mai sus + geamuri unsuroare = murdare.

Din pacate mai toate spalatoriile ( din ce am vazut eu 100%) iti dau pe geam, cu laveta pe care o "spala" folosind jetul de apa cu laveta pe jos, pe unde au calcat masini si sunt uleiuri si gaze de esapament samd.

 

In concluzie : nu mai ii lasati sa va spele geamurile, oricum nu o fac cum trebuie . Luati-va un fas-fas d-ala cu alcool si stergeti-le singuri cu hartie ( d-aia la sul mare )

Un sters complet cred ca nu consuma ( interior exterior ) mai mult de 4-5 mii lei vechi de materie prima.

 

Apoi evitati recircularea sau daca ati folosit-o din diverse motive, scoateti-o si crapati putin geamul spate car sa iasa umezeala produsa ventilarea fiind in acest timp pe maxim.

 

Pentru fumatori pe ploaie o solutie excelenta e paravantul, scoate si fumul si dezabureste in acelasi timp.

 

Deasemenea tineti cont ca pe ploaie si dupa ploaie, sub stergatoare se strange apa care, daca aveti pe acolo frunze, noroi samd, NU se va evapora ff curand si deci o vezi introduce in habitaclu pe masura ce ventilati.

 

Eu nu am avut decat 1 data problema asta pe o ploaie in noiembrie 2007 si eram cu ventilarea la maxim si recirculare ( ca boul ) gandindu-ma ca aerul din interior e preluat, filtrat, uscat si apoi reintrodus. Asta o fi la masinile mai deosebite dar la GM NU face decat sa il ia din habitaclu si sa ti-l dea inapoi fara sa ii faca nimic altceva.

 

In orice caz, daca aburirea se face pe frig ( pe ploaie e mult mai normal sa se intample ) aveti de aface cu condens creat de diferentele de temperatura. Egalizati temperatura ( deschizand geamul ) pana cand motorul e indeajuns de cald incat sa usuce aerul umed dinauntru provocat de condens. Atata timp cat motorul e "caliu" nu va face fata ci mai mult, va creea condens in aer care la randu-i se va edpune pe geam.

 

La mine, la -7 grade, dupa 5 minute de mers la relanti sau dupa 400 metrii mers in cutie motorul e la regim optim, la cald si deci incepe decongelarea.

 

Voi avand motorul ceva mai mic, mai asteptati inca 20 % in + SAU faceti un efort si montati alarma cu pornire din telecomanda, ardeti cand e cazul ( frig / foarte cald ) 300-500 ml benzina DAR va urcati in masina deja calda/rece. Merita fiecare leut mai ales ca au ajuns preturile pe la 3,5 mil alarma + 1 mil manopera.

 

De retinut, pe loc orice masina se incalzeste mult mai greu decat in mers. POrnirea din telecomanda si lasata sa mearga doar 5-10 minute cand e f frig ( -7 - 10 grade ) nu o sa va incalzeasca si masina dar o sa va incalzeasca motorul si imediac ce va puneti in miscare puteti beneficia de aer cald si nu cancerigen de rece.

Mie cem mai greu mi se incalzeste volanul pt ca nu bate de nicaieri aer in el ( n-au facut si astia volan incalzit :P ) in rest, scaunul cu incalzire electrica ( aici va puteti procura perne d-alea, relativ ieftine ) iar aerul dupa 5 minute de mers te arde la ficat.

 

 

PS : aburirea e mult mai frecventa la fumatori din cauza fumului atat de la tigara cat si de ala esapamentele din trafic pt ca stam cu geamul deschis. La ORICE substanta ( mai putin alcool ) apa adera.

In ideea ca la alchool apa nu adera, eu bag in fiecare seara 4-5 L de bere, pana acum functioneaza :P , nu am geamuri aburite !

 

LE : aburirea / inghetul geamului pe interior peste moapte este mai mult decat normala daca tinem cont ca mai cu totii venim acasa pe la 19-20 si coboram din masina calda, inchidem ERMETIC geamurile si cam pe la 21-22 se lasa brusc temperatura deci se face condens. Daca am lasa putin ( 0,5 cm ) 1 geam deschis ar iesii fumul/ aburul pe acolo.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cu putin timp in urma am considerat ca am o problema in ceea ce priveste dezaburirea...rezolvarea a fost in felul urmator:

- pornit caldura la o temperatura intre 22-26 grade functie de temp. exterioara

- pus pe modul aer in partea de sus (modul recirculare, cel simbolizat cu un oval este total interzis, se mentioneaza asta in cartea tehnica)

- pornit ventilatorul la maxim, cum caldura va veni abia dupa incalzirea motorului evident ca la inceput va fi aer rece ce ulterior se va incalzi

Dupa 3-4 km de mers geamurile vor fi dezaburite chiar fara a fi nevoie de AC...pt. marirea eficientei e recomandata si pornirea AC-ului insa sincer am constatat ca nu am nevoie, trebuie tinut cont ca la o temp. de -7 grade oricum nu porneste.

 

....@ovidium

Pentru o dezaburire rapida incearca AC+recirculare. In condiitii de umiditate mare in aer e oarecum normal sa se abureasca geamurile...

Recirculare?!....fals 100%

 

 

...mochetele din interior (presurile si capitonajul podelei) sunt uscate ?

Ale mele mustesc de apa.

 

 

La mine se aburesc geamurile cat stau sa incalzesc motorul, 2-3 minute, dar nu foarte tare si in special parbrizul si luneta, asta cu 2 persoane in masina(eu cu prietena)....

Problema principala e prietena :P ...hai sa spun ca e foarte fierbinte ca sa nu ma refer la umiditate.

P.S. Daca nu ai gustat gluma imi cer iertare.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Eu n-am probleme cu dezaburirea. Dimineata pornesc masina, dau la maxim ventilatia si jetul de aer orientat spre parbriz / picioare. Pornesc si dezaburirea pentru luneta din spate. Apoi, dupa o tzigara sau 2 [cand e mai rece], in masina incepe sa se faca cald si nu mai se aburesc geamurile cand ma sui la volan.

Share this post


Link to post

Daca merg prin oras cu orientarea picioare / parbriz ... mi se aburesc lateralele ..

Share this post


Link to post
Daca merg prin oras cu orientarea picioare / parbriz ... mi se aburesc lateralele ..

 

La mine nu se aburesc decat atunci cand ma enervez pe "meseriashii" din trafic care-ti taie calea. De obicei fumez la volan, cand sunt prins in trafic, moment in care geamul il cobor complet. Cred ca si treaba asta are ceva efect.

 

Oricum, dupa ce ma urc in masina, ventilatia o las pe viteza 2 si, dupa ce se incalzeste suficient, o scad la nivelul 1.

Edited by surrender

Share this post


Link to post

Daca tot vorbim de umiditate sa va spun ca azi deschizand portbagajul am vazut cateva puncte de mucegai pe mocheta...zic ca o solutie pt. evitarea acestui lucru ar fi o pulverizare cu o solutie de otet diluat urmata de o mai mult decat necesara uscare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...