Jump to content
Sign in to follow this  
cristibelean

Roata Incinsa!

Recommended Posts

Salut!

Am o promblema pe care nu am mai gasit-o pe forum.

Masina mea este o Lacetti 1.4 benzina, 94 CP, din 2004,cu 5 usi. Nu am avut nicio problema serioasa pana acum o luna in conditiile in care am efectuat toate reviziile din 10.000 in 10.000 Km. Masina are acum 75.000 Km, am luat-o in mai 2004.

In luna octombrie am descoperit accidental ca roata dreapta spate se supraincalzeste si am simtim miros de ars si am auzit cu roata "zvacneste" tot la 2-3 secunde (se raceste) dupa ce m-am dat jos din masina. Mai curios, din toba de esapament a iesit un fum , cred ca inca vre-o 4-5 minute. Am crezut ca masina a luat foc, iesea un fum din zona tobei de esapament, in portbagaj, deasupra tobei, frigea foarte tare, eram pregatit cu stingatorul, dar nu stiam unde sa-l folosesc pentru ca fumul iesea pe toba, nu din caroserie! Am pus mana pe janta si mi-am dat seama ca acesta era super-incinsa. Puteam sa iau foc in timp ce conduceam. Noroc ca eram singur.

Am fost la un service care mi-a sugerat ca trebuie sa schimb placutele de frana. Le-am schimbat, dar dupa 30 min. de mers incontiniu am verificat roata si tot la fel de incinsa am gasit-o. In drum spre casa, (din Alba Iulia la Timisoara) am oprit la aproape orice service, dar inafara de recomandarea de a nu mai calca frana nu am gasit nicio rezlvare problemei. Am mers incet, 50 km/h, pana in TM, cu roata incinsa. La service Chevrolet, le explic, nu stiu ce fac acolo ca nu ma lasa sa ma uit, dar la prima cursa inafara orasului, se intampla la fel. Si de atunci permanet roata se supraincalzeste. Cauza? Este defect etrierul dreapta spate zic cei de la service. Nu este pe stoc. Costa cam 1.000 ron. Dau comanda. Nu exista piesa pe stoc in RO. Nici in Hu. Nici in DE. Nici in EU. Am cautat piesa la dezmembrari, nu au, au venit si sarbatorile. De la service m-au anuntat ca piesa va veni tocmai de la GM din Corea din fabrica peste 3-4 saptamani.

Poate cineva s-a mai lovit de o asemenea problema! Nu se poate repara acel etrier prin schimbarea acelor pistonase care actioneaza placutele defrana ci trebuie schimbat pur si simplu? Stie cineva mai mult? Stie cineva unde pot fi gasite piese pentru Chevrolet care sa nu trebuiasca sa le asteptam de la capatul pamantului?. Multumesc.

Share this post


Link to post

Cred ca in [rimul rand trebuie sa verifici daca e de la etrier care se blocheaza sau de la mecanismul franei de mana. Ai putea de asemeni sa verifici daca etrierii spate la lacetti nu sunt identici cu cei de pe nubira sau leganza, atunci ai scapa mult mai ieftin.

 

Nu se pot gasi poar un set de garnituri pentru etrier, sa probezi intai daca asa nu se rezolva problema?

Share this post


Link to post

E nasol si ca e frig afara...

Daca ai unde, si ai incredere in tine, desfa etrierul si curata-l, curata garniturile de la pistonase, si unge-le cu vaselina noua (neaparat siliconica).

Daca gasesti garnituri+pistonase noi, si mai bine.

 

Recomand sa faci tu operatia, pentru ca e masina ta si sigur o sa fi mai atent/lucrezi mai ingrijit decat cei din service.

 

* Cu frana de mana nu stiu cum este, dar e si asta o posibilitate.

Share this post


Link to post

10 milioane un etrier? Dar ce, e Brembo cumva? Suna si la ROKOR din Craiova (nu o luati ca reclama, n-am nici o tangenta cu ei)

Share this post


Link to post

Nu pot sa cred ca nu se gaseste un etrier de Lacetti in toata Europa... aste-s povesti. Ca in reteaua lor nu se gaseste... hai sa zic, dar parca nici pe asta nu o cred! Masina nu mai e in garantie... nu ii mai intereseza! Asta cred! Rusinica!

Share this post


Link to post

Imi dau si eu cu parerea: scoate etrierul, pune o bucata de fier (plat) acolo prins cu power-tape (sau ceva similar) si plimba-te pe o ruta linistita, undeva inafara orasului. Daca si dupa asta se mai incalzeste, incepe investigatiile in amanunt. N cred ca vor fi toti de acord cu parerea mea, insa asa as proceda eu daca as avea discuri pe spate si maimutele din service doar si-ar da cu parerea pe banii mei.

Share this post


Link to post

Unde sa puna fierul si de ce? :) )

 

Proba sa vezi daca pistonasul ramane blocat e relativ simpla: demontezi etrierul sau bagi o surubelnita drepta mai groasa daca ai loc si fortezi cilindrul in lacasul sau. Fara sa atingi frana de picior faci vreo 2km si vezi daca se mai incalzeste sau nu roata. Totusi cel mai simplu ar fi sa demontezi etrierul, sa-l desfaci si sa vezi daca sunt ok garniturile, cilindrul etc (tu daca te pricepi, daca nu un mecanic)

Share this post


Link to post

Scuze: sa puna platbantul sa fie "prins" de etrier, sa nu iasa prea mult pistonasul in afara. Sa"mimeze" prezenta discului- nu stiu cum sa zic exact.

Share this post


Link to post

Da. Si leaga si o parasuta mica in spate, sa mimeze existenta franei.

Share this post


Link to post

Poate imprumuta ceva tehnologie de la Dacia:

Share this post


Link to post
Totusi cel mai simplu ar fi sa demontezi etrierul, sa-l desfaci si sa vezi daca sunt ok garniturile, cilindrul etc (tu daca te pricepi, daca nu un mecanic)

 

Asta ar fi cea mai buna si mai sigura metoda, nu tocmai cea mai simpla :) . Numai de o aerisire de frine nu as avea acum chef in spatele blocului ...

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru sfaturi!

Din pacate, din lipsa de timp nu am putut sa verific sau sa incerc sugestiile vostre pentru rezolvarea problemei. Interesant este ca a doua, a treia zi, m-a sunat cineva de la service (probabil a citit pe forum) sa ma duc sa schimb etrierul. Am fost si acum este in regula, roata nu se mai incalzeste. Urmeaza sa primesc factura saptamana viitoare (deasemenea, interesant, nu a fost vrodata o situatia sa nu platesc cash serviciile prestate la ridicarea masinii, acum voi plati dupa cateva zile, o saptamana chiar) . Va voi tine la curent cat ma va costa aceasta distractie.

Share this post


Link to post

De ce se schimba etrierul pe cheltuiala ta?

Share this post


Link to post

Masina e din 2004 ;)

Share this post


Link to post
Masina e din 2004 ;)

si eu am aceeasi problema la roata din spate dreapta pt un kadet in 5 usi berlina...numai ca mie mi se blocheaza roata de tot ... frana e pe butuc ...ca la dacie ...problema nu stiu care e ...am dat cu greu butucul jos de pe ferodouri si am micsorat dist dintre ele ... am mers 15 min si s-a blocat din nou ... in mers ... nu stiu ce sa fac ... si frana e mai moale acum ... nush sa fie repartitorul k roate de pe stanga nu tine deloc ... nici cu frana de mana trasa ... paote ma ajutati si pe me ... macar cu rachet ca parasunta nu imi trebuie :D

Share this post


Link to post

Of of si iar of. Limbaj IRC asta una. Sectiune nepotrivita. Asta doi. Si alt tip de frane. Asta trei.

Pe rand acum.

Renunta la limbaj IRC si scrie romaneste.

Posteaza in sectiunea Alte marci GM

Ai frane pe tambur, lacetti are frane pe disc. Este alt principiu de functionare.

Clar?

Share this post


Link to post

Salut,

 

Mi-am schimbat placutele, iar in loc de Ferodo Premier ce am avut ultima data, si care au fost perfecte, mi-am pus Textar (made in Germany), la acelasi pret cu Ferodo, dar am zis sa incerc si altceva.

 

Baieti, sa nu faceti greseala sa va luati Textar. Cel putin astea de Aveo, sunt extrem de dure (parerea mea) si scartaie din prima clipa de cand le-am montat, indiferent daca franele sunt incalzite sau nu. Cum franez de la 60 la ora in jos, chiar si lejer sau brusc, scartaie ca daciile vechi.

 

Buuuunnnn,

Dar ar mai fi o problema, si poate imi dati o parere:

- inca de cand le-am schimbat, am iesit pe un drum liber, am mers frumos, 100-120 la ora, am franat super lejer, pana la 20 la ora, apoi am repetat ciclul asta de cateva ori, lasand-o si sa se raceasca franele noi intre cicluri.

 

- de fiecare data cand opresc la destinatie (chiar si cand merg frumos (rar, dar mai merg si incet)), miroase a ars la roti foarte puternic. Sunt calde si anvelopele, dar discurile si jantele (de tabla) ard de se poate praji oua pe ele instant. Cu Ferodo Premier aveam miros de ars la roti doar cand exageram eu, si franam des-des de la 170 pana jos, sau pe ploaie cand franam cate 60 de metrii violent si numai ABS-ul ma tinea pe drum. Dar acuma, de cand cu placutele astea Textat, daca deschid geamul imi intra un miros de zici ca or luat foc rotile.

 

- mentionez ca anvelopele sunt noi, discurile sunt noi, schimbatul placutelor s-a facut cu curatarea elementelor de acolo (etrieri, discuri degresate, etc.)

 

 

De la ce poate sa vina acest miros de ars chiar si cand merg frumos?

 

Multumesc anticipat,

Adi C.

Share this post


Link to post

Sunt placute ecologice si de-aia.

Share this post


Link to post

Daca scartaie, da cu niste vaselina pe discuri! (E doar o gluma, dar am auzit ca cineva a vrut sa faca asta, si era ferm convins ca asta e rezolvarea! Adevaratul motiv e cel mentionat de Mircea si nu ai ce sa faci)

 

Si din nou cu o 'atentionare': mergi mai linistit, nu folosesti nimanui mort...

Share this post


Link to post

Salut!

 

Lacetti-ul meu are 17000 km la bord si pana acum s-a comportat exemplar :) .

In ultima vreme insa, am observat ca se aude un zgomot la rulare mai puternic decat nivelul cu care eram obisnuit.

Ulterior mi-am adus aminte ca ma prinsese in trafic ruperea aia de nori care a transformat Timisoara in Mamaia :) si a trebuit sa traversez si eu cateva "lacuri".

Banuiala mea este ca aceste treceri au afectat sistemul de franare si aici ma refer la discuri/placute.

Totodata, chiar si dupa un drum scurt prin oras janta (de otel) devine destul de fierbinte, pot sa-mi tin degetul pe ea doar cateva secunde.

 

Ar putea cineva sa-mi confirme banuiala si daca da, care ar fi solutia?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Da-i rotile jos si fa-i o mica revizie la placute/discuri/ghidaje palcute. Cu putin smirghel fin si un spray de curatat frinele se rezolva in 30 minute.

Share this post


Link to post

Ok, o sa incerc.

Merci pentru sfaturi.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Am patit si eu la fel cu un etrier care s-a blocat si mi s-a incins roata. Am fost la reprezentanta , in CT si mi-au spus ca trebuie sa in locuiesc etrierele cu unele noi si ca m-ar costa 1850 de lei fara manopera.

Masina avea atunci cam 5 ani. I-am lasat in pace cu preturile lor si am gasit pe internet garnituri si pistonase sub 100 de lei setul. Asa ca am rezolvat treaba cu costuri modeste si de atunci nu am mai avut probleme. Masina are acum aproape 15 ani,  Aveo 1.4/16v din 2006

Share this post


Link to post

ala se numeste kit de reparatie. franele alea la aveo sunt pacatoase, trebuie reviziute. placutele nu trebuie lasate sa se uzeze la blana si culisantele trebuie curatate si unse.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...