Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Contact pornire Matiz

Recommended Posts

se opreste in ceva care trebuie apasat cu o sarma ceva ,iar cheia se pune in pozitia 2 dacă nu ma insel.am patit-o si eu dar eu am dat gaura sa pot apasa aia

Am si eu aceasta problema. Nu pot introduce contactul nou. M-am uitat in manual si acolo spune ca se introduce pur si simplu dar nu vrea mai mult de jumatate sa intre. Pana la urma cum trebuie introdus, ca m-a disperat...

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Ivar cum ai introdus contactul nou? Ai reusit?

Si eu am aceasta problema!!! am citit manualul, am cautat peste tot si nimic...tot la jumate loveste in ceva

Share this post


Link to post

Am reusit :) ))

 

Am demontat si partea electrica din partea cealalta a contactului, cu o surubelnita subtire am apasat sistemul de blocare a volanului iar pe partea cealalta cu o SCOBITOARE am timut apasat si apoi am bagat butucul cu cheia pe pozitia 2 ( II )

am impins usor pana aproape la capat iar pe final un pic mai puternic si GATA... totul functioneaza perfect :) ))

 

SPOR LA TREABA!

Share this post


Link to post

Si eu am o problema asemanatoare. Cand l-am schimbat a intrat jumatate si acum nici nu intra de tot nici nu mai iese. Oare in ce tine si ce ii pot face? Chestia cu fortatul e cam periculoasa tinand cont ca m-a costat 200 lei contactul cu cip si cu toate inchiderile.

Share this post


Link to post

Buna seara! Am patit si eu acelasi lucru, s-a rupt "tija" butucului. Masina este din 2006 deci cheie cu cip. Nu prea am inteles: se poate schimba doar butucul sau doar acea "tija" sau trebuie schimbat tot contactul (cheie noua, incuietori noi, tot tacamul). Va multumesc!

Edited by alin anghel

Share this post


Link to post

Buna ziua! Am reusit si eu sa schimb "cateii" am demontat contactul aprindere dar fara sa dau jos volanul. Nu reusesc sa reintroduc butucul, mai raman afara 2 cm. Apas cu o surubelnita dispozitivul de blocare al volanului apoi tin din partea opusa (prin gaura prin care trebuie sa iasa axul butucului) cu un ac sau o scobitoare sistemul de blocare dar tot nu pot introduce butucul. Cum trebuie sa procedez? Sunt disperat, ma chinui de 3 zile si tot nimic. Trebuie sa dau jos volanul? Asta sa fie cauza? Va rog sa ma ajutati!

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Asa am facut, tinand cheia in pozitia II caci altfel nu merge. Dar tot degeaba.

Edited by alin anghel

Share this post


Link to post

Am rezolvat. Cu greu dar pana la urma am reusit. Multumesc pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Am reusit sa rezolv problema dar nu a fost prea usor, vreau sa multumesc tuturor pentru ajutor. Acum sa relatez ce mi s-a intamplat: masina n-a mai vrut sa porneasca, se aprindeau martorii la bord dar nu mai pornea, exact ultima "cursa" a cheii nu mai exista. S-a rupt axul butucului. Am dat jos si capacul superior si cel inferior ale coloanei de directie. Este de preferat sa folositi si o lanterna pentru o mai buna vizibilitate, orificiile sunt adanci. Daca mai doriti sa folositi masina pana la inlocuirea butucului NU se scoate butucul ci mai intai decuplati conectorul electric (se afla pe partea opusa), rotiti de volan pana aveti o vizibilitate buna pentru a scoate surubul contactului aprindere. Dupa ce ati scos cotactul aprindere veti vedea si bucata metalica buclucasa, cea care s-a rupt. Reintroduceti conectorul in contactul aprindere si cu o surubelnita introdusa in lacasul de unde ati scos bucata metalica rupta porniti masina. Miscati in sensul acelor de ceasornic, exact ca si cum ati folosi cheia. Nu fortati prea mult, se poate rupe si contactul aprindere (este din plastic). Este obligatoriu ca butucul sa fie la locul lui pentru ca altfel se va bloca volanul si cheia introdusa in el pentru a fi citit cipul. Acum am ajuns la schimbarea butucului. Butucul se extrage relativ usor, cheia pusa pe pozitia I, trebuie sa introduceti o tija metalica pentru a debloca siguranta (a se vedea pozele din cartea servis). Se scoate mufa din cerculetul negru, cel care citeste cipul cheii. Un butuc nou cu cip si yale pentru usi costa 200 si ceva de lei, asta implica schimbarea cheii si a yalelor. Unul euro II, adica fara cheie cu cip, costa 55 lei si se poate folosi foarte bine si la cele euro III. Mai intai se studiaza butucul vechi, se lasa cheia in el, daca rotiti de cheie se vede un cui care se misca, acel cui trebuie scos, este tinut de un arc, deci se apasa pe el si apoi rotim de cheie pana il putem scoate. Extragem cu atentie axul. Dupa ce se scoate cheia vor "rasari" si "cateii", exact ei trebuie schimbati de pe butucul vechi pe cel nou, ei recunosc cheia. Se face relativ usor. Cu grija se inlocuiesc pe rand, apoi reasamblati totul la loc, acum aveti ax nou si aceeasi cheie. Asta a fost partea cea mai usoara. Trebuie reintrodus butucul in carcasa lui si asta e partea cea mai grea. Unii spuneau ca au fortat, la mine nu a mers. A fost tare greu, dar dupa multe, multe incercari am reusit. Se pune cheia pe pozitia II, se apasa cu o surubelnita dispozitivul de blocare a volanului (se introduce surubelnita din partea dr.), din partea stg., adica pe unde iese capatul axului se introduce ceva foarte subtire (ac, sarma, scobitoare) si trebuie tinut apasat sistemul de blocare al volanului pana este introdus TOT butucul (eu m-am chinuit mult, mai aveam 1 cm. nu trecea, deci trebuie tinut apasat acel sistem de blocare pana intra tot butucul). Asta a fost partea cea ai grea. Se monteaza contactul aprindere, se pune surubelul la locul lui, se cupleaza conectorul electric, se conecteaza mufa la inelul negru pt. citirea cipului, se scoate minusul de la baterie pentru un reset si... GATA! Ati economisit ceva bani plus placerea unui lucru bine facut.

Sper sa va fie de folos. Multa bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am asetofonul si bricheta puse pe plus permanent, si vreau sa le trec prin contact, am masurat la iesirea din contact, si firul rosu cu dunga galbena e 'activ' cand e contactul pus. Pot sa ma leg de el? Si inca o intrebare, mai e un fir rosu cu dunga alba, care as vrea sa stiu ce face, nu da 12v nicicand, indiferent de pozitia cheii, stie cineva?

 

Inca ceva, firul rosu cu galben e activ numai cand e contactul pus/merge motorul, eu as vrea sa se taie curentul cand scot cheia din contact, si sare plasticul ala, cum e la Espero, se poate oare?

Edited by argon

Share this post


Link to post

Salut! iarasi si din nou revin cu "minuni" am nevoie de un mic sfat...de dimineata a ramas cheia blocata in contact si nu mai iese nici in ruptul capului nici nu se poate invarti, pot sa dau cu wd 40 in contact? Sau e cazul de inlocuire contact...

Share this post


Link to post

Poti sa dai cu WD40 insa nu stiu de cite ori va merge ulciorul la apa :) .

Share this post


Link to post

Mersi, adica am sanse reale ca performanta asta sa se intample cand imi e lumea mai draga... daca o sa iasa. Bine ca nu are imobilizator!

Sunt off topic! Am gasit topicul contact pornire matiz. Scuze moderatorilor, puteti sterge post-urile, oricum cred ca va necesita inlocuire.

 

In primul rand multumesc pentru mutarea post-urilor. Am reusit sa scot cheia cu multe insistente si mult spray. Momentan vad ca este "functional" contactul. Ceea ce nu ma incanta in schimbarea acestuia sunt variantele :

1. contact plus toate yalele(fara cea de la hayon) -cost 300 lei fara manopera

2. doar contactul -aici varianta Dacia 1310 1 cheie contact si una usi- 150 lei contactul

Date fiind acestea desi nu-i foarte confortabil cred ca voi alege varianta 2, in cazul in care se mai blocheaza.

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Un contact de Cielo nou e 40 de lei si merge boboc.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru sfat, voi cumpara de Cielo , dar nu il inlocuiesc pe cel original, fiindca acum nu mai da semne ca s-ar bloca, am sa aplic un "tratament" cu wd 40 pe cheie regulat.

Share this post


Link to post

Incearca sa ii dai chiar in el cu WD40 folosind tubuletul sprayului pentru o pulverizare buna in interior. Daca ii dai pe cheie nu are cum sa patrunda in tot mecanismul.

Share this post


Link to post

Buna ziua.

Am si eu o problema cu contactul.

Azi dimineata am verificat sigurantele pentru ca nu mai mergea becul din plafoniera.Am detectat problema totul e fost ok.Dupa 2 ore plec in oras, parchez totul pare ok.

Dupa 30 de min ma iontorc si surpriza;nu mai porneste.Am pus cheia in contact;sunt 3 trepte, a trecut de prima, de a 2 a si a ramas in a treia cu becurile in bord pornit, dar nici un semn ca ar incerca sa miste ceva pe la motor.Era normal ca dupa ce a trecut un pic de treapta 2 sa porneasca si sa revina, dar nu mai vrea.Din cate am inteles sunt probleme cu contactul.Am vb cu cineva de la service si a zis (prin telefon) ca ar fi partea electrica de la contact.Am mai citit pareri de pe forum si pare a fi axul contactului; mai astept pareri.

Daca e cineva care are un manul de service matiz este rugat sa mi-l dea si mie sau unde as putea sa gasesc pasii prin care se desface contactul de pornire.

 

P.S. Cei care mai patesc asa sa dea contactul pana se aprind becurule in bord si (sa l lase asa pana ajung unde au nevoie) si apoi impinsa pana porneste 5 m.

Eu am ajuns acasa in regula.

Astept sugesti ce ar putea fi si cum s-ar putea repara cel mai ieftin.In iasi. :D

Share this post


Link to post

Am o problema.

nu gasesc prin manual nimic despre contact pornire.

incerc cu search in pdf dar nu mi gaseste nimic.

v-as multumi daca mi ati zice pagina unde as putea sa citest mai multe.

Share this post


Link to post

Problema cu revenirea din III in II nu prea este din contactul electric al cheii, care e un comutator, ci mai degraba ceva la ansamblul butucului cheii. Nu gasesti in manual. Asa, pentru electrica, de ex. 1E-4...

Share this post


Link to post

Referitor la problema pe care o aveam am fost azi in service si am rezolvat.

Problema era de la partea mecanica intr-adevar, era rupt axul sau nush cum se numeste care intra in partea electrica, deci a trebuit schinata partea mecanica. Spre fericire mea a mai avut un contact si l am inlocuit(25 ron ) toata treaba.Mai trebuia schimbate si butucii la portiere si portbagaj, dar era 20 lei manopera pentru fiecare, si deocamdata satu cu 2 chei.

Sper sa fie folositor pe viitor si pentru altii.

Share this post


Link to post

Atentie celor care mai schimba contactul, eu am schimbat initial cu o chinezarie de 90 ron setul de contact + yale (asta aveau in service si era neaparat sa il schimb in momentul ala pentru ca aveam nevoie de masina). Dupa o sapatamana l-am schimbat pe garantie, dupa inca vreo 3 saptamani a cedat iar si l-am schimbat cu un set original. A costat dublu dar diferenta de calitate e evidenta.

Share this post


Link to post

salut,am si eu o probleme cu contactul mecanic la un matiz: l-al scos din locasul sau cu cheia in pozitia 2 si nu il mai pot baga la loc,cum sa fac acest lucru,am incercat sa apas cu o tija pe pana aceea care tine contactul inauntru dar degeaba,o idee cit mai urgent,ms

Share this post


Link to post

Cînd bagi butucul la loc nu trebuie să mai apeşi pana cu tija. Probabil că din cauză că bagi tija nu poţi să-l montezi (sau nu este cheia introdusă bine, sau nu le aliniezi bine).

 

... deocamdata satu cu 2 chei.

 

 

Poţi să iei căţeii de la butucul vechi, să-i pui la cel nou şi să foloseşti în continuare vechea cheie. Nu mai schimbi nici încuietorile de la uşi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...