Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Contact pornire Matiz

Recommended Posts

Ia citeste tu tot subiectul. De la postul #1.

Share this post


Link to post

Ceea ce impinge contactul spre in afara (la scoaterea cheii si activeaza sistemul de blocare al volanului) este tocmai arculetul ala de pe servetel (din poza). El este situat pe tija aia care invarte partea electrica si la el nu se poate ajunge decat scotand contactul afara. In mod normal contactul (la cumparare) arata ca in poza. Capatul liber al arcului se fixeaza in sistemul de blocare al volanului, nu trece inspre partea unde este contactul electric.

P.S. Multumesc pentru aducerea postului meu la locul lui, desi sincer am cautat un topic asemanator cu al meu. Poate nu l-am vazut eu.

post-189-1201274353_thumb.jpg

Edited by mdascalu

Share this post


Link to post

multumesc de sfaturi . Am reusit sa il fac sa mearga ca inainte , am luat ceva solutie dat nu cea pe care ati folosit-o voi .Din simplu motiv ca nu am gasit .Am luat ceva asemanator din Auchan cam la 10 ron .Un fel de degripant cu grafit parca . Am dat 3 jeturi l-am jucat putin si a revenit la normal .Inca o data MULTUMESC pt sfaturi .In unele conditii si probleme chiar functioneaza ...staturile .

 

Multumesc mult

Share this post


Link to post

Salutare forumisti,

 

am si eu o problema cu butucul de la contact, s-a rupt partea canelata care intra in comutatorul electric,

noroc cu PDF-ul de service, am reusit sa scot butucul, l-am si comandat la un magazin, dar nu reusesc sa dau jos partea electrica, sa pot scoate piesa rupta... in manual n-am gasit nimic referitor la asta.

 

Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat? Exista vreun surub ascuns pe undeva?

 

Precizari:

- nu am scos volanul, am tras de el, da' fara extractor nu iese

- am scos mufa de pe comutator, si n-am vazut nici un surub p-acolo, numa o gaura de vreo fi 3 printre doi pini.

 

L.e. Am gasit, nu studiasem destul de atent PDF-u ala. In caz ca mai are cineva nevoie, atasez o captura.

 

Btw, Are cineva idee de ce nu se poate cauta in manualul de service dupa un cuvant, iar cand copiez o bucata de text, defapt se copiaza niste caractere aiurea, de ex . -YX^KM^_V KZ\SXNO\O X_ ]O ZYK^O \Y^S

post-1265-1204564558_thumb.jpg

post-1265-1204567794_thumb.jpg

Edited by Berti
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o problema la un matiz. Cand pun contactul, alimentarea la bricheta merge. Cand pornesc motorul, nu mai merge. :( E clar ceva electric. A mai patit cineva? Imi recomandati un electrician care sa nu ma rupa la bani. Probabil ca e un contact imperfect.

Merci!

Share this post


Link to post

Buna ziua!

 

Am probleme cu alimentarea de 12V pe audio si bricheta. Sigurantele sunt OK, le-am verificat.

Aveam nevoie de 12V pentru alimentarea audio si nu aveam de unde sa iau. Am desfacut capacul de la volan si am luat 12V de pe contactul IGN2/BROWN.

Inca nu stiu care e cauza defectarii neimanului. sper sa nu fie un scurt intre contact si sigurante...

 

1) Este bine ce am facut? Influenteaza cu ceva Matizul? Pot functiona asa, fara ca schimb neimanul?

 

2) Pot sa conectez papucul care se duce la neiman, ACC2 cu cel de la IGN2?

 

3) Daca trebuie sa schimb neimanul, o pot face singur? Si cam cat costa?

 

4) Si, o ultima intrebare: de ce pe neiman sunt separate ACC si IGN2 atata vreme cat ele dau tot 12V la pozitia B a cheii de contact?

 

Mersi pt ajutor!

Share this post


Link to post

1. Daca ai siguranta pe firul de alimentare al radioului, atunci e in regula, altfel pune una (s-ar putea sa nu-ti sara aia generala de 40A inainte sa iasa fum din aparat, la o adica). Poti functiona asa, daca altceva nu te doare.

2. Nu e recomandabil. Ce parere ai daca treci de pe II (motor) pe I (accesorii) si sa constati ca "neimanul" (chiar n-am mai auzit de asta :) ) nu e stricat si motorul nu se opreste? (desi pare ca e "dus", masoara cu un bec cu fire direct la "papuc")

3. Posibil. Nu stiu pretul.

4. Pai, nu sunt chiar la fel. De fapt pe B nu se da tensiune, e o greseala pe schema: I=accesorii, II=motor II=demaror. Pe IGN2 nu ai alimentare pe pozitia I (accesorii), chestie care e recomandabila pentru radio, desi nu o sa-ti placa (ca n-o sa mearga pe "accesorii").

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare stupida: Ce mama cainilor e neimanul ala?

Share this post


Link to post

Pentru Abram Burel: Mersi Maestre pentru sfaturi! M-am linistit acum. E ok, am deja siguranta pe alimentarea radio. Respect.

 

Neimanul este contactul electric al cheii, am gasit pe alte forumuri (nu pot da link, pentru ca incurajez concurenta) :-P.

Share this post


Link to post

Sa-l ia dracu de neiman daca am intalnit vreodata denumirea asta pentru contact electric!

Share this post


Link to post

O fi facut de firma Nei pt. MAN! =))

Share this post


Link to post

Salutare.Problema mea este urmatoarea:de vreo 2 zile bag cheia in contact,o invart putin R/cd-ul porneste si cand face primul click i se ia maul.La fel cand opresc motorul,cd-ul nu merge,iar dupa ce face ultimul click vine curent,pe dispaly imi arata ''see you'' si se stinge.Daca inainte sa pornesc motorul tin cheia inainte de aface primul click r/cd-ul merge.Ati mai intampinat problema asta,este din contact sau poate doar un contact imperfect sau vreun fir slabit.In rest totul merge,volanul se blocheaza,contactul arunca cheia si toate cele.Se poate face ca r/cd sa fie legat la tensiune,fara a fii nevoie de introducerea cheii in contact? Este greu de umblat la contact,nu vreau sa dau foc la masina :D ? Daca stie cineva,va rog ceva help.Ceao

Share this post


Link to post

Am o mica problema si nu stiu unde e vina...

La matizul meu inainte ... bagam cheia in contact... rasuceam... se stigea injectia si pornea motorul...

iar in acelasi timp... imi pornea casetofonul si celelalte...

Acum uneori nu imi porneste casetofonul si din cate am observat nici nu se alimenteaza ce am pus pe alimentarea de la bricheta.

Ca sa mearga trebuie sa apas cheia in butuc...sau sa scot cheia sa o pun iar...

La inceput am crezut ca e un contact imperfect la casetofon...dar acum banuiesc ca ar fi contactul...

Aveti idee...ce ar fi..?

eventual daca se poate repara...sau imi trebuie contact nou?

Share this post


Link to post

Buna ziua. Am ajuns pe acest forum datorita contactului de pornire de la matiz 2007 euro3. Ce se intampla? Sucesti de cheie si nu se mai intampla nimic, eventual se aprinde bordul, nu poti porni matizul de la cheie. Simti la cheie ca se invarte mai usor decat de obicei, auzi un tacanit neobisnuit cand sucesti de cheie. Cauza: s-a rupt limba care actioneza contactele electrice. Sucesti de cheie dar forta nu se mai transmite pe contactele electrice si nu mai poti porni masina. Ce faci acum? Daca se mai aprind becurile pe bord, esti un norocos, lasi cheia in pozitia asta, pui matizul in viteza a doua si il pornesti impins pentru ca merge. Daca te duci imediat la service, baietii amabili iti vor spune ca trebuie sa schimbi contactul si toate incuietorile, ba mai mult trebuie sa iti invete matizul cu cheia noua. Ce faci? Nu te lasi pacalit. Piesa rupta de la butucul de matiz euro 3 (cu inel de citire a cipului), este identica cu piesa luata dintr-un butuc de matiz mai vechi. In cazul meu butucul de matiz vechi (adica fara inel de citire a cipului din cheie) costa 55 lei noi. Butucul euro 3 difera de butucul ne euro 3 doar prin dimensiunea inelului corpului exterior. La euro3 baietii au mai strunjit din exterior sa se potriveasca inelul de citire a cipului. Te duci la magazin, cumperi butucul fara set de incuietori. Demontezi butucul vechi, il deazamblezi ca sa capeti experienta, vezi cum este construit (pierzi un arc dar nu are nimic, in butucul nou gasesti aceleasi piese). Demontezi butucul nou. Cateii sau pastilele din butucul vechi ii pui in piesa din butucul nou si invers pentru ca sa poti pastra cheia. Demontezi piesa neagra de plastic care contine comutatoarele electrice care pornesc efectiv matizul, scoti bucata care s-a rupt de pe butucul vechi. Pui toate la loc in ordinea demontarii, poate te chinui putin pana le nimeresti. Rezultatul: obtii in matiz contact perfect functional cu cheia originala. Avantaje: costuri minime, timp pierdut maxim o ora.

 

In cazul in care matizul nu mai poate fi pornit si ai la tine mai multe surubelnite: lunga cruce, mica dreapta... Demontezi din jurul coloanei de directie din spatele volanului capacul de plastic sus si jos, sucesti de volan pana vezi surubelul care tine piesa neagra de plastic cu contactele electrice. Scoti surubul, scoti comutatorul electric, sucesti de el si vei simti doua trepte, treapta unu de la contact, treapta doi la care se aprinde bordul si daca poti depune efort suficient vei putea actiona treapta trei de pornire a motorului. Nu este nevoi sa apesi in interior contactul central, masina va porni si asa. Atentie, trepta trei necesita mai mult efort pentru ca trebuie sa invingi rezistenta opusa de un arc destul de mare din comutator. Daca matizul este euro 3, cheia trebuie sa fie in contact pentru a putea fi citit cipul, oricum daca nu ai cheia in contact, se blocheaza volanul.

Eu m-am descurcat fara sa am aceste informatii dar doresc ca altii sa nu trebuiasca sa invete chiar totul pe pielea lor.

Bafta!

 

Am o mica problema si nu stiu unde e vina...

La matizul meu inainte ... bagam cheia in contact... rasuceam... se stigea injectia si pornea motorul...

iar in acelasi timp... imi pornea casetofonul si celelalte...

Acum uneori nu imi porneste casetofonul si din cate am observat nici nu se alimenteaza ce am pus pe alimentarea de la bricheta.

Ca sa mearga trebuie sa apas cheia in butuc...sau sa scot cheia sa o pun iar...

La inceput am crezut ca e un contact imperfect la casetofon...dar acum banuiesc ca ar fi contactul...

Aveti idee...ce ar fi..?

eventual daca se poate repara...sau imi trebuie contact nou?

 

Probabil ca este din piesa negra cu contactele electrice. Se demonteaza, se dezasambleaza, se verifica, se curata contactii.

Atentie la arcuri ca sunt vreo 4.

Edited by junker

Share this post


Link to post

salutare ! sunt [de curind ] posesorul unui matiz euro 3 fabricat in 2005 si de curind cheia nu mai ''vrea''! nu mai ''vrea'' in sensul ca daca vreau sa pornesc masina ...introduc cheia si...nu pot ''sa dau la cheie'' !

un ''mic'' ajutor [ idee ] pentru a ''misca masina''!?!

 

multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Cu volanul blocat, chiar ca nu vei reusi sa invirti cheia. Nu ai o alta cheie?

Share this post


Link to post

din pacate...nu ! banuiesc ca butucul e defect ...

acum toti sunt cu ''Anul Nou'' asa ca...trebuie s-astept ... pina la anu'' :wallbanger:

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Incearca sa misti de cheie in moment ce o rasucesti si in acelasi timp si de volan, dar usor.

Share this post


Link to post

multumesc pentru ajutorul dat...nu ma asteptam sa fie asa de prompt!

problema s-a rezolvat = un pic de spray anti''detoate (wd40 nu am gasit!) si ''rechinul meu'' e gata de atac!

un an nou fericit va doresc la toti! :drinkers:

Share this post


Link to post

am si eu o problema mi sa rupt cheia in contact la un renault clio din 92 si nu stiu cum sa scot contactu...am vazut aici o opinie in care zicea ca ar trebuie sa gauresc niturile cu masina de gaurit? ca sa pot sal scot? sau alt idee?

Share this post


Link to post

Buna,

Dar de montat contactul de pornire, nu stie nime nimeni nimic, am reusit sa il scot afara din butuc dar acuma nu ila mai pot baga pe cel nou, nu vrea sa intre, numai pana la jumatatea butucului. Contactul electric la-m tras cu surubelnita sa fie in aceeasi poz cu cel mecanic. nu intra

Cele Bune

 

contact de Matiz 0,8 :->

Share this post


Link to post

se opreste in ceva care trebuie apasat cu o sarma ceva ,iar cheia se pune in pozitia 2 dacă nu ma insel.am patit-o si eu dar eu am dat gaura sa pot apasa aia

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. E forum, nu chat, renunţă la limbaj IRC.

Share this post


Link to post

Salutare, forumişti...

Am şi eu o mică problemă, şi nu ştiu cum să-i dau de cap :D ... Maşina (matiz) porneşte fără probleme, acestea apărând însă atunci când vreau s-o opresc :D ... Învărt cheia în contact şi, surpriză, motorul rămâne pornit... Când am scos cheia din contact, s-a oprit şi motorul... Şi aşa face aproape întotdeauna (de vreo 2 săptămâni, dar n-am avut timp să mă ocup de problemă... am mers cu ea aşa :D )... Aţi mai avut astfel de probleme?? Eu mă pricep un picuţ la electrică/electronică, şi mă gândeam să-mi fac timp într-o zi să demontez contactul şi să văd ce are... dar problema e că nu ştiu cum se demontează... Am văzut câte o poză pe ici, pe colo, dar nu prea m-am lămurit :D ... Ce probleme să aştept când vreau să demontez contactul? Ce ar trebui să ştiu înainte să mă apuc de treabă??

Şi, încă ceva... mi-a zis un prieten că pot să-i pun contact de cielo, că e la fel ca cel de matiz (asta în cazul în care va trebui să schimb contactul :D ).... Se poate pune un contact de la altă maşină? Şi dacă da, de la care???

Mulţam de ajutor :) ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...