Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Contact pornire Matiz

Recommended Posts

Desfa plasticele (cochiliile) coloanei de directie si cu un voltmetru sau bec de 12V <5W verifica pe mufa contactului daca ai 12V. Daca da > contactul de cheie este defect. Daca nu, investigheaza instalatia electrica pana la baterie. Vezi si in cutia de sigurante si relee din compartimentul motor.

Share this post


Link to post

a ramas cheia blocata in contact in poz 2

 


cel mai simplu...cel mai scump.am chemat platforma sa o duca in service.nu reussc sa scot butucul cu cheia in contact.volanul in stanga face juma de tura in dreapta se invarte pana la cap.cheia blocat in butuc

Share this post


Link to post

Salut! Am cumparat un ax directie volan pentru Matiz, dar nu are carcasa contact montata pe el. In manualul de service, carcasa contact apare ca fiind demontabila si prinsa cu surub. In practica, surubul este unul bont, ca un nit. Se poate demonta carcasa contact si sa o mut pe noul ax directie?

Share this post


Link to post

Salutare! De cateva zile nu mai gasesc cheia la Matiz euro 3 (inmatriculat in martie 2005) cu chip. Era unica pe care o aveam. Azi am dus la mester butucul usii din dreapta sa mi faca o cheie oarba. Intrebari:

- se poate sa deazctivez imobilizatorul? Unde si ce e necesar, cat costa?

- ce alte solutii facile as mai avea la dispozitie cat mai convenabil sa remediez problema?

Locatie: in garaj, langa Timisoara (11 km de centru) si este cu usile descuiate.

Multumesc!

Edited by rue

Share this post


Link to post

Schimba contactul si incuietorile.sigur gasesti la dezmembrari

Share this post


Link to post

Ce am reusit pana acum sa duc iala din dreapta la un lacatus care mi a facut o cheie. Din pacate abia am reusit cu ea sa deblochez volanul (sa mearga in butuc).

Acum incercand la disperare am vb cu un fost mecanic Daewoo care mi a zis ca doar la Cielo merge dezactivat imo. La Matiz (2005+) si Nubira nu se poate.

Daca voi cumpara contact merge sa cumpar si calculatorul ca sa nu mai fie nevoie de rescrierea cheilor in el? Am vazut inelul care citeste cheia duce 2 fire intr o cutiuta prinsa in aaxa volanului sub ea care e pe un ghidaj usor de scos. Acela e calculatorul respectiv? Mai e nevoie sa se intervina cu interfata sa scrie cheile in memorie?

 

Alte solutii?

Share this post


Link to post

Daca mai ai cheia veche (rupta) scoate senzorul din plasticul cheii (se vede ca un punct rosu) si prinde-l (lipeste-l, agata-l) langa imobilizator. Asa rezolvi cel mai simplu.

Sau si mai simplu pune cheia rupta langa imobilizator sub carapacea volanului.

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

NU mai am cheia veche... am doar o copie oarba facuta dupa butuc.

Pot comanda o cheie noua cu chip (90 lei) care sa fie scrisa in calculatorul masinii (80 lei) si pe urma facuta la dinti de mester (70 lei)

sau butuc cu chei cu chip si iale noi la 320 lei + 80 lei scris in calculator)

sau butuc vechi cu chei si calculatorul masinii vechi 400 lei

Alte propuneri?

Share this post


Link to post

Eu propun sa te sfatuiesti si cu alti specialisti in domeniu referitor la anularea imo. Nu cred eu ca a ta sa fie asa tare-n jante si sa nu se dea batuta ... Nu exista sa nu-si aibe antidot.

Share this post


Link to post

Am rasfoit (pe sarite ce-i drept) si n-am observat cum iese masca de sub volan la matizau. Trei suruburi is date jos, din patentii imbinarii a iesit, da' parca ar mai fi ceva ce tine, cu cap pentru surubenlita doar ca nu vor sa iasa ... Is patent sau care-i vraja ?

Share this post


Link to post

Numai surub cap surubelnita stea. Mai incearca sa nu mai fie inca un surub

Edited by niki

Share this post


Link to post

Cred ca am scos 4 suruburi si nu 3. Mai e cred si contactul dar ala e vizibilca trebuie scos capacul de pe el.

Share this post


Link to post

Multumesc, Niki.

 

Intr-adevar, toate-s suruburi. Trei au iesit, iar pe alte doua n-au vrut pe aceiasi surubenlita, is tot in stea dar au capul mai mic. M-am uitat si-mi paru a fi un soi de patent ceva ...

 

Ieri se dara tanti cu ea fara probleme, aseara n-a mai vrut sa porneasca, martorii se aprind iar cind dai la automat ... electromotorul mut. Fiind destul de incomod a ajunge la electromotor prin compartimentul motor, am pornit-o tractata pentru a o putea trage pe canal, dupa care, am rugat frumos electromotorul cu un plus de la baterie (de test) si a pornit. Acum trebuie sa-i verific contactul sa vad ce draci are ...

 

 

LE.

 

La 0.8 '99 (cu servo si AC) is 5 suruburi, Rue.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

am bagat o sarma in acel orificiu si cautand pozitia sa scot contactul am ajuns cam in zona in care se pune contactul (aprinde bordul) de unde nu am mai putut reveni.

Am scos borna si apoi am reusit sa scot contactul in acea pozitie dar acum din cauza acelui bumb/tija sta e mai greu de revenit in conditiile in care am o cheie care merge doar gadilata in contact.

intrebare: este suficient sa pun acea tija in pozitia intermediara si sa lucrez cu cheia pana revine sau mai e si altceva de facut?post-2207-0-69703000-1485264860_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Buna.

 

La cca 75 000 km dau la cheie se aprind martorii din bord dar motorul nu mai porneste. Scot cheia martorii raman aprinsi. Demontez borna minus a bateriei si...

 

Intru pe forum, ma documentez; observ cu "satisfactie" ca multa lume relateaza aceeasi problema si ca sunt prezentate si o serie de rezolvari.

 

Trec la treaba. Indepartaez cochilia volanului. Scot mufa de pe contactul electric. Desfac surebelul situat sub volan in partea stanga si extrag contactul electric. Odata cu contactul iese si o bucata din tija contactului mecanic sau butucului.

Concluzie: butuc contact pornire defect, mai exact partea (tija) care intra in contactul electric, rupta.

 

Cu cheia in contact in pozitia I, introduc o sarma de 2,5 mm diametru in orificiul aflat sub volan in partea dreapta si extrag butucul. Comand un butuc nou, original, varianta ieftina fara chip. Matizul meu e cu imobilizatorul deci cu cheie cu chip. Din cele doua piese (contactul vechi si respectiv cel nou) bricolez un contact functional.

 

Toate buna si frumoase numai ca acest "nou" butuc nu il pot introduce la loc, nu intra pana in capat. Nu stiu ce as putea folosi ca sa mentin apasata piesa aceea ce tine de sistemul de blocare a volanului pentru a putea introduce butucul pana in capat. Practic vreo 3 mm ar trebui sa mai intre.

 

Am inlocuit si contactul electric deoarece tija "noului" butuct avea joc in vechiul contact electric uzat.

 

Daca aveti vreo sugestie...

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Da, cheia este pe pozitia II in momentul introducerii butucului.

Share this post


Link to post

Gata, am reusit sa introduc butucul si asa la prima vedere totul functioneaza normal.

 

Tin sa multumesc celor ce au postat pe acest topic deoarece fara informatiile furnizate de ei sigur nu as fi reusit.

 

Multumiri speciale lui "augustinionut" si membrului "new" a carui metoda am aplicat-o cu succes.

 

In imagini piesele folosite.

post-35379-0-66260800-1512131199_thumb.jpg

post-35379-0-62150100-1512131208_thumb.jpg

Edited by daciafan
  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am schimbat miezul butucului, la un Matiz cu cip in cheie. Am postat un filmulet pe youtube, pentru ajutor. Se rupsese varfuletul piesei de antimoniu. A iesit greu butucul, iar la introducerea la loc am scos si tabla care tine arcul blocajului de volan.  

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...