Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Contact pornire Matiz

Recommended Posts

Bine faci ca nu vrei chinezarie! Am schimbat 2 butuce din cele chinezesti si in cele din urma solutia a fost sa platesc diferenta de bani si sa astept aducerea piesei originale. Dupa ce am pus original n-am mai avut probleme.

Share this post


Link to post

Corect, nu se merita. Iau aftermarket doar ce e peste piesele de origine, dpdv calitativ.

Share this post


Link to post

Astept sa vina piesa, n-am ce face, chinezarie nu cumpar.

 

Multumesc frumos!

La ce pret ti-l aduc radacinile?

Share this post


Link to post

Din pacate, al meu a tinut fix o saptamana si nu e din China, l-am cumparat de la fosta reprezentanta Daewoo. Abia acum o sa incerc o chinezarie (la radacini nu are decat modelul ieftin). Personal nu pot sa dau vina numai pe materialul prost, am observat ca originalul intra fix in gaura "contactorului" electric, pe cand piesa de schimb nu.

 

P.S. Am atasat poze cu modelul de contact de care sa va feriti.

 

post-13221-0-68176700-1376847442_thumb.jpg

post-13221-0-57976400-1376847456_thumb.jpg

Edited by cristics

Share this post


Link to post

http://www.pieseautoradacini.ro/caroserie-interior/7908-Contact-pornire-Matiz.html

http://www.pieseautoradacini.ro/caroserie-exterior/1952-Contact-pornire-Matiz.html

 

Nu inteleg care-i diferenta intre ele, una e "piesa originala", alta e "OEM"...

 

Merge ca nou, in continuare, contactul.

 

 

@Cristi: Dezastru, dar cum se manifesta?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Eu l-am schimbat cu cea "originala" linkul doi. Nu am avut probleme deocamdata, dar nu au trecut decat 2 saptamani.

Diferenta cica este data de calitatea materialului din care este facut, la ambele este un material slab, prost, insa la cea asa zis neoriginala este si mai prost.

Vanzatorul de la magazin mi-a spus ca la alea ieftine s-a blocat contactul dupa ce a fost schimbat in unele cazuri, cam asta cred ca este diferenta.

Oricum diferenta de pret fiind mica se merita luat cel mai scump si 2) oricum nu ai din ce sa alegi, alea sunt singurele oferte de pe piata, altceva nu exista.

Share this post


Link to post

Salut,

Mi s-a rupt si mie acea tija de la butuc,am cumparat butuc nou ca cel din primul link

http://www.pieseautoradacini.ro/caroserie-interior/7908-Contact-pornire-Matiz.html

La cel vechi,in momentul cand il introduci,la final se aude un click si butucul se blocheaza.

La cel nou,il introduc pana la capat si mi-l arunca in afara .

Care sa fie problema? Cele doua sunt identice,cel putin vizual.

Cel nou introdus pana la capat nu permite invartirea cheii .

Mersi!

Edited by tynel

Share this post


Link to post

La cel nou,il introduc pana la capat si mi-l arunca in afara .

Problema tocmai asta este, contactele din primul link sunt mai proaste si nu se securizeaza bine in lacasul lor, existand pericolul sa iasa in timpul mersului, de la o groapa, de la o zdruncinatura si te trezesti cu volanul blocat in mers. V-am spus, s-au vazut cazuri destule, fapte confirmate atat de catre vanzator cat si de catre cei de la service. Practic riscul este destul de mare pentru o economie de 20 lei. Deci tynel, nu monta pe gigant contactul din primul link, chiar daca deja l-ai cumparat. Mai bine, il demontezi si aplici metoda cu schimbarea cateilor la contactul vechi, metoda oricum proasta dar mai buna decat sa pui chinezaria (stiu ca scrie korea pe punga) pe masina. Bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate .

Un link ce duce spre un topic despre schimbarea cateilor?

Am montat(pana la urma),de proba, noul butuc. Problema era la acel clichet (ţâmburuş) care nu ii da voie butucului sa iasa decat atunci cand introduci o sarma/surubelnita subtire in orificiu.

Am pilit putin marginea si a intrat.

Sanatate!

 

Share this post


Link to post

@vrazvanc: Dupa cum se vede din a doua imagine, nu era rupt ci doar torsionat. Daca invarteai, mergea totul mai putin pornirea. Legat de blocarea volanului in mers, nu prea vad cum se poate cu cheia bagata, in pozitia II. Oricum, eu am folosit suportul de la contactul original, am schimbat doar piesa in care bagi cheia, cu cateii adaptati. Astazi am montat contactul chinezesc, dar am avut alta surpriza neplacuta: acesta are doar 6 catei in loc de 8 si cheia mai lunga. L-am adaptat si pe asta, sa vedem cat tine.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca piesa din primul link (50 lei), e mai proasta decat cea din link-ul 2 (38 lei)?

Daca cei de pe site spun ca sunt originale, ca cele mmontate din fabrica, tot nu inteleg de ce intervin atatea complicatii in montaj, caci in termen de functionare am dedus faptul ca sunt materiale de 2 bani...

Share this post


Link to post

Nu pot sa spun despre piesa din primul link nimic deoarece nu am incercat-o (nu o mai au si nu a stiut cel de la radacini cand o s-o aibe pe stoc), de aceea am comandat-o pe cea ieftina. Nu cred ca e vorba doar de aceasta piesa care e din antimoniu. Personal, cred ca e o uzura si la partea in care intra in contactul electric (se poate incerca cu orice piesa noua in contactul electric vechi) si cand invarti de cheie tinzi sa invarti mai tare ca sa invarta electromotorul. De aceea cred ca e bine sa se comande si contactul electric impreuna cu contactul mecanic (eu nu am facut-o deoarece nu il mai au nici pe ala pe stoc, dar cu proxima ocazie il comand).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

(nu o mai au si nu a stiut cel de la radacini cand o s-o aibe pe stoc)

 

Am vorbit eu, mi-a spus ca adaug produsul la dorinte si in termen de o luna vine piesa, asa am inteles.

Contactul electric nici nu stiu cum arata, nu l-am gasit.

Share this post


Link to post

http://www.pieseautoradacini.ro/electrice/1425-contactor-aprindere-cielo.html

 

Am mers cateva zile cu o cheie improvizata in contactul electric si cheia in contactul rupt (pt a nu se bloca volanul si activarea pornirii), dar nefiind apasata, nu s-a facut unul din contacte si nu mi-a mers cd player-ul si AC-ul (asta am constatat, dar mai erau si altele pe acolo, nu m-am uitat pe scheme).

 

Edited by cristics

Share this post


Link to post

15 lei... pomana. Daca mai fac figuri le schimb si eu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Cica s-ar potrivi contactul de Opel, cu o usoara scurtare (am gasit informatia pe un blog). Se poate gasi cu google pe imagini.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Ce sens ar avea sa puna contact de Opel, atata vreme cat exista contact de Matiz la piata?

Oricum si Opelul tot chinezu il face!

Share this post


Link to post

Or exista contacte de Matiz pe piata noastra, dar sunt proaste (si daca le schimbi nu tin mai mult de 100000km). La Opel nu am auzit de asemenea probleme (rupere contact), chiar am avut unul de 23 de ani cu contactul original si s-a rupt cheia, nu contactul. Nu stiam ca Opel face masini in China, dar chiar si asa pot impune standarde de calitate.

Share this post


Link to post

(si daca le schimbi nu tin mai mult de 100000km)

60 lei la 100000 km, nu suna chiar foarte scump. Oricum cat sa ti un Matiz? 200000 km. Schimbi un contact. Eu zic ca e bine.

Oricum si contactul de Dacia 1300 era rezistent, dar ...asta este.

 

Nu am zis ca Opelul face masini in China, ci componente. Cred ca 90% din componentele auto mondiale sunt China.

Contactul de Opel se potriveste (ajustat) pe Matiz dintr-un singur motiv, ambele marci sunt General Motors, care americani fiind nu au nici cea mai mica retinere sa faca piesele in Asia.

 

Oricum, este o idee care poate ca este buna, insa personal imi displace ideea de a modifica /ajusta piese din contact, dar cine stie ce face poate sa faca si treaba asta. O idee buna!

Share this post


Link to post

Salutare!

 

La King auto gasiti butucul original GM fara cip, 75 Ron.

 

Tote cele bune!

Edited by micutu4you

Share this post


Link to post

Buna.

Sunt si eu printre cei mai ghinionisti. S-a rupt tija contactului - cea care invarte contactul electric. Am schimbat butucul cu unul facut pe vapor dar nu am reusit sa il bag inuntru. Am folosit doar partea cu tija nu si corpul cu ionelul de citire, acela l-am reciclat. Dar s-a rupt si ceva din interirul mecanismului de blocare, am vazut dupa ce l-am scos pe jos - am incercat destul de mult sa il introduc fara succes - se bloca la cativa milimetrii.

Asa, fara acel mecanism de blocare care a cazut prin partea de jos deschisa fortat acum, ce probleme pot intampina in afara de neblocarea volanului la invartirea sa fara cheie in contact ?

Mersi.

 

Share this post


Link to post

Acum cred ca are ceva probleme la partea electrica (contactul). In timp ce pornesc motorul nu se mai opreste casetofonul ca inainte.. La voi se opreste cat timp actionati electromotorul? Ma rog, cine are alimentat corect casetotonul, trecut prin contact.

Share this post


Link to post

In mod normal da, pe pozitia demaror se taie alimentarea pentru casetofon, ventilatie s.a.

Share this post


Link to post

Merci! O sa vad cum e cu aeroterma, asta parca am auzit ca se opreste.

Share this post


Link to post

Deci de asta moare casetofonul la pornirea masinii? Nu știusem până acum. Chestia e ca la mine cass-ul e alimentat de pe circuitul brichetei deci e clar ca si aia e deconectata cu cheia pe pozitia demaror...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...