Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Încărcarea acumulatorului la redresor

Recommended Posts

Atata timp cat aia zic ca sub 12 V incepe sulfatarea, nu vad de ce-ai vrea s-o descarci complet.

Share this post


Link to post

Atata timp cat aia zic ca sub 12 V incepe sulfatarea, nu vad de ce-ai vrea s-o descarci complet.

Am citit eu pe undeva, ceva. Oricum, graficele astora arata depreciere dupa 100 de cicli descarcare-incarcare, departe rau de 3, cat am facut eu. Altfel, despre sulfatarea permanenta se spune asta, in alta parte:

 

 

"As a battery discharges, sulphur combines with the lead in the plates, forming lead sulphate in the form of fine crystals. These crystals are normally re-absorbed during charging. The effect is inherent and is harmless in batteries that are regularly and adequately charged and not overly discharged. But if the battery remains uncharged, even for a few hours, or is consistently under-charged, the sulphate hardens into larger crystals."

 

 

Din pacate, nu mai gasesc o documentatie de la Bosch, care se referea exact la tipul de baterii utilizate pe masinile noastre. Valorile de tensiune si de curent de acolo se potriveau cu masuratorile experimentale facute de catre mine. Uitandu-ma pe graficele de incarcare a diferitelor tipuri de baterii observ ca difera tensiunea initiala de la care se pleaca, la bateriile cu Ca plecand de la ~ 11V. Deci, incercand sa leg toate informatiile, constat ca unele se bat cap in cap. Din acest motiv am rezerve asupra informatiilor puse la dispozitie de catre tot felul de organizatii si iau de bune doar informatiile provenite de la specialistii producatorilor pe un motiv foarte clar: acestia din urma traiesc din ce cunosc, nu-si permitt sa greseasca si n-au nevoie sa se bage prin tot felul de organizatii in timpul liber.

Share this post


Link to post

Descarcarea completa urmata de o reincarcare (asanumita "formatare" a bateriei) e o procedura aplicata in cazul bateriilor NiCd si NiMH; La aceste baterii apare un fenomen de "memorie" care impiedica incarcarea lor completa daca au ramas mult timp neutilizate sau daca anterior au fost incrcate partial (cazul telefoanelor mobile - nu prea lasai bateria la incarcat timp de 4...8 ore); descarcarea se face la consum nominal (se recomanda descarcarea lor in aparatul in care e utilizata, nu fortat); bateriile cu Li (LiIon/LiPolimer) nu necesita acest procedeu.

Nu e un procedeu uzual pentru bateriile cu Pb+AcidSulfuric.

Share this post


Link to post

Celulele inseriate care formeaza o baterie se descarca uniform (egal) ?

Share this post


Link to post

Cel mai adesea NU. Diferentele intre celule sunt cu atat mai mari cu cat capacitatea nominala e mai mare (la baterii de capacitati mici diferenta intre ele e mai mica decat la cele de capacitati mari)

Share this post


Link to post

problem ;

Se ia o baterie complet descarcata ( a stat pe masina nepornita cam 1,5 ani ) si se constata ca daca pornesc motorul de la alta masina, e ok, incarca alternatorul, si daca tin masina pornita 1 ora, mai reusesc apoi sa o pornesc cu propria baterie 1 data, nu de 2 ori la rand.

Acea baterie pusa pe redresor nu stiu acum numele , ceva nemtesc de firma dar vechiut tinuta peste 30 de ore la incarcat .. nu a trecut pe verde ochiul magic desii pornise de pe negru ( deci nu alb sau transparent ) dar am constatat ca porneste motorul fara probleme. In cele 30 ore incarcarea plecase de la mijlocul scalei ( gen 5 Ah ) si ajunsese la 0.5 Ah pe redresor. Daca o iau de pe redresor si o pun pe masina ( dupa minim 3-4 ore de incarcare ) porneste motorul, daca o las 20 minute fara redresor, chiar si nepusa pe masina, cand o pun, nu porneste motorul.

Banuies ca este ..dusa bateria ...DAR :

Daca in loc de a cumpara o baterie noua, gen 2-2,5 mil, ar fi ok sa iau o jucarie ca in linkul de mai sus.. adica ( conform linkului si a siteului lor, MXS5.0 e cea mai ieftina care are modul Recond ) o reusii redresorul de mai sus pe modul Recond chiar sa o readuca la viata ?

Voi ce ziceti ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Probabil ca in acei 1.5 ani tensiunea a scazut mult. Si bateria e irecuperabila.

In plus - redresaoarele alea prezentate mai sus costa cat o baterie... Chiar daca sa zicem ca reuseste sa o revitalizeze, tot e posibil sa nu treci iarna cu ea...

 

ca idee - link cu preturi incarcatoare d-astea "smechere" :) http://caranda.shopmania.biz/catalog/chargere-redresoare-ctek-132691

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Am gasit de unde sa iau aici local, tocmai aasta e ideea , costa cat o baterie dar cu el as putea prelungii viata mai multor baterii, corect ? Adica, daca prelungesc cu 1-2 ani, cele 4-5 baterii din familie.. nu e mai rentabil sa iau redresor d-asta ?

Share this post


Link to post

Discutabil gradul de eficienta al aparatului totusi.

Share this post


Link to post

http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B004ZWV1JI

Cred ca o sa ma risc totusi.

Va informez dupa ce l-oi lua si folosii pt resuscitarea acelei baterii moarte daca a facut sau nu treaba, despre incarcatul in sine , sunt altele mai ieftine , mult mai ieftine care doar incarca.. sa vedem daca asta invie si mortii.

Share this post


Link to post

Sa NU uiti de densitatea electrolitului. Daca e nevoie, necesita schimbare (macar partiala).

Share this post


Link to post

Pai bateria e capsulata. umblu la ea sa o desfac pt a masura densitatea ???? N-as face asta !

Share this post


Link to post

"In orice baterie, are loc acelasi gen de reactie electrochimica prin care electronii migreaza dintr-un pol in celalalt. Metalele si electrolitii folositi controleaza tensiunea bateriei - fiecare reactie are un voltaj propriu. De exemplu, iata ce se intampla intr-o celula de baterie de masina plumb-acid:

Celula este formata dintr-o placuta din plumb, o alta placuta din dioxid de plumb si un electrolit - acid sulfuric puternic, in care sunt scufundate cele doua placute. Plumbul se combina cu SO4, dand nastere la PbSO4 plus un electron. Dioxidul de plumb, ionii de hidrogen si ionii de SO4, plus electroni proveniti de pe placuta de plumb, dau nastere pe placuta din dioxid de plumb la PbSO4 si apa. Pe masura ce bateria se descarca, se aduna PbSO4 (sulfat de plumb) pe ambele placute, iar in acid se acumuleaza apa. Tensiunea caracteristica este de aproximativ 2 volti in fiecare celula, astfel ca prin combinarea a sase celule se obtine o baterie de 12 volti.

O baterie plumb-acid are o caracteristica importanta - reactia este complet reversibila. Daca aplicati bateriei curent la o tensiune potrivita, se formeaza din nou pe placute, plumb si dioxid de plumb, astfel ca puteti utiliza bateria de mai multe ori."

 

Asa functioneaza o baterie cu plumb din punct de vedere teoretic, partea proasta este ca o parte din sulfatul de plumb PbSO4 sub forma de pulbere ajunge la baza placilor de Pb din elementul acumulatorului scurtcircuitandu'l. Reactia dintre Pb si SO4 este reversibila prin reincarcarea bateriei dar din pacate nu toata masa compusilor chimici ramine disponibila.

In bateriile moderne pulberea de SO4 reziduala ce cade de pe placi este colectata in niste saculeti impiedicind scurtcircuitarea bazei elemetului bateriei prelungind astfel durata de viata a bateriei de la 4ani la 6ani in medie.

Producatorii auto recomanda schimbarea acumulatorului auto la fiecare 6ani chiar daca acesta inca mai functioneaza.

Personal nu cred in resuscitarea bateriilor de acumulatori si utilizarea peste cei 6ani deoarece alternatorul poate fi afectat de sarcina suplimentara ce apare odata cu sulfatarea bateriei respectiv scaderea rezistentei interne(scurtcircuitarea) bateriei.

Share this post


Link to post

In bateriile moderne pulberea de SO4 reziduala ce cade de pe placi este colectata in niste saculeti ...

Ce misto !

Share this post


Link to post

Ecsista vreo jena sa desfaci borna de minus ? Daca da, nu deconenteaza nicio borna, ai ocazia sa vezi pretul.

Cred ca am inteles si de ce. Tensiunea cu care incarca redresorul poate fi mult mai mare (15.8V) decat cea cu care incarca alternatorul, si de aceea se pot arde calculatoarele masinii.

Totusi nu-mi explic de ce redresorul vine si cu un set de cabluri care se leaga permanent de suruburile de la bornele bateriilor, astfel incat sa poti incarca foarte usor bateria ori de cate ori este nevoie (cablurile se leaga de redresor prin mufa). Probabil ca acest sistem este pentru masinile mai vechi, fara ECU.

Share this post


Link to post

Eu daca patesc odata sa nu mai porneasca masina din cauza bateriei, stiu clar ca imi trebuie alta noua.

La Clio a tinut 5 ani bateria, a picat dupa ce am dat masina. Pentru 3-400 de lei cat costa o baterie, nu-mi bat capul cu redresoare, reincarcari pe redresor (stiam la Clio ca trebuie nusce tubulara sa scoti bateria, n-am avut nevoie vreodata), prefer sa o schimb cand pica si aia e.

Degeaba incerci sa resuscitezi o baterie daca nu iti mai garanteaza nimeni ca nu te poate lasa fix atunci cand ai mai mare nevoia de masina (gen plecat la 2 noaptea la un drum de aeroport si nu gasesti pe nimeni sa-ti dea curent).

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
... Totusi nu-mi explic de ce redresorul vine si cu un set de cabluri care se leaga permanent de suruburile de la bornele bateriilor, astfel incat sa poti incarca foarte usor bateria ori de cate ori este nevoie (cablurile se leaga de redresor prin mufa). Probabil ca acest sistem este pentru masinile mai vechi, fara ECU.

Incarcatorul acela este o scula sofisticata la care s-au luat masuri de precautie la conectare pe instalatia unui automobil, inclusiv la conectarea inversa. Dar restul redresoarelor banale de pe piata sau improvizate n-au vreo protectie, decat la supracurent, daca are.

 

Altfel, probabilitatea este foarte mica sa apara o problema, dar viata ne-a demonstrat ca probabilitatile mici sunt sigure, adica, daca exista una cat de mica, atunci ea ti se va intampla tie. Orice gandire rationala spune sa deconectezi borna comuna (minus) inainte sa conectezi la instalatie o alta sursa de tensiune independenta.

Share this post


Link to post

Pai bateria e capsulata. umblu la ea sa o desfac pt a masura densitatea ???? N-as face asta !

Care e marca si tipul bateriei?

Share this post


Link to post

PS: aveti grija la scurtcircuit :rolleyes:

randoms-high-res-15.jpeg

Share this post


Link to post

La sfarsitul saptamanii voi incarca bateria si va tin la curent cu tot ce va fi legat de asta.

 

Am insa o intrebare: in ce conditii se produce stratificarea acidului in baterie? Intreb deoarece exista si un ciclu de incarcare care include o etapa in timpul careia se remediaza aceasta problema, anume stratificarea acidului in baterie. Nu stiu insa daca sa folosesc aceasta functie sau nu.

Share this post


Link to post

Chiar nu stie nimeni ce produce stratificarea acidului in baterie, in afara de gravitatie?

Cand se produce mai intens, vara, iarna?

Am inteles ca bateriile cu calciu sunt mai predispuse la stratificare decat cele clasice cu plumb, deoarece ele au nevoie de o tensiune de incarcare in jur de 16 V, iar masina le ofera mai putin de atat.

Share this post


Link to post

Diferenta de densitate.

Share this post


Link to post

Adica gravitatia.

Bun.

Din experienta ta, cam la cat timp apare asezarea lichidului cu densitate mai mare, pe fund, respectiv ridicarea celui mai putin vascos?

La 6 luni, un an, 2 ani?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...