Jump to content
Sign in to follow this  
preda

Turatie ridicata si motor care nu merge rotund

Recommended Posts

Am si eu doua probleme. Am un tico sx cu 150k din 98, care sta la ralanti pe la vreo 1200 de turatii (asta stiu ca e de la capsula socului automat, ca nu mai impinge cum trebuie sau ceva de genul asta). In acelasi timp, desi am fise si bujii noi, se simte ca motorul nu merge rotund. De ex., mergand cu a 1-a sau a 2-a la ralanti, se simte ca nu merge cursiv: e ca si cum ar merge usor in hopuri. Am fost la mecanic. El imi zice ca nu are nimic, ca sunt eu paranoic. Stie cineva cum as putea rezolva problemele astea doua? Sau vreun mecanic mai competent pt tico?

Share this post


Link to post

Omule, eu ti-as recomanda o vizita la "sectia Daewoo" a AutoMarcus-ului de linga Cora. Desi e singurul la care am fost, mi-au facut Ticozaurul BOBOC.

 

Poate altii stiu mai multe si mai bine...

 

De asemenea, s-ar putea ca si tu sa fii "usor" paranoic, hehe

 

Succese!

Share this post


Link to post

Paranoic nu sunt. Merge in mici suturi la I-a si a II-a, la ralanti. Daca apasa ambreiajul, merge lin. Treaba e ca si eu tot la Auto Marcu's am fost si mecanicul ala de acolo ma imbrobodea ca nu are nimic, ca e de la roti. Dar cum naiba sa fie de la roti, daca merge lin cu ambreiaju apasat?! Ma rog, se simte si la cum se aude motorul si cum vibreaza. Nu merge rotund. Banuiesc ca e din aprindere. Am inteles ca are aprindere electronica. Sper ca asta se poate regla. Daca nu, o schimb. Dar, revenind, cum eu nu pot sa fac singur asta, stie cineva vreun mecanic competent pt tico?

Share this post


Link to post

Serios, dati-mi si mie o informatie o ceva. Ca nu mai am la cine sa ma duc cu ticutzu si nu prea imi vine sa las orice dobitoc sa umble in el. Mai ales la aprindere sau la carburator. Eu sunt nou pe forum si d-asta...

Share this post


Link to post

carbu de tico e supernasol (de complicat, nu de prost). si eu am mici probleme dar le las asa pt ca nu stiu pe nimeni extraordinar de competent si n-as avea curaj sa las pe nimeni sa se bage in el, eventual doar un inginer de la craiova :?. sorry :(

Share this post


Link to post

ai putea incerca la un service al petromului, care e pe sos. vergului, chiar inainte de cora cum vii de la morarilor...

eu am fost acolo cu un renault 5 mai demult...avea carburator weber dublu corp...vreo 18 jigloare...e un nene acolo care are banc si care le curata., le regleaza...e singurul din oras...

pe mine m-a rezolvat...mergea in valuri si consuma ca un tractor...era reglata sa fuga...papa 15 la suta...am foat foarte multumit

oricum nu ai ce pierde...a costat acu un an 200mii

Share this post


Link to post

aham, multumesc mult. o sa ma duc zilele astea pe acolo. sper s-o rezolv

Share this post


Link to post

preda l-ai rezolvat?

vezi ca ralantiu trebuie sa stea pe la 750-800 cind e motorul cald. mie asa imi sta.

Share this post


Link to post

Ar trebui sa stea la 950+/-50

Share this post


Link to post

Cam aceeasi problema o am si eu la Tico.Sta la relanti cam la 1100-1200 si nu merge rotund.Am incercat cu baietii de la mine sa-l reglam(ca avem si stand),dar nu am reusit.Stie cineva vreun mecanic bun care sa mi regleze carburatorul?

Share this post


Link to post

Da de ce nu citesti tot topic-ul de sus pana jos? :-W

Share this post


Link to post

cum vezi ce turatie ai la relanti ?

Share this post


Link to post
cum vezi ce turatie ai la relanti ?

 

Ori iti faci revizia I.T.P. ori faci un experiment pe care il voi prezenta detaliat in cele ce urmeaza. Mai intai ridici partea de langa bordura a masinii pe cric. Faci un calcul ingineresc prin care evidentiezi raportul de transmitere dintre motor si roata minim posibil;acesta este egal cu raportul de transmitere al treptei I inmultit cu raportul de transmitere al transmisiei principale, in limbaj ingineresc I0*I1. Din manual vin cu urmatoarele valori: treapta 1 : 3,818; transmisia principala 4,23

Deci motorul se invarte de 3,818*4,263=16,15 ori mai repede decat roata fatza. Suspendand o roata, diferentialul a face ca roata libera sa se roteasca de doua ori mai repede decat ar fi obisnuit, deci de 8,075 ori.

 

Cu o creta desenezi o linie radiala pe anvelopa. Pornesi motorul, cuplezi treapta I de viteza si eliberezi ambreiajul. Nu te speria, cu o roata motoare ridicata nu vei urni o masina echipata cu un diferential standard. Mai faci un calcul: 950 rpm / 8,075 = 120,743 rpm. Privesti la dunga de creta si numeri intr-un minut cate rotatii face roata. Daca obtii 120 atunci ai turatia ideala de relanti. Aplicand regula de 3 simpla poti face numaratoare la intervale de timp mai mici sau pt alte turatii, ai de ales intre 900 si 1000 rpm ;) Succes.

Share this post


Link to post

:D mi-a placut explicatia - cred ca dupa ce face doua -trei masuratori ca sa fie sigur o sa vada in fata ochilor numai o liniuta de creta invartindu-se... :mrgreen:

Share this post


Link to post

hia sa va recomand si io un service:

Grand Garage Auto

intrebati de Andrei... (pepino, baitaul cu ticoul albastru cu jante pe 14'')

 

e tatic la capitolul tico

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...