Jump to content
Sign in to follow this  
hitman

Mici imbunatatiri la Cielo

Recommended Posts

Mai, oameni buni momentan am numai trei intrebari pt. voi:

 

1. Se poate pune la Cielo ulei in praguri si daca da, pe unde si care e procedura. Io am vazut la sfirsitul pragului (linga roata din spate) doau capacele de plastic. Credeti ca se pot folosi in scopul asta?

2. Prin usi se poate pune niste ulei pe dinauntru, in scopul de protectie la rugina? Dupa cum stiti rugina apare de jos in sus, adica la imbinarea de jos a usii (pe unde sint gauriile de evacuare a apei).

3. Este problema mare pt. montajul unei bare stabilizatoare (bara strut pt. cunoscatori). Face masina mai stabila. Ma gindeam sa-mi pun una.

Share this post


Link to post

in praguri si in ushi a pus fabrica parafina iar imbinarile sint "sigilate" , uleiul in special cel ars(folosit) e coroziv deci nu se recomanda .

Bare stabilizatoare suplimentare nu cred ca ai nevoie , mie caroseria de C exe mi s'a parut suficient de bine legata dar daca tii neaparat...

Share this post


Link to post

o bara de genul asta are dezavantajul ca in momentul unei lovituri din lateral ti se stramba toata fata.

daca pui ulei in usi mai tare infunzi gaurile alea de scurgere si iti va sta apa in usi.

Share this post


Link to post

BIG LoL Mercenare... la primele doua chestii m-ai dat pe spate... shalupa mea are 7 ani de zile, aproape 8 si nu am vazut pic de rugina la ea si tu vrei sa pui ulei in praguri si portiere la bijuteria aia a ta?... :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Io am vazut la sfirsitul pragului (linga roata din spate) doau capacele de plastic. Credeti ca se pot folosi in scopul asta?

 

Dacă mai ţin eu bine minte ce-am citit pe DaciaClub, dopurile alea sunt pentru cuvânt_urâtăţarea pragurilor de mizerie :scarpin: Oricum, subscriu părerilor de mai sus: astea nu-s maşini pentru tratamente de Dacie, cu ulei în praguri :thumbl:

 

Cât despre bara stabilizatoare, cred că ar avea mai mult efect un set de amortizoare mai dure.

Share this post


Link to post

Am uitat ca nu mai am dacie! Dar nici la dacia care am avut-o nu am pus ulei. Bineinteles, a inceput sa rugineasca usiile (de jos) si praguriile.

Share this post


Link to post

@hitman: Cielo al meu este din '98... si are doar cateva puncticele de "rugina"... unde au sarit pietricele din asfalt si au ciobit vopseaua... e "rugina" impropriu spus... mai degraba stratul de sub vopsea... Nu cred ca este un Woo care sa se poata plange de problema asta... chiar ma intreb cum la Craiova SE POATE si la Colibasi NU in materie de vopsitorie!!!

 

Cat despre bara dintre capetele amortizoarelor... ar trebui sa se simte... dar la drumurile noastre sa nu faca mai mult rau... Eu cand o sa schimb amortizoarele (au peste 100 k km) o sa pun ceva mai dure... vezi Koni... si rezolv si problema asta.

 

Daca tot vrei sa faci ceva la masina... strange niste banuti, mai fa cateva mii de km (sa ai in jur de 10 - 15 k ) si fa o vizita la baietii de la ASPAD... te alegi cu vreo 8 - 10 caluti in plus... da din aia rai :lol: si eventual un filtru cu ulei :thumbl:

Share this post


Link to post
Nu cred ca este un Woo care sa se poata plange de problema asta... chiar ma intreb cum la Craiova SE POATE si la Colibasi NU in materie de vopsitorie!!!

 

E simplu la Colibasi tratarea anticoroziune se face inainte de asamblare iar la Craiova se face dupa.

 

Eu am ceva rugina pe masina de la lovituri si petarde. :flaming:

Share this post


Link to post

Coroziunea apare cand tabla nu a fost tratata corespunzator (neutralizare)imediat dupa producere. Banuiesc ca tratamentul este facut de producatorul ei. Daca se ajunge la debitare sau la asamblare este tarziu. Nici un fabricant de automobil n-ar mai putea da garantia de 6 ani. In maxim 2 ani apare rugina.

In praguri se baga parafina in stare lichida. Povestea cu uleiul este o teorie a unora care n-au trecut de stadiul armatei, unde frecau pusca toata ziua. Ei etanseaza pragurile pentru a pastra uleiul acolo, dar inchid si aerul si condensul, adica creaza conditiile cele mai bune. Uleiul nu se pastreaza in motor sau in cv decit un timp limitat, chiar daca nu functioneaza, pentru ca ataca metalul. Pentru conservare se foloseste parafina sau vaselina.

Share this post


Link to post
Coroziunea apare cand tabla nu a fost tratata corespunzator (neutralizare)imediat dupa producere. Banuiesc ca tratamentul este facut de producatorul ei. Daca se ajunge la debitare sau la asamblare este tarziu. Nici un fabricant de automobil n-ar mai putea da garantia de 6 ani. In maxim 2 ani apare rugina.

In praguri se baga parafina in stare lichida. Povestea cu uleiul este o teorie a unora care n-au trecut de stadiul armatei, unde frecau pusca toata ziua. Ei etanseaza pragurile pentru a pastra uleiul acolo, dar inchid si aerul si condensul, adica creaza conditiile cele mai bune. Uleiul nu se pastreaza in motor sau in cv decit un timp limitat, chiar daca nu functioneaza, pentru ca ataca metalul. Pentru conservare se foloseste parafina sau vaselina.

Nene Tolin nu e chiar asa

Uleiul nepus in motor( adica nears) isi pastreaza proprietatile sa le spunem anticorozive.

IN MOTOR ULEIUL SE ARDE SI DE AIA DUPA UN TIMP NU MAI E BUN.

De exemplu la cielo nu se schimba uleiul de la cutia de viteze ci doar se completeaza in cazul in care se pierde.

Si eu la Dacie puneam ulei NEARS in praguri astupam 2-3 sapt orificiile si dupa aia le dadeam drumul si curgea pe masina cat curgea dar mai si ramanea pe acolo.

Impreuna cu antifonari periodice la 4 ani sa stii ca ( virgula cat de cat) tineau.

LA CIELO NU A MAI FOST CAZUL DE ASEMENEA TRATAMENT!

 

Bafta

Share this post


Link to post

Corect nea body, uleiul de cv este altceva. La el aditivarea anticoroziva este mult mai mare. Dar vezi, doar ideea de adaos de aditivi antioxidanti si de aditivi anticorozivi in ulei nu suna bine. Experientza imi spune ca un produs trebuie folosit pentru scopul pentru care fost gandit. Uleiul este produs pentru a micsora frecarea unor piese in miscare. Conservarea unor suprafete parca este altceva. Ca merge si asa, nu pot sa te contrazic, merge, dar nici nu pot recomanda. Numai si pentru ca nu pot sa-l uit pe mecanicul care mi-a bagat ulei in praguri la dacie, zicand ca-mi va face o surpriza placuta, de mi-am uleiat toti pantalonii.

Apropo de schimbat uleiul din cv. La sfarsitul verii, la implinirea a 50k km, dupa 4 ani de la primul schimb, m-am dus din proprie initiativa sa-mi schimb uleiul din cv. Mecanicul, un tip cu experientza, a zis: "N-are rost sa-l schimbi, dom'le, bani aruncati". Dupa ce l-a dat afara pe cel vechi si l-a comparat cu cel nou si-a schimbat parerea, desi ambele erau Aral. Si inca un amanunt, uleiul vechi pishca pielea, pe cand cel nou era ca untdelemnul din candela. Data viitoare il schimb la maxim 2 ani, cum zice producatorul.

Share this post


Link to post

Hitman, eu am o bară de rigidizare între amortizoare de vreo 4 ani. Pot să-ţi spun cu măna pe inimă că nu se întăreşte suspensia dacă-ţi pui una. Dar, se rigidizează caroseria (oalele amortizoarelor nu mai tind să vină una spre alta) şi se-ntăreşte direcţia (merge un pic mai greu volanul.

 

Dar hai să-ţi spun altă chestie care pe mine m-a uimit: am avut bara asta pusă pe un Cielo din 96 cumpărat de la altcineva. Bara fusese de Opel Astra şi a trebuit să o scurtez cu câţiva cm. După ce mi-am cumpărat Cielo nou anul trecut,normal,am vrut să mut bara de pe cel vechi pe cel nou,numai că... surpriză... trebuia să o mai lungesc cu cca. 3-4cm. Atunci am realizat că bara asta chiar face treabă bună.

 

Sper că m-am făcut înţeles.

Numai bine!

Share this post


Link to post

@Lao

pai normal c'a trebuit s'o lungesti -bara de rigidizare- ca C exe are "trenul de rulare" de la espero . ...dar i'ai pus bara de rigidizare si pe spate :?: sa aiba o tinuta de drum "echilibrata" ?

Share this post


Link to post

Nu i-am pus şi pe spate deoarece vroiam să-mi pun gaz. Am renunţat şi la gaz din cauză de bani.

 

Dar,nu cred că diferă caroseria de la Cielo simplu la Executiv.

Share this post


Link to post
@Lao

pai normal c'a trebuit s'o lungesti -bara de rigidizare- ca C exe are "trenul de rulare" de la espero . ...dar i'ai pus bara de rigidizare si pe spate  :?:  sa aiba o tinuta de drum "echilibrata" ?

 

Ieczista :P si bara pe spate??????? Daca vrau sa-i pun gas inseamna cu nu mai are loc rezervorul din cauza barei spate??????

Share this post


Link to post

Păi cu butelie standard normal că nu mai are loc, petnru că intră între oale, lipită de banchetă. Dacă îţi pui butelie de-aia "OZN" care intră în locul roţii de rezervă, merge.

Share this post


Link to post

@Lao

caroseria nu difera , trenul de rulare da . :wink:

 

@hitman

este bara de rigidizare si pentru spate ... :wink:

Share this post


Link to post

Chiar daca difera trenul de rulare caroseria este acceasi numai ca probabil cand a fost pusa bara pe primul cileo acesta avea ceva kilometri si deja se micsorase distanta intre palierele telescoapelor.

Share this post


Link to post
Ieczista   :P si bara pe spate??????? Daca vrau sa-i pun gas inseamna cu nu mai are loc rezervorul din cauza barei spate??????

 

Există şi de spate.Totuşi eu nu-i văd o chiar aşa mare necesitate. Pe spate nu e mare greutate care să facă oalele amortizoarelor să se apropie. Mă refer la greutatea jambei faţă, care pe spate nu există.

Închipuiţi-vă cu câtă forţă împinge o jambă de 15-20 de kile in oala faţă şi câtă forţă are un amortizor de spate. ;)

Share this post


Link to post
Chiar daca difera trenul de rulare caroseria este acceasi numai ca probabil cand a fost pusa bara pe primul cileo acesta avea ceva kilometri si deja se micsorase distanta intre palierele telescoapelor.

 

Exact asta spuneam şi eu, că mi-am dat seama cât bine face bara asta,din moment ce la maşina veche erau aşa apropiate oalele. 8)

Share this post


Link to post

...pai hai sa masuram sa vedem la fiecare ce distanta are intre amortizoare asa de comparatie :wink: -- sa speram ca metru e acelasi peste tot . :wink:

Share this post


Link to post

asta ar fi "munca" de facut la intalnire... acelasi metru, aceeasi temperatura...

Share this post


Link to post

Eu aş fi de-acord cu măsuratul. Chiar sunt şi eu curios cât e la alţii.

Propun să masurăm din centrul amortizorului,acolo unde este căpăcelul de la rulmentul ăla mic. Să măsurăm chiar din centrul căpăcelului ăluia.

 

Mâine revin cu măsurătoarea. ;)

Share this post


Link to post

nu ar fi o sursa de eroare... aproximarea mijlocului? Nu e mai usor sa masuram de la partea interioara sau exterioara??? eu as merge pe distanta interioara.. adica minima dintre cele 2 capete

Share this post


Link to post

Păi dacă măsurăm aşa avem şanse mai mari de erori. Dacă punem un capăt al ruletei mai spre faţa maşinii decât celălalt se pot crea erori de 1-2 cm din start. Eu la asta m-am gândit când am spus să măsurăm din mijlocul capacului ăluia.

 

Later edit: plus că nu ai loc de servofrână şi alte piese ale motorului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...