Jump to content
 

Sign in to follow this  
jessie

Anvelope Iarna Versus Lanturi

Recommended Posts

Corect.Faptul ca ai cauciucuri de iarna nu inseamna ca masina se comporta ca pe asfalt dar,.....oricum se comporta mai bine si pe gheata(nu polei) decat cele de vara.

@Lucian:ai grija cu ce viteza mergi cu resapatele(pe drum uscat).

Edited by bella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt adeptul anvelopelor de iarna imediat ce a scazut temperatura sub 7 grade.

 

Ca o paralela, pana sa imi pun anvelopele de iarna imi intra abs-ul noaptea cam la orice frana ceva mai violenta... cu astea destul de rar pe asfalt inghetat (fara zapada/polei/gheata).

 

Azi am fost in situatia in care am cautat 20 de minute un loc de parcare pe o zona de cca 1 km patrat. Intr-un final am vazut singurul loc liber din zona pe un trotuar si ma intrebam de ce sunt masinile lasate pe banda 1 cu avariile puse. Cand am dat sa urc am realizat de ce... era sticla pe jos. Am urcat ceva mai greu, dar foarte important am urcat si am parcat masina safe. Daca eram cu anvelope de vara ce faceam? Lasam masina in strada sau puneam lanturile ca sa fiu on-topic ca sa o urc pe trotuar?

Luni dimineata in parcare de la domiciliu a fost dezastru. Era sticla pe jos. Cam jumate din masinile vecinilor care merg zilnic au iesit din parcare. Evident cele cu anvelope de iarna. :)

 

Alerg destul de mult atat pe urban cat si pe extraurban... singurul dezavantaj al anvelopelor de iarna este in cazul unui asfalt curat in curbe unde masina e ceva mai instabila cu ele ( e drept ca le-am luat o dimensiune mai inguste) in rest atata timp cat nu fortezi limitele mergi mult mai relaxat. A trebuit sa franez de cateva ori mai violent pe A1 si stresul meu nu a fost ca intru in cel din fata ci ca ma loveste cel din spate daca n-are anvelope de iarna.

 

Oricum eu nu regret nicio secunda ca am dat banii pe anvelopele de iarna. Plec oricand oriunde si atata timp cat nu e inchis drumul pot merge mai departe cu greu dara macar merg. Incepand de ieri am si un set de lanturi prin portbagaj dar am un feeling ca va ramane sigilat iarna asta desi urmeaza sa fac vreo 4000 de km in urmatoarele 2 saptamani. :lavolan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabi a mers cu ele cu 200 (a recunoscut ca nu a facut un lucru normal), dar eu cred ca de 110 nu voi trece. Si le-a montat si tata- a spus ca e alta viata (cu cele de vara se dadea cu saniuta).

Oricum, comportamentul rutier al masinii s-a schimbat radical. Unde mai pui ca intoarcerile in loc sunt muuuult mai fun acum. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Night elf, umfla0le un pic mai tari astea de iarna. Eu asa am eliminat efectul subviratoriu, si la confort nu am pierdut app nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu i-am spus baiatului de la vulcanizare sa mi le umfle la 2,2. Ce e drept- is cam zgomotoase, dar decat cu sania, mai bine cu zdranganeala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu n-ai 2.2 in carte si fata si spate? (sorry daca stiam gresit) Daca e asa .. poti sa-i dai lejer 2.3-2.4.

La cielo aveam 2.1 fata si 1.9 spate daca retin bine, si urcam la 2.2 vara si 2.3 iarna.

La asta am 2.2 pt oras si 2.6 pt autostrada, si tot asa urc 0.1 vara si 0.2 iarna.

Ma rog, asta e parerea mea, taica-miu de exemplu urca si mai mult :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,1 toate- pana la 3 persoane, 2,3 pe spate- daca sunt peste 3 persoane. Eu le tin pe toate cu aceeasi presiune- ca nu am obiceiul sa fac pe taximetristul si nici galagie in masina nu vreau.

Dar asa stiu la kalos- 2,1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Fizic vorbind (ca teoretic nu ma prea pricep :) ), o presiune masurata la 0 grade cu manometrul care arata sa zicem 2 bari este la fel de mare (sau mica, cum doriti) ca o presiune masurata la 25 de grade cu acelasi manometru care arata... tot 2 bari.

...

As mai spune in incheire ca variatia de presiune datorata incalzirii pneurilor in timpul mersului este proportionala cu variatia de temperatura (un pic de teorie nu strica, totusi).

 

Teoria zice ca P * V = k * T la care, in cazul aerului inchis intr-o anvelopa, V = ct. Asa ca nu vad de ce la AB presiunea variaza cu temp. cand aceasta din urma este pozitiva si nu variaza cand aceasta este negativa. In fine, asa se petrece fenomenul in capitala, probabil, acolo totul este paranormal.

Deci, daca verificam presiunea la o temperatura de 25'C a pneului (!) si avem valoarea de 2,1 atm, atunci, la 0'C vom avea 1,9 atm in aceeasi anvelopa. Tot asa, daca fom face masuratoarea la o temp. a pneului la 50'C vom gasi o valoare a presiunii de 2,3'C.

 

Precizare: variatia de 0,2 atm la dT de 25'C este o valoare orientativa si nu una reala, dar nu departe de adevar.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce am zis eu ca 2 bari masurati la 1 grad Kelvin sunt totuna cu 2 bari masurati la 400.

Asta pentru ca lumea poate intelege din multe spuse si scrise ca, daca umfla roata la 0 grade Celsius :) si manometrul arata 2 bari, atunci de fapt au 1,8 bari :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu manometrul lui (adica al baiatului de la vulcanizare) aveam in roti 2,2, cu manometrul meu (testat la Bicaz vs cele ale lui Wolfman si Satori- toate indicand exact)- aveam azi 2,35. Nici nu ma mira- prea tare troncanea masina pe fata...

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asaaa! Sa revin cu impresii concrete. Cum se poate deduce (cu greu si din mai multe topice :) ), am doua Toyo Vario V2 all-seasons noi pe fata si doua Kumho originale de vara din 2004 pe spate (nu prea tocite). Mers de Sarbatori pe tot felul de drumuri si conditii. Au fost doua "evenimente":

- un tzaca-paca pe un petec de polei, dar pe care l-a luat si "cineva" cu cauciuce de iarna integral

- un fugit de fund, probabil in aceleasi conditii, dar ceva mai... valsat, noroc ca nu venea nimeni pe partea cealalta ca ne-am fi uitat... ochi in ochi :(

Pe A1, unde era azi pe la pranz zapada de la Km 45 pana in Bucuresti, nu pot sa raportez decat o "demonstratie" facuta lui AB-icu de ce poate insemna sa "pisti" frana de mana.

 

Concluzia mea: daca vreti sa stati linistiti, aveti grija sa va umblati cu pneuri potrivite conditiilor. Nu va mai spun ca e... maxima :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe sticla patinezi cu orice, nu ai ce sa-i faci.

Da cine te-o pus sa cumperi intermediare? :)

 

Concret: pe un taximestrist in fata mea l-au impins 3 vreo 5 minute sa faca 20-30 de metri. Am trecut ca tractorul, aia se indreptau sa ma impinga si pe mine :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa aduc si eu putina lumina ina cest subiect dupa experiente concrete.

 

Plec ieri dimineata la munte avand cauciucuri de iarna doar pe fata.

( ciudat, la mine au un efect SUPRAviratoriu, directia este foarte foarte foarte usoara fata de cele de vara si asta chiar ma incomodeaza putin pt ca imi place sa simt forcefeedbackul ca sa stiu unde sunt rotile )

Ideea era sa mergem la Cheia apoi, cand am ajuns acolo am zis ca mai bine incercam la 1400 Sinaia.

La 5 km de Brasov drumul catre Predeal-Sinaia era blocat de masini care asteptau sa ajunga in Bucuresti de la revelion venind.

Fac cale intoarsa intrucat observaem pe harta ca pe la Valenii de munte e un drum care duce la Comarnic si apoi Sinaia.

Sa va fereasca sfantu sa o luati pe acolo daca sunteti slabi de inger !

Un drum relativ bun da e o localitate, Pietricica, Pietricioaia, ceva, care are niste dealuri cu sticla pe jos de m-am ingrozit.

Alunecau si vacile pe unde urcam eu :P Se inchinau taranii !

Si daca am reusit sa urc presupun ca e datorita cauciucurilor. NU mi-a intrat Traction Controlul decat de 2 ori pt cativa metrii.

 

In serpentine fuge de fund daca e alunecos pe jos si presupun ca e din cauza caucuicurilor de vara de pe spate si alea tocite !

 

Doamne ce obosit sunt de la dat la zapada ( la munte NU e asa zapada ca in .Buc ; nu am mai vazut Nucurestiul asa din 86 parca )

 

Concluziile :

 

Cauciucurile de iarna m-au ajutat la tot in general, ghiata in special ( urcat dealul ) si NU au facut fata la zapada mai mare de 30% din diametrul rotii . Cand am intalnit asa ceva a trebuit ( 1 singura data ) sa dau inapoi ( cu peripetii ca nu mai frana, se ducea sanie la vale :P ) si sa vin mai cu avant . Aici presupun ca erau bune lanturile NU la ghiata ci la zapada mare , practic zaua lantului sa muste din ea.

 

Deci chiar daca mergi putin pe vreme rece tot se merita cauciucurile de iarna pt ca le vei uza putin si le vei tine multi ani. Daca mergi mult , iarasi isi merita banii pt ca te scapa de la acei 2-3 metrii pana la impact.

Daca esti catarator ( cum este Bucurestiul in secunda asta de exemplu ) e fff bine sa ai si niste lanturi in portbagaj ( apropos, nu aveti idee unde gasesc niste lanturi pt 225/55/17 ? n-am vazut nicaieri ) .

 

Iar daca esti si mai rau, deja iti trebuie 4X4 cu consumul aferent. ( Pe serpentinele de la 1400 SInaia eu aveam 40km/h si un X5 m-a depasit prin nametii aia mari de zici ca stateam pe loc ; si asta la urcare )

 

Si ca sa scapati de mine :

Frig afara ? cauciucuri de iarna !

Zapada mai mare de 10 cm pe drumul pe care veri sa mergi ? e bine sa ai lanturi la indemana ( just in case )

Vrei sa te doara la basca ? 4X4 cauciucuri de iarna, lanturi in portbagaj si multa benzina si ceva paturi si ciocolata in cazul in care totusi ajungi in sant ! Eventual un winterkit ( lopetica, lanterna, lanturi, curatator ghiata parbriz, lichid de stergatoare samd ) care sa il folositi numai cand se impune. NU are mai mult de 3-4 kg si nu ocupa spatiu.

 

Apropos : La multi ani !

 

LE : mi-am mai amintit o DOVADA a faptului ca cele de iarna chiar au aderenta mai mare pe frig: Cu cele de vara mai dadeam din cand in cand un burnout for the fun of it. Cu cele de iarna nu imi mai iese. Pleaca in fata indiferent ca am frana de mana la maxim, plecaca cu rotile spate blocate.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am evitat lanţurile ca să nu stric ceva pe la maşină.

 

E drept că m-am chinuit ceva să ies de prin parcare chiar cu anvelope de iarnă dar până la urmă am ieşit fără să mă ajute nimeni. Am descoperit că dacă dezactivez controlul tracţiunii mă descurc mai bine cu zăpada mare.

 

Am reuşit să trec şi prin zăpada de 15-25cm (1,5m lungime) din faţa maşinii pe care am lăsat-o special ca să nu-mi ocupe alţii locul de parcare la care am muncit 2h să-l curăţ de zăpadă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am patit si eu sa plac cu frana de mana trasa- ma miram ca parca nu s-ar misca prea usor. Ca si tine- am de vara pe spate. Ieri am fost in oras- erau o gramada care mergeau cu 30-40 inafara localitatii. Iar pe langa un autobuz oprit in statie (intre localitati, intr-o intersectie) a tasnit in fata masinii un cpilas- ma-sa si cei doi frati ramasesera pe loc- ea a zbughit-o prin fata mea- la vreo 10 m. Aveam cel mult 20-30/h, ca am o oarecare frica sa trec in viteza pe langa autobuzele oprite in statie. Am franat, a intrat ABS-ul (oprire f usoara), am tras frana de mana, m-am dat jos si am inceput sa tip la copchil. Credeti ca s-a speriat? Deloc! Ma-sa nici macar "scuzati" n-a zis, sau merci ca nu i-am calcat odrasla. Daca aveam de vara pe fata- sanieeeeeeeeee!!! Copchii inconstienti si parinti iresponsabili!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram impotriva lanturilor insa ieri avand probleme la urcarea unor pante inzapezite dupa ce facusem 80 km pe un drum practic uscat si mai aveam doar 2 km pana la destinatie m-am hotarat sa-mi iau aceste accesorii...la pretul care il au parca e pacat sa nu le pui in portbagaj chiar daca le folosesti o data pe an.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in ultimele 3 zile am facut peste 700 de km pe Romania fara sa fiu nevoit sa pun lanturi. N-am avut probleme cu parcarea in zapada, n-am avut probleme la urcarea pantelor, totul a fost ok.

Anvelopele de iarna isi merita pana la ultimul banut.

 

Aici am facut loc cu masina Inainte/inapoi pana am intrat ca sa o parchez. Este in sat la bunica mea facuta poza. :drinkers:

post-5141-1199630520_thumb.jpg

 

Drum forestier in Austria.

post-5141-1199630671_thumb.jpg post-5141-1199630846_thumb.jpg

Am urcat aici. Zapada era batatorita si inghetata pe drum. :lavolan:

post-5141-1199630811_thumb.jpg

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gasit la Nazaret langa Gara cauciucuri iarna Bridgestone pt Tico cu tot cu janta la 1 mil perechea. Nu sunt cine stie ce "inflorate", dar chiar am simtit diferenta pe praful asta. Lanturi inca nu am descoperit pe nicaieri, s-au vandut ca painea calda.

 

Poze (pss...le-am facut testul pana la Shaorma House II)

post-10423-1199630607_thumb.jpg

post-10423-1199630622_thumb.jpg

post-10423-1199630801_thumb.jpg

Edited by andrei_ics_ics_el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar: caucioace de iarna. Ieri mi-am luat o pereche, chiar de pe bursa (multumesc vanzatorului pe aceasta cale ;) ) si diferenta a fost de la cer la pamant, m-am bagat prin toate troienele si nu m-am dat jos din masina deloc. Un alt efect este ca nu mai am nevoie de frana de mana pt "play"-uri, e suficient joc de volan si acceleratie pt ca fundul sa treaca la megane-effect :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mers in toate aceste zile fara probleme cu vredentein snowtrac 2 drumul de revelion - retur si in bucuresti. Cumulate cu tanculetul meu diesel de 1.9 nu mi-e frica de bau-bau, ma bag peste tot. singura problema este legata de locul de parcare cum plec dimineata din fata blocului cum il ataca dusmanii. Am deszapezit ceva, as fi bun de adp-ist. ma gindesc serios sa le desumflu cauciucurile nesimtitilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile de iarna te scot din multe :) ( mai ales cand e foarte frig afara ) ...

 

Cu intermediarele stock :

 

pict0615qk3.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Votez si eu pentru cauciucuri de iarna...

Am facut de sarbatori peste 1000 de km prin toata tara, din Oltenia pana in Maramures, si nu am avut nici o problema.

Cauciucuri Debica Frigo Directional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum am mers doar cu allseason sau gume de vara... iarna asta am hotarat totusi sa imi iau lanturi

in concediu - munte (valea prahovei, poiana brasov) nu am simtit nevoia de ceva in plus fata de matadoarele amarate... in schimb cand m-am intors in buc pe zapezile astea - efectiv a trebuit sa pun lanturile pentru a razbi pe stradutele din spatele blocurilor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se compara nici o guma cu cele de iarna...azi le dadeam cu tifla la loganarii impotmoliti care se uitau luuuung de tot cum urc panta de la mine de pe strada :mrgreen: Sunt ele SH, dar fac toti banii. Acum poate sa ninga in continuare ca ma doare-n cot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum n-am găsit alt topic mai potrivit, mă bag în seamă aici:

 

Am dat peste băieţii ăştia care produc nişte lanţuri foarte interesante (culmea e că se găsesc şi prin .ro). Din păcate nu sunt şi prea ieftine.

Vedeţi că au un catalog pdf cu toate modelele, foarte bine prezentate. Ce ziceţi? O fi ceva de sistemul ăla, sau e doar marketing?

 

Cum la Honda n-am apucat încă să iau lanţuri, cred că o să-mi iau un set model "New".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...