Jump to content
Sign in to follow this  
jessie

Anvelope Iarna Versus Lanturi

Recommended Posts

Va rog sa ma ajutati cu o parere avizata...Sparkul meu are aproape un an si 8000 km la bord. Am de facut un drum lung in decembrie si nu stiu ce sa fac sa imi cauciucuri de iarna pe fata sau sunt suficiente lanturile in caz de ceva...precizez ca e un singur drum dus-intors la suceava, in rest o folosesc doar in oras. merci. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Categoric ia-ti cauciucuri de iarna. Ideal ar fi toate 4.

Lanturi iti poti lua sau nu. Depinde cat de des faci drumuri in afara localitatii respectiv in zone de munte. Totusi o pereche costa 30-50RON asa ca nu mi se pare o investitie majora.

Share this post


Link to post

Doar pt. oras (in cazul in care nu sunt nameti) ajung cauciucurile de iarna (e recomandabil sa le schimbi pe toate - dar si numai schimbandu-le pe cele de pe puntea motoare - vei constata un comportament imbunatatit al masinii).

Cum a zis si @bella, intrucat nu sunt foarte scumpe nu e rau sa ai o pereche de lanturi la tine pt. drumurile prin zone "cu surprize".

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Eu cand m-am dus acum o saptamana pana la Ludus, a trebuit sa pun lanturile ca era zapada pe carosabil... intre Brasov si Sighisoara. Sunt foarte eficiente, chiar am ramas surprins (...fiind prima oara cand am mers cu lanturi). Parerea mea...cumpara lanturi.

ps: Sa ai mare grija la viraje, chiar si la depasiri. Spatele fuge destul de usor daca al "fortezi". Eu m-am invartit la 180 de grade intr-un sens giratoriu...

Share this post


Link to post

Cauciucuri de iarna si lanturi in portbagaj. (- nu am nici'una nici'alta ... nu prea ninge in Craiova :) ) )

Edited by Razv

Share this post


Link to post
ps: Sa ai mare grija la viraje, chiar si la depasiri. Spatele fuge destul de usor daca al "fortezi". Eu m-am invartit la 180 de grade intr-un sens giratoriu...

 

 

Motiv pentru care...cumpara 4 anvelope de iarna :mrgreen:

Share this post


Link to post
Motiv pentru care...cumpara 4 anvelope de iarna :mrgreen:

Si cu anvelopele de iarna aluneci...si la cat de scurta e iarna...eu zic ca nu se merita. Niste lanturi in portbagaj...

ps: Mai este o problema...depozitarea lor

Share this post


Link to post

Pneurile de iarna isi dovedesc utilitatea de la +7'C in jos, temperatura sub care rulam intre 4 si 6 luni pe an. Lanturile sunt pentru zonele in care nici pneurile de iarna nu mai fac fata.

Share this post


Link to post

Daca nu ai avut anvelope de iarna pe toate rotile nu prea ar trebui sa iti dai cu parerea. Bineinteles ca nu te poti baza pe masina ca atunci cand e uscat dar diferenta e mai mult decat vizibila.

Daca ai avut, poate ca te-ai asteptat la prea mult de la ele.

Share this post


Link to post

@jessie Sfatul meu e sa pui pe masina anvelope de iarna. Daca nu poti sa pui 4, macar 2 pe rotile din fata. Lanturile ajuta si ele. Dupa cum spunea si @tolin , pneurile de iarna isi dovedesc utilitatea de la +7'C in jos, ceea ce inseamna ca pe un drum umed sub aceasta temperatura cauciucurile de vara nu sunt prea utile in cazul unei franari bruste.

Share this post


Link to post

Sincer nu am avut...nu pe kalos. Am avut 2 anvelope de iarna pe fata la dacie...sincer sa fiu nu prea am stat sa observ care este diferenta intre cele de iarna si cele de vara. Oricum trebuie sa fie o diferenta, dar la cata zapada este de 2-3 ani incoace parerea mea ca investitia nu se prea justifica mai ales daca mergi in sezonul rece predominant prin oras.

ps: Personal nu prea fac multe drumuri in afara bucurestiului iarna... as recomanda pneuri de iarna celor ce merg mult in afara oraselor :thumbl:

Share this post


Link to post

Intelege ca e vorba de temperatura atunci cand vorbim de utilitatea anvelopelor de iarna. Este gresita asocierea lor stricta cu prezenta zapezii.

 

Numai bine.

Share this post


Link to post

Adica sa iti iei cauciucuri de iarna pentru ca faci un drum la Suceava? Hai sa fim seriosi :) Mai bine iti iei o lopatica cu care la primavara poti sapa prin balcon. Desigur tu hotarasti. Diferenta consta in securitate sporita in ultima instanta.

Share this post


Link to post

Eu as sublinia si as pune 10 semne de exclamare - securitatea este primul si cel mai important lucru pe care il castigi la o investitie in cauciucuri de iarna!

Cand e viscol si drumul se umple de zapada, nici lanturile nu te mai ajuta, si mai bine renunti la calatorie.

Dar in aglomeratia urbana de zi cu zi, cum ninge putin cum se declanseaza dezastrul, tocmai pentru ca multi asa zisi soferi trateaza cu nesimtire starea cauciucurilor.

 

PS: ZeNeSeu poate sa confirme cat conteaza cauciucurile, prin experienta noastra la intalnirea nationala...

Share this post


Link to post

Mersi mult...inca nu am luat o decizie ...astept sa ma apropii totusi de ziua plecarii.

Cautand totusi prin magazinele de specialitate, am facut o descoperire uimitoare..diferenta enorma de pret intre preturile de pe net si cele din Calarasi.O anvelope Debica Frigo 155/65R13 125 RON (fara montaj gratuir etc etc) si pe net am gasit magazine din Bucuresti care practica preturi de 90-95 RON la acelasi produs fara sa mai vb de faptul ca ofera montaj gratuit si echilibrare.

Si daca tot cer sfaturi, inca unul va rog...in certificatul de inmatriculare scrie la anvelope fie 155/65R13, fie 145/70R13. Am vazut in magazine si 155/70R13 ... ar fi asa o crima sa iau asa????????????? :lavolan:

Share this post


Link to post

Pneurile mai inguste sunt mai bune iarna. Daca nu crezi, uita-te la WRC. La 130-135 lei gasesti in magazinele virtuale cele mai bune pneuri Vredestein Snowtrak2.

Share this post


Link to post
PS: ZeNeSeu poate sa confirme cat conteaza cauciucurile, prin experienta noastra la intalnirea nationala...

 

 

Ce sa confirm bre??? ... Ca-mi dadeau pe afara frunzele de morcov cum a cazut amarata aia de zapada? :D Cred ca cea mai in masura sa spuna ar fi @Ileana, cu toate ca am simtit si eu, culmea in oras, ce inseamna sa ai cauciucuri de vara, iarna.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Anvelope de iarna , lanturile sunt (optionale) doar daca ramai in nu stiu ce nameti uriasi sa ti le pui ,altfel niste pneuri de iarna sunt mana cereasca .

 

Bine ar fi 4 , dar decat deloc sunt foarte bune si doar 2 pe fata .

 

Eu la kalos am doar 2 pe fata , sunt super multumit , e altceva fata de pneurile de vara , nu am ramas niciodata impotmolit , si am mers de nemurate ori la munte si m-am aventurat ca-lumea . DAR trebuie sa recunosc ca neavand anvelope de iarna pe spate ...imi cam fuge spatele pe serpentine ...daca nu sunt atent .

 

Eu mi-am luat si lanturi , ca la cat ma manaca in *** imi este ca o s-o comit odata cu tot cu pneurile mele de iarna .

 

Nu iti lua aLL-season - alea nu sunt bune nici de iarna nici de vara , e un fel de n-ar mai fi ...

Share this post


Link to post

Azi am luat de la Gabi gumele de iarna- resapate 185 55 r15. 75 ron bucata. Decat gumele de vara- care is dezastru pe zapada, eu zic ca-s mai bune astea resapate. Maine ma duc sa pe montez, in oras. Daca urca masina mai usor in curte decat cu actualele gume, pot spune ca ma declar multumit. Cu actualele- e o adevarata aventura intratul in curte (e cu inclinatie mare).

Acuma- cum trebe montate: cu dunga aia mai groasa la interior sau exterior? Sau sa-i las pe cei de la vulcanizare sa rezolve?

post-75-1198009591_thumb.jpg

post-75-1198009674_thumb.jpg

Share this post


Link to post
... Nu iti lua aLL-season - alea nu sunt bune nici de iarna nici de vara , e un fel de n-ar mai fi ...

 

Ai vazut ultimele teste pentru anvelope de iarna in care s-au avut in vedere si 2 modele All Season ? Daca da, nu cred ca ai cum sa treci cu vederea faptul ca GOODYEAR VECTOR a avut performante similare (sau chiar mai bune pe alocuri) comparativ cu multe modele de iarna ... Cu exceptia indicatorilor legati de tractiunea pe zapada, au stat extrem de bine la toate capitolele (pe mine m-au uimit in mod deosebit la frinare si stabiitate pe carosabil uscat/ud/cu zapada sau polei)

Share this post


Link to post

Lucian, vezi ca trebuie sa aiba un inscris pe lateral - inside sau outside si posibil si sensul de rotatie.

Share this post


Link to post

cauciucuri de iarna! eu mi-am pus pe atit pe clio cit si pe fabia vredensteain sunt foatre bune, la matiz am avut debica frigo de asemenea au avut un comportament bun. Daca tot faci o investitie ia 4 bucati din ce am mai aflat si eu in stinga - dreapta e bine ca toate gumele sa fie de acelasi tip, pentru siguranta ta. Gindeste-te ca oricum este o investitie de durata, pentru ca daca le exploatezi cum trebuie gumele de iarna pot sa te tina linistit 5 sezoane despre lanturi eu zic sa le ai, sa le tii in portbagaj si sa le pui pe masina doar pentru a iesi din vreo belea, dupa care sa le dai jos. Daca rulezi foarte mult cu ele s-ar putea ca planetarele tale sa se imbolnaveasca brusc.

Share this post


Link to post

Ca tot vorbim de cauciucuri de iarna... cum trebuie sa fie presiunea la care sunt umflate, cea nominala data de producator sau mai mica ca in cazul celor de vara "pentru a mari aderenta". Nu cumva daca sunt umflate mai putin decat presiunea nominala pot avea efect invers asupra aderentei?

Share this post


Link to post

la sama service mi-au spus ca pentru gumele de iarna este recomandat azotul la presiunea recomandata si pentru cele de vara. oricum gumele de iarna sunt mai moi din fabricatie

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...