Jump to content
Sign in to follow this  
aly

Modificare Bujii

Recommended Posts

Poate unii dintre voi au auzit de chestia asta. Ce parerea aveti?

 

Un nene din Nisa si-a modificat bujiile la masina si pretinde ca pe langa imbunatatirea demarajului a scazut si consumul cu 20%. Modificarea e simpla si consta in gaurirea electodului de masa, mai bine urmariti singuri in filmulet:

 

http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3377690,00-a...conomique-.html

 

Sau alt tip de modificare cu aceleasi rezultate:

http://performanceunlimited.com/documents/...idegapping.html

 

 

Performance_Unlimited_4_Wheel___Off_Road_Center___Hartford__Wisconsin___USA_Tech

nical_Documents.pdf-aici puneti extensia "mht".

 

PS: Sper sa nu se mai fi discutat. Eu la nu am gasit nimic.

Share this post


Link to post

Interesant. Dacă aş avea o maşină de găurit statică, aş încerca. Măcar de amorul artei, că nu cred să aibă mare efect.

Share this post


Link to post

Interesant. Ar merita o incercare, ambele variante.

Share this post


Link to post

Side gaped am incercat eu... Cred ca o fi scazut consumul cu vreo 10% pt ca nu mai aveam decat vreo 50 cp, masina nu mai urca peste 3500-4000 nici sa o omori.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pe prima as incerca-o si eu, parca face scanteia mai "bogata" din ce se vede acolo. A doua e o prostie, de ce nu da jos electrodul negativ de tot, sa vezi ce arc electric mare ar avea intre anod si scaunul bujiei :P . Nu pot explica de ce dar pot sa spun un singur lucru. Daca asa ar sta treaba, cu cat arcul electric mai lung, cu atat ar consuma masina mai putin, ce rost ar mai avea distanta ai de 0,8 mm si respectiv 1mm (deci la zecimi de milimetri sta treaba).

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Prima intradevar pare o idee simpla si creaza o scantaie mai voluminoasa.

Insa ma intreb daca asa sta treaba de ce nu vedem la tot pasul astfel de bujii cu gaura, pe piata libera.

Pentru un mare producator nu cred e o problema sa isi adapteze productia de serie cu astfel de bujii si sa iasa instant pe piata.

 

Imi dau si eu cu presupusu insa daca se executa respectiva gaura dupa cum s-a aratat in imagini, se diminueaza grosimea electrodului.

Astfel se va reduce din capaciatea electrodului de a disipa caldura spre corpul bujiei (altfel spus de a se raci).

Consecintele teoretice pot fi ca respectivul electrod slabit in carne sa ajunga la incandescenta. In asa un caz amestecul se va autoaprinde si fara scanteie (nesinconizat,posibil pe timp de admisie) , vor apare detonatii, probleme etc.

In sfarsit, tehnic vorbind asta cred ca se poate rezolva la un producator care poate lua in serios aceasta treaba.

 

Alte idei? :rolleyes:

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Tehnologia Side-gapped sau, mai exact, Cut-back este folosita de toti marii producatori pentru bujiile de racing, bujii foarte reci, motiv pentru care nu le gasiti pe piata. Eu folosesc metoda asta de 4 ierni pe motoare SOHC (Matiz (0,8L si apoi Kalos 1,2L) cu gap de 0,85 mm masurat la 45'. Pentru motoarele DOHC sunt mai bune bujiile cu electrozi multipli. Pentru motoarele SOHC, producatorii de bujii au introdus tehnologia V-Grove, fie la electrodul central (NGK), fie la electrodul de masa (Denso). Modificarea formei gap-ului inlatura fenomenele negative ce apar inainte ca arcul electric sa strapunga spatiul dintre electrozi. Avntajul consta intr-o ardere mai buna in toate conditiile remarcata printr-o variatie rapida si continua (fara intreruperi sau lag) la cresterea turatiei, economia de benzina fiind nesemnificativa.

 

Prima metoda n-am aplicat-o, inca, dar nu vad de ce n-am crede ce se spune in reportaj.

 

Pentru cei care circula prin B, doar bulevarde mai largi si un numar de masini mai mic ii poate ajuta la consum. In schimb, pentru cei care se plang de misfire, merita orice imbunatatire a aprinderii.

Share this post


Link to post

In lipsa de bormasina statica , la dacie am incercat si eu a doua varianta. Masina se comporta foarte bine(porniri la -24 grade, demaraj foarte bun, bujii perfect uscate si caramizii la culoare, pana si culoarea depunerilor de pe esapament se modificase in bine semn ca arderea era in parametri) dar nu pot spune ca meritul era exclusiv al bujiilor pt ca acea masina suferise modificari profunde pe partea de aprindere (aprindere electronica initial apoi aprindere electronica cu senzor, avans vacumatic modificat),si carburatie(carburator dublucorp weber+galerie),filtru sport,plus raport de compresie marit, electroventilator, etc

Acum ce sa zic la cei 60-70 de cai si 950 kg ale daciei se cunostea fiecare modificare, la espero nu mai sunt asa sigur. Oricum costurile nu sunt mari si nici efecte negative nu cred sa apara asa ca probabil voi incerca.

Eram curios daca si dintre voi a mai incercat cineva pe vreo masina pe injectie.

Share this post


Link to post

Oare nu or avea acelasi efect bujiile cu 2-4 electrozi folosite pe SOHC ? Ma gindesc ca nenea ala din Franta ia cam mult pentru 4 gauri ... Un set de bujii multielectrod oricit ar fi ele de smechere, nu cred sa ajunga la 100 EUR

Share this post


Link to post

oi fi eu mai greu de cap, da' cum poate scadea chestia aia consumul ? ...montata pe servofrana ...

 

Detalii produs

Inventie englezeasca, acest produs se remarca prin ingeniozitate si prin simplitate: de fapt este o supapa de sens, care introduce aer in surplus in galeria de admisie.

Dupa testele efectuate la Ministerul Industriei in Anglia, la modelele testate au masurat o reducere de consum benzina cu 21.8%!!! Avantajele folosirii produsului: motorul va raspunde mai prompt la acceleratii, reduce foarte mult noxele, puterea va creste simtitor in special la turatii joase si medii.

Se monteaza direct pe sistemul de vacuum, pe furtunul care se duce spre servofrana.

Edited by naylui

Share this post


Link to post

:) ) ce nebunie , ma face sa rad ,pai la cat de bandit e romanul, credeti ca nu ar zice orice ca sa vanda ceva de care toata lumea ar avea nevoie?reclama aceea este la fel ca si la tv(teleshopping),unde de multe ori lumea exagereaza .

Share this post


Link to post

Daca ati vedea toate produsele comercializate pe acel site, ati vedea ca ele se adreseaza unei anumite categorii de cumparatori.

Share this post


Link to post

Macar e 'eftin, 5 bulioane un cot cu-o trisca in cap.

Share this post


Link to post
Nu mai pornesc alt topic, mai ales ca are legatura cu descrierea acestuia, respectiv scaderea consumului.

 

Uitati peste ce am dat intimplator : http://www.forte.bizoo.ro/vanzare/2500/Tun...va-power-Ecotek

 

Cam piparat pretul si ma intreb oare ce efect ar avea asupra mecanismului de servo ... banuiesc ca ii scade putin asistarea. Voi ce parere aveti ?

 

 

Uite si o adaptare romaneasca a acestei "inventii".

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...BINET++GALERIE- post://http://www.daciaclub.ro/index.php?s...GALERIE

postul 23

Edited by aly

Share this post


Link to post

Asta e un pic.. invers :)

Share this post


Link to post

@Tolin

Da, ai dreptate, cumparatorii de pe acel site se cheama botanisti in acceptiunea mea, adica pun repede botul la toate prostiile importate pe bani grei de afara. Auzi, la Nubira 1.6 dadea la chestia aia de tunat motoare pe benzina un plus de 14 ponei... That's pure bullshit! Sa nu se supere cinstitii useri ai acestui forum daca i-a impins Aghiuta sa cumpere ceva de acolo, da daca au facut asa ceva urmatorul pas e sa cumpere Bat-mobilul lui Bruce Wayne, doar ala e mai puternic decat masina lor dupa un asa tuning!! So, happy tunning, boys!

Share this post


Link to post

Eu personal in dispozitive "minune" nu am incredere si nici nu mi-am pus pe vreo masina asa ceva. Insa, rideti voi rideti, dar sint 100% sigur ca am citit pe acest formul postul cuiva care si-a pus pe conducta de benzina un dispozitiv magnetic care polarizeaza naiba stie cum fluxul de benzina => putere marita, consum scazut ...

Share this post


Link to post

Inseamna ca de buna seama nu ai ratat si.. reactiile ;)

Share this post


Link to post

@Salex

Userul in cauza e chiar NicuBarbu,dar a recunoscut ca si-a modificat in acelasi timp si stilul de conducere, deci aproape 100% ca rezultatele pozitive obtinute la capitolul consum sunt din modul de conducere,polarizarea moleculelor de benzen nu cred ca se face cu un amarat de magnet, ci cu un tiratron sau accelerator de particule

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Ca sintem pe un topic dedicat bujiilor, sa va impartasesc o constatare personala.

 

Acum o luna, cind inchideam motorul am constatat ca una din cele 4 bujii NGK m-a tradat intr-u stil misel ... pur si simplu s-a rupt filetul ! Nu m-am agitat prea tare si am inlocuit-o cu o bujie Bosch. Astazi, am restrins chiulasa dupa 1500 km, ocazie cu care am scos si bujiile sa vad cum au evoluat. De notat ca ambele tipuri sint cu 2 electrozi. Ei bine, bujiile NGK arata superb, au o culoare gri-rosiatica (usor maronie), nu au nici un fel de depuneri pe ele in vreme ce bujia Bosch prezinta depuneri pe electrozi, culoarea este gri-inchis.

 

In ceea ce priveste "tuningul" de bujii, cred ca cel mai sigur si mai ieftin este sa folosim fiecare bujiile recomandate pentru masinile noastre din cataloagele unor producatori seriosi.

 

Eu am o oarecere pregatire tangentiala in domeniul electric/electronic. E drept ca nu m-a pasionat niciodata in mod deosebit, insa cu ceva am ramas de pe vremea aia. Si anume cu faptul ca in conditii normale, curentul o ia pe calea cea mai scurta. Scintei cilindrice, priamidale, conice ... nu prea vad eu in cilindrii nostri

Share this post


Link to post

Ce bujii sunt recomandate pentru Leganza? Daca am postat gresit imi cer scuze!

Share this post


Link to post

Scuzele nu te absolva de lenea de-a cauta. Avem topic despre bujii aici: bujii.

Share this post


Link to post

Greseala mea, gasisem topicul insa din primele pagini, am crezut ca se vorbeste doar de Cielo si Espero, sunt mult mai familiarizat cu partea de Matiz a forumului, multumesc pentru atentionare o sa il citesc cu atentie !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...