Jump to content
Sign in to follow this  
bogdan_marcu

Ardere Siguranta Demaror

Recommended Posts

Intr-o zi am inecracat sa pornesc Matizul. Motorul a dat sa porneasca, dar bendixul a ramas cuplat pe coroana voalantului si antrena in continuu mototrul. Am scos borna de la baterie si bendixul si-a revenit. Am recuplat borna si am dat o cheie la demaror. Motorul a pornit si bendixul nu a mai ramas blocat. In aceeasi zi, am incercat din nou sa pornesc dar s-a ars siguranta F13 din interior (a facut si un zgomot scurt de scurt, parca). Am fost cu ea la service si i-au schimbat un releu demaror(asa scria pe deviz) si au inlocuit siguranta. A doua zi am adus-o din nou in service pentru ca s-a ars din nou siguranta si nu mai pornea demarorul. Au schimbat demarorul. Dupa vreo 3-4 saptamani bendixul a ramas blocat din nou pe volant si s-a ars din nou sigurtanta. Am facut programare la service-ul care schimbat piesele, dar abia peste o saptamana (deja m-am pregatit de scandal si plangerea la OPC). Motorul merge si porneste doar impins sau tractat. Intre timp, ca tot o sa stea masina degeaba, aveti idee ce se intampla? Este posibil ca contactul insasi sa fie de vina?

 

Intre timp...

Am fost si am schimbat siguranta din interior si am pornit masina... Stand si gandindu-ma, de fiecare data cand s-a intamplat a plouat ambundent. E posibil sa intre apa pe undeva pe la demaror sau pe la bendix si sa provoace vreun scurt? Sau prin alte parti?

Edited by bogdan_marcu

Share this post


Link to post

A fost umblat la demaror inainte de probleme?

Share this post


Link to post

Nu, din cate stiu. Inainte de a face probleme astea, a avut o alta problema la distribuitor. Motorul pornea, mergea cateva secunde, dupa care se oprea, chiar daca incercam sa il turez. S-a intamplat tot intr-o zi cand ploua cu galeata. Cei de la service ziceau ca s-a defectat senzorul optic. Prin urmare au inlocuit ruptor-distribuitorul cu totul, deoarece era o diferenta mica intre senzor si intreg ansamblul. Ideea e ca dupa ce s-a schimbat distribuitorul asta porneste si merge brici pe orice vreme (inainte, la rece, se intampla sa dau de 2 ori la cheie sa porneasca)

Edited by bogdan_marcu

Share this post


Link to post

Eu vad 2 posibilitati. Nu stiu cum e la matiz dar in general:

1. S-a rupt arcul de readucere bendix

2. Electric. Contact defect, fir comanda demaror de verificat.

 

Eu as scoate fisa centrala si as incerca sa pornesc fara ea sa vad ce se intampla, daca intelegi unde bat. ( sa vad daca se mai invarte demarorul si dupa lasarea libera a cheii)

 

PS. Asa e la astea cu ruptor electronic? Senzor optic? Si unde naiba e pozitionat? La mine e magnetic.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

1. Fiind nou, sunt slaba sanse ca sa se fi stricat ceva la el. O sa incerc si alte metode :)

 

2. Distribuitorul este mecanic, senzorul optic e o dioda prin fata careia se roteste un disc cu niste fante si informeaza calculatoru asupra pozitiei si rotatiei arborelului cu came. Discul este plasat sub piesa care distribuie scanteile catre fise. Este un motor de conceptie veche, direct derivat din cel alimentat cu carburator si de aceea s-a adaptat un sistem de aprindere care sa implice cat mai putine componente. La Dacie, de ex, sunt 2 bobine de inductie care dau scanteie la 2 cilindrii, concomitent, iar senzorul optic este asezat pe volanta. Prin urmare nu mai este nevoie de distribuitor. La un motor de ultima generatie am vazut bobine de inductie pt fiecare cilndru pt un randament maxim.

Share this post


Link to post

As paria contact electric defect :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...