Jump to content

Sign in to follow this  
Salex

Tunning Frine Cu/Fara Abs

Recommended Posts

Am rezolvat cu asta:

post-1535-1246196888_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva noutati dupa 3 ani? ati mai gasit, ati mai inlocuit supapele? Impresii de drum mai proaspete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impresii bune cu 3/45 de la 3/40 schimbate de aprox un an. Nu a fost un salt urias, dar totusi au un plus ce se simte.

Andrei.ss, ce o sa schimbe (sau a facut-o deja, 3/30 -3/45) cu siguranta o sa observe promtitudine a frinei, fara test pe stand.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a fost imposibil sa gasesc piesele (supaele) fie noi, fie SH. Am gasit ceva asemanator pe eBay, de pe la Mitsubishi, insa nu am putut intra in posesia unei fise tehnice. Exista si varianta cu supape independente reglabile insa iarasi m-am abtinut, reglajul este mai dificil de facut si, in caz de incident nasol clar ar fi fost un motiv de "bucurie" cu Politia sau RAR-ul. Din aceste motive nu m-am hazardat si am renuntat la proiect. Am perforat, in schimb, discurile si am pus niste placute mai destepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si aici la fel, s-a renuntat la proiect, in schimb toata "gasca vesela" a trecut la discuri pe spate :) .

Chiar am avut ocazia sa merg cu fostul cielo al lui Mircea dupa ce s-a facut inapoi "stock" inainte de vanzare (s-a trecut de la 256 cu etrieri de espero si fuzete cu discuri spate la 236 cu etrierii originali si tamburi) si diferenta este enorma.

Cand le faci pe rand te obisnuiesti repede cu senzatia insa cand faci un downgrade din asta la tot, se vede diferenta.

 

PS si am uitat, s-a trecut si la rotile de 13 si la suspensia stock, asta amplificand senzatiile tari, romanesti :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos ar fi un 3/45 insa cine se multumeste cu 3/40 SH (free) sa ridice mina (PM).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viktor a anticipat foarte bine azi montarea supapelor de 3/45. In sfarsit in seara asta mi-am luat masina din service ca urmare a unor operatiuni de intretinere si eram nerabdator sa incerc eficienta franelor.

 

La inceput, am executat doar franari fooooooooooarte lungi, genul pedala abia apasata fara a inregistra diferente notabile (am zis sa fiu precaut la inceput), dar o data ce am incercat o franare doar foarte putin mai brusca am constatat uriasa diferenta. A fost momentul in care mi-am dat seama ca de 9 ani eu mergeam cu o masina cu frana aproape doar pe fata. Desi frana se imbunatatise putin in urma schimbarii cilindrilor receptori de frana cu unii noi ATE, tot nu se compara cu ce am experimentat acum cateva momente. E drept ca o data cu limitatoarele a fost schimbat si lichidul de frana cu ATE Super Blue Racing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am optat dupa nenumarate "experiente pe bani'' cu franele de cielo(dealungul anilor)...de la discuri neventilate din fabrica,la discuri ventilate,placute si etrieri noi si tamburi,saboti,set arcuri reglaj noi...toate acesta degeaba...dar dupa indrumarea mai multor prieteni sa ajuns la etrieri ATE(reconditionati ca la carte),discuri ventilate 256,placute noi pe fata(de Vectra A)pompa de frana de Nexia(de 22)cu supape 3/45,toate conductele de frana noi si furtune,lichid nou DOT4 si spate discuri de 260(in stare buna),saboti frana mana noi,placute aproape noi,etrieri reconditionati,set arculete reglaj noi(toate astea de Vectra A)+cablu frana de mana de Astra F Gsi(pentru a avea frana de mana ok)...

pot spune intr-un final ca am frane pe Cielo(le multumesc celor care au contribuit la asta...Claudiu DNC,KTL-ul,DJ_Dark,Mirceajo,Velican)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu fiu :o fftopic:, dar poate ma lamureste cineva cum sa interpretez valorile de pe astea doua pompe de frana, prima de pe un Opel Ascona C, a doua de pe Cielo Korean. Cel putin ca aspect sunt perfect identice si teoretic ar fi chiar interschimbabile.

 

Ascona (valori 20/26/86) post-4414-0-80808000-1349116292_thumb.jpgpost-4414-0-93292100-1349116300_thumb.jpg

 

Cielo (valori 20/28/96) post-4414-0-39932400-1349116318_thumb.jpgpost-4414-0-09240400-1349116326_thumb.jpg

 

Pe pompa de Cielo e trecuta valoarea 96 sub rezervoras, dar care nu a fost posibil sa o pozez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o pila buna. Nici vorba de flex, se poate insa risti sa "muste" adinc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Viktor: Nu reusesc sa inteleg la ce intrebare ai raspuns mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am inteles eu bine, doresti sa indepartezi inscrisurile alea, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era vorba de interpretare nu de indepartare!

Andrei a fost pe faza.

- 20 inseamna diametrul interior al cilindrului principal;

- 86 si 96 cred ca reprezinta anul fabricatiei celor doua repere.

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-j La naiba, scuzele mele. Cum pot unii citi asa repede ...  <img src= )">

 

Oricum, mai bine decit deloc. :shocking: Asteptam pe cineva imputernicit, cu buretele.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt lamuriri Cris! Cred cai ai dreptate cu anul fabricatiei si cilindrul interior. Poate reusim sa aflam si ce inseamna valorile de 26 si 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal. As vrea sa imbunatatesc sistemul de franare pe Leganza. As dori sa schimb discurile de frana cu unel dublu ventilate (perforate), dar nu se gasesc pentru leganza. Imi puteti spune cu ce model de opel este compatibil sistemul de franare Leganza, poate asa voi gasi discuri.

 

Sistemul de franare beneficiaza de ABS (am omis sa mentionez)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vei gasi repere compatibile cu alte modele discuri de frina (vezi ca exista si un topic dedicat pentru aceste discutii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine face si desface , are zinlic ce face, adevarat ?

 

Mi se puse pata pe limitatoare . Rolul acestora se prea stie, insa , eu unu tre sa stiu mai mult de-atit , si anume, modul functionari acestui mudel (exemplare fiind multiple).

 

Oi fi singurul cu astfel de preocupari sau mai sint si altii prin zona . :mrgreen:

 

Deci : una bucata 3/40 sectionata , drept material de birfa.

 

Din punctul meu de vedere, daca orificiul de 2mm este marit la 2,2mm, se ating (sau chiar peste) performantele celor de 3/45. Ori ba ?

 

post-20861-0-39467200-1478347090_thumb.jpg

 

post-20861-0-16809000-1478347135_thumb.jpg

 

post-20861-0-75743300-1478347151_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu tocmai am explicat mai sus rolul acestor limitatoare si cum functioneaza. Nu trebuie umblat la diametrul orificiului din piston (are diametrul de 0,75 mm) fiindca acest drosel hidraulic (asa se numeste) realizeaza delay-ul la franarea puntii spate (ca sa nu facem drifturi fara voie). Aceasta valoare este identica la toate aceste dispozitive GM, atat la franele cu saboti cat si la cele pe disc.

Trebuie umblat insa la presiunea de limitare care trebuie neaparat marita. Valoarea de 30 bar la care sunt tarate dispozitivele originale scot aproape complet din functiune frana spate (am patit eu cu masina noua si m-am dus taras pe asfalt uscat, vara, numai cu rotile blocate pe fata, ca spatele - ioc !). Cand am desfacut tamburii, sabotii erau aproape neatinsi. Pentru acest lucru trebuie schimbate arcurile (si numai ele !) cu altele a caror constanta elastica K este de 24500 N/m; 7 spire din sarma de 2,3 mm si H liber 27,1 mm (fata de 9450 N/m cat au cele originale cu 8 spire din sarma de 2 mm si H liber 33,3 mm). Aceasta, pentru ca F= K x delta H (diferenta intre H liber si H lucru max, adica inaltimea arcului comprimat in dispozitiv = 19 mm).

Cu aceste arcuri eu am tarat limitarea la 50 bar care confera siguranta si nu se dau spectacole cu "tete a queue". Experimentat; acum am frana care rivalizeaza cu batrana mea Dacie pe care nu contenesc sa o laud (deloc gratuit !).

Diferenta dintre suprafetele pistonasului expuse la lichidul sub presiune este de 0,45522 mmp, fapt care face ca -"paradoxal"- pistonasul supus presiunii la franare sa se deplaseze in amonte (mai exact se deplaseaza 1,4 mm, limita la care supapa se inchide si blocheaza intrarea lichidului.

Daca se doreste si se considera ca isi are locul aici, pot prezenta in afara acestor date sintetice si alte date dimensionale, precum breviarele de calcul, inclusiv verificarea calculata a limitatoarelor originale (cele de 30).

Edited by smv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stim foarte bine ce rol au limitatoarele, @smv. Sint limitatoare in fel si chip, sub diferite forme si mod/uri de functionare, insa eu fac referire expres la cel din inagine, de cielo/nexia . Ideea e de a i se descoperi cu exactitate modul functionatii (acestei) si trucuri ce ii pot fi aplicate pentru un plus forta de frinare pe puntea spate.

Altfel, cred ca faci referire la cu totul un alt tip de limitator, ca in cazul de fata diametrul orificiului e fix ala atasat de mine, 2 si respectiv 3mm. Arcul in cauza (la mare) doar un singur rol are, de a mentine pe pozitie "patronul" ala ,"drosel" sau cum i-o zice. Prea mare importanta nu are numarul spirelor, grosimea sau puretea arcului in sine, nu este actionat , nu deserveste la culisare avind in vedere sensul. De sensul presiunii ar fi invers, atunci da, ar amortiza forta , dar asa ... indiferent de presiunea aplicata ala nu misca din loc, nu are unde sa "fuga", gulerul "patronului" fiind presat (deja si permanent) in holender. Toata povestea e diametru orificiului din prima sectiune si/sau opturatorul ce inchide partial debitul. Cel putin logica me astfel spune.

 

post-20861-0-79399600-1478418057_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Cielo Euro 3 si este de la sine inteles ca m-am ocupat de aceasta masina. Ca atare, dizertatia pe care am facut-o se refera strict la ceea ce am pe masina (coincide cu pozele pe care le-ai postat). Daca droselul ar avea diametrul pe care il afirmi nu ar mai fi drosel (este cam cat Dn-ul conductei !!). Cauta mai in interior fiindca, tehnologic nu este productiv sa gaurim cu 0,75 toata lungimea pistonasului, ca atare se practica numai o duza. Ce am avut de explicat am facut-o mai sus. Intaresc faptul ca totul este calculat si experimentat de mine si se afla montat pe masina mentionata care, acum, are frane normale in care te poti baza. Esti intr-o profunda eroare daca sustii si crezi ceea ce scrii mai sus. Dupa cum se vede, nu are rost sa postez breviarul de calcul care demonstreaza de unde vin acele cifre inscriptionate (30; 35; 40; etc).Nu doresc sa fac polemica pe adevaruri stiintifice evidente si/sau sa vorbesc in gol. Ca atare ma opresc aici.

Cu stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stam prea bine la capitolul rabdare bag seama, da ma rog ...

 

Nu am observat acea duza la interior, motiv caruia aminteam de un plus 0,2 al orificiului ce ar fi o posibilitate, si asta fiind un punct de vedere doar, nu am sustinut niciunde cu tarie ca astfel ar sta lucrurile. Altfel, dezbatem sau ... ne dam cu curu de pamint (imi string jucariile si plec acasa ...) .

 

Bon, cred ca am priceput , arcurile sint cheia succesului si de-am inteles eu bine, necesita arcuri mai tari . Adevarat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, arcurile sunt TOTUL. Cat despre rabdare, in general sunt disponibil intrucat am lucrat ca si cercetator si profesor. Dar nu pot lupta cu refractaritatea. Asta este. Ma dezarmeaza. Scuze !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine domnu' ... profesor .

 

Teoretic merge treaba struna, practic o sa fie ceva mai greu de realizat ca si muritor de rind . Sa intru in posesia a celor doua arcuri (cu acele cote fixe) mai sus amintite ... o sa curga ceva apa pina or fi descoperite. Cind o sa-mi cada pe chelie de modificari (deocamdata fiind destul de ok cu 3/45) voi pune in practica o metoda mai putin inginereasca, ca pina la alte arcuri ... o sa prind reincarnarea probabil. Asadar, raminem la arcurile existente cu un mic upgrade, si anume : intre spirele arcului tensionat ramine un interval de 1,5mm x 5 = 7,5mm din care, cu o saiba banala cu diametru corespunzator si grosime de 3mm, vom supra - tensiona arcul.

Ale mele doua clase asta spune, simplu si eficace. N-am motive sa ma pling nici cu frinele de moment, dara deh, cind ne-ajunge plictiseala mai bijuterim cite ceva ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×