Jump to content
Sign in to follow this  
starsteel

Jurnal De Bord Chevrolet Aveo

Recommended Posts

Am facut si eu operatiunea asta in urma cu mai multi ani la jantele de iarna ale Epicii. Au iesit decent, dar din pacate pe alocuri au fost probleme cu vopseaua care s-a cojit de pe grund (grundul a ramas pe janta). Am folosit acelasi spray de vopsea, lacul cu intaritor l-am dat la pistol ca sa tina mai bine.

Bafta si spor, sper sa iti iasa bine (sa pui poze la sfarsit). 

  • Like 1

Share this post


Link to post
23 hours ago, ches said:

Am facut si eu operatiunea asta in urma ... 

Multumesc pt experienta impartasita, nu era in calcul si grundul, am unul gri asa ca inainte de vopsire o sa dau 1-2 mani de grund, pretentiile sunt mici pt aceste 2 jante de iarna sper sa reusesc un rezultat multumitor care sa tine macar cativa ani! E drept am ceva dubii de compatibilitate intre grund si vopseaua, nu am studit compozitiile! Oare imi ajung 400ml pt 2 maini la 2 jante si 2 mani la tamburii de frana?

grund.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Am folosit cu alta ocazie grundul din poza (pe tabla) si a fost OK.

Jantele de la Epica au iesit chiar bine, vezi pozele de pe forum. Cu exceptia catorva locuri unde s-au cojit (pe buza unde vine cauciucul si putin in gaurile de la prezoane) au tinut relativ bine la tavaleala, adica nu s-a jupuit vopseaua sau lacul de pe spite, chiar daca au fost purtate iarna.  

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
14 minutes ago, ches said:

Am folosit cu alta ocazie grundul din poza...

 

interesant jurnal, trebuie citit din "scoarta in scoarta"! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am vopsit cele 2 jante, daca eram mai migalos la operatiunea de slefuire atunci rezultatele erau excelente, pt ce mi-am propus totul ok. Am vopsit si capacele de tambur ruginite cu grund gri, am considerat ce de ajuns fara vopsea.

IMG_20210607_095933755.jpg

IMG-20210607-WA0014.jpeg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

In poze arata bine, de la distanta banuiesc ca se vede la fel. Nu va sta nimeni sa se uite cu lupa la ele daca nu spui ca le-ai vopsit tu 🙃.

Grundul nu e gandit sa sigileze singur suprafata, e mai permeabil la apa. Da-le niste vopsea peste sau macar niste lac...

Share this post


Link to post
1 hour ago, ches said:

In poze arata bine, de la distanta banuiesc ca se vede la fel. Nu va sta nimeni sa se uite cu lupa la ele daca nu spui ca le-ai vopsit tu 🙃.

Grundul nu e gandit sa sigileze singur suprafata, e mai permeabil la apa. Da-le niste vopsea peste sau macar niste lac...

operatiunea a fost completa, slefuire manuala, grund, vopsire, lac, fata/spate, toate spray-urile dupli-color...daca imi doream o calitate superioara a suprafetei trebuia slefuirea sa o fac mai temeinic, nu am mai slefuit si cu 240 cel mai fin pe care il aveam. La vechimea lor arata perfect, in poza de sus am pus una langa alta o janta aflata pe masina (nespalata) si una reconditionata, totul ok. Doar pe capacul tambur am dat numai cu grund, cel polonez, m-am gandit ca fiind o suprafata care se incalzeste se poate reconditiona mai usor daca nu este vopsea/lac.

spate.jpg

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Super!

Edited by Akon

Share this post


Link to post

Consultatia anuala la 92.400km, diagnosticul, "buna, buna, super...asta nu e de vandut", batranica se tine tare! Maine la drumul arhicunoscut! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din nou am uitat de jurnal asa ca revin la evenimentele din ultimul an, in 8 aprilie am dus-o la o mica cosmetizare din cauza de rugina aparuta pe pragul din dreapta spate, aplicat antifonare cauciucata pe ambele praguri in clusiv pe cel din stanga care nu prezenta nicio urma vizibila de batranete, pe pragul dreapta cauza a fost ridicarea pe elevator defectuoasa si indoirea acelei margini locul de unde a pornit pata de rugina. 

1.jpg

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu ma lasa sa pun si rezultatul operatiunii din cauza de marime asa ca trec mai departe, 15 mai descoperit aerul conditionat decedat, asa cum am banuit e din ignoranta mea infantila deoarece pe perioada unei ierni foarte uscate nu am dat drumul la aer periodic si probabil o garnitura neunsa a reprezentat neetansitatea instalatiei astfel ca am pierdut tot gazul, efectuat o umplere completa 600g fara alta operatiune, acea garnitura prin ungere a revenit la functia normala.  Pe 29 iulie am recidivat cu aerul dinainte de a ajunge la constatare am realizat ca tot  greseala mea e cauza, luat o canalizare suprainaltata pe un drum decopertat cu roata din dreapta si a cedat datorita socului o garnitura (verde) pozitionata intre traseu si intrarea in condensatorul de la radiator, inlocuit garnitura si facut din nou umplere, la prima operatiune 160lei a 2-a, 200lei, in concluzie i-am bagat in interval de 3 luni doua incarcari complete 600+600grame totul datorita ignorarii unor reguli elementare de exploatare.  Batranica a facut zilele trecute impresionanta valoare de 96.000km la 15ani si ceva de la achizitie...cum anul asta am fost pana inThassos cu una pe motorina la anul cu ocazia implinirii a 16 ani vreau sa o urc pe ferryboatul de Thassos! 🙂

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

maine o sa iti pun o poza cum am reparat eu pragul cu popnituri.

cat despre antifonul cauciucat, nu stiu ce sa zic, am inteles ca lucreaza rugina pe supt el. eu prefer sa o ung pe a mea cu ulei de in.

Share this post


Link to post

Am uitat sa mai completez jurnalul asa ca revin cu data de 30mai2023 (99400km) zi in care i-am facut revizie, distributie si inlocuit preventiv kit ambreiaj deoarece aveam de cativa ani rulmentul de presiune care fasaia la apasarea pedalei, preturi de achizitie piese 1063lei (on-line) si manopera 1617lei. Paradoxal dupa finalizarea celor 3 operatiuni am ramas cu un martor abs aprins si m-am convins cu un test ca e vorba de senzorul din dreapta fata insa mai ciudat a fost ca dupa cateva drumuri in care am mers si cu spatele am avut simptomul ca nu mai pot sa o bag in marsarier, revenit la service, acolo totul normal. Dupa alte cateva zile, de data asta datorita grabei mele sa schimb in marsarier sau sa scot din marsarier ca deadeam cu spatele iar sotia vroia sa coboare in timp ce inca eram in mers, am reusit o caraiala si simptomul imposibilitatii cuplarii in marsarier a revenit. Astfel am revenit si eu la service insa acolo din nou totul normal, a urcat masina pe elevator si a constatat un mic joc la sistemul de parghii de la timonerie insa cum peste cateva zile urma sa plec in Thassos m-am convins ca e o problema pe care o pot gestiona astfel ca a facut aprox. 2000km fara sa intampin vreo problema. Iar data de 30mai2023 a mai inregistrat un eveniment, a reusit una sa ma loveasca in bara si aripa dreapta spate dand cu spatele intr-o parcare eu fiind in mers...bara ei s-a infundat (Audi A4) eu am avut sansa sa prinda chiar muchia de imbinare intre aripa si bara spate astfel ca la mine daunele sunt insesizabile...totusi am facut o amiabila si dupa cateva zile am ajuns la constatare dauna Groupama si mi-a virat in cont dupa 2 zile 1209lei pt reparatii in regie proprie. Sa pun si cateva poze cu perioada mentionata mai sus...nu am reusit sa incarc mai multe, as fi pus ambreaijul nou si rugina de la praguri.

rev.distrb.ambreiaj.jpeg

diistr..jpg

a. vechi.jpeg

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post
On 8/8/2022 at 5:59 PM, rich1974 said:

maine o sa iti pun o poza cum am reparat eu pragul cu popnituri.

cat despre antifonul cauciucat, nu stiu ce sa zic, am inteles ca lucreaza rugina pe supt el. eu prefer sa o ung pe a mea cu ulei de in.

Ai avut dreptate, o porcarie antifonul, din pacate nu ai mai pus poza...deja ma uit dupa niste praguri ca sa le inlocuiesc cand rugina o sa fie vizibila numai ca astia sunt exagerati peste masura, un prag 500 de lei?!! Cum ai imbalsamat-o pe a ta....ma gandesc sa arunc si eu niste ulei pe rugina insa nu stiu cum sa ajung in interior? 🙂

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Exista niste orificii de gresare pentru praguri, va trebui sa te uiti intr-un manual de reparatii caroserie. Insa, daca a plecat rugina, te chinui degeaba, nici apa sfiintita nu mai ajuta 😟.

Pentru pete superficiale merge un inhibator de rugina. Pentru chestii serioase, doar: zeama de flex, perie de sarma (preferabil tot de flex), disc cu fasii/lame de smirghel. Un grund de buna calitate si apoi partea estetica. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
23 hours ago, Salex said:

Exista niste orificii de gresare pentru praguri, va trebui sa te uiti intr-un manual de reparatii caroserie. Insa, daca a plecat rugina, te chinui degeaba, nici apa sfiintita nu mai ajuta 😟.

Pentru pete superficiale merge un inhibator de rugina. Pentru chestii serioase, doar: zeama de flex, perie de sarma (preferabil tot de flex), disc cu fasii/lame de smirghel. Un grund de buna calitate si apoi partea estetica. 

Caut un manual de service insa linkul pe care-l aveam nu mai e disponibil...poti te rog sa-mi trimiti un link? 

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

mare lucru nu ai de gresat. fiecare prag are 3 orificii cu dopuri de cauciuc. unul in fata, in spatele aparatoarei de plastic si doua in spate, in fata rotii, le vezi. 

apropo, daca nu ai demontat niciodata aparatoare de platic din fata, iti recomand sa o faci. eu am gasit in spatele ei pamant pentru un ghiveci de flori. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Probabil in 11iul o alta lovire in parcare, de data asta cu aripa infundata pe o muchie, descoperita deabia pe 13iul, camera nu mi-a oferit momentul parcarii de dinainte de lovire ca deja am trecut cu alta filmare peste ziua de 11iul insa pe 14iul am descoperit "agresorul" dupa urmele lasate pe masini, manevra facuta cu spatele in parcare si oprire in aripa mea dreapta spate cu usoara harsaire a usii dreapta spate, am facut o amiabila, luat legatura telefonic cu un inspector de daune Grawe am incercat o programare telefonica la numarul transmis insa cum era deja vineri dupa amiaza ramane sa ma programez telefonic luni dupa ora 9.00 cand incepe programul. E deja a 3-a lovire cam in aceeasi locatie, toate descoperite ulterior de mine, mai rar asa cadenta de "tragere", tragatorii, Opel Corsa, Mazda 3 si Dacia Logan break. Experienta cu Groupama din iunie a fost excelenta sa vad cum stau cei de la Grawe...m-a intrebat inspectorul de daune daca am un drum in Bucuresti sa fac acolo constatarea, nu suna prea normal insa am incredere ca totul o sa fie ok. Sa ma interesez si de un service cu un tinichigiu priceput si ce scor imi da pt reparatie pana la constatare, clar ca aleg din nou sa o fac in regie proprie.

IMG_20230714_121131.jpg

Edited by starsteel
  • Sad 1

Share this post


Link to post
On 7/6/2023 at 4:15 PM, rich1974 said:

mare lucru nu ai de gresat. fiecare prag are 3 orificii cu dopuri de cauciuc. unul in fata, in spatele aparatoarei de plastic si doua in spate, in fata rotii, le vezi. 

apropo, daca nu ai demontat niciodata aparatoare de platic din fata, iti recomand sa o faci. eu am gasit in spatele ei pamant pentru un ghiveci de flori. 

Mare dobitoc am fost, mai rar asa ignoranta, era si greu sa descopar cele 3 gauri sau sa intreb din timp! Nu am demontat un plastic din fata insa am scos pamantul care se aduna in aripile din fata in partea de jos acum cativa ani, scule folosite, furtun cu apa si deget din dotare. Adevarul ca cine sta la casa chiar are toate conditiile sa faca periodic asemenea operatiuni. Spre informare, un amarat de prag costa de la 500lei iar o aripa o gasesti, inca, incepand cu aproape 300 de lei, astia au innebunit cu totul.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...