Jump to content
Sign in to follow this  
starsteel

Jurnal De Bord Chevrolet Aveo

Recommended Posts

6 ani???Din cate stiu la 2 ani se inlocuieste.

Share this post


Link to post

Manualul de utilizare spune ca la 2 ani se inlocuieste lichidul de frana, care este hidroscopic si isi pierde calitatile in timp.Urmeaza si la mine schimbul dupa 5 ani.

Share this post


Link to post

Corect ca este higroscopic insa tocmai asta a fost rolul masuratorii, s-a dat ok-ul, probabil daca as fi facut verificari eventual si in zile ploioase cu umezeala mare rezultatul ar fi putut fi altul. E extrem de important ca acest circuit sa ramana curat eventuale impuritati ducand la probleme grave, parca asa e mentionat in manualul de utilizare.

P.S. Oricum la un schimb de lichid solicitati sa va faca ulterior si testul sa stiti exact ce ati bagat.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Dupa inlocuire lichid de frana se va face testul de franare pe stand.

Share this post


Link to post

Revin cu un istoric al ultimelor zile, la o zi dupa revizie am efectuat un dus-intors de cate 6 km, la dus ca de obicei doar martorul abs aprins-stins la intoarcere surpriza, s-a aprins pt. prima oara martorul airbag. A 2-a zi studiind istoricul altor masini am miscat de scaun, in prima faza parca nu a avut rezultat dupa care a revenit la normal si asa a ramas....am facut un drum la Bucuresti cu martorul abs stins iar la o frana in Bucuresti, ca anul trecut evident, a revenit astfel ca la dus niciun martor, la intors martor abs aprins. Adevarul ca in momentul in care e aprins stiu sigur ca nu intra abs-ul si e mult mai placut. Am incercat inainte de a pleca la drum sa scot siguranta de la abs insa cum mi-am aprins martorul pe sistemul de franare am revenit rapid cu siguranta la locul ei. Am facut pt. prima oara un idle learn chiar daca nu am simtit vreun consum deosebit pana acum, a fost aiurea tare sa merg pe un drum liber 30km cu 70-80km/h in viteza a 4-a calculatorul imi spunea ca regimul de lucru era consumator de benzina estimarea km. care ii mai am scazand constant....ulterior i-am dat a 5-a cu 110km si cresterea a fost constanta multi km. Practic consm. e 490km +18km cu un rezervor plin 45litri la care martorul de benzina nu s-a aprins (6litri) sa vad exact la primul plin care e consumul mediu va fi o valoare in jur de 7l/100km....am incercat sa merg economic nu am trecut decat de putine ori peste turatia de 3000rot/min in vit a 5-a.

P.S. Sa mentionez ca am trecut ieri prin borna 57.000km....cauciucurile originale isi fac ultimii km, prezinta microfisuri asa ca in max. 1500km renunt definitiv la ultimele 2. Mai am unul in garaj insa ala e in caz de forta majora, nu cred sa le mai pun de anul viitor vreodata, o sa le pastrez amintire, al 4-lea agatat intr-o caramida acum 2 ani l-am pus alaturi de altele pe un stalp ce este paravan de trecere l-a umplut cineva si cu pamant sau ciment, ala pot sa spun ca e expus deja la muzeu in aer liber. :)

Cele 4 cauciucuri originale....amintire placuta drumuri europene, neplacuta, derapaj pe timp de iarna, aveau 4 ani erau inghetate bocna si m-a pacalit vremea crezand ca nu e vorba de gheata, greseala mea!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Astazi mi-am facut un consum exact, dupa 544km am alimentat cu 35.23 litri rezultand o valoare de 6.48 litri/100km....evident e vorba in marea majoritate de drum extraurban facut intre Galati -Bucuresti turometrul depasind rar valoarea de 3000 rot/min, practic regimul a fost 70-80km/h in localitati, 110km/h in fara localitatilor. Avand in vedere ca am facut cativa km prin Bucuresti si Galati iar 30km in treapta a IV-a cu 70-80km/h clar valoarea poate suferi imbunatatiri!

Share this post


Link to post

Am mai facut un consum aproximativ, 50 litri / 735 km vreo 670 km extraurban din care 40-50km pe autostrada cand i-am dat si o crestere a turatiei pana in 4000rot/min.

Share this post


Link to post

Astazi mi-am facut ITP-ul, culmea a fost un dublu ITP, dupa ce mi-a finalizat verficarea am fost anuntat ca am fost selectat de RAR sa faca si ei verificarea....am trecut ITP chiar daca la cunoscutele probleme, martor ABS aprins, flansa amortizor si bieleta antiruliu, ambele stanga fata, a aparut si microcontactul care aprinde pozitiile de mers inapoi. Am avut ceva emotii ca cei de la RAR imi pot face o figura pt. abs insa nu a fost cazul....ca un facut la verificari a ramas aprins iar in momentul cand am plecat din service sa stins! Nu am fost pe faza la nr. de km, probabil aprox. 58.158....o sa vad maine cat am, n-am facut mai mult de 2 km de la service pana in parcare.

 

Share this post


Link to post

Azi am avut parte de 2x1 evenimente....masina lovita in parcare, bara spate + janta dreapta spate (raschetata), necesita vopsire, si baterie moarta. Mi-am achizitionat un Rombat Premier cu polaritate inversa fata de cum o aveam pe originala Delkor. Am incercat initial o Varta de 56 A nu a mers montata am reusit sa bag acest Rombat de 50 A la indicatia unui service de baterii....cea de 55 nu as fi reusit sa o montez, singura conditie ca sa mearga montata, intai plusul dupa care pusa pe pozitie. Despre bara lovita sa vad cum se comporta cei de la City, acolo are RCA-ul cel care m-a lovit.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

bine ca nu ai gasito lovita... :( si fara faptas

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

asta a fost in 2011...si era lovita serios nu doar stearsa de vopsea pe plastic. :(

Share this post


Link to post

Mi-am luat azi o hartie de la City pt. vopsirea barei spate pe RCA-ul celui care m-a atins....surprinzator dar am preferat sa duc hartia la service-ul cu care m-am obisnuit, unul de cartier, in detrimentul ofertei sa o fac la Radacini Motors! La Radacini mi-au transmis ca trebuie sa las masina acolo "2 zile" pe cand dincolo le-am dat hartia, m-am programat peste o saptamana si le-am solicitat sa-mi faca si o curatare a senzorilor abs pe spate si sa-mi monteze un comutator de mers inapoi pe care urmeaza sa-l achizitionez. Cand am mai facut o vopsire pe casco le-am cerut un polish prin locurile in care mai aveam diferite puncte....despre lasat masina acolo nici gand. am mentionat ca las bara si vin din nou cand va fi montajul.

In concluzie primul contact cu cei de la City extrem de placut, constatare si oferta pt. reparatie in cadrul Radacini Motors e mai mult decat onorabil!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Azi la 59.622 km am scos masina de la vopsit bara spate pe un RCA City operatiune efectuata la Radacini Motors....totul perfect, mi-au aranjat bara, inclusiv 2 probleme mai vechi, o taietura laterala si improvizatia facuta de mine cu intarire pe spate la o crapatura cu o tabla nituita folosind ulterior chit si un autocolant. Pe langa asta mi-au montat si comutatorul de mers inapoi achizitionat cu 24 lei...i-am intrebat cat m-ar costa de schimbat setul de flanse amortizor fata si bieletele antirului, mentionat 190 lei manopera si pot veni si cu piesele comandate de mine. Se pare ca nu mai de evitat locatia, preturile par normale...pt. deplinul adevar, inainte de Radacini Motors acolo a fost locatia Gold&Platin, totusi cred ca au preluat buna parte din personal.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Personalul e acelasi! Pentru seful de la tinichigerie si Paul de la mecanica numai cuvinte de lauda. Imi pare bine sa aud ca au mai reglat putin preturile. Tocmai din cauza asta renuntasem sa mai trec pe acolo.

Share this post


Link to post

9 ian 2014

am ajuns si eu la 60.000km...."pauzele lungi si dese cheia marilor succese". Singurul drum saptamanal care il fac in mod curent este acasa - kaufland - acasa....daca in trecut era aprox. 10 km astazi e vreo 2 km!

 

Pt. cei interesati de ce inseamna un consum de combustibil la o masina pe termen lung si strict pe tipul asta de masina sa mentionez o valoare aproximativa, fac abstractie de vreo 25 litri care i-am pierdut pe drum cand mi-a sarit un furtun de la alimentare.

60.100 km
4.672 litri
21.256 lei => 4.55 lei/litru
Rezulta un consum de 7.77 litri/100km

 

04.04.2014

Azi am pus masina pe un tester sa vad ce-mi afiseaza la ABS care cand si cand imi apare martorul in bord....momentul in care i-am facut nu imi afisa nimic in bord oricat am incercat porniri opriri motor mers putin si calcat frana nu a vrut sa se aprinda asa ca am trecut la testarea propriu-zisa, la general nu mi-a detectat nicio problema, cand a trecut strict pe abs atunci mi-a aparut un cod de eroare C1200 si mentionarea senzor abs stanga fata circuit deschis sau scurt. Am incercat sa demufez senzorul abs ca sa-l curat insa mi-a fost imposibil sa scot si cum riscam sa-l sprag am renuntat....am sters codul de eroare, astept sa vad daca si cand imi va semnala din nou probleme martorul din bord, dupa un drum scurt niciun semn. Am uitat sa mentionez ca mi-am schimbat si bujiile, in bord cred ca am vreo 60350km.

P.S. Pentru cei din Galati interesati de o testare ieftina, 20 lei, ii astept cu o cerinta sa le ofer un numar de telefon.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Da se pare ca iar am uitat de jurnal...ar fi de mentionat ca pe 14 apr am gasit masina in parcare fara 2 roti pe partea stanga, cum CASCO nu mai am de vreun an mi-am pus 2 roti de iarna, din fericire imi achizitionasem 2 jante originale iar la fiecare roata mi-am pus cate o piulita antifurt, setul de 4 piulite si cheie l-am luat cu 45 lei.

Share this post


Link to post

Surpriza totala astazi, ma suna politia sa-mi transmita ca mi-au gasit autorii furtului rotilor si sa vin sa ma inteleg cu ei...ma duc la politie, unul din autori a reprezentat o surpriza totala chiar nimeni nu poate banui ca un astfel de om se poate ocupa cu asa ceva, ma deplasez la locuinta personala sa recuperez cele 2 roti insa acolo le gasesc vopsite in alb iar janta pusa in fata prezenta o indoitura serioasa. Ca sa ajung la intelegere imi recuperez prima data roata cu cauciuc Marangoni prezenta trei urme vizibile de franari violente, nu am vazut niciodata un cauciuc mancat in asemenea hal, mai aleg o janta ce pare intreaga cu un jaf de cauciuc de iarna asta in locul vechiturii de Hankook pe care o aveam iar 400 lei compensatie pt starea anvelopelor. Asta a fost istoria furtului cu 2 mari surprize, recuperarea si autorul! This is it!


 

 

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Nu, nici gand, statutul persoanei parea incompatibil cu fapta comisa....asta pana la proba contrarie!

Share this post


Link to post

Astazi la 60.830 km mi-am echipat masinuta cu 4 anvelope de vara Riken Maystorm 2 B2, 185/55/15 V, DOT 5213, un entry level a grupului Michelin, produs in Serbia...pretul excelent, 780 lei, montaj si echilibrare moca!

Ieri alimentare la Rompetrol Moldova total 210 lei....40 litri benzina, 4 pachete de tigari, vigneta + taxa mediu!

 

http://www.testcauciucuri.com/cauciucuri_de_vara/riken/maystorm_2_b2/index.html

 

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

In final suma a fost 800 lei si jantele recuperate insa de culoare alba sad.png ...raman pt iarna!
P.S. Am primit un comunicat zilele trecute cu titlul "Ordonanta de clasare dupa inceperea urmaririi penale".

Zilele trecute masina in acelasi loc public, iluminat, etc, pana la roata din spate, merg la vulcanizare unde constat o piulita lipsa iar in momentul cand a vrut sa-mi desfaca antifurtul constatat ca era umblat si a necesitat o fortare ca sa poata fi demontat....evident o noua tentativa de furt! no.gif

Share this post


Link to post

01 April 2015

Pfuu de cand nu am mai trecut nimic in jurnalul de bord....sa mentionez ca dupa revelion si-a lasat un roman un autograf pe usile din partea stanga. A evoluat personajul, a trecut de la amprenta digitala la un x apasat si binecuoscutele linii continuie specifice retardatilor de seama lui, asta e Romania nu ma mai mira nimic. Mi-am luat un creion gri si un ultra cut (scratch remover) cand se mai incalzeste afara o sa incerc sa vad ce pot remedia, de vopsit chiar nu mi-am propus. Am facut azi o polita RCA la scorul de 372....e o evolutie pe masura creste bonusul creste si pretul, anul trecut B6 - 262 lei anul asta B8 - 372 lei.

 

21 May 2015

Azi am luat consumabile pt. revizie ulei GM 5w30 5litri - 105lei, filtru aer Mann C2324 - 30lei, filtru combustibil Mann WK55/2 - 20lei, filtru ulei Mann W712/22 - 10lei si filtru habitaclu NGH CU 2330 - 20 lei...saptamana viitoare la aprox.64.000 sa-i fac revizia in service unde manopera era vreo 75 lei.

 

22 May 2015

Astazi am facut revizia la 63.975km, cu consumabilele mentionate mai sus la care am adaugat manopera de 94lei....urmeaza sa mai vizitez in viitor serviceul mi-a dat pe tester umiditate la lichidul de frana <2% corespunzator unui tester, 1 verde si 2 galbene, daca aparea si un rosu eram la <3%. Probabil o sa fac o revizie generala pe frane care sa cuprinda saboti spate, lichid de frana sa vad ce-mi da la itp-ul programat peste 2-3 luni. Am si un senzor abs stanga fata care probabil il voi inlocui....in max. 25.000km obligatoriu disc si placute.

 

24 May 2015

E o boala specifica cu senzorii abs, am vazut si la vreo 110 lei parca iar inlocuirea lor nu ar fi o problema, mai greu ii scoti decat ii montezi! Mai exista o boala specifica a sabotilor de frana care se dezlipesc din lotul 2007 montati pe Aveo exact perioada mea de achizitie....la 64.000km ori ii schimb preventiv ori trebuie sa-mi pun vreo cheie tubulara in jur de 30 (oare?) ca sa nu raman cu ea in drum in cazul blocarii unei roti spate. Probabil ar trebui sa inlocuiesc si lichidul de frana operatiuni care stiu cum s-ar face corect, daca as avea conditii gen capra pt sustinere, chei potrivite as fi tentat sa ma bag eu in ea. Sa vad daca ma hotarasc sau ma duc totusi la un service, cu un litru de ulei dot 4, un set de saboti comandati on-line, un spray de curatat frane si sa vad cat vrea pe manopera....in mod normal nici 100 de lei nu stiu daca face manopera! Cu ocazia asta sondez piata la service-uri sa vad care sunt de evitat....la revizie imi cerea 60 lei ca sa verifice sabotii si sa faca o simpla curatare, exagerat daca nu vorbim de reprezentanta!

 

 

Dupa ce am reusit sa aduc cat de cat la zi jurnalul sa mentionez ca zilele trecute am facut un drum la Bucuresti cu rezervorul plin, benzina 95 efix aditivata Rompetrol luata din Moldova cu aprox. 4 lei/litru, si am mers la limita reusind sa fac 624 km ceea ce inseamna un consum de aprox. 7.37 litri/100 km. Sa mentionez ca din cei 624 de km aprox. 160 km au fost facuti prin Bucuresti.

P.S. Pt. cei interesati de o iesire spre Moldova pt. alimentare cu benzina mentionez costurile, plata cu card + comisioane de schimb valutar, 50 litri - 191.99 lei, vigneta 1 sapt. - 20 lei, tigari 4 pachete (2 rothmans, 2 kent) - 10.28 lei

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Mi-am facut programare in service, unul nou pt. mine, revizie (ulei 5W30 GM 25lei/litru, filtre Mann: aer 32, comb 20, ulei 11, filtru no name polen 22lei), inlocuire preventiv saboti de frana ATE 138lei + lichid de frana dot4 15 lei, senzor abs delphy 80lei, pret total cu manopera 567 lei. Revin cu detalii saptamana viitoare, sa vad daca atac si bieleta antirului si flansa amortizor sau le mai aman ca nu deranjeaza de cativa ani!

Share this post


Link to post

Efectuat revizie 10 ani cu ceva strangere de inima nestiind ce poate sa mai apara...aparitia suparatoare a fost amortizor dreapta fata prezentand scurgeri, asta chiar nu ma asteptam la un amortizor pe gaz?!!! Tot la noi aparitii ar fi "ovalizari la bucse punte spate" si la cele 2 "bucse brat" pe fata, urmeaza sa studiez problema.

Revizia propriu zisa: filtre mann combustibil, ulei, aer + filtru no name polen, ulei motor 5w30, la cerinta mea am efectuat si 2 reparatii la probleme vechi, senzor abs dreapta fata model Delphi si bieleta antiruliu stanga fata un model belgian ceva cu S iar preventiv dar FOARTE INSPIRAT inlocuit saboti frana cu model ATE si inlocuit lichid de frana DOT4 + spray curatat frane. Scorurile au fost 430lei piesele si 229lei manopera, inclus si un minuscul bacsis! Despre sabotii de frana pot sa va transmit ca dupa 71.000 km erau la locul lor insa mai erau asa de lipiti ca la o simpla surubelnita bagata la un capat se declarau invinsi si paraseau instantaneu "baza"!

Share this post


Link to post

15 august

Azi am intrat si eu in clubul select al celor cu martorul check engine aprins...masina are putin peste 10 ani si 72.000 km! Revizia a fost facuta acum 2 luni in urma iar de vreo 2-3 saptamani am vazut ca am o scurgere mica de ulei dar uniforma in partea superioara fara sa sesizez ceva insemnat pe joja. Posibil sa fie garnitura capac colbutori, sa fie asta cauza martorului aprins? Am incercat cu un tester insa nu-mi recunoaste eroarea, sters mers un pic dupa care cu motorul lasat pornit la alimentare cu o benzina, am bagat 10litri de 100 de la OMV l-am gasit din nou aprins. Ca modalitate de mers, pana acum 2-3 ani schimbam mereu peste 3.000 rot/min dupa care am lasat-o mai jos fara sa merg subturat.

Motorul, cel putin la mersul in oras, nu prezinta niciun simptom pe care sa-l sesizez, e drept ca am facut doar cativa km!

 


21 august

Am pus testerul pe ea astazi, cod defect - P0340 pozitie senzor ax came, am schimbat si garnitura capac colbutori, scorurile 66 tester, 56 garnitura ELRING si 80 manopera...gasisem la manopera 50 schimbat ganitura insa nu avea tester dedicat sa-mi citeasca martorul check engine. Studiez topicul parasit, a devenit un jurnal arhiva!

https://www.autoeco...0956/a14724568/

Martorul air bag mi-a dat 5 coduri de eroare asa ca nu-mi propun sa-l fac, inlocuire senzor ax came acolo unde am fost mi-a mentionat la scor, 400!

 

25 august - 71.968km

efectuat ITP, probleme semnalate, usoara scurgere telescop dreapta fata, "impresia unui vag joc la capat bara dreapta, insa nu constituie o problema", deasemenea burduful capatului de bara stanga se prezinta putin taiat, la acestea se adauga martor check engine tocmai aprins conform istoricului de mai sus.

 

30 august

Istoric la martor aprins - engine check....revizie 28 iun, concediu sfarsitul lui iulie, in intervalul 1- 15 aug am observat o usoara pata de ulei in zona capacului culbutori, drumuri scurte si putine prin oras, pe data de 15 aug martor aprins pt prima data in istoricul masinii, aprox. 72.000 km, urmat imediat de o diagnoza fara sa-mi recunoasca codul de eroare, sters martorul, alimentat imediat cu 10 litri benzina omv100 rezervorul avea cativa litri rompetrol95, martorul se reaprinde cand alimentam, motorul fiind pornit, pe 16 aug facut un drum la service pt o programare/lamurire, martor check engine se prezinta stins , 21 aug plecat spre service, martor aprins, schimbat garnitura capac culbutori, diagnoza cu cei 2 martori aprinsi , unul vechi de 2 ani la air-bag rezultat dupa miscarea scaunului la revizie si "nou nascutul" engine check, rezultate P0340 pozitie senzor ax came, recomandare schimbare, si 5 erori la air-baguri, frontale, laterale (am realizat ulterior ca am avut toate mufele desfacute pt a le da cu un spray de curatare fara insa a sterge ulterior eroarea), evident au fost ambele erori sterse, pe 23aug scos masina la o spalare, bordul cu martori ok, imediat cum am iesit de la spalatorie martor aprins - check engine, pe 25 aug facut itp cu martor check engine aprins, in aceeasi zi plecat la drum, se stinge dupa o oprire la iesirea din oras alimentarea cu 10 litri de benzina rompetrol95 insa se reaprinde in cativa km, dupa parcurgerea a 100 km in care martorul mai mereu aprins, forjat putin motorul ca nu-mi permitea traficul, 4000-4500 rot/min, rar un 5000, mai mult cu viteza a 3-a si pe portiuni de 1-2 km plus dupa o fataila cu mai multe opriri prin Focsani martorul se stinge fara sa-l mai vad aprins pana astazi 30 aug. In perioada asta am facut 3 iesiri de cate 11kmx2 , 75kmx2 (dupa o alimentare cu 15 litri petrom95), drumuri de munte plus inca 120km drum intins pana acasa si cateva opriri piata, garaj, cumparaturi, etc.

Am banuit de prima data ca ar putea sa existe o legatura intre pierderea de ulei pe la garnitura capac culbutori si martorul aprins posibilitatea fiind dupa diagnosticare murdarirea senzorul ax came, deasemenea am banuit ca prin simpla stergere a codului de eroare a martorului air-bag e posibil sa nu se mai aprinda....momentan banuielile par reale, revin daca va fi cazul! Sper ca nu prea curand....oricum de citit se pare ca nu mai exista amatori insa daca ce am scris foloseste unui singur posesor auto atunci timpul pierdut nu a fost in zadar!

P.S. Daca am completat jurnalul de bord sa mentionez ca am un autograf, tip linie, de vreo 2 luni, pe jumatate din capota portbagajului...nu sunt singurul, e cel putin un idiot care trece prin zona in care stau si ofera cu mare marinimie "autografe", sper sa-i rupa cineva capul ala prost!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...