Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

1) cu spray-ul am vrut mai mult sa curat chiulasa de resturile de garnitura veche si prin zona bujiilor si a supapelor. Nu mi-am pus problema sa raportez toate costurile la pretul unei rectificari. Daca as gasi pe cineva care efectueaza servicii de "spalare chiulasa" (si capac culbutori, carter, baie ulei, galerii, clapeta acceleratie, instalatie racire etc) as plati de cateva ori pretul unei rectificari.

 

Cum n-am gasit pe nimeni, tre sa fac eu aceaste "dirty jobs" si parca nu pot exprima in bani timpul pierdut si gradul de murdarire (inclusiv a mediului inconjurator, ca fiu "verde" pana la capat).

 

2) n-am luat in deradere distributia, doar am incercat un exercitiu de logica: daca totul a ramas pe loc (fulie vilbrochen, rola intinzator, pompa apa etc) si n-am scos decat fulia de la arborele cu came de pe cureaua de distributile, n-ar fi normal ca, dupa ce repun aceasta fulie "la semn" (cel dat de mine, cu marker-ul), sa revina totul la starea (pozitia) initiala?

 

Am tiparit si manualul de service, o sa mai fac si o verificare "ca la carte".. dar am zis ca daca tot nu schimb cureaua de distributie acum, sa las totul cat mai "pe pozitie" ca sa mearga reasamblarea cat mai usor.

 

PS: Poate primesc macar o bila verde pentru "environment care".. ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

nu pot sa ma abtin... bah mai da-l dreaqului de mediu... ma doare capul cand aud de "hai sa fim green" si alte kacaturi de-astea! APAI,de cand e lumea asta,toate oloiurile,sulfurile si prafurile radioactive au zburdat fericite de colo colo,incendii,carcase de animale putrezind de zor,rahat de animale cu galeata in orice loc,etc etc... si n-a mai fost nici o problema nicaieri...

acuma,de ceva timp suntem spalati pe creieri cu mizerii gen "mother earth",planeta mama, recicleaza,etc... de parca a vazut cineva cu ochiul liber CA TRAIM DE FAPT PE O PLANETA(lucru pe care imi vine extrem de greu sa-l cred numai gandindu-ma la KILOMETRII AIA GROSIME DE GHEATA din antarctica ,ce,"teoretic",doar "atarna" acolo de capul lor...).

nu traim pe o planeta,nu e nici o problema cu poluarea,intreaga lume este un sistem inchis care n-are nici o jena/scarba si se autoreface in timp! mai mult timp ce-i drept,dar cu 100 ml de ulei sau 10 kg de ulei aruncate intr-un loc,chiar nu-i nici o problema! vreo 3 ani de stat la soare si s-a dus dreaqului orice urma de ulei din locul ala... daca mai si ploua bine,chiar nu mai stii unde-ai aruncat uleiul...

@dae-woo-doo TOTUSI,pentru binele tau si-al motorului tau(in special SUPAPE SI PISTOANE) verifica daca ai pus totul la punct! punctele alea stabilite de producator,care stia cel mai bine ce-i cu motorul tau...

EU de exemplu,astept mecanicul maine dimineata,N-AM TUPEUL ASTA sa ma apuc singur de schimbat garnitura de chiuloasa,distributie sau altele mai mult sau mai putin complicate...

POATE,o sa schimb uleiul la motor(MOTUL 6100 Synergie) singur,dar sunt curios cum dreaqu desfac filtrul de ulei ca n-am cheie speciala... probabil o sa fac cum am facut la o honda VFR750F si anume am infipt o surubelnita groasa in el si l-am desfacut pana la urma...

dar cand e vorba de piesele in miscare ale motorului ce AR PUTEA SA FACA POC daca le pun prost la loc,nici ca ma bag... sunt prea sarac sa ma complic aiurea...

 

o sa va arat si voua cum curat chiuloasa maine probabil mai pe seara dupa ce termin tot de pus la loc si ajung si pe la PC sa uploadez pozele... (sper sa o termin intr-o zi,ca ma apuc de dimineata si dau buzna la atelierul de rectificat chiuloase ,ca am vorbit de azi sa ma astepte gata de treaba.). si sper sa faca treaba buna...

  • Like 2

Share this post


Link to post

carcase de animale putrezind de zor, rahat de animale cu galeata in orice loc

 

Aici chiar n-ai nimerit-o, astea sunt chestii "verzi" (chiar si la propriu).. ;)

 

nu e nici o problema cu poluarea,intreaga lume este un sistem inchis care n-are nici o jena/scarba si se autoreface in timp! mai mult timp ce-i drept,dar cu 100 ml de ulei sau 10 kg de ulei aruncate intr-un loc,chiar nu-i nici o problema! vreo 3 ani de

stat la soare si s-a dus dreaqului orice urma de ulei din locul ala... daca mai si ploua bine,chiar nu mai stii unde-ai aruncat uleiul...

 

De asta arata arata Germania cum arata iar Romania precum o stim (un cos de gunoi).. pentru ca noi avem mentalitati mult mai "evoluate" decat ei, pentru ca noi vedem dincolo de "marea conspiratie intergalactica" referitoare la "green" si "global warming" si pentru ca noi ne kkm pur si simplu pe strada, dupa colt, si mai aruncam si vreo doi litri de ulei ars pe deasupra.. numa' asa, ca sa-i facem in ciuda "naturii".. ;)

 

N-are rost sa ne certam pe tema asta, dar daca e s-o luam legal, cred ca ar trebui sa iei vreo 3-4 amenzi pe zi pentru poluarea pe care sunt convins ca o aplici si in practica, nu doar o popularizezi pe-aici.

 

Dar hai sa ne-abatem un pic de la subiect si sa revenim la chiulasa.. ;)

Share this post


Link to post

 

2) n-am luat in deradere distributia, doar am incercat un exercitiu de logica: daca totul a ramas pe loc (fulie vilbrochen, rola intinzator, pompa apa etc) si n-am scos decat fulia de la arborele cu came de pe cureaua de distributile, n-ar fi normal ca, dupa ce repun aceasta fulie "la semn" (cel dat de mine, cu marker-ul), sa revina totul la starea (pozitia) initiala?

 

 

Nu. pune-le toate la semnele date de fabricant. 1 dinte mai incolo iti trebuie ca sa faci totul praf.

Share this post


Link to post

Okay, nevermind.. va inteleg preocuparea (e un reglaj foarte important).. dar, repet:

 

Cureaua de distributie a ramas pe pozitie, impreuna cu restul fuliilor (vilbrochen, intinzator, pompa de apa).. deci cureaua nu s-a miscat de pe aceste fulii.

 

Am extras doar fulia de la arborele cu came (si am facut un semn, cu markerul, pe ea si pe curea). Daca pun fulia la acelasi semn si o remontez pe axul cu came (are o singura pozitie de montaj), nu e clar ca se va restabili pozitia initiala a distributiei? Hai sa discutam macar la nivel teoretic.

 

Poate ca, practic, ar fi posibil sa se miste cureaua pe una dintre fuliile ramase pe pozitie, caz in care trebuie refacut tot reglajul. Dar sa nu dramatizam ceea ce un mecanic cu oarece experienta face in mod curent:

 

face semn pe curea si pe fulie >> da jos fulia de la arborele cu came >> demonteaza/monteaza chiulasa >> pune fulia la loc (la semn) >> totul e OK.

Share this post


Link to post

Okay, cred ca am dezbatut destul cum e cu "green".. sa revenim la "brown" (chiulasa ta). Care arata.. jalnic. Deci a mea arata perfect, pot spune.. si culmea e ca eu aveam simptome (apa in ulei, fum alb, pierdere lichid etc) de mult mai mult timp.

Nu stiu cum de ti-ai dat seama ca ai probleme de-abia acum, cand a ajuns chiulasa/garnitura in halul ala..

Coroziunile alea ar trebui sa dispara la rectificat, depinde cat sunt de adanci si daca nu migreaza spre canalele de racire/ulei/etc. Dar vezi ca nici prea mult nu se poate lua din chiulasa, ca dupa aia se modifica parametrii motorului..

Vorbeste cu mesterul tau.. poate ca e mai ieftin/indicat sa cumperi o chiulasa SH, de la dezmembrari (unde o poti gasi cu supape cu tot, mai ales ca ale tale arata "cum arata").

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu vorbim de Cielo 8V non-euro? la ala nu se strica nimic daca e sarita distributia.

Nu stiu cum ai reusit sa prinzi cureaua pe roata zimtata de la arborele cotit, dar daca zici tu... Oricum e mai usor de pus la punct decat sa desfaci dupa aceea si sa vezi ce are.

 

Nu mai stiu unde e semnul de pe capacul distributiei care corespunde cu semnul de pe fulia arborelui cotit, eu scoteam si fulia aceea si roata de la axul cu came trebuia sa aiba semnul la ora 12 si roata de pe arborele cotit la ora 6:

curea-distributie-cielo-1-5-espero-1-5-4

  • Like 1

Share this post


Link to post

N-are nimic non-euro daca e prost pusa distributia. Doar ca da dureri de cap cand te intrebi daca ai ramas cu piese in plus, ai vreo mufa aiurea sau n-ai pus bine ceva. Nu e 16v/euro 3 sa se lase cu supape sau pistoane indoite

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu vorbim de Cielo 8V non-euro? la ala nu se strica nimic daca e sarita distributia.

Nu stiu cum ai reusit sa prinzi cureaua pe roata zimtata de la arborele cotit, dar daca zici tu... Oricum e mai usor de pus la punct decat sa desfaci dupa aceea si sa vezi ce are.

 

Nu mai stiu unde e semnul de pe capacul distributiei care corespunde cu semnul de pe fulia arborelui cotit, eu scoteam si fulia aceea si roata de la axul cu came trebuia sa aiba semnul la ora 12 si roata de pe arborele cotit la ora 6:

curea-distributie-cielo-1-5-espero-1-5-4

 

@ALICE, merci pentru poza - face cat 1000 de comentarii.

 

Deci, discutand pe poza:

 

Inainte de a demonta chiulasa, distributia era OK, da? Probabil ca erau toate puse la semnele din fabrica/manual (apropo, semnul "de sus" este crestat pe capacul de plastic din spate al curelei de distributie).

 

Ca sa demontez chiulasa, a trebuit sa scot fulia de pe axul cu came (CAM SHAFT, din poza). Ei bine, eu am facut un semn intr-o pozitie oarecare atat pe curea cat si pe fulia respectiva (CAM SHAFT). In rest, totul a ramas "pe pozitie" (cureaua si restul fuliilor). Deci, fata de momentul cand motorul functiona, n-am schimbat nimic la distributie, in afara de faptul ca am scos acea fulie.

 

Now.. daca pun fulia la loc, la semnul pe care l-am dat eu cu marker-ul (pe curea si pe fulie), nu e logic ca totul va fi ca inainte? unde anume i se pare cuiva ca ar fi "dereglata" distributia?

 

In afara faptului ca distributia la Cielo SOHC/8v este "fool-proof" (nu se ating supapele cu pistoanele), eu nu vad nici un risc in ceea ce am expus anterior (semnul dat cu marker-ul).

 

OK, am sa verific si semnele din manualul de service, ca sa fie toata lumea fericita.. problema e ca nu stiu daca am vizibilitate la semnul de jos (de la fulia CRANK SHAFT, montata pe vilbrochen) si n-am de gand sa mai scot si alte piese de pe-acolo (alternator etc).

 

Cum spuneam, dupa ce remontez chiulasa chiar vreau sa schimb cureaua de distributie.. dar, deocamdata, e plin garajul de piesele scoase din "burta" lui Cielo ca sa-i mai fac o operatie si la distributie.

 

Sa spunem ca "distributia" va fi lectia nr. 2.. Deocamdata, trebuie sa trec testul la "chiulasa". ;)

 

Vorba lui @tunning4life: tare mi-e teama c-o sa raman cu o gramada de piese "pe-afara", oricat le-am etichetat eu si le-am pus in pungi. M-am apucat sa dezactivez si instalatia de A/C (ca sa am "loc" - si oricum era nefunctionala) si e posibil ca multe piese (suruburi etc) sa le consider ca apartinand instalatiei de A/C si sa le arunc la gunoi..

 

Share this post


Link to post

Cand ai scos roata dintata de la axul cu came, chiar si numai prin simplul fapt ca a tras intinzatorul de curea si putea sa sara de pe roata dintata a arborelui cotit.

 

Daca nu vrei sa dai jos fulia de la arborele cotit, undeva pe carcasa distributiei, in dreapta, in zona in care se imbina capacul de sus cu cel de jos ar trebui sa ai o putza, trebuie sa se alinieze cu ea crestatura din fulie; semnul de pe roata axului cu came se aliniaza cu cel de pe carcasa, dai o tura de motor cu cheia fixa si vezi daca mai sunt aliniate. Aia e tot, nu e mare filozofie.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Aha, pai daca e asa de simplu, am sa dau cureaua jos complet si o repozitionez dupa manual. Multumesc foarte mult pentru "traducere" (in manual este explicat mult mai alambicat).

Share this post


Link to post

Hai mai da-o in masa de distributie, 5 posturi aiurea pe tema asta.

Dupa ce o pui invarti motorul cu o cheie pe piulita de la arbore si daca face o tura completa fara sa loveasca in nimic 90% e pusa bine. SI daca porneste, se accelereaza fara rateuri, trage, 100% e pusa bine :)

Semnele se pun ca in poza aia, recomandat sa se dea fulia de la arbore jos si sa se alinieze punctul de la pinion, semnul de pe fulie e inselator, am mai vazut cazuri.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Myth buster!..

 

(adica vrei sa zici ca distributia nu e "mission impossible"?!)

 

Man, aici nu e Facultatea de Mecanica.. aici suntem la sat! Si daca au fost necesare 5 posturi ca sa inteleaga tot agricultorul cum se "caleaza" distributia, so be it. Chiulasa in sine nu reprezenta o problema, ci recalibrarile astea ulterioare. Iar interventia ta a sintetizat foarte bine intreaga actiune..

Share this post


Link to post

Dj, ceea ce spui este valabil 100% la Diesel. La un SOHC in 8 valve cu raport de compresie 8,6 nu va atinge nimic oricum "arunci" cureaua si il vei putea invarti ca la flasneta, dar ma indoiesc ca o vei nimeri bine ca sa si porneasca si, mai ales, sa functioneze corect. Bineinteles ca poti lucra si asa (pe ghicite) dar munca va fi impovaratoare.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Dupa o vacanta prelungita (pre- si post-Paste), m-am apucat sa reasamblez chiulasa. Totul a mers OK, in principiu (apropo, calarea distributiei este foarte simpla, exista semne/crestaturi atat sus, la fulia arborelui cu came cat si jos, la fulia arborelui cotit, si toate aceste semne sunt vizibile de sus, deci se poate face rapid o inspectie vizuala).

 

Partea buna este ca a pornit la prima cheie.. partea proasta este ca dupa vreo 10 secunde s-a oprit. ;)

 

Se pare ca am uitat sa amorsez pompa de benzina, si a mers cele 10 secunde doar cu ce-a avut prin rampa injectoarelor (cred).

 

Imediat, s-a aprins martorul de "check engine" din bord si vad ca nici martorul de la baterie nu se mai stinge. Bateria area vreo 12.4V in repaus, deci n-ar fi foarte descarcata.

 

Am incercat sa reamorsez pompa cu "firul rosu" (sau punand contactul de mai multe ori) dar tot nu porneste. Pompa se aude, deci e functionala.

 

Intrebarea mea este: are legatura martorul "check engine" cu aceasta situatie?.. dar martorul bateriei?

 

In principiu, eu zic ca n-am montat nimic gresit (desi, sunt doua mufe identice in zona distribuitorului: una intra intr-un senzor montat pe chiulasa iar cealalta in distribuitor. In distribuitor mai intra si o mufa mai mica, care vine pe acelasi cablaj cu una dintre mufele identice. Eu am conectat la distribuitor aceste doua mufe (daca tot sunt la pachet). Trebuia cumva sa montez mufa cealalta?

 

Oricum, si cu mufele inversate, aceeasi problema: nu porneste, martorii de motor si baterie aprinsi.

 

Stie cineva ce-ar putea fi?

Share this post


Link to post

vezi poate s-au udat bujiile cu benzina si ai inecat motorul. De-aia nu mai porneste.

Ptr inceput pune niste bujii curate, verifica si daca iti da scanteie pe fisele de la bujii.

Discutii mai multe dupa ce verifici

Share this post


Link to post

Multumesc pentru indicatii!

 

In primul rand, bateria chiar era cam descarcata (am tras fire de la o baterie incarcata si acum electromotorul merge cat tin contactul - inainte se oprea dupa cateva secunde).

 

Am scos conducta care intra in rampa injectoarelor si curge benzina la greu - deci pompa si-a facut treaba. Cu toate astea, nu porneste.

 

Bujiile - tocmai i-am pus niste NGK V-line noi.. sa se fi "udat" de la acea prima pornire de 10 secunde?

 

OK.. scot bujiile, le verific.. si daca-s "ude", ce fac?

 

 

PS: Are legatura "udatul" cu faptul ca am inversat mufele acelea (cea de la senzorul din chiulasa, de sub distribuitor cu cea care intra in distribuitor)? Trebuie cumva sa resetez ECM-ul, dupa ce am reconectat mufele corect?

 

PPS: Reamintesc faptul ca motorul a pornit din prima, dupa reasamblarea chiulasei etc.. dar, dupa vreo 10 secunde, s-a oprit si a aparut martorul acela de "check engine" in bord. Asadar, a existat scanteie la bujii..

 

Oare or mai fi ceva senzori conectati gresit? Eu zic ca am conectat corect toate furtunasele acelea de vacuum din zona clapetei de acceleratie, dar nu pot sa garantez.. iar manualul de service nu prea m-ajuta.

 

Exista vreo diagrama mai explicita cu toate acele furtunase/conducte?

 

Care ar fi cauza "innecarii" motorului si ce ar trebui sa fac in acest caz?

 

====

 

Am verificat bujiile - nu erau ude.

 

Am inversat iar mufele alea intre ele: motorul A PORNIT! ;)

 

Asadar, mufa care este singura pe cablu intra in distribuitor, iar cealalta (care se afla impreuna cu o mufa mai mica) se conecteaza la senzorul din chiulasa.

 

Problema este ca martorul din bord ("check engine") este tot aprins, iar motorul nu merge prea rotund (poate din cauza ca s-o fi resetat ECM-ul? Am avut bateria scoasa vreo luna..)

 

In mod normal, daca disparea cauza, martorul "check engine" ar trebui sa se stinga de la sine sau trebuie mers in service, sa-l "stinga" cu testerul?

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

Gata, s-a terminat cu "happy-end"!

 

N-a fost problema cu bujiile sau altceva.. ci doar cu bateria (care este cam veche, ce-i drept) si cu amorsarea pompei de benzina.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru indicati. Masina are 17 ani, sper sa mai mearga inca pe-atat!

 

Oricum, are sub 100K (reali), deci sunt sanse foarte mari s-apuce 2030.. ;)

Share this post


Link to post

Salutare! Am un Cielo din 2005 la care am schimbat asta-primavara chiulasa cu una SH. Dupa un timp, vreo 2-3 saptamani, la pornire, dimineata sau dupa o stationare mai indelungata, se aude o bataie cam tare (tacanit), seamana cu bataia de tachet de la batrana Dacie, care dupa cateva minute dispare.  Cam ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Cel mai probabil tacheti 🙂 la Cielo sunt hidraulici, daca nu se incarca cu ulei... tacane. Depinde si daca uleiul e uzat, daca e de calitate, sa nu fie prea gros (mai ales la rece)... Daca dispare tacanitul dupa scurt timp, nu-ti face griji

Share this post


Link to post
1 hour ago, Geo_ZGA said:

Cel mai probabil tacheti 🙂 la Cielo sunt hidraulici, daca nu se incarca cu ulei... tacane. Depinde si daca uleiul e uzat, daca e de calitate, sa nu fie prea gros (mai ales la rece)... Daca dispare tacanitul dupa scurt timp, nu-ti face griji

Multumesc pentru raspuns. Dispare cam dupa un minut-doua sau chiar mai putin. 

Edited by laurentiu_73

Share this post


Link to post

Probabil sa nu-i priasca uleiul folosit. De la fiecare pornire la rece face galagie nu-i delic OK.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...