Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

O intrebare care poate parea prosteasca: exista marci de garnituri de chiulasa care se comporta mai bine la mersul pe GPL (materiale care se reziste mai bine la regimul de temperatura mai ridicata)? Ma refer la faptul ca poate uzina din Craiova a folosit altceva decat gasim noi de obicei prin magazine (marfa coreeana obisnuita). Am gasit garnitura chiulasa SOHC Euro 3 dar nu stiu daca se potriveste sau este mai buna decat una simpla pentru un SOHC coreean 1997.Multumesc!

Share this post


Link to post

Exista unele care sunt considerate mai bune, ca de Ex. Victor Reinz, dar nu neaparat pentru GPL. Coreenii au piese foarte bune pentru prima echipare, dar au si proaste si foarte proaste pentru vanzareain magazine. Daca vrei piese bune, oriiei de la ACSA, ori de laimport de producatori consacrati.

Share this post


Link to post

La cielo garnitura de chiulasa se arde periodic la 150-200k km datorita unei probleme de constructie a chiulasei la unul din cilindri iar instalatia de gaz dereglata sau reglata pentru amestec sarac(asa zisa economie) accelereaza procesul de ardere al garniturii de chiulasa in acel loc si pe linga asta se mai adauga si supapele de evacuare.

Share this post


Link to post

Cumparat garnitura chiulasa GM Daewoo pe care scrie Victor Reinz,facuta insa in Korea. Sa vedem cat o sa si tina! Multumesc tuturor pt sfaturi!

Share this post


Link to post

Intrebare: Daca trebuie inlocuita garnitura de chiulasa la Cielo SOHC ce alte elemente trebuie musai inlocuite? Ma refer la lucruri gen suruburi pt chiulasa, garnitura de evacuare, garnitura de admisie ... va rog completati voi lista daca e mai mare.

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa desfaci admisia si evacuarea (desprinzi saxofonul),doar schimbi garnitura de chiulasa,simeringurile de supape si prezoanele chiulasei.

Share this post


Link to post
Intrebare: Daca trebuie inlocuita garnitura de chiulasa la Cielo SOHC ce alte elemente trebuie musai inlocuite? Ma refer la lucruri gen suruburi pt chiulasa, garnitura de evacuare, garnitura de admisie ... va rog completati voi lista daca e mai mare.

 

 

Garnitura capac, simering distributie, oring delco, simeringuri supape, curea distributie, rola intinzatoare si ce se mai constata cu uzuri (axa came, tacheti, culbutori, bujii). Mai bine schimbi ce trebuie acum decat sa mai desfaci o data.

Share this post


Link to post

Intebare practica: Se poate transforma un motor de Cielo SOHC(8 valve) in unul DOHC(16 valve) numai prin inlocuirea chiuloasei? A incervat careva pe forum asa ceva?

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Si cu ECM ce faci?

Share this post


Link to post
Se poate transforma un motor de Cielo SOHC(8 valve) in unul DOHC(16 valve) numai prin inlocuirea chiuloasei?

Nu.

 

PS : CHIULASA

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am fost azi pe la un service Daewoo in TM pe Str Miresei, convins ca trebuie sa schimb chiulasa (Cielo '96, SOHC, 125.000Km), voiam o programare pentru a trece la actiune in cursul saptamanii viitoare ...

De ce? Pentru ca dupa ce am spalat motorul, am vazut ca motorul nu mi se pastreaza curat in zona chiulasei. Acolo mustea ulei...

Ulei era vizibil in zona cilindrului 4, dar si undeva printre bujii intre cilindrii 2&3 (in spatele saxofonului).

In sfarsit cei de la service au asteptat sa se se raceasca motorul, apoi au luat o cheie diamometrica si au verificat cat de stranse erau suruburile chiulasei.

Cu ocazia asta au constatat ca in dreptul locurilor unde mustea putin ulei, s-au mai putut stange respectivele suruburi (numai alea, restul erau la ok. la cuplu de strangere daca nu ma insel de 8kg forta). Apoi au spalat cu ceva spray si in urmatoarele saptamani urmeaza sa vad ce se mai intampla, deocamdata se pare ca nu e nici un pericol.

 

La motor pana acum nu s-a intervenit in nici un fel.Masina are 125.000Km si pana acum nu s-a mai atins nimeni de chiulasa. In sfarsit probabil ca de cand o fost noua chiulasa s-o mai fi lasat, si nu a verifica nimeni cuplurile de strangere.

 

Partea super din toata povestea asta este ca cei de la service nu m-au taxat cu nimic. Mai rar mi-a fost dat sa trec pe la service si sa nu ma taxeze =))

Acum am rasuflat usurat pe moment ca numai de schimbat garnitura de chiulasa nu imi ardea. [-O<

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

PS: @Salex, inteles chiulasa! m-am obisnuit insa sa ii spun gresit asa din folclor ... :) )

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Salut,

 

Nu stiu daca problema cu care ma confrunt de cateva luni merge discutata in sectiunea aceasta, dar incerc (rog moderatorii sa ma corecteze daca e cazul)

Sa va spun cum a inceput: Celo pe cate il am (st.cu AC si motor exe) se apropria de 60000km deci trebuia sa schimb distributia, asa ca am mers si am cumparat setul respectiv (curele,role,etc) de la acel magazin care are si dezmembrari de langa selgros pantelimon cu factura cu tot (noi)

Si le-am montat la service , ok , dupa app. 17000km, in pasajul de la muncii mi se rupe cureaua de distributie...nasol...nervi... etc. Duc masina tractata la acelasi service (unde am o "cunostinta", ghinionul meu) si se constata urmatoarele: supape + camasile alea pentru ele, lovite si faptul ca trebuia planata chiuloasa, pistoanele erau intregi... au spus meseriasii. Dat find faptul ca nu am avut timp sa umblu sa trag la raspundere magazinul, service-ul, pentru am rezolva problema pe garantia lor am preferat sa platesc eu reparatia (2200 ron) si sa am masina repede functionala (in acest moment regret hotararea mea de a nu face scandal). Acum intervine problema cu care ma confrunt astfel dupa ce au facut ei acolo toate reparatiile am observat ca pierde ulei le la capacul de la chiuloasa asa ca m-am intors in service unde mi-au spus ca ca trebuie inlocuita garnitura, cert este ca au schimbat de doua ori garnitura si tot a curs (explicatia a fost ca nu se mai gasesc garnituri originale si ca astea romanesti sunt proaste), a treia oara au pus silicon+garnitura si nu s-au mai vazut urme de scurgere, dar ulei tot disparea, acum "meseriasii" spunca maninca ulei.

Treaba este urmatoare... nu ma pricep la mecanica si poare o sa-mi spuneti ca am fost chiar fraier la faza cu reparatul pe banii mei, dar spuneti-mi daca e posibil ca o masina la care nu completam ulei intre schimburi sa ajunga sa consume cam 1 L la 1500km???

Acum am completat la ei si au "sigilat" motorul si sa merg dupa 1000km sa vedem ce se intampla, iar dupa ce-si spun parerea vreau sa mai incerc o alta parere (la treaba asta ma bazez pe voi cu o recomandare de incredere)

 

 

astept sfaturile voastre

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Am mai intalnit la un tico acelasi fenomen.Dupa inlocuirea supapelor si semeringurilor de supape tot din acelasi motiv( ruperea curelei de distributie)

motorul a inceput sa scoata fum abundent pe evacuare si consuma 1l de ulei la 1000 km.Dupa 2-3000 km s-a desfacut din nou motorul si s-au inlocuit din nou garnitura de chiulasa si semeringurile de supape insa nu s-a schimbat nimic.Totul era ok la testul de compresie insa la fiecare pornire la rece scotea fum ca un vapor si uleiul disparea din motor.Dupa alte cateva mii de km a inceput sa nu mai scoata fum si nici sa mai consume ulei.

Share this post


Link to post

multumesc ovi_jer

 

 

Si ce as putea sa fac??? sa fac si eu testul de compresie? si daca e ok sa astept?

 

Ceea ce vreau sa specific este urmatoarea treaba: ca supapele erau de "reparatia1", iar semeringurile erau standard de aceea acestea din urma au fost rectificate.(la un atelier specializat)

 

Poate influenta treaba asta???

Share this post


Link to post
... supapele erau de "reparatia1", iar semeringurile erau standard de aceea acestea din urma au fost rectificate.(la un atelier specializat)...

Cred ca te-au "ars" la buzunar bazindu-se pe necunoasterea ta :( . Sau nu ai retinut exact ce anume era "de reparatie1" si ce anume ti-au rectificat. Probabil ti-au rectificat scaunele de supape, simeringurile nu prea cred, sint din cauciuc. Cit despre supape, nu stiu ce ar fi de "reparatia1", daca au probleme se schimba cu unele noi. La rupere de curea, mai mult ca sigur supapele au fost indoite si, deci, ar fi trebuit shimbate. Daca le-au declarat ochiometric bune ... vai mama lor de meseriasi, ar trebui batuti cu sapa ! In plus, daca lucrurile stau asa, e posibil sa iti treaca ulei pe la simeringuri care, in scurt timp, vor fi deteriorate rau.

Share this post


Link to post

@Sven, inteleg ca ai motor Cielo DOHC cu 16 vlave si din acest motiv cand ti s-a rupt cureaua de distributie ti s-au stricat si supapele, etc ... urata treaba.

 

1. Sfatul meu este sa mergi la un service Daewoo (gen foste IATSA) si renunta la practica de a merge la service-uri universale cu mesteri meseriasi policalificati la locu de munca.

Mie mi se pare incredibil de-a dreptul ca la o chestiune de interventie in motorul masinii tu ai preferat sa mergi la un service universal ... de cartier, poate chiar cunoscut...

Astfel vezi pe pielea ta ca nu ai nici un fel de garantie reala nici pe piese nici pe manopera.

 

2. Nu mai cumpara piese de schimb de la comerciantii de piese de schimb -magazine de cartier etc.

Iti spun din experienta ca pierzi banii dar si timpu si nervii cumparand piese "ieftine si originale" de la comercianti din astia care se jura ca au ei contract cu fabrica respectiv cu importatorul. Te mint in fata doar ca sa iti vanda pielele lor cu care mai mult ca sigur ca vei avea probleme.

Sunt patit la capitolul asta cu asa-zise-le piese originale ori piese GM ori piese "germane", mai bune decat cele originale, aproape de fiecare data a fost teapa!!!

 

3. Stai linistit ca se gasesc piese originale de Cielo SOHC&DOHC tot ce vrei tu, dar trebuie sa mergi la un service Daewoo si numai acolo le poti achizitiona /monta.

 

4. Omule ti-ai dat masina pe mana unor mesteri retardati. Orice om normal la cap nu pune silicon pe garnitura de chiulasa!!!

Garnitura de chiulasa tocmai d-aia e facut a din ceea ce e facuta ca sa nu fie necesar sa umblii cu silicon acolo.

Daca pui silicon pe garnitura de chiulasa de ce nu e bine?:

4.1. In primul rand cand se strange tot ansamblu siliconul va intra pe canalele fie de apa fie de ulei colmatandu-le. Astfel o sa distrugi motorul, mergand cu respectivele canale infundate.

4.2. Stiu ca exista silicon rezistent la temperatura, dar ma indoiesc ca nu va fi dizolvat de catre ulei respectiv urmele de benzina cu care vine in contact.

Astfel solutia asta este doar cu scop estetic si de aburire pe moment a clientului. O vreme nu o sa iti curga.

Daca tu o sa revii la respectivul service peste 15.000km cu motorul terminat aia ce o sa spuna ca e vina lor, siliconu toate alea?..nici gand!

 

 

5. Referitor la garnitura capacului de chiulasa, eu am schimbat-o la mine (motor SOHC) in service Daewoo acum 6 luni si de atunci nici picatura nu imi iese pe acolo (fara silicon sau alte prostii).

Inainte de experienta asta am schimbat 2 astfel de garnituri la interval de nici 3 luni, garnituri care mentionez erau de pluta cauciucata cumparate de la un magazin local numit ProMotor din TM (si montate la serviceul lor Grand garage)... dezamagitor au curs in prima luna si nici nu s-a pus problema de inlocuire pe garantie ..deh sunt "consumabile".

 

6. Pentru motoarele DOHC&SOHC nu e normal sa iti consume atat de mult ulei la 1500 de km, totusi poate ne spui si ce tip respectiv marca de ulei folosesti... poate si acolo e o mica chestie ...

 

 

.. am observat ca pierde ulei le la capacul de la chiuloasa asa ca m-am intors in service unde mi-au spus ca ca trebuie inlocuita garnitura, cert este ca au schimbat de doua ori garnitura si tot a curs (explicatia a fost ca nu se mai gasesc garnituri originale si ca astea romanesti sunt proaste), a treia oara au pus silicon+garnitura si nu s-au mai vazut urme de scurgere, dar ulei tot disparea, acum "meseriasii" spunca maninca ulei.

 

Treaba este urmatoare... nu ma pricep la mecanica si poare o sa-mi spuneti ca am fost chiar fraier la faza cu reparatul pe banii mei, dar spuneti-mi daca e posibil ca o masina la care nu completam ulei intre schimburi sa ajunga sa consume cam 1 L la 1500km???

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Sorin,

cred ca nu m-am facut inteles. este vorba de garnitura din cauciuc care este intre chiulasa si capacul acela de plastic care este peste axele cu came. pe acolo a avut pierderi.

 

Iar service-ul la care m-am dus este service Daewoo (pot sa-i dau numele???)

 

Uleiul pe care-l folosesc este mobil1 5-40 (recomandat de ei)

 

 

Pentru Salex,

 

Cand am spus semeringuri (gresit spus!!!) m-am refetit la acei cilindri metalici care se fixeaza in chiulasa si prin care trec supapele... mai pe romaneste supapele nu intrau pe acei cilindri si au marit gaurile.

 

Sper sa intelegeti (cu exprimarea mea atehnica)

Edited by Salex

Share this post


Link to post
este vorba de garnitura din cauciuc care este intre chiulasa si capacul acela de plastic care este peste axele cu came ...

Daca pe la garnitura de capac ai pierderi, nu sa patesti nimic in afara de faptul ca motorul a sa se jegareasca in timp in ultimul hal.

 

... cilindri metalici care se fixeaza in chiulasa si prin care trec supapele... mai pe romaneste supapele nu intrau pe acei cilindri si au marit gaurile.

Alea sint ghidurile de supape, simeringurile vin dupa ele :) . Ce spui tu e cam ciudat, trebuiau sa foloseasca supape noi si, daca era cazul, sa puna si ghiduri noi. Sa nu fi pus niste supape aiurea.

 

Un test de compresie ti-ar arata starea in care se afla segmentii si daca supapele inchid bine, adica daca supapele calca cum trebuie pe scaun. Daca sint probleme la cozile supapelor si la ghiduri, asta nu o sa ti-o spuna testul de compresie. Ma rog, ceva tot cistigi, adica te poti apropia prin eliminare :)

Share this post


Link to post

Se mai strica si ghidurile supapelor la faze din astea si probabil au inlocuit si ghidurile si supapele.

Share this post


Link to post

Testul asta de compresie se poate face la orice service???

Share this post


Link to post

@sven,

-In mod normal un test de compresie trebuie facut la un service care sunt in stare pe baza interpretarii datelor sa iti spuna imediat daca pistoanele sau supapele sunt cu defect.

 

La urmatorul link gasesti o discutie despre consumul de ulei si sfaturi cum se face acest test de compresie

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=262312

eu am atasat o poza din postul ui Ovi_jer.

Poza poti sa o tiparesti si sa o iei cu tine cand faci testu iar daca vezi ca aia nu fac ce scrie acolo, pune-le-o in fata si sa faca exact ce scrie acolo ori cauta pe altii care stiu direct ce au de facut.

 

Nu stiu la ce fel de service Daewoo ai fost dar aia daca erau profesionisti iti puneau piese originale care s-ar fi potrivit la fix, fara sa fie nevoie sa dea nu stiu ce gauri in ghiduri. Poate ai crezut tu ca ei sunt service Daewoo si ei in realitate nu sunt. La un service Daewoo aia repara/inlocuiesc supape de cateva ori pe saptamana ori din ceea ce ai descris tu parca aia nu au mai facut asta de sute de ani de nu au comandat piese de schimb adecvate motorului tau si au fost nevoiti sa improvizeze.

post-754-1227389802_thumb.jpg

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Testul asta de compresie se poate face la orice service???

Cam orice service ar trebui sa iti poata face testul. Operatiunea in sine este la fel de "complicata" ca si schimbatul bujiilor :) .

Share this post


Link to post

Ok stiu ce am de facut!

 

Revin cu amanunte!

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Se mai strica si ghidurile supapelor la faze din astea si probabil au inlocuit si ghidurile si supapele.

 

asa e! depinde de cum se utilizeaza motorul ... la mine a fost nevoie de inlocuirea ghidurilor de supape numai cand am reparat motorul fara ruperi de curele sau alte nebunii!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...