Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

salutt,

am dat chiulaa jos dar nu curgea nu ie stamba , fara probleme.

tre neaparat sa o planez innaite de a o remonta ?

si de ce ?

multumesc

Share this post


Link to post

De ce ai dat chiulasa jos? Daca ai piscat garnitura de chiulasa trebuie verificata planietatea chiulasei. Daca ai verificat-o la un meserias/service, e OK, ca asta nu se face ochiometric. Si daca ai desfacut chiulasa cu motorul complet rece sunt putine sanse sa se modifice planietatea. Un raspuns mai competent de la admini/moderatori, dar baga si tu mai multe amanunte, ca suntem in ceata rau...

Share this post


Link to post

Obligatoriu dupa ce ai demontat chiuloasa, trebuie facuta planeitatea.

Share this post


Link to post

Eu am desfacut-o si pentru o scurgere de apa si remontat-o fara planare si nu am nici o problema. Deci sunt sanse. Mai imporant este sa stii sa o strangi.

@last Asta din auzite sau cum? :)

 

Este recomandata o verificare planeitate chiuloasa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu este obligatoriu sa faci planeitatea dupa ce desfaci chiulasa(asta daca motivele pentru care ai desfacut-o nu o impun).

Oricum aceasta planeitate se verifica (,) cu scule speciale.

Share this post


Link to post

Acum 3 saptamini am montat si eu chiulasa, fara sa ii fac planeitatea.

 

Un mic adevar exista totusi si cind se spune ca la fiecare demontare ar trebui "luata" putin. Asta pentru a inlatura "amprentele" vechii garnituri care se intiparesc destul de serios in aluminiu.

 

Eu am procedat in felul urmator: luat smirghel f.f.f fin, facut rost de o bucata de marmura (prezumtiv plana :D ) si am slefuit superficial cu marmura+smirghel pina cind au iesit urmele vechi.

 

Oricum, pentru o treaba facut 100% ca la carte, o verificare se impune. Cel putin asa zic astia in manualul de service ;)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu am folosit solutie de curatat carburatoare, mister muscle, o pensula si o carpa pentru aceeasi operatie plus o surubelnita pentru depuneri mai "nesimtite". La fel si la pistoane.

Share this post


Link to post

Da,...problema este ca daca nu esti f atent cu surubelnita aceasta poate lasa urme pe chiulasa.

Eu stiu ca se foloseste sabarul.

Share this post


Link to post

Va salut ! In urma cu cateva saptamani am scris un topic cu pierderea lichidului de racire la cielo, am primit sfaturi(multumesc) le-am urmat dar stupoare: tot pierdea...sau mai bine zis ...consuma. Asa cum cred ca v-ati dat seama, aveam chiuloasa fisurata, o fisura mica cam de 1cm , pretul fiind prea mare ptr una noua, dezmembrari nu prea exista in urbea mea, am dus-o la rectificat. Sudorul si-a facut din plin datoria (un bun meserias) dealtfel si persoana care a rectificat-o. In concluzie, ce sperante pot sa-mi fac in folosirea chiuloasei rectificate ??? Mai tine, afecteaza parametrii (la rectificare a luat din chiuloasa 2 zecimi) sau trebuie sa ma gandesc la achizitia alteia ? Alt aspect este acela ca la montare l-am intrebat pe mecanic cand sa vin sa-mi restranga chiuloasa, dar mi-a zis ca la cielo !!! chiuloasa se strange numai o singura data!! (stiam ca dupa un anumit nr de Km se mai strange o data) Deocamdata nu-mi dau seama daca exista vreo schimbare, dar in mod normal ar trebui sa apara ???? Cielo GLE '' 96 :( :( :(

Share this post


Link to post

Daca chiulasa a fost montata si motorul a fost pornit, atunci e OK. Teoretic, prin micsorarea chiulasei, se cistiga putin la compresia din cilindru si, tot teoretic, creste putin puterea dezvoltata de motor. Ca si pericol imediat, daca se ia mult la rectificare, e posibil ca pistonul sa atinga supapele. Daca nu s-au auzit zgomote puternice (tacanituri puternice) in plus fata de eventuale belele mai vechi ale motorului, probabil ca ai scapat de necazul asta.

 

Tot teoretic, daca stringerea se face in ordinea data de manual si la cuplurile specificate atunci nu ai nevoie de restringere. Practic, eu am trecut prin ceva similar si dupa 1500km a fost necesara restringerea. Lucrul asta s-a vazut pentru ca pierdeam lichid. In mod vizibil supura intre chiulasa si bloc, in extremitatea din dreapta. Dupa restringere lucrurile sint OK.

 

Daca motorul merge OK, nu ai probleme cu lichidul de racire, nu-ti baga ulei sau benzina in lichid, atunci lucrurile ar trebui sa stea bine. Singura slabiciune probabil ca este la sudura, de vazut cum se va comporta chiulasa cind temperatura de afara o sa fie mare.

 

Bafta !

Share this post


Link to post

Daca garnitura de chiulasa este de care trebuie si strangerea se face la valorile date de catre constructor, de ce ar fi nevoie de restrangere ? La motoarele noi nu se practica asa ceva. Care este diferenta ?

Share this post


Link to post

apropo de chiulasa ,cat se poate lua din ea fara sa apara fenomenul de autoaprindere?

Share this post


Link to post

Sunt multe variabile, daca iei prea mult n-o sa mai poti folosi benzina de 95 ever, sunt si eu curios daca a calculat cineva.

Share this post


Link to post

Am intrebat cam care ar fi limita, in mm ,iar despre benzina de 95 - nu are nici o legatura cu asta ;prin micsorarea camerei de ardere creste compresia si implicit puterea motorului, practic, nu teoretic.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca am intrebat o data la atelierul unde am rectificat-o si mi-au zis ca mai mult de 3 rectificari este imposibil sa duca (cea de Matiz, care ziceau ca este chiar subtire). Oricum, cei de acolo erau ei in stare sa spuna daca mai merge rectificata sau nu. Tot la atelier o verifica si daca trebuie rectificata cu un dreptar si o lera. Se punde dreptarul pe cele 4 laturi plus diagonalele si se verifica daca exista "denivelari" cu lera. De obicei trebuie rectificata daca motorul a fost puternic temperat.

Share this post


Link to post

cam cat costa sa schimb garnitura de chiulasa si garnitura de capac? la a mea curge bine si saptamana viitoare vreau sa ma duc sa le schimb.la serviceul de vizavi de apaca au zis 450 ron ,iar la autonetul din giulesti mi-a cerut 800 ron.

Share this post


Link to post
Am intrebat cam care ar fi limita, in mm ,iar despre benzina de 95 - nu are nici o legatura cu asta ;prin micsorarea camerei de ardere creste compresia si implicit puterea motorului, practic, nu teoretic.

 

Si din cate stiu eu la o presiune prea mare benzina se aprinde fara scanteie, de aici legatura mea cu 95. Practic nu am cum sa-ti spun. Mai documenteaza-te daca vrei sa faci asa ceva.

Share this post


Link to post

O metoda mai putin conventiona, dar mai la indemna, ptr masurarea planeitatii chiulasei este urmatoarea : se pune chiulasa pe un geam si cu o lera se verifica planeitatea.

 

La Cielo se strang doar o data suruburile chiulasei, rectificarea nu e obligatorie decat daca se impune.

Share this post


Link to post

chiuloasa trebuie planata defiecare data cand este inlocuita garnitura de chiuloasa.

am gasit in nu stiu ce revista..almanah tehnic de prin 89 paremise traba asta.

ideea ii ca la planare iei o zecime...nu`ti imagina 1cm sau mai stiu eu cat.

oricum chiuloasa are un semn pana unde se poate plana, dupa aia intervin alte riscuri.

Share this post


Link to post
... almanah tehnic de prin 89 ...

 

Vorba romanului (Al. Dumas) ... dupa 20 de ani ! :)

 

E bine sa verifici planeitatea cind ai ocazia (cind e chiulasa demontata) insa nu trebuie sa faci rectificarea decit daca e necesar. Probabil ca articolul la care faci referire viza situatia in care garnitura de chiulasa s-a busit din cauze termice :D (suprainclazire, racire proasta, lipsa de lichid, etc), cauze care pot duce si la deformarea aluminiului. Daca insa garnitura cedeaza de buna ce este ea (defect de garnitura), clar nu e obligatoriu sa iei inutil din chiulasa ... In manualul de service se specifica pentru fiecare model care este inaltimea minima a chiulasei pentru care functionarea motorului nu va avea de suferit si nici nu va trebui sa umblam la noi cu benzina de 100 sau alte artificii .

Share this post


Link to post

sincer sa fiu am citit articolul din intamplare prin 2004 cand aveam dacia.

la cielo probabil ca nu, dar atunci erau alte vremuri, bani mai putini, posibilitati mai limitate.

in almanahele era descris totul amanuntit cum sa faci treaba buna, cu bani putini, ACASA.

Share this post


Link to post

Chiuloasa e de preferat sa se rectifice dupa fiecare interventie.

Se poate lua mai mult de 0.2 mm :) mult mai mult. Insa deja afecteaza rap de compresie .Oricum la masinile noi exista sonda de detonatie..deci nue  pericol de bubuieli ale pistoanelor.

Creste putin compresia ..scade consumul , creste puterea...cine stie poate te apropii de diesel daca iei mai mult de 2 mm :) )

Share this post


Link to post

Chiar nu vad de ce ar trebui sa rectific chiulasa daca nu este necesar. E foarte simplu, verific planeitatea. Daca nu e buna, o rectific. Daca e buna, o las in pace, nu ?

Share this post


Link to post

Atat timp cat planeitatea e ok, si chiulasa este in limitele prevazute de fabricant (nu e sub inaltimea minima prevazuta), n-ai motive sa "iei" din ea.

Share this post


Link to post
Atat timp cat planeitatea e ok, si chiulasa este in limitele prevazute de fabricant (nu e sub inaltimea minima prevazuta), n-ai motive sa "iei" din ea.

Scuza-ma EM!L, dar cu asta te-am dat la gazeta :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...