Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

A venit frigul si nu stiu ce sa aleg? Ce motorina, ce aditivi, ce statii de alimentare a tractorului personal...

 

Orice sfat e bine venit... nu am experiente "friguroase" cu tractorul meu

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Motorina euro4 de la Petrom. FARA ADITIVI. Cel putin daca nu iti face nici-o figura.

Share this post


Link to post

--Motorina euro4 de la Petrom. FARA ADITIVI.

Asta e ce am acum in rezervor...

a) Stie cineva cam pe la ce temperaturi incep sa apara problemele?

b) Cand se pune problema de aditivare?

 

PS

Masina este noua... Are doar 3 luni... Motor 1.9 TDI PD

Share this post


Link to post

Nu mai apar probleme ca motorinele-s aditivata din statie. Dar daca ar aparea, ar fi sub -15 grade.

Share this post


Link to post

parca m-am mai linistit... multumesc mult.

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Mie mi-a pornit modusache acum doi ani la -16 grade fara nici-o problema. Si cred ca e cel mai sensibil motor facut vreodata...

Ce NU it recomand este sa bagi motorina euro5.

Share this post


Link to post

De ce nu euro 5?

Share this post


Link to post

Continut redus de sulf. Motorina care e asa subtire incat nu mai indeplineste corect functia de ungere a pompelor de injectie de mare presiune (commonrailuri si PDuri).

Diferentele intre motorinele euro 3 si euro 4 sunt f mici insa intre euro 4 si euro 5 sunt mari.

Bagati motorina conform standardului de poluare al motorului. Daca e euro 5 atunci da, bagati euro 5. Insa nu prea am auzit cu exceptia Hondelor.

Share this post


Link to post

Am auzit eu ceva zvonuri cu ca ar avea si "biodiesel" in ea...Stiu ca la biodiesel sunt ceva specificatii legate de temperatura... cred ca de asta...

Share this post


Link to post

Da, asta cu biodieselul o stiam si stiam ca nu-i recomandat. Nu cred insa ca motorina euro5 din ro are biodiesel in compozitie. De retinut insa!

Edited by alx

Share this post


Link to post

Unele motorine euro 5 au biodiesel in compozitie dar insesizabil, problema este ca motorina trebuie pusa dupa gustul motorului, nici eu nu sunt adeptul motorinei EURO5 . Eu recomand numai Petrom EURO4, este cea mai ieftina si este foarte buna . Probleme cu inghetatul motorinei in rezervor nu am avut niciodata, am diesel de 10 ani si am prins si zile cu -25C dar nu am avut niciodata probleme .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Pe vremuri am patit-o cu inghetatul motorinei in filtru dar pe vremea aia inca se mai faceau smecherii cu apa in tancurile de combustibil ale benzinariilor. Acum nu mai e cazul. Combustibilul este de calitate scazuta comparat cu cel din occident dar asa vine de la rafinarie, nu se mai fac smecherii la benzinarie.

Eu bag in continuare Petrom si Mol. Omv mai rar. Never altceva.

 

Oricum masterbobs la tine nu conteaza asa de tare ca la mine...

Share this post


Link to post

Cum in familie folosim de 6 ani si peste 200 de mii de km motorul ala (1.9 TDI PD in versiunile de 100 si 130 CP, cel de 130 s-a dat deja), vara-iarna-urban-extraurban, autostrada-coclauri etc si numai RO, in privinta carburantilor, doar motorina de la Petrom, Rompetrol si Mol, niciodata Gigi srl. Si atat. La cel din 2001 a facut figuri intr-o iarna la -2x de grade bateria, dupa 4-5 ani de utilizare.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

@BogdanG, motorul meu are gust dulce ce motorina sa-i pun?? Mi se pare super aiurea ce spuneti aici. Daca de maine standardul motorinei va fi euro5, noi astia euro2 pana la euro4 aruncam masinile?? Inteleg sa nu bagi combustibil mai prost, dar nu am auzit pe nimeni sa se planga de calitate mai buna, poate doar de pret.

Share this post


Link to post

Ce te face sa crezi ca euro5 e de calitate mai buna? Sau altfel: cum definesti tu o motorina mai buna?

 

Eu am explicat care-s diferentele, crezi ce vrei. Daca toti vor schimba la euro5 vor fi obligati sa bage un aditiv care va suplini functia de ungere.

 

Cum s-a facut in Ghermania cand au scos complet din benzinarii FP desi sunt destule masini si la ei fara catalizator.

Share this post


Link to post

Nu e vorba exact de calitate ci de compozitia chimica. Motoarele mai vechi (pompa de injectie) sunt gandite sa se unga cu ajutorul motorinei mai mult decat cele noi.

Producatorul de combustibil trebuie sa scoata un produs cat mai putin poluant (datorita normelor), dar asta nu inseamna ca iti protejeaza motorul.

PS. Nu cred ca o sa-i dai in judecata peste 10 ani cum ca ai cu n % mai mare uzura la diverse componente (in cauza) decat ar fi trebuit.

Am avut o motorizare 2.0 diessel din 85, deci super clasic, la trecerea pe motorina euro a crescut consumul cu cel putin 10% iar dupa un timp am avut probleme cu o-ring-urile de pe la pompa de injectie.

 

LE. Am scris concomitent cu Alx, deci subscriu.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Initial am postat la probleme KALEECCS, dar VAXXi m-a indrumat aici. Rpopun sa revigoram topicul intru cat subiectul este de actualitate, mai ales ca nu mai gasesti nicaieri altceva inafara de motorina EURO 5 (doar 10ppm sulf) cu cel putin 5% biodiesel. Dieselul de la VM Motori care echipeaza Chevy este Euro 4, dar motorina Euro 5 in principiu este compatibila cu motoarele Euro 4. In realitate motorina actuala nu mai lubrifiaza suficient pompa de injectie, de unde si multele probleme cu dieselurile in ultima vreme...

 

Am cautat specificatiile EN590 ep wikipedia (carburantul care este cerut de motoarele diesel de la Chevy) si le-am comparat cu fisele tehnice ale producatorilor de combustibil din RO. Toate specificatiile par sa fie indeplinite.

 

Pana acum ce am invatat de pe forum este ca trebuie sa evit motorina de la Lukoil si Agip care in timp ar dauna injectoarelor, catalizatorului si DPF-ului. De asemenea colegii de forum sustin ca motorina Rompetrol, Petrom si MOL ar fi de calitate buna. Tudor mi-a recomandat Petrom Top Diesel (din cate am vazut are fisa tehnica comuna cu OMV Sprint Diesel) care are raport bun calitate/pret.

 

Eu personal am observat o "puturosire" a masinii cand am pus Lukoil Diesel Euro 5, fata de Petrom Diesel Euro 5 si OMV Sprint Diesel. In schimb masina a devenit mai silentioasa, mai ales cand motorul este rece. Am comparat fisele tehnice ale motorinei de la producatorii care le pun pe site (culmea, Rompetrol nu pune) si am observat ca motorina de la Lukoil are maxim 7% biodiesel, pe cand cea de la Petrom/OMV/MOL are intr 4 si 5%. Asta ar explica oarecum comportamentul diferit al masinii: se stie ca biodieselul are proprietati de lubrifiere ceva mai bune, dar arde mai greu.

 

Am inceput sa pun si ulei 2T in motorina dupa ce am citit forumul acesta. Nu am observat o imbunatatire fata de cum mergea inainte, parca motorul e totusi putin mai silentios, dar deocamdata trebuie sa termin Lukoil-ul si sa revin la OMV/Petrom (Rompetrol nu imi e in drum).

 

Invit toti diesel-arii sa ne impartaseasca experientele lor legate de diferitii combustibili si de aditivii de motorina pe care i-au folosit.

 

Multumesc,

Vali

Share this post


Link to post

Aditiv never. Motorina in primul an de la Petrom, de 2 ani doar Rompetrol. 3 revizii, alwais filtrul curat, fara impuritati. Iarna trecuta, temperaturi super negative, nicio problema de pornire sau altceva. Am testat de 2 x mol, luk si agip si m-am lasat. Consumul cel mai mic l-am avut numai cu petrom, in conditiile in care motorul era nou, nelasat. O sa trec in curand din nou la petrom si voi vedea cum evolueaza consumul.

Edited by Mircea
  • Like 1

Share this post


Link to post

OMV se lauda ca poti face cu pana la 20km mai mult la plin cu OMV Sprint Diesel care e acelasi lucru cu Top Euro Diesel 5 de la Petrom.

Surse: aici mergeti la caracteristici tehnice pentru fisa tehnica si aici pentru features la OMV Sprint diesel.

 

Edit: Mircea, de ce vrei sa te reintorci la Petrom, erai unul din sustinatorii Rompetrol.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pai pentru ca firma la care lucrez va avea ca furnizor de combustibil Petrom, desi pana acum a avut Rompetrol (din 2004!). Motivele tin atat de ratiuni financiare cat si de scaderea calitatii serviciilor furnizate de Rompetrol in ultimul an..

Share this post


Link to post

Vezi ca s-au injumatatit benzinariile Petrom si cardurile nu merg si la OMV.

Share this post


Link to post

OMV se lauda ca poti face cu pana la 20km mai mult la plin cu OMV Sprint Diesel care e acelasi lucru cu Top Euro Diesel 5 de la Petrom.

 

Bullshit de marketing, 20 de km la un plin pot fi influentati de temperatura aerului de-afara, viteza vantului si daca ai mancat sau nu inainte de-a te urca la volan.

Share this post


Link to post

Stiu, dar tot sunt suficiente. Din pacate Rompetrol a majorat sistematic preturile, concomitent cu scaderea discounturilor de volum, si cu o scadere generala a serviciilor. Daca de exemplu in 2008 livrau motorina vrac de pe o zi pe alta acum au ajuns sa aiba si 10-15 zile intarziere. Au fragmentat firma in vreo 4-5 firmulite care se ocupa fiecare de altceva si trebuie sa dai zeci de mailuri ca sa rezolvi ceva, iar daca cumva ai gresit persoana care se ocupa de problema semnalata, n-ai nicio sansa ca mailul sa ajunga la cine trebuie...

 

Vezi ca s-au injumatatit benzinariile Petrom si cardurile nu merg si la OMV.

Share this post


Link to post

@Vaxxi: Clar ca e bullshit de marketing, de aia am si zis ca se lauda :D . Important este ca desi este cea mai ieftina de la OMV are si agenti detergenti, iar diferenta de pret fata de Petrom Top Diesel este destul de mica. Asta inseamna ca pot sa pun de la oricare imi este in drum pt ca motorina si pretul vor fi aceleasi. Desi Rompetrol nu are fisa tehnica a carburantilor postata pe site, sunt destul de sigur ca OMV Sprint Diesel/Petrom Top Diesel au acelasi efect ca si Motorina Efix, pardon Efex de la Rompetrol :) .

 

@Mircea: Deci Rompetrolul e pe un trend descendent, cel putin d.p.d.v al serviciilor. Pacat, ne facea bine concurenta lor cu Petromul.

 

Cateva sfaturi bune (si de bun simt) pe care le dadea un tip pe forumul VW erau:

1. Sa punem motorina/benzina de la statii nou construite pt ca au rezervoarele mai curate, deci sansele sa ai particule solide in motorina sunt mai mici.

2. Sa punem motorina de la statii care au vanzare buna pentru ca motorinei aditivate cu biodiesel nu ii face bine sa stea prea mult.

3. Sa nu alimentam imediat dupa ce s-a adus motorina/benzina la statie (daca vezi cisterna in curte) pentru ca particulele solide sa aiba timp sa se aseze pe fundul rezervorului.

4. Sa nu punem decat in caz de urgenta de la statii "dubioase" indiferent daca scrie sau nu ca sunt partener al unei companii cunoscute.

Share this post


Link to post

Sfatul 3 anuleaza pe 1.

Altfel:

- sorbul pompei din rezervorul de la statii este plasat mai sus de nivelul de depozitare a particulelor solide;

- circuitul de pompare este prevazut cu filtre mecanice;

- rezervoarele se purjeaza periodic.

 

Restul este corect.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...