Jump to content
Sign in to follow this  
mike.omega

Daewoo Nubira II

Recommended Posts

Fixarea in podea a pedalei e una. Pargia de sub pedala, cea care trage de cablu e alta. La mine cablul s-a rupt :)

 

Share this post


Link to post

Nubira:

Inlocuit butelie toroidala de GPL + revizie instalatie = 1100 lei (noroc ca nu mai trebuie mers la RAR 🙂 )

Inlocuit parbriz + cheder/garnitura = 270 lei (la Pilkington, parbrizu e ceva no name... )

 

T3:

Kit revizie etrier stanga fata = 150 lei. Mai umblasem pe acolo dar schimbasem doar garniturile. Urmeaza si roata de pe dreapta

Demontat capitonaj panouri laterale, scos vata minerala indesata pe acolo, curatat asa zisa ceara de cavitati si aplicat 2 straturi de SikaCor 6630 HS

Share this post


Link to post

Cilindru de frana ptr roata dreapta spate la Nubira 105 lei, de la Brembo. Urmeaza maine montajul. Cilindrul actual desi a mai fost inlocuit nu mai lucreaza corect si nu se retrag sabotii.

 

Share this post


Link to post

Am schimbat cilindrul de frana de la Nubira si am observat ca pe masina am niste cilindrii facuti de DAC (?!?) montati la un service. Cilindrul era blocat si unul dintre saboti nu mai revenea. In fine, ideea e ca trebuie sa-l inlocuiesc si pe cel de pe stanga, impreuna cu sabotii ptr ca au uzura destula. Tot pe Brembo o sa merg 😄

Intre timp m-am apucat de desfacut T3-ul ptr o vopsitorie completa si protectie anticoroziva, ca doar avem cu ce 🙂 In 3 zile am reusit sa desfac urmatoarele: faruri, stopuri, grile, proiectoare, claxoane, motor, suporti motor, cutie de viteze, diverse cabluri si conducte, radiator. Practic, pe masina au mai ramas caseta de directie, elementele de suspensie, rotile si instalatia de frana.

 

Za poze...

IMG_20180815_134937_resize.jpg

IMG_20180815_134951_resize.jpg

IMG_20180815_134958_resize.jpg

IMG_20180817_132030_resize.jpg

IMG_20180817_132217_resize.jpg

IMG_20180817_132221_resize.jpg

IMG_20180817_132237_resize.jpg

IMG_20180817_132252_resize.jpg

Share this post


Link to post

Ai de lucru nu gluma, banuiesc ca vrei sa o faci inclusiv pe dedesubt.

Daca o faci afara iti recomand sa iti iei macar un pavilion de-ala de gradina pe care sa il pui pe niste picioare (a ta e inalta) ca sa nu bata soarele direct in tabla cand vopsesti.

Spor la treaba!

Share this post


Link to post

Cand ii aplic straturile de grund o voi muta si oricum am de gand sa vopsesc seara. Culoarea o dau intr-o cabina la un vopsitor. Astfel evit praful si insectele.

Intre timp am demontat panourile de la interior si geamurile de pe caroserie. Am curatat la flex baza parbrizului si am aplicat Kelfos pana cand imi face cineva bucatile de tabla ptr inlocuit.

Share this post


Link to post

Este foarte bine atunci, faci tu pregatirea cum trebuie si vopsitorul doar ii da vopseaua si lacul.

Share this post


Link to post

Pe vopsitor am de gand sa il las doar la lac. Tre sa fac rost de un Standox antizgarieruri 😄 Ptr vopsea e nevoie de pistol cu diuza 2-2,5 mm. Vopsitorii nu au asa ceva :)))

 

Share this post


Link to post

2,5? Dar ce faci, zugravesti? De ce nu o vopsesti clasic, cu o duza normala?

Share this post


Link to post

Ptr ca nu folosesc vopsea auto ci industriala, cu adaos de particule solide. Grundul are densitate 2,6, stratul intermediar 1,6 iar stratul colorat 1,3. Am mai vopsit cu un pistol cu diuza de 1.8 si e ok dar ptr suprafete mici. 

Share this post


Link to post

Vopseaua aia antizgarieturi nu cumva se da fara lac? De regula la auto lacul e cel care protejeaza de zgarieturi, deci poti dai vopsea normala si sa iei un lac mai dur (care din pacate se ciobeste mai usor de la pietre, aici in functie de producator e mai buna sau mai rea). Daca iei vopsea antizgarieturi si ii dai un lac normal nu ai facut nici o treaba, se va zgaria lacul...

Share this post


Link to post

Nu e vopsea in genul raptor. Lacul este optional la sistemul ales de mine, si oricum am senzatia ca mai bun decat ala de la Standox nu cred ca gasesc pe piata. Inca nu stiu cum va arata vopsita.

Poze de azi

IMG_20180822_154021_resize.jpg

IMG_20180822_154030_resize.jpg

IMG_20180822_154041_resize.jpg

IMG_20180822_154048_resize.jpg

IMG_20180822_154107_resize.jpg

IMG_20180822_154115_resize.jpg

Share this post


Link to post

Am inteles cum e cu vopseaua, eventual sa pui poze cand o cumperi ca sa o am in vedere pentru chestii casnice, am un banc de lucru si alte fiare pe care vreau sa le reconditionez.

Nu arata foarte rau la prima vedere, dar e bine ca te-ai apucat de ea, altfel o lua rugina rau. Pe la imbinari cu colt interior sau unde se prind lonjeroanele pe caroserie niste mastic pensulabil i-ar prinde bine, nu se mai corodeaza asa usor.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Cauta pe net fisa tehnica de la SikaCor Zinc R. Problema e ca se vinde la ambalaj de 15 sau 30 kg 🙂

Masina a avut din fabrica pastic dat la pistol pneumatic pe contraaripi si pe burta pe laterale. Acest mastic a devenit casant si a permis cumva apei sa intre si sa se formeze rugina. Prin urmare trebuie sa dau jos tot si momentan singura solutie e cu caldura (suflanta cu aer cald profi) sau lampa cu gaz. 

Asa arata tabla de pe burta dubei dupa ce a fost curatata si data cu Kelfos

40035955_1080815715402766_5305065822161469440_n.jpg

39931085_1080815572069447_4433436521931997184_n.jpg

Edited by mike.omega
  • Like 4

Share this post


Link to post

Arata bine. Vezi grund si antifon sa fie compatibile unul cu altul, eu as aplica 2 straturi de grund, la pistol cel mai bine, urmat de 2-3 straturi de antifon elastic si de un strat de finisaj in culoarea caroseriei, toate compatibile intre ele, ca sa nu intre in reactie. La final cavitatile cu ceara, si cu o depozitare in bune conditii ar trebui sa mai tina minim 20 ani fara probleme.

Share this post


Link to post

Vopsitoria cu 3 produse elimina necesitatea antifonarii. Mai ramane doar sa-i bag ceara prin colturi si alte locuri dar asta abia la sfarsit. 

Share this post


Link to post

Eu as antifona-o, din doua motive, primul fiind ca asa a fost din fabrica si trebuie sa o restaurezi cat mai aproape de original, al doilea fiind ca antifonul amortizeaza loviturile de pietricele, ceea ce vopseaua nu face. 

Share this post


Link to post

Duba e intr-un fel de stand by ptr ca stau dupa un nene tinichigiu. Intre timp am curatat piesele de la suspensie demontate si le-am vopsit/pregatit de montat la loc. Si am comandat 95% din piesele si accesoriile care imi trebuiesc.

La Nubira am eliminat prima pata de rugina aparuta la roata dreapta spate, era ceva de 2x2 cm. 

Apoi am inlocuit si cilindrul de frana de pe spate, sabotii si cablurile de la frana de mana. Acum astept sa se uzeze un pic sabotii ca sa-i pot regla mai bine.

La Epiesa am gasit piese mai ieftine ca la Unix... cilindrul de frana de pe stanga si sabotii sunt de la Brembo, cablurile de frana de la niste unii. Mi-as fi dorit sa le comand de la Radacini, originale, dar nu aveau pe stoc. 

 

IMG_20181014_120821.jpg

IMG_20181014_120827.jpg

IMG_20181014_130228.jpg

IMG_20181014_130231.jpg

IMG_20181014_130241.jpg

Share this post


Link to post

Update:

- inlocuit rulmenti alternator cu rulmenti Timken, 30 de lei + manopera la subsemnatu

- urmeaza sa inlocuiesc vineri rulmentul de la roata stanga fata, kit-ul de rulment de la SKF l-am gasit la 125 lei, manopera tot subsemnatul. Ptr presa hidraulica o sa apelez la o cunostinta 😄

Share this post


Link to post

Nu-i rezolvi perechi ? Adica set punte pe ambele parti.

Share this post


Link to post

Rulmentul din dreapta se incapataneaza sa reziste pe pozitii. Pana acum nu a cedat decat cel de pe stanga. Asta al fi al 4-lea. In istorie unul dintre rulmenti (polonez cica...) a rezistat 5000 de km 🤨

Cat timp roata se invarte libera si nu scoate zgomote ciudate, nu vad de ce sa-i schimb pereche. 

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Interesant. Avind in vedere ca de regula pe dreapta cedeaza primul. Banui ca nu i-ai examinat, din curiozitate macar de interiorul sau exteriorul cade in prim plan.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In 95% din timp circul singur in masina 😀

Rulmentul a iesit bucati... In principiu cred eu ca in timp a cedat garnitura de etansare si la un moment dat frecarea s-a facut metal pe metal.

Share this post


Link to post

Mai schimba si matale locu din cind in cind, urca in dreapta sa uzezi rulmentii unuform. 🤣

Patru rulmenti in patru'j de ani nu-i mult, insa de in doar vreo patru ani ceva nu-i in regula. Probabil tine de geometrie, ori nu se stringe cum trebuie, ori, ori, ori ... alte multe si marunte.

Share this post


Link to post

Eu cred ca are legatura directa cu calitatea rulmentului 😄

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...