Jump to content
Sign in to follow this  
Dolfin

Zgomot La Angajarea In Tractiune De Pe Loc Si Din Frana De Motor.

Recommended Posts

Am observat in ultimul timp ca la plecarea de pe loc, atunci cand intra in tractiune motorul, este un mic delay intre momentul in care cupleaza ambreiajul si momentul in care se transmite puterea la roti, totodata se aude si un mic clanc.

De asemenea daca sunt in mers in tractiune si intru in frana de motor apoi din nou in tractiune, se observa in mod clar cum motorul ar avea de parcurs o cursa intermediara cumva si in mai putin de o secunda incepe sa traga, bineinteles cu ceva smuncitura (depinde si de viteza manevrei).

 

Ambreiajul nu este foarte vechi iar daca plec de pe loc usor nu se aude nici un zgomot, daca insa fortez putin plecarea de pe loc din nou se simte acel delay in cuplaj si se aude acel clanc.

 

Va intreb pe voi din experienta voastra, ce ar putea fi, unde sa localizez defectiunea sau la ce sa ma mai uit.

 

Masina Tico, 1998, SL.

 

Merci,

Dolfin

Edited by Dolfin

Share this post


Link to post

Eu zic ca ar trebui sa verifici jocul la planetare. Eu am patit acest lucru la masina pe care am avut-o inainte si era de la planetare.

Share this post


Link to post

Hmm, capetele de planetara au fost schimbate acum 20.000Km, as zice ca n-as avea de ce sa ma ingrijorez.

 

Nu trosnesc la curbe. Ce anume trebuie sa verific?

Share this post


Link to post

Verifica si capetele de planetara dinspre cutia de viteza. Mai verifica si daca e stransa piulita din capatul planetare (la butucul de fuzeta). Pentru verificat trebuie sa ridici masina si sa misti de roata inainte si inapoi si sa vezi daca atunci cand misti roata se misca si capatul planetarei de la cutia de viteze.

Share this post


Link to post

Pana ridic masina o sa incerc pur si simplu sa invart roata sa vad daca are joc.

 

Daca capetele de planetara sunt OK care e urmatorul punct de interes?

Share this post


Link to post

Cloncaneala e legata direct de planetare- din cate stiu eu. Ceva nu e in regula acolo...

Share this post


Link to post

Zgomotul poate venii si de la etrieri! La fel cum poate fi cauza a acelui zgomot si ambreiajul sau planetara!

Share this post


Link to post

Am avut si eu joc la etrieri- e un zgomot aparte, metalic. Plus ca el spune de o oarecare latenta a tractiunii.

Share this post


Link to post

Sau rulmentul de presiune...

LE: ne dam cu presupusul pana obosim, cauta un mecanic BUN si ii da el de capat.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Sa nu fie din cutie, din grupul conic (care are uzura), la fel am patit la o Dacie din '96.

Share this post


Link to post

Etrierii nu sunt sigur, stiu zgomotul lor.

 

Verific capetele de planetara, mai ales pe dreapta, ca acolo parca as auzi cum cloncane ceva dupa delay-ul in tractiune.

 

Am crezut ca si unul din tampoanele motorului nu mai este bun si in momentul in care intru in tractiune atinge pe undeva caroseria in balansul lui.

Se pare ca nu este nici asta.

 

Grupul conic este in cutie, mai precis la diferential?

Share this post


Link to post

Care capete de planetara le-ai schimbat?

Dinspre fuzeta sau dinspre cutie?

Daca e vreun tampon moale, fisurat sau rupt e posibil sa trepideze motoru sau chiar sa stea inclinat intr-o parte si nu cred ca din cauza lui sa ai acea intarziere cu socuri.

Grupul conic, da, e in cutie.

Share this post


Link to post

Capetele de planetara dinspre roata.

 

Pai am zis ca a picat si ideea cu tampoanele, arata OK, deci este exclusa.

Share this post


Link to post

Mai raman de verificat capetele dinspre cutie, daca nu e nici de acolo, inseamna ca e din cutie.

De verificat si canelurile in care intra planetara in fuzeta si in cutie, poate o avea ceva jocuri.

Edited by bebelushu

Share this post


Link to post

Tind sa cred ca este ceva pe la planetara dar si la grupul conic.

La mers cand asfatul este putin neregulat se aude din cand in cand cate un zgomot ce suna ca un cloncanit. In viraje in forta si bracaje la maxim nimic.

 

Delay-ul dintre momentul in care intra in tractiune motorul cu ambreiajul cuplat si transmisia puterii la roti se observa in mod clar si cloncanitul respectiv l-as localiza la nivelul cutiei.

 

Cat pot sa mai merg asa?

Edited by Dolfin

Share this post


Link to post

Delay = problema ambreiaj

Cloncanit = poate veni de la planetara. Cand virezi maxim si apoi pleci asa de pe loc , cloncane? Daca DA atunci sigur ai probleme la planeta.

Bafta!

Share this post


Link to post

Nu cloncane cand virez si plec de pe loc, cloncane de abia cand schimb a doua, dar deja sunt cu rotile spre inainte.

Chiar virat la maxim, mers in cerc, nu cloncane.

 

Ambreiajul nu este foarte vechi ~45.000Km, nu patineaza, cupleaza bine, pedala e moale deci "soarele" nu este decalit.

Edited by Dolfin

Share this post


Link to post

Din experienta mea , delay-ul a aparut doar cand am avut probleme la ambreiaj. Cat despre cealalta problema ,sincer nu stiu ce sa-ti mai zic. Cauta un mecanic bun pe DWOO , adica unul de la un fost service autorizat care sa fi trecut , la scolarizare, prin fabrica de la Craiova.

Share this post


Link to post

Verifica sa nu ai un tampon de la motor rupt... Din cate stiu( poate ma insel) cutiile de viteze transversale, nu au grup conic ca cel de Dacia de ex.

Share this post


Link to post

Specialistul de la Daewoo Craiova, din cei care vin saptamanal la service-urile din Bucuresti pentru garantii, mai precis d-nul Duna Ion m-a linistit spunand ca sigur este vorba de discul de ambreiaj, a capatat uzura.

Ii multumesc pentru constatare si pentru discutia tehnica.

 

O sa-l schimb si va tin la curent.

Edited by Dolfin

Share this post


Link to post

vad ca au trecut vreo 3 ani de atunci dar tare sunt curios daca a disparut zgomotul dupa inlocuirea discului de ambreaj si armasarul meu face la fel cand schimb vitezele "clonc" cand accelerez sau decelerez "clonc" de parca m-ar trage unul la bara in suturi

Share this post


Link to post

Da, atunci am schimbat discul de ambreiaj si mi-au disparut problemele enumerate in primul post.

Share this post


Link to post

Multumesc, deci sa-mi revizuiesc stilul de sofat, a tinut saracul numai vreo 60000km, asta daca intr-adevar fostul proprietar la schimbat asa cum a zis

Share this post


Link to post

Nu, nu tine direct de stilul de sofat, ci de piesele folosite.

Atunci aveam un kit de ambreiaj nou de cateva mii de km cred, dar piese after-market.

 

Dupa discutia cu inginerul de la Daewoo si dupa ce mi-am luat discul de ambreiaj nou original GM (Daewoo), n-am mai avut probleme.

 

De regula un ambreiaj de Tico nu tine mai mult de 60-70.000Km daca se merge sportiv cu el.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...