Jump to content

Sign in to follow this  
Mircea B

Lacetti - Visinica

Recommended Posts

După ce am vîndut în iul.2007 o Solenza Confort(1400cc, jante de aliaj, inchidere centralizată), cu 4.300Eur, am hotărît să cumpăr o maşină nouă, în limita unui buget de 10.000Eur. Prima vizată, Clio Symbol,mă obişnuisem cu maşina de gabarit sensibil egal, motor cu aceleaşi caracteristici de care am fost mulţumit(consum, putere).Insistam ca noua maşină să aibă A.C. sau cliamtronic.Clio poate să fie dotat cu aşa ceva. Toate OK, pînă la un contact direct cu noua maşină, cînd mi-am dat seama că: habitaclu cu nimic mai generos şi finisat decît la Solenza, din contră pasagerii de pe banchetă trebuie să ste aplecaţi dacă au peste 180 cm înălţime, acelaşi porbagaj ca dimensiuni. În consecinţă raportul preţ-calitate comparativ cu ce avusesem nu se justifica.

Aşa că m-am hotărît să măresc puţin bugetul dîndu-mi seama că, cu 10.000 Eur. nu puteam cumpăra maşină nouă cu motor de 1.400 cc în afară de Logan sau Clio. Am contactat dealer-ul local G.M., unde primul model interesant era Astra Clasic 1.4 benzinar, dar care la un preţ DDP de 11.300Eur are dotări modeste. O altă variantă la 11.500 AVEO cu motor de 1400 cc, 95 CP, de dotat, dar la 12.000 Eur DDP, Lacetti 1.6 109CP, mi se pare mult mai rentabil în raportul preţ-calitate. Dotări: AC.,închidere centralizată, 4 geamuri electrice, ABS, 2 airbag, comenzi audio pe volan, oglinzi electrice încălzite, scaun şofer reglabil lombar şi pe înălţime, volan şi scimbător viteze din piele, radio cu CD, vopsea metalizată, scut motor montat ulterior. Consum carburant(benzină) rezonabil pentru 1600cc: urban- 9,5l/100km, extraurban-7,5l/100km.

Edited by Mircea B

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa o stapanesti sanatos , dar ptr ce 3 topicuri ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie si bun venit in familia GM !

 

Sa ai parte de cat mai multe bucurii cu masina si nici o suparare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

După 3 luni de utilizare în care am parcurs aprox. 7200 km, am ajuns să-mi fac o părere clară despre Lacetti-sedan. Raportul preţ-calitate este unul corect, în sensul că la preţul de 12.000 Eur este maşina care pe lîngă dimensiunile generoase( L,l,h, portbagaj), mai are un propulsor fiabil. De apreciat că toate dotările pe care le are sînt funcţionale la parametrii de fabricaţie. Singurul minus pe care i l-am identificat şi care sper să rămînă singurul este cutia de viteză, care e clar că este de generaţie mai veche diminuînd în bună măsură performanţele motorului cu cei 109 CP ai lui.

Consumul de combustibil la început mi s-a părut cam mare, fiind obişnuit cu o maşină cu motor de 1400cc, dar în urma discuţiilor avute şi cu alţi proprietari de maşini cu motor de 1600cc, am ajuns la concluzia că este un consum rezonabil încadrîndu-se în parametrii menţionaţi în cartea tehnică bugetul propriu suportîndu-l fără nici o problemă.

Colaborînd cu dealer-ul din Oradea al G.M. am aflat că şi preţurile la revizii sînt mai mult decît rezonabile în comparaţie cu cei de la Audi, VW, Renault, Peugeot şi chiar Skoda.

În esenţă sud-coreenii nu se dezmint în sensul că maşina pe care o cumperi este exact cea care ţi-au prezentat-o şi într-un catalog auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In aceasta vara, inainte de a merge in concediu pina in Grecia am dus masina in service pt. o revizie. Cei de la reprezentanta GM din Oradea mi-au recomandat inlocuirea curelei de pe alternator care datorita celor 5 ani si-a pierdut din carateristicile initiale. Normal ca am fost de acord. In rest dupa 5 ani, dar foarte putini km., 49.000 in luna sept. nici o alta problema. Foarte multumit si de nivelul consumului de combustibil: cca. 6,4l/100 km., exterior respectiv 7,5l/100 km . mixt. Mod de conducere: sportiv. Obisnuit dupa masina de serviciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca merge bine masina!Am totusi o curiozitate si anume,ce inseamna condus sportiv la dvs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va faceti o idee: Oradea-Satu Mare, 130 km parcursi in 110 min. In timpul zilei cu aglomeratia specifica satelor si oraselelor de la noi. E adevarat ca soseaua a fost reabilitata in anul 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

70,9/h medie intr-adevar denota un condus sportiv :) . De distributie n-au zis nimic cei de la reprezentanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

După 3 luni de utilizare în care am parcurs aprox. 7200 km, am ajuns să-mi fac o părere clară despre Lacetti-sedan. Raportul preţ-calitate este unul corect, în sensul că la preţul de 12.000 Eur este maşina care pe lîngă dimensiunile generoase( L,l,h, portbagaj), mai are un propulsor fiabil.

Remarcabil. Cu adevarat.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat ca producatorul recomanda inlocuirea distributiei dupa 5 ani, chiar daca nr. de km. sunt putini. Insa in aceste recomandari in opinia mea mai trebuie vazuta si latura comerciala-vinzarea de piese de schimb. Atita timp cit nu aud nici un zgomot suspect nu-mi fac de lucru singur. Nici cei din service nu mi-au facut nici o recomandare privind distributia desi i-am intrebat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai distributie pe curea, se recomanda schimbarea la numar de ani deoarece materialul din care este facuta isi pierde proprietatile in timp si se poate rupe chiar daca "ochiometric" arata inca bine si nu se aude nici un zgomot suspect. Se rupe fara nici un zgomot suspect inainte, asculta de la unul patit :) dupa aia o sa te zgarii pe ochi cand vezi cat costa reparatiile in comparatie cu pretul schimbarii distributiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu Vaxxi ca orice curea din cauciuc isi schimba proprietatile in timp, si mai stiu foarte bine ca ruperea curelei duce automat la inlocuirea distributiei care e o afacere pt. ateliere service si nu pt. proprietarii de masini. La tine s-a rupt din cauza vechimii, sau erau si km. multi la bord. Din ce stiu, poate ma insel, dar cind o curea de distributie ajunge la un anumit grad de uzura scoate niste sunete nefiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu Vaxxi ca orice curea din cauciuc isi schimba proprietatile in timp, si mai stiu foarte bine ca ruperea curelei duce automat la inlocuirea distributiei care e o afacere pt. ateliere service si nu pt. proprietarii de masini. La tine s-a rupt din cauza vechimii, sau erau si km. multi la bord. Din ce stiu, poate ma insel, dar cind o curea de distributie ajunge la un anumit grad de uzura scoate niste sunete nefiresti.

da de piston care loveste in supapa :lol: la cat costa inlocuirea mai bine numai tragi de timp ca nu stii sunt sanse sa mearga inca N ani fara sa pateasca nici sau sa scoata un sunet sau sunt sanse sa se rupa fara sa "tragi" de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine s-a rupt din cauza vechimii, sau erau si km. multi la bord.

 

Nici, nici. Iar cu "calitatea" pieselor de Daewoo din ultima vreme, n-as risca.

 

[/size]

da de piston care loveste in supapa :lol: la cat costa inlocuirea mai bine numai tragi de timp ca nu stii sunt sanse sa mearga inca N ani fara sa pateasca nici sau sa scoata un sunet sau sunt sanse sa se rupa fara sa "tragi" de ea.

 

Exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va faceti o idee: Oradea-Satu Mare, 130 km parcursi in 110 min. In timpul zilei cu aglomeratia specifica satelor si oraselelor de la noi. E adevarat ca soseaua a fost reabilitata in anul 2011.

 

Oare cum s-o defini Fetesti - Buftea - 175 km facuti in 90 min? :) )

 

Fara gluma, schimba distributia aia, nu te juca. Nu face absolut niciun zgomot, daca te vei uita la o curea de distributie vei intelege de ce, nu ies ate din ea ca la cea de accesorii, se rupe si pa! Iar la motorul tau strica cel putin 4 supape simultan!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felictari pt. performanta obtinuta pe circuit (Buftea-Fetesti). Saptamina viitoare ma interesez totusi sa vad cit ma costa schimbarea distributiei. Sper sa nu ma dea pe spate oferta celor de la reprezentanta GM din Oradea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e circuit, e naveta, si nu e o singura data, e frecvent, de 3 ori pe saptamana :) )

Cumpara-ti separat piesele pentru distributie, poti alege sa nu schimbi pompa de apa la km aia, dar macar cureaua si rolele schimba-le.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o lunga perioada de incertitudini si documentare, in sfarsit m-am decis sa inlocuiesc anvelopele. Problema era legata de dimensiunile care fusesera inregistrate in vechiul talon si care ma disperau ca si pret: celebrele 195/55/R15 care sunt cel putin cu 120 de lei mai scumpe. Asa ca avind talon nou, unde nu mai este inregistrata nici o dimensiune, C.I. avind mentionate 3 variante, am trecut la 4 buc. de 185/65/R15. Am incarcat masina (porbagaj+bancheta spate si am virat in toate pozitiile posibile. inclusiv deplasare pe drum denivelat sa ma conving daca cumva anvelopa nu atinge caroseria masinii (inclusiv suporti suspensie). Nici o urma, asa ca sper sa ma bucur de noua achizitie, care nici asa nu a fost f. ieftina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 Ani si aproape 59.000 km. m-au adus si la momentul mai putin placut de a inlocui kit-ul de distributie.Tinand cont ca inca n-am avut cheltuieli cu reparatii la masina, am decis ca toata lucrarea sa o fac la dealer-ul GM din Oradea. Am insistat pt. piese de uzina (GM) si nu piese after market cu atit mai mult cu cit nu a fost necesara si inlocuirea uleiului si a fitrtelor (facusem in vara revizia).

In consecinta am decartat decenta suma de 925 Lei, suma in care au fost mutate si echilibrate rotile fata/spate, am anvelope all season.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot sa-ti zic ca o puteai face cu jumatate din banii aia, la service, cu piese originale, cumparate de tine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Făcu și ea suta de mii de km., e adevărat cu MIL - Engine Check rămas nestins (în topicul special am detaliat cum am rezolvat problema). Făcînd un bilanț, sînt foarte mulțumit de mașină: consum decent, confortul la care mă așteptam. Singurele piese înlocuite sau care necesită înlocuire fără a fi menționate în cartea service, în afară de anvelope au fost: garnitură capac colbutori - cam la 70.000 km., fișe bujii și bobină inducție - 100.000 km., bucși bară stabilizatoare - cam la 85.000 km. La acestea se mai adaugă ,,mulțumită” unor participanți la trafic care s-au oprit în spatele mașinii mele: spoiler spate de 2 ori, armătură spate -1 dată, capotă portbagaj - 1 dată. În primăvară mă ocup de comenzile: AC, recirculare aer și devrigerare care răspund la comenzi aleator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuns la venerabila vârstă de 11 ani, pe acumulator au început să-l lase puterile. Pornirea nu mai avea"explozia" normală, iar într-o zi, după circa 10 ore de stat în parcare, doar la a doua încercare a mai reușit să pornească.  Pt. a nu mă trezi că trebuie să apelez la cabluri, am preferat să-l înlocuiesc.  Dacă actualul ar ține jumătate de timp ar fi excelent. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×