Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Salut

Am un Lacetti Klan 1, din 2005, 150.000km. De ceva timp sta aprins MIL. Am luat un tester. Aparea cod 0135,0141. Resteat s-a stins beculetul vreo 400km. Cand s-a reaprins a aprins codul era de 0141. Dupa stergere de 3 ori nu a aparut vreo 400-500km. S-a reaprins cu cod 0141. Am mers la Chevrolet Sibiu. Am schimbat sonda 2. A doua zi surpriza: beculet galben, Am mers cu ea inapoi, au resetat, au forjat-o coduri de eroare 0135 si 0141. Becul a stat stins 3 km dupa plecare din service. La mine pe tester aceleasi coduri. Am sunat si au spus ca poate este catalizatorul...Nu am probleme de putere si turatie. Acum am becul stins dar la pornire apare pending 0135 si 0141. La plimbare cu testerul pus ambele sonde lucreaza, deci nu cred ca sunt duse. Egr a fost curata de 2 luni dupa primul bec aprins. Ca istoric masina aprinde beculetele de pe la 65000km au fost schimbate 2 randuri de sonde pentru aceeasi problema. Eu am luat-o la 100.000. Istoricul l-am aflat ulterior. O sugestie? Nu aceea ca da-o!

Share this post


Link to post

@Satia: Dacă ai probleme cu valva/supapa EGR, cel mai simplu e s-o dai jos, s-o cureți cu spray de carburator, atât supapa cât și clapeta de acccelerație. Găsești aici pe forum și pe gmclub.ro cum se face. De asemenea, poți să-ți obturezi valva egr, mai precis racordul ăla de recirculare noxe, după o metodă discutată pe ambele forumuri, promovată de userul LawR, și așa vei preîntâmpina colmatarea egr-ului. Egr-ul se colmateaza datorită faptului că, conduci SUBTURAT, adică schimbi sub 3500 rpm. Colmatarea egr mai zice și că ai motorul plin de gudron și jeg pe interior, ceea ce nu e chiar mișto.

Pe lângă sfaturile de mai sus, fă așa:

1. Ia-ți o mufă de diagnoză ELM27 pe bluetooth, costă maxim 120 lei. Laptop cu bluetooth presupun că ai. Soft găsești destul, îți fac și eu ceva recomandări.

2. Scanează-ți-o de erori și sterge-ți-le din când în când dacă îți apar. În același timp o să vezi și ce nu prea îți merge pe acolo sau ce merge sub parametri.

3. Pune niște aditivi de benzină de curățat valvele în benzină. Câte un flacon la fiecare plin, timp de 2-3 luni. Indicat ar fi marca 2+2, îi cel mai convenabil raport calitate-preț.

4. Schimbă vitezele peste 4000 RPM, chiar dacă ți se pare zgomotos. Nu e dacie, plus că ai și turometru, deci e mai simplu :) )

5. Ești sigur că sondele ți-au fost schimbate cu altele noi. Nu de alta, dar există obiceiul extrem de răspândit de a recondiționa piesele și a le pune drept noi, pe la service-uri, Exemple: Compresoare de climă, supape EGR, clapete de accelerație, casete de direcție. Despre altele nu știu încă

6. Obturează-ți țeava care duce la EGR, după metoda lui LawR. ȘI eu am obturat-o, dar nu văd rezultate așa entuziaste. Imi pare chiar nițel mai zgomotos motorul, dar e clar că funcționează mai sănătos decât cu ductul respectiv funcțional. Prin supapa EGR o parte din gazele arse incomplet intra in camera de ardere odată cu oxigenul proaspăt, facilitându-le arderea completă, concomitent cu încălzirea mai rapidă a motorului. Ar mai fi și altele, dar nesemnificative.

Baftă.

 

@aedoh: ăla de frână rămâne aprins până pornești motorul, chiar dacă ai dezangajat levierul frânei de mână. Un feature marca Chevrolet Koreea. La fel și cel de baterie.

Share this post


Link to post

Multumesc.

1. EGR a fost curatat deja. Voi incerca sa-l inchid complect.

2. am tester si erorile odata sterse reapar la prima repornire a motorului dupa ce s-a racit.

3. ambele erori sunt 0135 si 0141, sonda Lambda a fost schimbata sigur la reprezentamta. Acum ridica din umeri si spun...ca poate o fi aia, ca poate cealalta...Un service bun si sigur in Sibiu?

4. am incercat cu aditiv, nu da rezultate

Da intradevar conduc subturat, schimb la 2500. Voi incerca desi este greu deoarece dupa Golf eram obisnuit sa schimb in momentul in care auzeam motorul.

Share this post


Link to post

Tu sigur n-ai o problema de cablaj? Codurile indica o problema cu elementul de incalzire al sondelor lambda si cum tu le-ai schimbat pe ambele...

 

http://www.gmtruckhq.com/diagnostic-trouble-codes-dtcs/p0135-p0155-oxygen-sensor-heater-circuit-malfunction-3935.html

sau

http://www.obd-codes.com/p0141

 

Deci cablaj (curata mufele, inlcusiv cea de pe ECM si verifica sa nu fie intrerupt/ros pe undeva cablajul - vezi sa nu atinga EGR-ul deoarece trece destul de aproape de acesta), sonda/ele lambda (dar tu le-ai schimbat), sonda temperatura motor (urmareste-o pe softul de diagnoza), ECM.

 

Uite aici un proces corect de diagnoza pentru codul tau

http://www.gmtruckhq.com/diagnostic-trouble-codes-dtcs/p0135-p0155-oxygen-sensor-heater-circuit-malfunction-3935.html

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor .A ajuns si la mine problema cu check engine aprins .Am pus masina pe un tester si rezultatul eroare de aprindere pe pistonul 3 ( vreo 8 sute si ceva de erori ) Am schimbat bujii , fise , nici un rezultat.Din cate am citit pe forum solutia care se tot promoveaza CO 91 + astupat EGR . Inainte de a aduce modificari masinii as incerca o resoftare a computerului motor (parca am citit pe undeva ca cineva a rezolvat aceasta problema prin resoftare ) Am apelat la reprezentanta Chevrolet din Cluj si surpriza : nu au auzit de asa ceva .Stie cineva in zona Clujului unde as putea sa fac o resoftare a computerului motor ? Fac precizarea ca nu vreau marirea purerii motorului , vreau doar o versiune mai noua de soft .Masin a mea : Chevrolet Aveo 2007 , 1.4 ,94 HP

Share this post


Link to post

La alta reprezentanta unde au auzit de versiune mai noua de soft ?

Share this post


Link to post

Nu va face-ti griji. Am avut aceleasi probleme. Sigurul remediu cumparati benzina 95 de oriunde numai de la OMV Petrom NU!

Share this post


Link to post

99,9% am folosit si folosesc Petrom ca e vis-a-vis de mine benzinaria si nu am avut nici cea mai mica problema.

Share this post


Link to post

Stie cineva vreo reprezentanta in zona Oradea, Arad, Timisoara, Brasov , unde as purea sa fac o astfel de resoftare ? Dupa resoftare sunt cazuri concrete cand a disparut problema cu check engine ( in cazul meu e vorba de eroare P0300 , eroare de aprindere , mai exact am o gramada de erori pe pistonul 3 )

Share this post


Link to post

Intreband astfel,abordati gresit problema.Adresati-va Chevrolet Romania,sa va spuna ei,ca de-aia au luat bani pe masini.

Share this post


Link to post

Mi-am prins urechile cand sa schimb bujiile la Chervolet Aveo 1.4 16v model 2007. Am scos capacul de plastc negru al motorului (cel pe care scrie ECOTEC, prins in 4 suruburi) dar cand sa scot bujiile am vazut ca fisele intra in niste garnituri de cauciuc. Am tras eu putin de garnituri/fise dar nu pareau sa iasa asa ca am zis mai bine sa intreb.

 

Aveti idee cum ajung sa scot o bujie, dupa ce am trecut de capacul de plactic al motorului?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Ies dar trebuie sa tragi un pic mai hotarat de ele...

 

Odata am tras prea hotarat de ele si a ramas conectorul pe bujie. Bine ca si fisele alea aveau 60k...

Share this post


Link to post

Ca sa nu fac stricaciuni prea mari ... trag de fise sau de garnitura de cauciuc din jurul ei?

 

Ies dar trebuie sa tragi un pic mai hotarat de ele...

 

Odata am tras prea hotarat de ele si a ramas conectorul pe bujie. Bine ca si fisele alea aveau 60k...

Share this post


Link to post

Garnitura de cauciuc.

Share this post


Link to post

S-a stins de la sine, dupa cca 4000km se aprinde din nou. Acum doar de la a doua sonda lambda. Am desfacut fisa, am dat cu spray de contact, momentan nu mai am nici o eroare...sa vedem cat.

Share this post


Link to post

gm diagnostic tools

 

The check engine light is because all check engine light codes are caused by components that affect emissions. It's not actually an engine problem, it's a problem with either your O2 sensor, MAF sensor, fuel/air ratio, pyrometer, or exhaust.

The system was built because the EPA decided people were not concerned enough with emissions, and if people thought they had an engine problem they would get it fixed, but if they knew it was a simple emissions problem they would let it go.

Share this post


Link to post

Va salut

am un aveo sedan 2007 1,4 16V , 57.000km

Acum vreo 3 ani, cand avea cam 25k km, am trait experienta MILului si a unui tremurat puternic al motorului. Recomandarea celor de la Radacini: schimbat supape. Nu am facut operatia, ci am pus benzina de 99 si forja. Becul nu s-a mai reaprins pana in sept 2012.

In sept anul trecut, am luat masina din service ( probleme cu o groapa ) si imediat s-a aprins MIL. M-am intors, a fost pusa pe tester si raspunsul ceva de gen missfire la cil 4. Solutia recomandata: forja si benzina "buna". Am aplicat forja, ca benzina "buna" nu e niciuna. Dupa vreo 2 luni, pus iar pe tester si la fel. Ceva la cil 4. Becul a ramas aprins in bord si recomdarea a fost sa schimb fisele. Bujia de la cil 4 arata bine. Fisele le-am schimbat cu fise originale GM, s-a sters MIL ( cod P0300 ) si dupa vreo 5 km s-a reaprins.

Am zis ca il las asa si sa ma apuc de studiat pe forum, asta pentru ca singurul simptom era acela de usoare fluctuatii ale ralantiului, imediat dupa accelerari, dupa care se stabiliza. Pornirea a fost impecabila toata iarna, nu am avut caderi de sarcina, nici tremur al motorului ( sau cel putin nu imi pare sa fie, desi daca stau sa il ascult, pare ca are niste mici caderi ritmice ).

Azi am ajuns pe la pagina 100 a forumului si deja imi pusesem in plan ca sapt viitoare sa obturez EGRul si sa curat IAC si clapeta de acceleratie.

Dar azi am avut si un drum de facut. Pe drum, caldura mare, zic sa dau drumu la AC. Cum i-am dat drumu ( eram intre doua viteze la ralanti ), a murit motorul ( fac precizarea ca sapt trecuta, fimiu mi-a umblat la butoane -are 1 an si mi-a lasat becul de plafon aprins asa ca mi-a mancat bateria fara sa imi dau seama. Am reincarcat-o cu alternatorul, pornind cu ajutorul unui prieten cu cabluri ). Dupa reincarcare, am mai facut cateva drumuri scurte prin Bucuresti si ieri am ajuns la tara pe langa Titu. Bateria nu a fost schimbata de cand am luat masina. Orice incercare de a da drumu la AC si fara sa fie in sarcina, a dus la oprirea motorului. In sarcina, pornirea AC ducea la o scadere a turatiei,dar daca compensam prin accelerare totul era in regula.

Stilul meu de condus e unul sportiv, mers intre 2500-3000 turatie si schimbat vitezele pe la 3200-3500. Mai ales din septembrie de cand s-a reaprins becul galben si pana acum, am mers de regula cu turatii intre 2800 - 3500, ba chiar am facut cateva drumuri cu 4000 turatie pe distante de mai bine de 100 km de fiecare data. Drumurile le fac in marea majoritate in afara Buc. Nu merg cu masina la serviciu, deci drumurile prin Buc sunt f putine asa ca nu prea aveam ocazia sa merg "loganistic"

Cumva problemele mele pot fi din cauza bateriei? Sau credeti ca ar putea fi si altceva? Ca sa imi ies din parere, stiti vreun service in Bucuresti care sa aibe camera video capabila sa vada supapele? Sa stiu daca au sau nu calamina. Recunosc ca prin vara lui 2011, in nepricepereamea, am mers cateva luni cu accelerari sustinute si apoi lasat la ralanti ( credeam eu ca fac economie de benzina, dar testul a fost un esec ). Totusi, daca atunci s-a depus calamina, imi e greu sa cred ca i-au trebuit doi ani sa isi arate coltii.

 

Astept un sfat privind ce ar trebui sa fac. Poate aveti un sfat si privind ce scula trebuie folosita sa desfac IACul de pe clapeta. Spatiul e atat de stramt ca nu ma prind.

 

THX

Share this post


Link to post

Va salut si imi cer scuze ca ma bag peste colegul de mai sus care asteapta si el un raspuns, sper sa nu-l incomodez in gasirea uneia.

Problema mea sta in felul urmator: pe data de 4 aprilie am cumparat din Constanta un Chevrolet Aveo 1.4L 16V, km pe bord 47000 (reali, unknown). Am fost cu el in reprezentanta, l-am suit pe tester, totul ok. Totul bun pe drumul spre casa (Galati) si mai departe pana la Tecuci. La Tecuci insa mi s-a aprins MIL. Datorita faptului ca la Tecuci nu am gasit nici un service cu tester capabil sa-mi citeasca eroarea iar la Galati nu prea am avut timp sa umblu sa caut tester am decis sa-mi dau comanda de interfata. Zis si facut, comandat, venit ieri interfata ELM327 cu bluetooth. De conectat o conectez la telefon (un SGS2 cu Torque) sau la laptop (cu ScanMaster-ELM).

Aseara am conectat masina la laptop si vad in sfarsit eroarea: "P0420 - Catalyst System Efficienty Below Threshold". Va atasez aici si pozele care le-am facut in tab-urile ScanMaster-ului .aici.

Am sters eroarea si am plecat sa fac o tura cu masina ca sa vad graficele voltajelor celor 2 sonde lambda. Plimbarea a durat aproximativ 25 de minute, am sa atasez aici 2 grafice pentru primele 10 minute ale plimbarii ca sa fie cat de cat explicite. Primul grafic este turatia motorului in raport cu timpul (de la 21:38 la 21:48) iar cel de-al doilea grafic reprezinta variatia voltajelor celor 2 senzori in raport cu acelasi interval orar.

voltajetimp.th.png

Din ce am inteles, sonda 1 ar trebui sa aiba un grafic de forma sinusoidala cu medie pe la 0.45V iar sonda 2 ar trebui sa aiba indiferent de sarcina un flat-line tot pe undeva pe la 0.4-0.5V. Dupa cum se vede pe poza, sonda 1 are intr-adevar o oarecare forma sinusoidala chiar cu media pe la 0.45V dar sonda 2 are un caracter total ciudat, avand un flat-line pe la 0.1V ca mai apoi sa preia forma dupa turatiile masinii.

 

Aseara am sters eroarea insa astazi dupa ~50km s-a activat iar, tot P0420. Acum, in weekend ziceam sa ma duc sa-mi pun GPL.. dar vroiam sa aflu mai intai daca e ceva grav cu chestia asta sau nu si daca influenteaza cumva performantele masinii.

P.S. Ce scrie omusorul asta aici mi se pare destul de interesant. Practic, spune ca eroarea P0420 apare atunci cand eficienta catalizatorului scade sub o anumita valoare trecuta de producator, care normal e undeva la 90-95%. Eficienta fiind citita de senzorul 2 de oxigen, el recomanda mutarea senzorului 2 astfel incat sa "citeasca" mai putine noxe si implicit sa nu mai dea MIL-ul. Totusi...cum ramane cu ITP-ul? :D Defapt, daca stau bine sa ma gandesc, ITP-ul se face la relanti, acolo unde daca ma uit pe graficul pus de mine, diferenta de voltaje e semnificativa, deci e posibil sa nu fie probleme. Any logics fail here?

 

Edited by EdgeGL

Share this post


Link to post

Nu pot da edit la postul meu anterior astfel ca ma simt nevoit sa postez un nou mesaj.

 

Am citit aseara si pe alte forumuri si am descoperit ca daca amestecul este bogat in oxigen, sonda raporteaza un voltaj mic, de pana la 0.1V iar daca amestecul e sarac, un voltaj de pana la 1V. Ok.
Ma uit acum pe graficul pus de mine, in primele 4 minute, in care masina a stat la relanti. Voltajul senzorului 1 indica 0.25V - 0.75V pe cand voltajul senzorului 2 indica doar 0.2 ca mai apoi sa scada la 0.1V. Aplicand logica de mai sus, asta inseamna ca valoarea cantitatii de oxigen detectata de sonda 2 este excedentara celei detectate de senzorul 1, ceea ce-mi spune mie ca masina trage oxigen prin alta parte. Prin alte forumuri se mai recomanda verificarea evacuarii de neetanseitati, in special la tubul flexibil. De asemenea, daca ECU compileaza si informatia de la senzorul 2, e posibil sa arunce mai multa benzina in motor ca sa suplineasca excedentul de oxigen. Daca senzorul 2 este luat in calculele ECU-lui nu sunt sigur.

 

Pareri?

 

Edited by EdgeGL

Share this post


Link to post

De unde stii tu ca sondele sint bune? Ele lucreaza la temp. ridicate si se pot deteriora in timp. Verifica daca sint ok inainte de a lua si alte decizii. La mine cind aveam Matizul a fost ceva similar si am schimbat o sonda.

Share this post


Link to post

Salut,am si eu o problema pe care nu reusesc sa o rezolv.Am un Lacetti 1,4 16 v,105.000,check engine aprins dupa ce am curatat corpul clapeta.Am pus testerul de mai multe ori,mereu iese aceeasi eroare p0222-low circuit input.Eroare este permanenta,nu se poate sterge deloc,relanti-ul are 870 de rot.min,valoarea la tps la relanti 4,3 volti,si trim-ul cu o valoare crescuta.Daca aveti ceva idei de rezolvare,mersi.

Share this post


Link to post

NU,valoarea la tps era de 4,3-4,4 volti.

Share this post


Link to post

De ceva timp ma confrunt cu porniri greoaie cand este motorul rece. Am inceput asa: Schimbat bujii, fise, curatat corpul clapetei de acceleratie,nimic. M-am dus la un mecanic si mi-a masurat presiunea pompei de alimentare. El a zis ca ar trebui sa fie undeva la sase atmosfere, a mea era undeva la patru virgula cinci. Am cumparat motorasul pompei de alimentare si l-am inlocuit. Tot asa face. Abia astazi s-a aprins beculetul si am si fugit la tester. Eroarea care a gasit-o a fost "P0401Exhaust gas recirculation(EGR) flow insufficient." Eu acum un an am obturat EGR-ul si i-am zis sa scoata tabla aia de acolo. Dupa ce a scos-o si a sters eroarea am pornit masina si la fel face.

Am pus mai jos video cum face dimineata. Dupa ce se incalzeste motorul porneste dar cand vreau sa o accelerez imi da in nas.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0qO9nf0taUI

 

post-6548-0-70331300-1372876354_thumb.jpgpost-6548-0-04742600-1372876375_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nici pana azi nu am rezolvat problema. Stie cineva unde este regulatorul de presiune sau ce imi tine mie presiunea in instalatie?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...