Jump to content

vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Felicitari pentru gasirea problemei, perfidus! As adauga la cele mentionate de tine ca de cele mai multe ori investigatia facuta de detinatorul masinii este de multe ori mai in detaliu si gaseste cu acuratete problema, fata de cei de la service. Cei de la service lucreaza la norma asa ca tind sa schimbe piese pentru ca asta le aduce bani. In plus, unele problem sunt ciudate si nu se manifesta tot timpul, ceea ce face ca gasirea problemei sa nu fie tocmai usoara.

 

PS: Imi aduc aminte de cei de la GTT care dadeau vina pe benzina prima data cand se aprindea check engine la Lacetti si dadea eraore de sonda lambda. Asta era replica standard, am auzit-o de la mai multi proprietari :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Citesc si tot recitesc pe aici, poate-poate dau peste problema mea: dupa ce am imprumutat masina unei rude, aceasta merge "in suturi" la mentinerea constanta a acceleratiei, pe care le resimt si in pedata de acceleratie (!) la cca. 2200 rpm, la 2800 rpm insa uneori si la 4800 rpm... Toti parametrii au iesit ok pe Scan100... EGR ok, bujii noi, masina intretinuta cu revizii anuale la max. 10 kkm sio consumabile de calitate... Ce sa verific, ce sa inlocuiesc? Distributia a fost schimbata de cand a aparut problema, am inlocuit si clapeta de acceleratie, am facut reset, idle... si tot am problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va spun una buna.

 

Parca am avut un presentiment apucându-ma sa scriu mesajul de mai sus, cu rezolvarea becului galben (P0342) dupa 4 ani.

In seara de 8 martie cand sa plec de la niste amici (bine ca nu eram pe coclauri) dau la cheie, pornește la sfert (ca de obicei după ce am schimbat senzorul CMP) las motorul sa merga 15-20 secunde si dau sa ies din parcare.

Brusc imi moare motorul si simt apoi un miros de rasina epoxi arsa.

Zic în gând  - sa vezi ca a murit bobina de inducÈ›ie.

Insist la cheie si nu pornește, dar vad deja becul galben aprins. Amicul care venise intre timp la mine imi zice sa apas acceleratia si sa mai încerc, dacă e dusa o bobina poate merge jumătatea cealaltă si pornește in 2 pistoane. Fac cum zice el după ce ridic capota si adulmec mirosul de ars (nu-mi dau seama de unde vine dar parca nu e de la bobine). Dupa 4 5 secunde se hotărăște sa pornească, foarte greu însa si mergând întrerupt rău, se oprește dacă las accelerația.

N-am încotro si plec cu ea asa, după ce ma asigur ca nu ia nimic foc (deja mirosul nu mai persista) - se mai oprește pe drum pe la intersecții dar cu chiu cu vai ajung acasă.

Dupa cum mergea motorul încep sa bănuiesc ca nu e bobina sau fisele, pentru ca nu parea ca merge in 2-3, ci mai degrabă ceva gen missfire generalizat (sughiÈ›uri). 

 

Iau laptopul, pun scanerul si citesc:

P0562 - system voltage low

P0404 - EGR control circuit range/performance

P0342 (sic) - camshaft position sensor A circuit low

P0510 - closed throttle position switch

P0406 - EGR sensor A circuit high

 

Scot mufa EGR (ma gandesc ca s-a blocat deschis) si dau la cheie - nu pornește decât cu accelerația apăsata dar acum cel putin nu mai merge in șuturi.

TotuÈ™i, la ralanti canci. 

MTIA nu mai ciupea nimic la pedala de accelerație când puneam contactul (inainte se auzea si ceva ca un tiuit din funcționarea motorașului).

Si mai observ ceva - ventilatorul radiatorului nu mai porneÈ™te când dau drumul la A/C. 

 

Pentru ca era târziu zic ca o las pe a doua zi deÈ™i la asemenea lista de probleme nu putea fi decât o chestie electrica gen un releu, lipsa masa  fir belit sau ceva mai nasol la ECM.

 

Vineri la serviciu deschid manualul si găsesc schema:

 

attachicon.gifJ3B11F02 (1).jpg

 

attachicon.gifJ5B15036.jpg

 

Ajung acasă si mă uit mai bine pe scheme.

SoluÈ›ia apare acum limpede: lipsa tensiune  pe Ef21 (cutie sig. motor) sau releu MAIN sau comanda lipsa releu MAIN.

(l.edit : nu putea fi de la releu, ca tot pe releu e si Ef22 care alimenteaza injectoarele - n-ar fi pornit deloc)

 

De aici si ne-funcționarea ventilatorului de răcire.

Încerc întâi releul MAIN, fac schimb cu unul de langa el (de la pompa de benzina). Releul face Clic cand pun contactul deci are comanda. Dar tot nimic, nici un zgomot la MTIA.

Scot Ef21 - BINGO (e scrum).

 

Ce mai alimentează Ef21 (notată EMS pe capac) în afara de senzorul CMP?

Cam multe: încălzitoarele de sonde  lambda, bobina EEGR, solenoidul de la canistra de carbon, plus terminalul 66 (BAT FEED) de la ECM (de aici È™i eroarea de System Voltage Low si lipsa comanda MTIA.

 

 

Deci acum mi-e deja cam clar ce a mirosit a ars.

Demontez capacul motor, dau afara conectorul senzor ax came CMP, pun o siguranță Ef21 nouă de 15A (e una la rezerve), pun la loc mufa EEGR si pun contactul.

Desi MTIA pare ca acum merge (înainte nu făcea nimic, nici un zgomot cand puneam contactul), ceva e pe dos (adică pur si simplu invers, cand pun contactul in loc sa se deschidă un pic parca se închide de tot și se ridica pedala de accelerație).

Porneşte acum dar tot cu accelerația apăsată un pic si nu tine ralantiul. Siguranța tine, clar e de acolo.

 

Îmi aduc aminte brusc că am niște erori în sistem, MIL aprins, pe care nu am apucat sa le șterg.

Cum am pus interfaÈ›a È™i am dat clear trouble codes, în secunda doi s-a lăsat mai jos acceleraÈ›ia - iar MTIA È™i-a revenit în simÈ›iri.

Acum a pornit la sfert.

La început ralantiul cam dubios, dar È™i-a intrat in parametri dupa IDLE LEARN si câteva ture de Ã®nvățare cu accelerări È™i apoi mers constant.

 

Bineînțeles după câteva porniri s-a aprins si MIL (P0342 - mufa senzor CMP scoasa)

 

Case closed - atenție deci ce senzori cumpărați

 

Din păcate anul trecut în vară am lăsat pe mâna magazinului de piese auto (al unui prieten) ce sa cumpere și cred ca m-am ales cu un chinezism de 70 lei.

Acum aÈ™tept un senzor nou, sper eu original (am văzut acum ca se găseÈ™te mai ieftin pentru Nubira 2 sau chiar Matiz Euro3 - codul OEM 96253544).

 

Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu detaliile despre depanarea pas cu pas a defectului.

Defect extrem de dubios la prima vedere, datorită unei proiectări cam din economie a GMDAT - multe elemente fără legătură cuplate pe un singur circuit de alimentare.

Dacă aveți îndemânare la şurubărit și manualul în faţă, nu vă trebuie decât puțină logică. Un indicator de tensiune ajută când trebuie să o iei sistematic din conector în conector sau sa vezi o siguranță arsă fără să o scoți.

Åži investiÈ›i într-o interfață OBD II. Face toÈ›i banii! 

 

Numai bine.

 

Tocmai am facut si eu comanda la un senzor de acest tip, ce model era senzorul?   https://www.autokarma.ro/senzor-management-motor-ss10956-delphi?search=96253544&grupa_produse=Produse%20cautate%20dupa%20cod%20producator&grupa_order=8  E tare ca episodul 1 e identic cu a tau adica merg de 6 luni cu martorul aprins, la mine codul e P0340, fara sa aiba vreun simptom, sper sa nu-ti calc pe urme si la schimbarea distributiei si montarea acestui senzor sa ma trazesc la episodul 2 relatat de tine. Mai am o intrebare, ai verificat si integritatea circuitului intre cele 2 mufe? E clar ca nu au fost probleme odata ce a mers o perioada la tine fiind vorba de calitatea senzorului, sfatul cu OBDII il confirm si eu, cu 35 lei ai niste informatii care fac mult mai multi bani. Initial stergeam codul de eroare si ma tinea un timp fara sa reapara, in ultima perioada reapare extrem de repede, saptamana viitoare m-am programat la distributie sa vad ce rezolv cu aceasta problema, mi-am propus sa schimb senzorul singur ca pare a fi vorba de 2 suruburi si sa verific cu un aparat de masura integritatea cablurilor dintre cele 2 mufe, e o operatiune simpla atat titmp cat se lucreaza la distributie.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca nu m-am putut hotărî ce senzor aftermarket să cumpar (si unul original GM este cam minim 250 lei) am ales sa cumpar unul de la dezmembrari - cu sigla Daewoo pe el - care m-a costat 65 lei. Ce am constatat eu, este acelasi senzor si la motorul de 1.6 si la 1.4. Merge totul ok de atunci. 

 

PS. Pentru înlocuirea senzorului eu m-am inspirat din filmulețul de aici. E foarte buna metoda cârpei introdusa in golul dintre rotile de curea de distribuție pentru a nu scăpa șuruburile în apărătoarea de jos de la curea. Dar tu zici ca schimbi și distribuția deci nu e cazul.

Edited by perfidus

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/4/2018 at 2:31 AM, perfidus said:

Pentru ca nu m-am putut hotărî ce senzor aftermarket să cumpar...

Da la mine a fost lejer, l-am schimbat odata cu distributia, o sa ma echipez cu un imbus de 5  ca in caz de cedeaza sa dau mufa afara si sa inlocuiesc siguranta arsa

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2018 at 2:15 PM, nino said:

Salut,

Citesc si tot recitesc pe aici, poate-poate dau peste problema mea: dupa ce am imprumutat masina unei rude, aceasta merge "in suturi" la mentinerea constanta a acceleratiei, pe care le resimt si in pedata de acceleratie (!) la cca. 2200 rpm, la 2800 rpm insa uneori si la 4800 rpm... Toti parametrii au iesit ok pe Scan100... EGR ok, bujii noi, masina intretinuta cu revizii anuale la max. 10 kkm sio consumabile de calitate... Ce sa verific, ce sa inlocuiesc? Distributia a fost schimbata de cand a aparut problema, am inlocuit si clapeta de acceleratie, am facut reset, idle... si tot am problema...

Da jos bujiile si vezi daca e vreuna mai uda, mai neagra mai altfel decat celelalte. Ma gandesc aici la fisele de bujii si/sau bobina (de fapt sunt mai multe in acelasi pachet).

Daca totul e OK pe partea de aprindere zici ca pe SCAN 100 ai verificat-o, dar te-ai uitat si la corectia pe timpii de injectie? Oricum asta ai putea sa o vezi si pe bujii.

Daca toate bujiile sunt la fel de nasoale, atunci vezi ca la Lacetti 1.4 corpul clapetei de acceleratie mai face figuri, e cu cablu de acceleratie + relatiul tinut de un motoras electric care verifica pozitia masurand niste rezistente. Deci nu are valva IAC. Daca si la 1.6 e la fel, atunci desfa-l si verifica ca rotile dintate sa fie intregi, curata si verifica lamele de cupru si suprafata de contact cu niste alcool tehnic sau izopropilic si unge cu niste vaselina alba conductoare (se gaseste la magazinele de electronice).

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ches, totul este ok la bujii (noi, ardere foarte buna), fise tesla (noi), Scan 100 analizat ok de TudorCTS, totul foarte bun... Cablu de acceleratie schimbat pompa benzina noua, clapeta de acceleratie a fost schimbata cu una de la o masina cu 10.000 km, face la fel cu a mea, era pe undeva pe Youtube un clip al unui mecanic arab cu Optra, dar nu am inteles nimic... Problema mea a aparut dupa ce... am imprumutat masina unei rude care am banuiala ca a alimentat cu motorina sau cu benzina jegoasa... Imediat dupa ce am recuperat masina, mergea numa' in suturi, acum, dupa vreo 3 luni e cat de cat ok, dar numai cu benzina Rompetrol, parca cu aia scumpa de la OMV face la fel (pedala constant apasata pe la 2200 rpm: simt socuri in picior... apoi in 5 secunde si in mersul masinii...). ...Sonda lambda, canistra de vapori...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere 🙂

Daca sonda lambda e defecta ar trebui sa se vada pe scanner, ma refer la graficul cu variatia in timp real. EGR-ul l-ai verificat?

Nu mai tin minte plaja de functionare la Lacetti, dar nu m-ar mira sa fie pana in 2000-3000rpm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @ches, nu am avut nimic suspect pe Scan100... EGR a fost verificat, cu el scos fizic n-am avut nici o modificare, ba mai mult, nu s-a aprins Check (!). Am si niste banuieli pe parte electrica, relee, contacte masa... Un pas pe care-l voi face cat de curand este sa schimb intre ele releele din compartimentul motor, am eu impresia ca unele sunt mai "coapte" decat altele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_20180603-200155.thumb.png.6c6c5b1a7d1ac0fe005b4846d811c218.pngSalut! Acum 3 sapt s-a aprins becul galben nenorocit si la mine (aveo 2007, 1.4 16v). Am scanat cu un scanner obd2 prin bluetooth-rezultat eroare p0420 - eficienta catalizator. Am sters eroarea - totul ok pentru 900 km. Azi s-a aprins iar, aceeasi eroare si dupa testare a aparut si asta "TID:$04 CID:$60 high sensor voltage for switch time calculation" la test results (aplicatia Torque android). Sa fie catalizatorul sau sonda/sondele lambda? Screenshot_20180603-200341.thumb.png.f29964008ef1e962980838cbbd810f8d.png

Edited by KzN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

De ceva vreme intampin niste probleme la masina. Mers in 3 pistoane, tremurat, accelerare intrerupta... Am schimbat bujiile si cand am desfacut, am vazut ca s-a adunat ulei acolo. Am curatat, dar tot rau merge, MIL sta aprins mai mereu. Uneori merge bine, alteori merge rau. Am o interfata, dar nu mai am driverele pt ea, daca ma poate ajuta cineva cu driverele, dau o bere. De asemenea, e posibil ca mersul rau sa fie de la uleiul care s-a scurs acolo ? Am citit pe undeva pe forum ca ar fi din cauza la o garnitura...

Edited by RauL:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca ai scanteie la toate bujiile. Nu stiu ce interfata ai dar cu ELM 327 poti vedea si remedia problema. Posibil driverul pentru ce ai tu sa-l gasesti pe net free.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ajutorul lui nt98adu am reusit sa fac o scanare. Era evident P0300 iar motorul merge parca in 3 pistoane. Am scos pe rand cate o fisa si am pornit masina, iar motorul parea sa mearga aproximativ la fel de prost cu primele 3 scoase (pe rand) dar cu ultimul era o diferenta sesizabila. Ce am observat e ca nici temperatura la apa nu mai ajunge la 90C. Am sa schimb maine fisele si am sa incerc si eu cu aditiv Gunk. Masina are aproximativ 65 000 km si 11 ani. A mai patit cineva sa nu ii ajunga temperatura apei la 90C ? Sa fie asa mari depunerile pe cilindrii incat sa nu mai ajunga la 90C cu masina stand pe loc si nu in sarcina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/15/2018 at 7:13 PM, RauL:) said:

De ceva vreme intampin niste probleme la masina. Mers in 3 pistoane, tremurat, accelerare intrerupta... Am schimbat bujiile si cand am desfacut, am vazut ca s-a adunat ulei acolo. Am curatat, dar tot rau merge, MIL sta aprins mai mereu. Uneori merge bine, alteori merge rau. Am o interfata, dar nu mai am driverele pt ea, daca ma poate ajuta cineva cu driverele, dau o bere. De asemenea, e posibil ca mersul rau sa fie de la uleiul care s-a scurs acolo ? Am citit pe undeva pe forum ca ar fi din cauza la o garnitura...

Buna,

Si eu am avut o problema similara, insa intra antigel la pistonul 4, vezi topicul dedicat. Pana la urma a fost garnitura de chiulasa fisurata, care a trebuit schimbata. Nu amana prea mult, ca ajungi ca mine cu distributia rupta, masina pe platforma, schimbat pe langa distributie si pompa de apa, urmatoarele: 10 tacheti hidraulici, 2 supape evacuare piston 4, plus planare chiulasa si toate garniturile, simeringuri samd! Deviz total: 4.000 lei.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lsniculescu merci de reply. Nu are cum sa fie problema aceasta, deoarece nivelul la antigel nu a scazut deloc. Atat ca temperatura la apa nu mai urca la 90, ci pe la 80 se opreste (suspectez termostatul). Pana una alta o sa incerc solutia cu Gunk si putina forja, daca nu isi revine nici asa, fac o programare in service (probabil imi vor spune de supape)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motorul sta rece, atunci mai mult ca sigur ai probleme cu termostatul blocat pe deschis. Daca ai depuneri pe canalele de racire, atunci ar trebui sa vezi ceva depuneri si pe vasul de expansiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat, defapt e indicatorul din cluster de vina. Cand pun contactul pe ON, nu se alineaza corect, ramane sub linie, de accea nu sta niciodata pe 90, ci sub. Cu motorul am rezolvat momentan cu Gunk. Martorul nu se mai aprinde, motorul functioneaza corect. Sunt curios pt cat timp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ma poate ajuta cineva cu o diagnoza in zona Cluj?
Am fost azi la Autofyg, am probleme cu missfire(stiu), dar dansii au zis ca nu le apare pe ce piston e problema si ca prima data ar trebui inlocuit senzor ax came(cica ar fi defect, desi nu are eroare)  ca sa vada pistonul cu problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai eroarea P0300 inseamna missfire multiplu (posibil pe mai mult de un cilindru). Vad ca ai incercat deja cu Gunk. Daca poti reseta eroarea cu interfata ta, mai fa odata un tratament Gunk si s-ar putea sa rezolvi. E o problema cu aceasta eroare la Aveo, motorul intra intr-un cerc vicios dupa aprinderea MIL.  Daca resetezi la timp si cureti supapele cu Gunk isi revine. Schimba si stilul de mers (nu schimba prea devreme treapta de viteza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@perfidus Merci de raspuns, am incercat un Gunk, a mers o perioada ok, a aparut iarasi acum.  Am fost cu ea la un service si mi-a zis  ca nu pot vedea pe ce cilindru e problema si ca ar fi stricat si senzor ax came. O sa mai incercun Gunk daca nu...
Stie cineva acum in 2018 cat ar fi supapele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×