Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

e genial becu ala..se aprinde cand are chef...deja m am invatat sa nu ma mai sperii de el..dar multumesc oricum..o sa fac asta :D

Share this post


Link to post

Acest tratament cu aditivi pentru curatarea supapelor este probabil singura alternativa la schimbarea supapelor, sunt persoane in acest topic care sustin ca le-a reusit acest lucru, daca stati sa cititi, nu va descurajati si incercati in continuare pentru a ferii o cheltuiala destul de mare. Respectati acele indicatii scrise pe tubul de aditivi si nu cumparati aditivi "no name" care promit marea cu sarea, totdeauna exista si efecte secundare. Trebuie sa intelegeti ca acest motor a fost un "motor cu probleme" iar noi in necunostiinta de cauza ne-am pricopsit cu el, iar acest lucru cred ca merita un mare RECALL din partea GM, drept dovada pentru cei care au avut probleme cu motorul in perioada de garantie au fost rasplatiti cu o rezolvare prompta din partea coreenilor, bineanteles dupa munca de intelegere cu dealerul din Romania. Schimbarea supapelor este o operatie destul de costisitoare, supape, garnitura capac culbutori, distributie ,revizie, toate odata iar daca montezi aceleasi supape fara sa stii ca acestea au fost modificate pentru a ferii incarcarea lor si nu ai montat ce trebuie problema apare in timp si ai dat bani degeaba. Parerea mea este sa incercati in continuare (nu la nesfarsit) cu aditivi pe care sa-i utilizati asa cum scrie in prospectul lor, la drum lung, mers cu masina in turatie mai mare, nu viteza, scuze pentru ca ma repet.

(Dane, nu mai descuraja persoanele aflate in aceeasi situatie cu tine, ai rabdare, insista si poate se va rezolva problema. Benzina 95, 99+, etc au aceeasi baza + aditivi. Motoarele cu pricina sunt facute pentru benzina 95, 99+ este scumpa si o papa si mai repede.) Succes.


Apropo, "benzina proasta si mers subturat", sunt atatea tipuri de motoare alte marci inclusiv GM aceeasi generatie cu al nostru, aceleasi caracteistici 1.4 16V, 131 Nm / 3400 rot/min si nu au probleme de acest fel. De ce oare? Toti cei care le-au cumparat stiu cum sa le exploateze(mers subturat)? Eu nu cred. Aceste motoare au probleme, prost proiectate si au scapat la vanzare asa. Eu la 8k km am schimbat supapele, am acum 68k km, am incercat sa schimb mai sus treptele de viteza, masina cred ca are 45k km numai in oras, drumuri scurte, plus ca si sotia o conduce cum stie ea, dar acest bec enginecheck nu s-a mai aprins, concluzie: dupa ce am schimbat supapele cu altele acelasi cod dar cu un sanfren facut trimise de coreeni in urma plangerii facute de mine in perioada de garantie a disparut orice problema legata de motor. Motorul are probleme, nu soferul, nu benzina. Parerea mea.

Share this post


Link to post

Acest tratament cu aditivi pentru curatarea supapelor este probabil singura alternativa la schimbarea supapelor, sunt persoane in acest topic care sustin ca le-a reusit acest lucru, daca stati sa cititi, nu va descurajati si incercati in continuare pentru a ferii o cheltuiala destul de mare. Respectati acele indicatii scrise pe tubul de aditivi si nu cumparati aditivi "no name" care promit marea cu sarea, totdeauna exista si efecte secundare. Trebuie sa intelegeti ca acest motor a fost un "motor cu probleme" iar noi in necunostiinta de cauza ne-am pricopsit cu el, iar acest lucru cred ca merita un mare RECALL din partea GM, drept dovada pentru cei care au avut probleme cu motorul in perioada de garantie au fost rasplatiti cu o rezolvare prompta din partea coreenilor, bineanteles dupa munca de intelegere cu dealerul din Romania. Schimbarea supapelor este o operatie destul de costisitoare, supape, garnitura capac culbutori, distributie ,revizie, toate odata iar daca montezi aceleasi supape fara sa stii ca acestea au fost modificate pentru a ferii incarcarea lor si nu ai montat ce trebuie problema apare in timp si ai dat bani degeaba. Parerea mea este sa incercati in continuare (nu la nesfarsit) cu aditivi pe care sa-i utilizati asa cum scrie in prospectul lor, la drum lung, mers cu masina in turatie mai mare, nu viteza, scuze pentru ca ma repet.

(Dane, nu mai descuraja persoanele aflate in aceeasi situatie cu tine, ai rabdare, insista si poate se va rezolva problema. Benzina 95, 99+, etc au aceeasi baza + aditivi. Motoarele cu pricina sunt facute pentru benzina 95, 99+ este scumpa si o papa si mai repede.) Succes.

Apropo, "benzina proasta si mers subturat", sunt atatea tipuri de motoare alte marci inclusiv GM aceeasi generatie cu al nostru, aceleasi caracteistici 1.4 16V, 131 Nm / 3400 rot/min si nu au probleme de acest fel. De ce oare? Toti cei care le-au cumparat stiu cum sa le exploateze(mers subturat)? Eu nu cred. Aceste motoare au probleme, prost proiectate si au scapat la vanzare asa. Eu la 8k km am schimbat supapele, am acum 68k km, am incercat sa schimb mai sus treptele de viteza, masina cred ca are 45k km numai in oras, drumuri scurte, plus ca si sotia o conduce cum stie ea, dar acest bec enginecheck nu s-a mai aprins, concluzie: dupa ce am schimbat supapele cu altele acelasi cod dar cu un sanfren facut trimise de coreeni in urma plangerii facute de mine in perioada de garantie a disparut orice problema legata de motor. Motorul are probleme, nu soferul, nu benzina. Parerea mea.

eu te cred..si sunt total de acord..ca motorul e problema..dar sincer m am saturat sa bag atatia bani in el..:-\ ...ma uit acum..tratamentul cu aditiv..a fost eficient..doar cateva zile..acum parca iar imi da in nas cand vreau sa trag putin de ea...motorul initial a fost de kalos..2004 1.4 16v..am cumparat unul din 2009 sperand ca problemele s au remediat..macar putin..inclin sa cred ca am facut in continuare o tampenie..ramane de vazut..

Edited by Borina Alin

Share this post


Link to post

In urma cu aprox. 3 ani mi s-a aprins prima data "celebrul" bec galben. M-am dus in service, masina fiind in garantie si mi-au spus ca vesnica eroare. Au sters-o, fara a mai avea probleme cca. 3 luni. A doua oara, fara sa pun adititivi sau benzina de 99 m-am pus voiniceste la volan si am iesit afara din oras unde am turat-o pina peste 5000. S-a stins de la sine si de atunci nu am mai avut nici o problema pina saptamina trecuta cind taman ma pregateam de un drum Oradea-Alba Iulia. Motorul mergea rotund, nici un tremurat doar ca ardea becul galben. Chiar dupa ce am alimentat si s-a amestecat benzina cu cea veche care probabil ar fi fost de calitate mai proasta becul a ramas aprins. Dupa ce am iesit din Oradea pe drum am condus cu motorul la turatii mai mari, iar pe intre Gilau-Turda am mers cca. 15 km cu 130 km/h in treapta a 4-a. Cu toate acestea becul nu s-a stins. In schimb dupa ce am ajuns la destinatie dupa cca. 4 ore de pauza cind am repornit masina becul nu s-a mai aprins si motorul merge cit se poate de rotund.

Am urmarit pe drumul de intoarcere comportamentul motorului si normal martorii din bord, dar nici o problema. E adevarat ca nici masina are doar putin peste 63.000 km. parcursi.

Am incercat sa-mi explic motivul utimei aprinderi a chek-ului si presupun ca s-a datorat faptului ca atunci cind am pornit prima data masina nu am avut rabdare sa-si faca toate setarile (poate fi o explicatie).

Share this post


Link to post

Sal.Am avut si eu problema asta.Am un Lacetti din 2008,1.4 cu vestitul motor F14D3.S-a aprins pentru prima oara la finalul anului trecut,la 30000 km.Eroarea P0300.Am fost la service la reprezentanta Chevrolet Timisoara si verdictul a fost ca necesita schimbarea supapelor.Cand am auzit cat costa operatiunea m-am inmuiat.Problema este doar la 8 supape,nu mai tin minte care,admisie sau evacuare.N-am vrut cu niciun chip sa ajung cu ea in service sa-mi desfaca motorul bucati.Initial am schimbat bujiile si rezultatul a fost acelasi.La plecare,dimineata,dupa 200 metri se aprindea MIL.Bine ca m-am oprit la timp cu schimbatul,unii ziceau de fise,altii de injectoare,bobina...Intr-o zi am bagat un flacon de Liqui Moly injection cleaner si am mers nu mai mult de 40 km in forja si aici ma refer nu la turatii de 4-5 mii ci de 6-7.Am ajuns acasa cu MIL-ul aprins,am oprit motorul si a doua zi când i-am dat cheie nu s-a mai aprins.Si au trecut de atunci 4 luni si am prins si temperaturi negative in ianuarie si tot nu s-a mai aprins.Acum vede des turatii de 4-5 mii in oras.Pentru mine viteza 4 si 5 nu exista in oras.Deci totul s-a rezolvat cu 20 de lei.Singura curiozitate e daca iarna urmatoare se va mai aprinde..Paste fericit tuturor.

Edited by ovidiu88

Share this post


Link to post

eu am incercat cu gunk...am mers..turat..tot tacamu..daar nu mi s a stins nici macar acum becul...masina a mers perfect..cand i am pus aditivu..chiarr nu am vazut o niciodataa sa traga asa(cum eu nu o am de noua..si a fost masina luata la mana a 2 a..nu am stiut cam cum ar trebui sa se comporte in mod normal..)..acum clar nu trage ca atunci..in sensul ca pe a 5 a cam pe la 100-110 nu prea mai poate accelera..desi am in continuare juma de rezervor cu aditiv..dar sunt multumit..fata de cum era..problema cu opritu in panta cu motorul rece ..vad ca inca persista..am patit zilele trecute...per total motorul merge rotund..doar ca fazele astea inca exista...

Ovidiu..sincer daca o tii atat de turata..mi e si frica sa ma gandesc ce consum iti face..si mai ales in oras... :D

Share this post


Link to post

dupa cam 2 saptamani de la tratamentul cu aditiv si o mica descarcare completa a bateriei..becul problema a disparut..motorul merge bine..sper ca problema s a rezolvat..

Share this post


Link to post

Salut! Am avut si eu aceeasi problema cu becul galben la un aveo 1.4 2007. Pe tester a aparut codul de eroare P 0300. Am citit pe forum despre gunk si am folosit si eu. Dupa al doilea plin tratat cu gunk becul s-a stins pe 22 aprilie si nu s-a mai aprins deocamdata.Sper sa ramana asa.

Share this post


Link to post

Salutare,

Am o problema cu un Aveo din 2008/1.4,16v,74kw,101CP.cu GPL .Becul "CHECK ENGINE"sta aprins.Cod eroare :P 0141(sonda lambda din aval).Intrebarea ar fi daca se potriveste o sonda de la alt model de masina(Opel,Dacia,etc.)deoarece preturile la care am gasit sunt...demoralizante.

Problema este consumul marit(inclusiv la GPL)+faptul ca la pornirea la rece are tendinta sa se opreasca,dupa cateva secunde revine la turatia de1000(cu mici fluctuatii)apoi se stabilizeaza la turatia de relanti.Daca vreau sa plec de pe loc in timpul acesta,trebuie sa o ajut din acceleratie.

Ce solutie (sfaturi) i-mi dati ?

Astept raspuns...

 

Share this post


Link to post

Senzorul de oxigen 2 (cel de dupa catalizator sau din aval) este utilizat in scopul identificarii eficientei catalizatorului, si cam atat. Cel care se ocupa de amestec si implicit de consum este senzorul 1 (cel de la iesirea din galeria de evacuare, din amonte).

 

Ce inseamna consum marit? Eu am Aveo din 2007, tot 1.4 16v 94CP cu GPL si scot undeva la 10% in oras si 8 in afara, asta pe GPL, stiut fiind ca GPL-ul creste consumul cam cu 1-2L. Intr-adevar, daca am talpa grea, ajung si la 11-12% in oras.

 

Problemele de la pornirea la rece par a fi simptomele unui corp clapeta/IAC imbacsit. Am patit-o si eu, am rezolvat-o prin demontarea clapetei si curatarea ei si a IAC-ului cu spray de curatat carburatoarele.

 

Cat despre posibilitatea folosirii unor sonde de oxigen asemanatoare, am auzit ca ar merge la Aveo/Kalos multe piese de la Daewoo (Nubira/Leganza). Cauta pe net catalogul NGK sau Bosch de sonde O2 si verifica codurile.

Edited by EdgeGL

Share this post


Link to post

Am avut de curand problema cu becul "Check engine" aprins, intr-o dimineata dupa ce am condus cateva zeci de km in afara orasului. Motorul se comporta normal.

Dupa cateva zile am facut revizia masinii, si au verificat si problema asta. Codul de eroare era de la sonda lambda, dar la verificare avea valori de voltaj bune, 0,8-1 V. AM intrebat daca e cazul sa schimbam sonda si mecanicul a zis ca nu, e probabil de la mers in conditii de oras. S-a sters codul de eroare si de doua saptamani becul nu s-a mai aprins. Sper sa fie in regula in continuare, oricum am sa merg mai turat.

Share this post


Link to post

Posibil sa fi bagat si ceva benzina mai proasta, ai alimentat de unde alimentezi de obicei?

Share this post


Link to post

Da, nu am schimbat benzinaria. Am pus 33 litri cu doua saptamani inainte si am mai umblat inainte de aprinderea becului. A fost la mijloc de octombrie, cand temperatura a scazut si am si pornit pe la 7 dimineata pe frig. Posibil ca la pompa aveau inca amestec de vara si la motoras nu i-a placut la temperatura scazuta, cine stie?...

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare ... pentru Kalos motorul 1.4 8v stie cineva daca a avut cineva problema asta cu supapele etc ?

sau e motorul diferit fata de 1.4 16v si nu sufera de aceste simptome ?

 

ms

Share this post


Link to post

Salutare dragilor!

Revin si eu dupa ce am ajuns la capatul puteriilor cu Kalos-ul. In 2008 am avut un accident care a afectat compartimentul motor (nu tare/ radiator spart, baterie, faruri).Am reparat-o in reprezentanta si de atunci CHECK ENGINE aprins si eroare P0400. Dus la reprezentanta de cel putin 7 ori, aceelasi raspuns- benzina. Dus la service privat- schimbat fise bujii,bujii, baterie. Eroare revine cum ies pe usa service-ului. Am observat ca din cand in cand se opresc si luminile din bord cateva secunde, deci cred ca e o problema de cablaje. Stie cineva un electrician auto bun in CLUJ sau unde sa mai merg sa rezolv problema? Masina are 32000 km, motorul de 1399 cmc-82 CP.

 

Inca o intrebare: am varianata fara AC si avand in vedere cat de putini km are masina, nu as vrea sa o vand pe bani de nimic. Pot sa fac transplantarea unui sistem AC de pe o masina identica din dezmembrari. Merita?

Va multumesc mult!

Share this post


Link to post

De o saptamana a aparut becul din nou. Masina se comporta normal. Oare sa incerc tratament cu Gunk inainte de a merge la service?

Share this post


Link to post

N-ar fi rau sa vezi de ce e aprins check-ul ala. Poate nu are legatura cu benzina si ai o problema in alta parte

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Pe tester da sonda lambda inerta. Ar putea fi sonda sau calculatorul. Urmeaza sa trec pe la un electronist pentru verificarea lor.

Share this post


Link to post

Voltmetru la sonda si vezi daca iti coincide ce citește ecm cu ce vezi la sonda. Daca da, alta sonda. Daca nu, tragi alt fir, si daca tot asa e, probabil se cere schimbat ecm. Mizez ca ai sonda stricata

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bag mana in foc ca nu e calculatorul... sonda sau contacte imperfecte pe la sonda.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salut

 

dupa un an si ceva, timp in care a functionat masina cat de cat (pornire la a doua sau a treia cheie), acum am alta problema, nu mai porneste la prima cheie, porneste la a doua cheie, invarte, porneste greoi apoi da sa moara de cateva ori (cateodata pica). Daca nu accelerez moare motorul, dar si atunci intarzie sa accelereze si se opreste. Asa imi face doar cu motorul rece, pana cand sta la relanti ok; la drum la schimbarea treptelor de viteza are un delay de cateva secunde. Martorul check sta tot timpul aprins in bord, am schimbat cei doi senzori la clapeta, senzor axa came, senzor temp apa, cele doua sonde de oxigen, bujii, fise bujii. Asa prost imi functioneaza doar pe benzina, cand trece pe gaz nu imi face deloc probleme (am pornit si pe gaz si e ok). Pus testerul pe ea si da 3 coduri de eroare. Si dupa ce se sterg codurile de eroare masina functioneaza in mers la fel, fara sa se aprinda beculetul MIL. Compresia este de 11 la toate cele 3 pistoane.

 

P1382 Rough Road Data Invalid

P0131 Oxygen Sensor Low Voltage

P0171 Fuel Trim System Too Lean

 

Ce este acel cod de eoare P1382 care scrie ca este permanent, celelalte doua imi spun ca sunt intermitente.

 

S-a mai lovit cineva de aceasta problema, ce mai trebuie sa schimb?

Share this post


Link to post

Este un senzor care se poate schimba si care furnizeaza date eronate catre ecm. Din cate imi aduc aminte se numeste senzor drum denivelat. Rolul lui este sa corecteze abaterile citite de senzorii de volanta si axa cu came in caz ca se zguduie masina. Cauta-l pe google, sigur il gasesti si schimba-l. Al doilea set de erori se refera la un amestec de carburant sarac, probabil de la mersul pe gaz. Daca ai secventiala, ceea ce probabil ai, altfel mergi cu ea "pe naspa" ar merge reglata după ce schimbi senzorul si ar trebui sa nu se mai aprinda

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Pe drumul denivelate (gropi, damburi etc) rotatia motorului si implicit a volantei poate fi influentata de fluctuatiiile vitezei de rotatie a rotilor fata. Aceste fluctuati de rotatie ale motorului implicit, sunt citite de senzorul volantei si pot fi interpretate de ECM ca fiind rateuri de aprindere. Aici intervine senzorul de drumuri denivelate, care transmite semnal de miscare pronuntata a caroseriei. In urma semnalului primit de la acesta, ECM ignora fluctuatiile de rotatie ale motorului si nu semnalizeaza rateurile. De obicei senzorul este prins in zona oalelor amortizoarelor fata.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Am fost azi la un prieten cu interfata OBD, a citit codul http://www.autocodes.com/p0133_chevrolet.html, 02Sensor Circuit Slow response (Bank 1 Sensor 1).

A fost capabil sa il reseteze, dupa care n-a mai reaparut. Nu am sesizat diferente de functionare intre perioada de dinainte de aparitia erorii, cea din timpul si cea de acum.

Posibil ca senzorul sa fi fost acoperit cu reziduuri care s-au curatat intre timp (masina folosita preponderent urban).

Share this post


Link to post

Am si eu un Aveo (1.2) hatchback din 2007,nu mai da scanteie la bujii. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? inca nu l-am pus pe tester...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...